محصولات مرتبط
نقد و بررسی مانیتور ASUS VZ229H: زیبا و قدرتمند

نقد و بررسی 05 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور ASUS VZ229H: زیبا و قدرتمند

اگر به دنبال نمایشگر زیبا و قدرتمند با ویژگی‌های فنی جذاب می‌گردید و نگران هزینه‌ی آن نیستید، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار مانیتور ASUS VZ229H است که از خرید آن پشیمان نخواهید شد. با نقد و بررسی این مانیتور همراه ما باشید.

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری (حتی ماوس و کیبورد) دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یکی سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی به‌تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید. کاربران خانگی و اداری همیشه تلاش می‌کنند سیستمی مقرون به صرفه داشته باشند تا در ازای هزینه‌ی پرداختی بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

کمپانی تایوانی ایسوس (ASUS) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کامپیوتری از جمله مانیتور در دنیا است که محصولات خود را با مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت متنوع روانه‌ی بازار می‌کند. این غول دنیای فناوری سهم قابل توجهی از بازار قطعات کامپیوتری را در اختیار دارد و با توجه به نیاز بازار و درخواست کاربران، محصولات متنوعی را برای بودجه‌های مختلف تولید کرده است.

بخش زیادی از خریداران در بین کاربرانی قرار می‌گیرند که نیاز به سیستمی قدرتمند دارد. برای این افراد نه‌تنها زیبایی و طراحی جذاب اهمیت دارد، بلکه جزئیات و مشخصات فنی نیز مهم است. این کاربران برای خرید مانیتور به عنوان نمایش‌دهنده‌ی تمام فعالیت‌های سیستمی وسواس زیادی به خرج می دهند.

مانیتور گیمینگ ASUS VZ229H یکی از نمایشگرهای میان‌رده ولی حرفه‌ای بازار است که ویژگی‌های قابل توجه زیادی دارد. بهره‌گیری از طراحی زیبا، بدنه‌ی با کیفیت، حاشیه‌ی کم صحفه نمایش، 8 حالت پیش‌فرض، ویژگی Low Light Blue، Flicker Free و بسیاری دیگر از امکانات منحصر به فرد باعث شده تا این مانیتور در ازای خود ارزش خرید زیادی داشته باشد.

اگر قصد خرید مانیتور ASUS VZ229H را دارید با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت مانیتور ASUS VZ229H را با قیمت مانیتور های دیگر در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

طراحی مانیتور ASUS VZ229H

 

طراحی مانیتور Asus vz229h

 

محصولات ایسوس همیشه به زیبایی و کیفیت ساخت بالا مشهور بوده‌اند. بی‌شک شما هم مانند ما در همان نگاه اول مجذوب طراحی و زیبایی منحصربه‌فرد مانیتور ایسوس وی زد 229 اچ موسوم به Frameless Design خواهید شد. نمایشگر چشم‌نواز با طراحی خیره‌کننده و ضخامت بسیار کم که باعث می‌شود هر بیننده‌ای محسور آن شود.

با اینکه مانیتور ایسوس از جنس پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت بالا و زیبایی آن باعث شده تا تصویر کنید با یک نمایشگر پرچمدار روبه‌رو هستید. این مانیتور در دو رنگ طلایی و مشکلی به فروش می‌رسد.

در نمای روبه‌رو نمایشگر 22 اینچی این مانیتور را می‌بینید که از سه طرف بالا، راست و چپ حاشیه‌ی بسیار کمی دارد و همین موضوع بر زیبایی‌های ASUS VZ229H افزوده است. در قسمت پایین اما حاشیه کمی زیاد است و در این بخش لوگوی مشهور ASUS به چشم می‌خورد. در گوشه‌ی سمت راست نیز کلیدهای فیزیکی برای تنظیمات مانیتور در نظر گرفته شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP325 | مانیتور گیمینگ اقتصادی!

پشت این نمایشگر طراحی ساده ولی زیبایی دارد. در قسمت بالا لوگوی بزرگ ASUS دیده می‌شود و در قسمت میانی پایین محصل اتصال پایه در نظر گرفته شده است. در قسمت سمت راست پایه می‌توانیم محل اتصال پورت‌ها را ببینیم و در دو قسمت کناری سمت راست و چپ نیز اسپیکرهای استریوی 1.5 واتی داخلی این مانیتور تعبیه شده است.

ابعاد این مانیتور 210 * 380 * 498 میلی‌متر و وزن 2.5 کیلوگرم است و نکته‌ی جالب اینکه ضخامت نمایشگر ایسوس وی زد 229 اچ تنها 7 میلی‌متر در نظر گرفته شده که بر جذابیت‌های آن می‌افزاید.

پایه‌ی این مانیتور علاوه بر طراحی ساده و زیبا، کیفیت بسیار خوبی دارد و هارمونی آن با بدنه‌ی مانیتور کاملاً به چشم می‌آید.

