نقد و بررسی مانیتور ASUS VS197DE: ارزان قیمت ولی زیبا و کارامد

نقد و بررسی 04 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور ASUS VS197DE: ارزان قیمت ولی زیبا و کارامد

کاربران اداری و خانگی هنگام انتخاب مانیتور گزینه‌های متنوعی پیش‌روی خود دارند. یکی از نمایشگرهایی که قیمت بسیار مناسبی دارد و از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برد، مانیتور ASUS VS197DE است. با نقد و بررسی این مانیتور همراه ما باشید.

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری (حتی ماوس و کیبورد) دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یکی سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی به‌تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید. کاربران خانگی و اداری همیشه تلاش می‌کنند سیستمی مقرون به صرفه داشته باشند تا در ازای هزینه‌ی پرداختی بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

کمپانی تایوانی ایسوس (ASUS) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کامپیوتری از جمله مانیتور در دنیا است که محصولات خود را با مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت متنوع روانه‌ی بازار می‌کند. این غول دنیای فناوری سهم قابل توجهی از بازار قطعات کامپیوتری را در اختیار دارد و با توجه به نیاز بازار و درخواست کاربران، محصولات متنوعی را برای بودجه‌های مختلف تولید کرده است.

بخش زیادی از کاربران در بین خریداران اقتصادی قرار دارند که بیشتر کارهای خانگی و اداری چون وب‌گردی، تماشای فیلم، اجرای نرم‌افزارهای آفیس، ویرایش عکس، تایپ و... را با کامپیوتر خود انجام می‌دهند. این کاربران نیاز به مانیتور قیمت مناسبی دارند که امکانات خوبی داشته باشد.

مانیتور ASUS VS197DE یکی از نمایشگرهای معمولی و ارزان قیمت این کمپانی تایوانی است که می‌تواند جزو بهترین انتخاب‌های کاربران خانگی و اداری با بودجه‌های اقتصادی باشد.

بهره‌گیری از قابلیت Smart View، نمایش 16.7 میلیون رنگ، نرخ تازه‌سازی 60 هرتز، پورت VGA، جک صوتی 3.5 میلی‌متری و نسبت تصویر 16 به 9 در کنار طراحی زیبا در بین نمایشگرهای ارزان قیمت، از مانیتور ایسوس وی اس 197 دی ای یک محصول مطمئن ساخته است.

اگر قصد خرید مانیتور ASUS VS197DE را دارید با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت مانیتور ASUS VS197DE را با قیمت مانیتور های دیگر در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

طراحی مانیتور ASUS VS197DE

 

طراحی مانیتور asus vs197de

 

مانیتور ASUS VS197DE، طراحی ساده ولی زیبایی دارد که و کاملاً مطابق با نیاز کاربران خانگی و اداری طراحی شده است. کمپانی سازنده تلاش کرده تا نمایشگر این کمپانی با توجه به بازه‌ی قیمتی خود از یک طراحی قابل قبول و منطقی برخوردار باشد.

با اینکه مانیتور ایسوس VS197DE از پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت و استحکام خوبی دارد و به راحتی می‌توانید چندین سال از آن استفاده کنید. طراحی براق بدنه‌ی مانیتور به ویژه در قسمت جلو باعث زیباتر شدن این نمایشگر شده است ولی نه‌تنها گرد و غبار و اثر انگشت را به راحتی جذب می‌کند، بلکه به‌سادگی ممکن است روی آن خط و خش بیفتد.

حالا وقتشه! اینو بخون با پنل‌های صفحه‌نمایش TN ،IPS و VA آشنا شوید

البته در طراحی این مانیتور شگفتی خاص به چشم نمی‌خورد. در قسمت جلو یک پنل 18.5 اینچی با حاشیه‌های نسبتاً زیاد دیده می‌شود که در قسمت وسط زیر آن لوگوی مشهور ASUS حک شده است. در قسمت گوشه‌ی راست می‌توانید کلیدهای فیزیکی تنظیمات مانیتور را مشاهده کنید.

 

طراحی مانیتور asus vs197de

 

اما در پشت مانیتور ایسوس وی اس 197 دی ای شاهد یک طراحی مات هستیم که در قسمت وسط لوگوی ASUS حک شده است. کمی پایین‌تر محل اتصال کابل برق و در کنار پورت VGA دیده می‌شود.

