محصولات مرتبط
نقد و بررسی ASUS X541UV  مغرورِ خوشتیپ

نقد و بررسی 13 دی 1395 علی مظفری

نقد و بررسی ASUS X541UV مغرورِ خوشتیپ

طراحی:

در اولین برخورد با غروری که داشت هرچند از جنس پلاستیک اما ساخت بدنه ی با کیفیت و ظاهر زیبایش ما را به سمت خودش جلب کرد ما هم با کمال میل به سمت این مغرور خوشتیپ رفتیم تا دقایقی ارزش این همه غرور را بسنجیم.جنس قاب پشت این لپ تاپ تا حدود زیادی از جذب اثر انگشت جلوگیری میکند. میتوان این لپ تاپ با ظاهر زیبا را یک دستگاه با کیفیت و قیمت مناسب در سری X برند ایسوس دانست.

نقد و بررسی X541UV

شرکت ایسوس با ارائه لپ تاپ X541UV نشان داد درک خوبی از رفتار مصرف کننده دارد چرا که با ایجاد ترکیب  ظاهر زیبا در کنار مشخصات گوناگون سخت افزار با قیمت مناسب ؛که در رنگ بندی های مختلف برای همه سلیقه ها تولید شده است  توانسته طیف وسیعی از مخاطبین با کاربردهای خانگی تا نیمه حرفه ای را تحت پوشش قرار بدهد.

نکته: رنگبندی مدل X541UV در همه مشخصات سخت افزاری تولید نشده است. مدل بررسی شده توسط ما رنگ مشکی و با مشخصات سخت افزاری زیر میباشد.

 

نقد و بررسی X541UV

 

بررسی سخت افزار:

ایسوس برای این لپ تاپ از پردازشگر شرکت اینتل پردازنده نسل ششم Skylake مدل Core i7-6500U دوهسته ای 4MB Cash با فرکانس 2.5 تا 3.1 گیگاهرتز بهره برده است.

درکنار این پردازنده کارت گرافیک GT920MX 2GB از شرکت انویدیا جیفورس (Nvidia Geforce) بهره برده است.این کارت گرافیک برای کارهای خانگی و معمولی کاملا مناسب است.این لپ تاپ از رم 8 گیگابایت در کنار یک هارد دیسک 2 ترابایتی بهره برده است.

 

نقد و بررسی X541UV

نقد و بررسی X541UV

 

نمایشگر:

ایسوس برای این لپ تاپ از یک پنل LCD TFT LED-Backlit 15.6” FULL HD با روکش مات استفاده کرده است.کار کردن با این مانیتور در مدت زمان زیاد چشمان شما اصلا احساس خستگی نمیکند. شرکت ایسوس در روی قاب نمایشگر از یک وب کم HD 720P دارای میکروفن با قابلیت حذف نویز استفاده کرده است.

لپ تاپ X541 از قابلیت Asus Splendid،فناوری Eye Care و Asus Tru2life نیز بهره برده است.در ادامه به بررسی این فناوری ها میپردازیم.

ASUS Splendid:

 

نقد و بررسی X541UV

 

بررسی دقیق تر حالت های فوق:

 

نقد و بررسی X541UV

نقد و بررسی X541UV

نقد و بررسی X541UV

نقد و بررسی X541UV

نقد و بررسی X541UV

 

حالت دستی:

ASUS Splendid تمام تلاش خود را جهت بهترین نمایش تصویر انجام داده است اما با توجه به سلیقه های مختلف و نور محیط های گوناگون حالت دستی را هم به پنل تصویر خود اضافه کرده است و شما میتوانید رنگ تصویر را گرم یا سرد -50 تا +50 انتخاب کنید و از تصویر ایجاد شده لذت ببرید این فناوری زمانی عالی تر بنظر میرسد که شما از یک نمایشگر دیگر برای گسترش صفحه لپ تاپ خود استفاده کنید اما اگر برای انتقال تصویر استفاده کنید ASUS Splendid برای اجتناب از ایجاد تداخل از کار می افتد. 

 

چهارحالت در یک تصویر

نقد و بررسی X541UV

 

ASUS Tru2Life Video

تکنولوژی ویدئویی  ASUS Tru2Life باعث می شود ویدئوی شما شگفت انگیز به نظر برسد. استفاده از نرم افزار هوشمندی که همه پیکسلها را در قاب هر ویدئو بهینه می کند، باعث می شود شما از بهترین کیفیت تصویر ممکن در هر زمان لذت ببرید.این فناوری میزان روشنایی هر پیکسل ویدئو در هر فریم را آنالیز می کند، سپس هوشمندانه مقدار سیاهی و روشنی را تنظیم می کند. تا جاییکه جزئیات مخفی شده در نواحی تاریک را همراه با حفظ نواحی درخشان به روشنی نشان دهد.

 نکته: فقط بر روی پردازنده های Intel Core i3/ i5/ i7 (Has well/ Broad well/ Sky lake), Intel Celeron (Braswell), Intel Pentium Processors (Braswell)  و Intel Atom (Cherry Trail)  با درایورهای خاص کارت گرافیک اینتل موجود است.

کارت های گرافیک مستقل از ASUS Tru2Life  پشتیبانی نمی کنند.

 

صدا:

ایسوس با استفاده از فناوری  Sonic Masterو ICE power توانسته بار دیگر کیفیت خروجی صدا را در لپ تاپ های تولیدی خود بهبود ببخشد و صدایی شفاف و قدرتمند خلق کند.

همچنین با نرم افزار مخصوصASUS   Audio Wizardپنج حالت از پیش تنظیم شده دارد که با یک کلیک فعال میشوند و عبارتند از موسیقی، فیلم، بازی، ضبط صدا و سخنرانی که با تنظیمات ایده آل برای هرحالت طراحی شده اند.

 

نقد و بررسی X541UV

 

کیبورد و تاچ پد:

برای ASUS X541 یک صفحه کیبورد استاندارد(جزیره ای) و کامل(با قسمت اعداد) در نظر گرفته شده است.

در مدت زمان طولانی برای کارهای حسابداری یا تایپ شما با آن اصلا احساس خستگی نمیکنید. تنها نقطه ضعف را میتوان در نداشتن نور پس زمینه کیبورد دانست که اگر ایسوس از این فناوری در این لپ تاپ استفاده میکرد تمام ویژگی یک کیبورد عالی را از آن خود می کرد.

نقد و بررسی ASUS X541UV

نقد و بررسی X541UV

 

باتری:

لپ تاپ های سری X541 از باتری Super Batt بهره میبرند با ظرفیت 3 Cell 36Whr این تکنولوژی باعث 3 برابر شدن طول عمر باتری نسبت به سایر باتری های دیگر میباشد.

نکته: باتری این دستگاه جدا نمیشود و داخلی میباشد.

 

پورت و اتصالات:

 

نقد و بررسی X541UV

 

 

 در انتها:

نقد و بررسی X541UV