نقد و بررسی لپ تاپ ASUS VivoBook S551LB

نقد و بررسی 28 آبان 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS VivoBook S551LB

طراحی و ساخت :

شرکت ایسوس در سال 2014 شروع به ساختن لپ تاپ هایی با نام VivoBook S551 کرد که توانست از محبوبیت زیادی برخوردار باشند. یکی از دلایل محبوبیت این لپ تاپ طراحی فوق العاده و بسیار زیبا و دیگری صفحه نمایش لمسی می باشد.

این سری از لپ تاپ ها با وزن 2.4 کیلوگرم و با ابعاد 258 * 258 * 380 میلیمتر، یک لپ تاپ سبک و قابل حمل به حساب می آید.

ایسوس در ساخت این لپ تاپ از تکنولوژی Ice cool بهره برده است، که درجه حرارت دستگاه را کنترل می کند و به متغادل و خنک بودن سطح دستگاه کمک شایانی می کند.

 

بررسی لپ تاپ ASUS VivoBook S551LB

 

صفحه نمایش :

این سری از صفحه نمایش لپ تاپ های ایسوس 15.6 اینچی، از نوع براق TFT LED-backlit LCD است و از قابلیت لمسی پشتیبانی میکند. به دلیل براق بودن این صفحه، دید شما در زیر نور کمی با مشکل رو به رو می شود، البته این موضوع در بیشتر لپ تاپ ها طبیعی است و مشکل بزرگی نخواهد بود.  رزولوشن این صفحه 1366*768 می باشد، که تصاویر شفاف و با کیفیتی را به شما ارائه می دهد. زاویه دید افقی در این صفحه بسیار خوب و ایده آل است.

 

بررسی لپ تاپ ASUS VivoBook S551LB

 

 

صفحه کلید:

این صفحه کلید، یک صفحه کلید کامل به حساب می آید، یعنی دارای یک قسمت عددی جداگانه است، که یکی از ویژگی های مثبت برای این لپ تاپ می باشد. دیگر خصوصیت، فاصله بین کلیدهای کیبورد است، که تایپ کردن را برای شما راحتر می کند.

در کل باید بگویم که این کیبورد بسیار مستحکم ساخته شده و مقاومت خوبی در برابر ضربه نشان می دهد.

 

بررسی لپ تاپ ASUS VivoBook S551LB

 

پورت ها و باتری :

این لپ تاپ  تمام پورت هایی که شما برای یک لپ تاپ انتظار دارید را دارا می باشد و در کل یک لپ تاپ همه چیز تمام به حساب می آید. پورت های این دستگاه شامل: دو USB3، یک پورت USB2، خروجی HDMI، پورت شبکه و جک میکروفن و هدفون است. همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 3 سلولی لیتیوم-پلمیر است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری 3:30 الی 4 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

 

 

سخت افزار:

پردازنده ی این لپ تاپ، از مدل شرکت اینتل سری i5 , i7 انتخاب شده که کارایی بالایی را می توان از آن انتظار داشت. 

همچنین این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت رم از نوع DDR3 می باشد، البته این نکته را هم باید بگوییم که این لپ تاپ قابلیت ارتقاء رم تا 16 گیگابایت  را دارد و شما بسته به کارایی و نیاز خود میتوانید این مقدار را تغییر دهید.

این لپ تاپ حداکثر 1000 گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک، که در کنار آن در بعضی از مدل ها  24 گیگابایت حافظه از نوع SSD را دارا می باشد و به بوت شدن سریع تر سیستم کمک می کند.  

پردازنده ی گرافیکی این محصول GeForce GT 740M مربوط به شرکت  NVIDIA و در کنار آن 2 گیگابایت حافظه اختصاص یافته است. این پردازنده ی گرافیکی نیاز شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی ونرم افزارهای سه بعدی به راحتی پشتیبانی می کند.