مانیتور ASUS VZ229H طراحی بسیاری خوبی دارد که می‌تواند کاربران میان‌رده و حتی بالارده را نیز به راحتی راضی کند. ما هنگام کار کردن با این نمایشگر از طراحی آن لذت بردیم و به آن نمره‌ی قبولی می‌دهیم.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های مانیتور ASUS VZ229H

 

مشخصات مانیتور asus vz229h

 

مانیتور ایسوس VZ229H از یک صفحه نمایش 21.5 اینچی LED با پنل IPS و رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت تصاویر خروجی، زوایه دید، میزان روشنایی و نمایش شفاف رنگ‌ها روی آن خیلی خوب است. پنل‌ LED این مانیتور عملکرد خوبی دارد و به راحتی از عهده‌ی نیاز کاربران هدف خود بر می‌آید.

سرعت پاسخگویی مانیتور ایسوس وی زد 229 اچ 5 میلی ثانیه، نسبت تصویر آن 16 به 9 و کنتراست نمایشگر 8000000:1 است. نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) نمایشگر ایسوس روی 60 هرتز قرار دارد که منطقی به نظر می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های خوب مانیتور ایسوس قابلیتی به نام Smart View و حالت sRGB است که به کمک آن نمایش تمام جزئیات و نمایش زنده‌ی رنگ‌ها در تمام پنل یکسان است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور BenQ ZOWIE XL2735 | یک گزینه ایده‌آل برای بازی!

به لطف پنل IPS به کار رفته در این نمایشگر، نمایش تصاویر، نمایش جزئیات، زاویه‌ی دید و میزان روشنایی در مانیتور ASUS VZ229H بسیار عالی است و نه‌ تنها گیمرها، بلکه مهندسان، طراحان، برنامه نویسان و تولیدکنندگان محتوای چندرسانه‌ای را راضی می‌کند. زاویه‌ی دید در هر دو حالت عمودی و افقی 178 درجه است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب مانیتور VZ229H بهره‌گیری از 8 حالت پیش‌فرض شامل sRGB، حالت صحنه، حالت تئاتر، حالت استاندارد، حالت شبانه، حالت بازی، حالت خواندن و حالت تاریک است. علاوه بر این، تکنولوژی EyeCare و Low Blue Light با کاهش نور آبی کاری می‌کند تا هنگام مطالعه‌ی طولانی مدت روی این مانیتور، چشمان‌تان کمتر خسته شود.

یکی از امکانات جالب مانیتور ASUS VZ229H بهره‌گیری از تکنولوژی Flicker Free است که این فناوری به کمک پایه‌ی نمایشگر کامل می‌شود. در این حالت صحنه‌ها بدون لرزش برای شما نمایش داده می‌شود و پایه‌ی این مانیتور نیز به‌گونه ای طراحی شده است که کمترین تکان را به بدنه‌ی نمایشگر منتقل می‌کند.

بعد از کارکردن با مانیتور میان‌رده‌ی ایسوس وی زد 229 اچ می‌توانیم این نمایشگر یکی از بهترین گزینه‌های مقرون به صرفه برای گیمرها، طراحان، مهندسان، برنامه‌نویسان و تولیدکنندگان محتوای چند رسانه‌ای است. ما هنگام کار با این مانیتور مشکل خاصی مشاهده نکردیم و همه چیز خوب بود.

 

خروجی‌ها

 

پورت مانیتور ایسوس وی زد 229 اچ

 

مانیتور ASUS VZ229H از یک پورت VGA، خروجی هدفون و یک پورت HDMI بهره می‌برد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها دستگاه‌های خروجی را به نمایشگر خود متصل کنید.

 

مصرف انرژی

مانیتور ایسوس وی زد 229 اچ در حالت عادی 15.23 وات مصرف انرژی دارد که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) 0.5 و در حالت خاموش 0.5 ثانیه است.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند جزو کدام گروه از کاربران باشید، بی‌شک نوع مانیتور و کیفیت تصاویر خروجی آن اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت. گرچه میزان این اهمیت برای گیمرها، طراحان، تدوینگران و مهندسان و تمام افرادی که جزئیات برای آنها مهم است دوچندان می‌شود.

انتخاب یک مانیتور خوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری باید اتخاذ کنید. ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون و نمایشگر در دنیا است که برای تمام کاربران با بودجه‌های مختلف و نیازهای متفاوت محصولی را در سبد خود دارد.

مانیتور ASUS VZ229H یکی از زیباترین و بهترین مانیتورهای میان‌رده برای گیمرها و کاربران دیگر است که نمایش با کیفیت تصاویر و نمایش دقیق جزئیات برایشان اهمیت دارد. این مانیتور علاوه بر طراحی ظاهری زیبا و کیفیت ساخت بالا، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که ارزش خرید آن را دوچندان می‌کند.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و جذاب
  • ضخامت 7 میلی‌متری
  • بهره‌گیری از پنل IPS LED
  • زاویه‌ی دید و میزان روشنایی خوب
  • کنتراست بسیار خوب
  • تکنولوژی EyeCare

 

نقاط ضعف

  • نبود پورت‌های DVI و DisplayPort