نقد و بررسی لپ تاپ ASUS K550

نقد و بررسی 08 دی 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS K550

طراحی و ساخت:
شرکت بزرگ ایسوس لپ تاپ های جدید خود را با نام ASUS K550 روانه ی بازار کرد. این لپ تاپ ها در کنار قیمت مناسب، عملکرد بالایی دارد. علاوه بر عملکرد، طراحی این سیستم بسیار شکیل و زیبا است. این محصولات جدید، دارای کاربری چند منظوره است و نیاز شما در تمام زمینه ها را رفع می کند. این مدل دارای طراحی فوق باریک است. این دستگاه با وزن 2.3 کیلوگرم و ابعاد 380*317*251  میلی متر در بازار الکترونیک و دیجیتال موجود است. 
در ساخت بلندگوهای این سیستم از تکنولوژی Sonic Master استفاده شده، که شما می توانید انتظار صدای بلند بدون هیچ لرزشی را لپ تاپ خود داشته باشید. 

            

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo V130 | اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ برای کارهای روزمره

صفحه نمایش:
این سری از صفحه نمایش لپ تاپ های ایسوس 15.6 اینچی، از نوع براق TFT LED-backlit LCD است. به دلیل براق بودن این صفحه، دید شما در زیر نور کمی با مشکل رو به رو می شود، البته این موضوع در بیشتر لپ تاپ ها طبیعی است و مشکل بزرگی نخواهد بود.  رزولوشن این صفحه 1366*768 می باشد، که تصاویر شفاف و با کیفیتی را به شما ارائه می دهد. زاویه دید افقی در این صفحه بسیار خوب و ایده آل است. 

صفحه کلید و تاچ پد:
این صفحه کلید، یک صفحه کلید کامل به حساب می آید، یعنی دارای یک قسمت عددی جداگانه است، که یکی از ویژگی های مثبت برای این لپ تاپ می باشد. دیگر خصوصیت، فاصله بین کلیدهای کیبورد است، که تایپ کردن را برای شما راحتر می کند و دقت شما افزایش می یابد.. 
در کل باید بگویم که این کیبورد بسیار مستحکم ساخته شده و مقاومت خوبی در برابر ضربه نشان می دهد. 
تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و از فرمان های لمسی شما پشتیبانی می کند. این تاچ پد در کل از حساسیت زیادی برخوردار است. 


پورت ها و باتری:
این لپ تاپ  تمام پورت هایی که شما برای یک لپ تاپ انتظار دارید را دارا می باشد و در کل یک لپ تاپ همه چیز تمام به حساب می آید. پورت های این دستگاه شامل: دو USB3، یک پورت USB2، خروجی HDMI، پورت شبکه و جک میکروفن و هدفون است. همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد. 
باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 4 سلولی لیتیوم-یون است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری 4:30 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد. 

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ Acer E5 576G: خوش قیمت و ارزشمند

سخت افزار:
پردازنده ی این سری از لپ تاپ ها از جدید ترین سری پردازنده ها مربوط به کمپانی اینتل به کار رفته است (Intel 4th Generation-Haswell). این پردازنده به دلیل قرار گرفتن در سری U، مصرف بسیار کمی دارد، از این رو افزایش طول عمر باتری را منجر می شود. 
مقدار حافظه ی رم بسته به مدل پردازنده 4 یا 6 گیگابایت می باشد. مدلی که دارای مقدار رم 4 گیگابایت است، تا 8 گیگابایت قابلیت ارتقاء دارد، که این مقدار رم در کمتر لپ تاپی دیده می شود. 
همچنین در هر دو سری 1000 گیگابایت حافظه از نوع هارد دیسک موجود است. 
پردازنده ی گرافیکی این محصول GeForce 820M مربوط به شرکت  NVIDIA و در کنار آن 2 گیگابایت حافظه اختصاص یافته است. این پردازنده ی گرافیکی نیاز شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی ونرم افزارهای سه بعدی به راحتی پشتیبانی می کند. 
در کل در آزمایش های صورت گرفته، این لپ تاپ در کنار قیمت پایین، بازده و کارایی خوبی را به ارمغان گذاشته است.