پایه‌ی مانیتور ایسوس نیز دارای طراحی دایره‌ای شکل و براق است که همانند بدنه‌ی آن با توجه به بازه‌ی قیمتی این دستگاه کیفیت ساخت و طراحی قابل قبولی دارد. تنها کاری که پایه‌ی این نمایشگر انجام می‌دهد تنظیم زاویه‌ی دید است. اما افراد بلند قد برای استفاده از این مانیتور جمع‌وجور با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

ابعاد این نمایشگر 185 * 346 * 447 میلی‌متر و وزن آن 2.6 کیلوگرم است که برای چنین مانیتور کاملا مناسب به نظر می‌رسد. این محصول فقط در رنگ مشکی به فروش می‌رسد.

در مجموع طراحی و کیفیت ساخت مانیتور ASUS VS197DE با توجه به بازه‌ی قیمتی خود کاملاً قابل قبول است و می‌توانید به آن اطیمنان کنید.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های مانیتور ASUS VS197DE

 

مشخصات مانیتور asus vs197de

 

مانیتور ایسوس VS197DE از یک صفحه نمایش 18.5 اینچی LED با پنل TN و رزولوشن 768 * 1366 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت تصاویر خروجی و نمایش شفاف رنگ‌ها روی آن خیلی خوب است. پنل‌ LED این مانیتور عملکرد خوبی دارد و به راحتی از عهده‌ی نیاز کاربران هدف خود بر می‌آید.

از آنجایی که از یک پنل TN روی این مانیتور استفاده شده است، خیلی نمی‌توان روی زاویه دید و میزان روشنایی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. زاویه‌ی دید در حالت افقی 90 و در حالت عمودی 65 درجه است که نشان می‌دهد در سطح متوسطی قرار دارد.

سرعت پاسخگویی مانیتور ایسوس وی اس 197 دی ای 5 میلی ثانیه، نسبت تصویر آن 16 به 9 و کنتراست نمایشگر 1000:1 است. نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) نمایشگر ایسوس روی 60 هرتز قرار دارد که با توجه به اقتصادی بودن این مانیتور نمی‌توان به آن ایراد گرفت.

حالا وقتشه! اینو بخون تفاوت نمایشگرهای Full HD و 4K در چیست؟

یکی از ویژگی‌های خوب مانیتور ایسوس قابلیتی به نام Smart View و حالت sRGB است که به کمک آن نمایش تمام جزئیات و نمایش زنده‌ی رنگ‌ها در تمام پنل یکسان است.

با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی مانیتور ASUS VS197DE می‌بینیم این نمایشگر کاملاً برای کارهای اداری و خانگی مانند کار با نرم‌افزارهای آفیس (office)، وب‌گردی، تماشای فیلم، کارهای مالی و تولید محتوا ساخته شده است و نمی‌توان برای کارهای چندرسانه‌ای یا بازی کردن از آن استفاده کرد.

 

خروجی‌ها

 

پورت مانیتور asus vs197de

 

مانیتور ASUS VS197DE فقط از یک پورت VGA و خروجی هدفون بهره می‌برد و خبری از پورت‌های DVI و HDMI نیست.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245 | مانیتور میان‌رده با کیفیت!

مصرف انرژی

مانیتور ایسوس وی اس 197 دی ای در حالت عادی 10.09 وات مصرف انرژی دارد که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) 0.5 و در حالت خاموش 0.3 ثانیه است.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند جزو کدام گروه از کاربران باشید، بی‌شک نوع مانیتور و کیفیت تصاویر خروجی آن اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت. گرچه میزان این اهمیت برای گیمرها، طراحان، تدوینگران و مهندسان و تمام افرادی که جزئیات برای آن‌ها مهم است دوچندان می‌شود.

انتخاب یک مانیتور خوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری باید اتخاذ کنید. ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون و نمایشگر در دنیا است که برای تمام کاربران با بودجه‌های مختلف و نیازهای متفاوت محصولی را در سبد خود دارد.

مانیتور ASUS VS197DE یکی از نمایشگرهای ارزان و خوش قیمت بازار است که با توجه به بازه‌ی قیمتی خود هر آنچه که کاربران خانگی و اداری نیاز دارند به آن‌ها می‌دهد. این مانیتور طراحی قابل قبول، کیفیت ساخت خوب و ویژگی‌های فنی مناسبی دارد.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و براق
  • بهره‌گیری از پنل LED با تکنولوژی Crystal Clear
  • پشتیبانی از فناوری Smart View
  • ابعاد جمع‌وجور برای فضاهای کم

 

نقاط ضعف

  • استفاده از پنل TN به جای IPS
  • زاویه دید محدود
  • حاشیه زیاد نمایشگر