محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X555

نقد و بررسی 06 دی 1394 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X555

لپ تاپ های سری ASUS X555، یکی دیگر از محصولات پر فروش کمپانی ایسوس می باشد که به تازگی وارد بازار شده؛ این سری از سیستم ها دارای تنظیمات نسبتا قدرتمندی می باشند، به طوری که کاربران حرفه ای را به سمت خود می کشاند. با ما در فروشگاه اینترنتی هدف با بررسی مشخصات لپ تاپ ASUS X555 همراه باشید.

وجود قاب پلاستیک می باشد همراه با طراحی شیارهای برس خورده زیبایی این سیستم را نیز چند برابر کرده است.  قسمت داخلی یعنی اطراف صفحه کیبورد نقره ای رنگ است. وزن لپ تاپ ASUS X555 حدود 2.3 کیلوگرم براورد شده است، که حمل این دستگاه را نسبت به بقیه رقبا، آسانتر کرده است. 

 

نقد لپ تاپ ASUS X555


 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X555: صفحه نمایش


لپ تاپ ASUS X555 از نمایشگر 15.6 اینچی و رزولوشنی برابر با  768*1366 بهره می برد. نوع صفحه نمایش این لپ تاپ از جنس LED-Backlit  و مات است، از این رو کار کردن زیر نور خورشید و یا محیط هایی که بوسیله نور زیاد احاطه شده اند را برای کاربران آسان می کند. بنابراین توصیه می شود در محیط های پر نور استفاده نشود چرا که کنتراست آن کاهش می یابد اما در محیط هایی غیر از آن عملکردی فوق العاده دارد. توجه داشته باشید که این نمایشگر از قابلیت زاویه دید زیاد پشتیبانی نمی کند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ  ایسوس ایکس 555


 

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X555: صفحه کیبورد و تاچ پد


ایسوس در مدل های X555  نسبت به مدل های X550، ظاهر کیبورد را تغییرات چندانی نداده است و هنوز هم از مدل Chiclet استفاده می کند. (کیبورد Chiclet یا کیبورد جزیره ای شکل ( island-style ) ، نوعی  کیبورد کامپیوتری است که از گروهی از کلیدها که شبیه  "Chiclets" هستند ساخته شده است. Chiclets یک مارک  آدامس است که آدامس هایش را به شکل مربع های کوچک با  گوشه های گرد تولید می کند. مشخصه کیبوردهای Chiclet داشتن دکمه های محصور در یک صفحه سوراخ دار (و ثابت در  جای خود ) است، به همین خاطر بین دکمه ها فاصله وجود  دارد.) تاچ پد نیز با سطحی صاف و براق و سایز 10.5*7.3 سانتی متر زیر کیبورد قرار گرفته و فرمان های چند انگشتی کاربران را به راحتی اجرا می کند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X555


 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X555:پورت ها و باتری


در سمت چپ لپ تاپ X555، پورت شبکه، دو عدد پورت USB3، خروجی VGA، خروجی HDMI، سوکت شارژر و قفل Kensington و در سمت راست نیز کارت خوان، پورت USB2 و DVD رایتر تعبیه شده اند.در تست ها و آزمایش های گرفته شده، باتری این سیستم نیز تا 4 ساعت و 16 دقیقه، با یک بار شارژ کردن بازدهی دارد. ظرفیت این باتری لیتیوم یونی، 37 وات ساعت اندازه گیری شده است. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X555


حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Asus Zenbook UX480FD: لپ تاپی با دو نمایشگر

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X555: سخت افزار و عملکرد


این لپ تاپ با پردازنده ی قوی Core i7 5th-Generation Broadwell مربوط به کمپانی اینتل است، که بسته به کاربر کاربر با آن سرعت فرکانس بین 2.4 و 3 متغیر می باشد. همچنین دارای 6 گیگابایت رم می باشد که قابلیت ارتقاء دارد و همچنین به 1 ترابایت حافظه از نوع هاردیسک برای ذخیره ی فابل ها و اسناد شما مجهز شده است. کارت گرافیک نیز از نوع NVIDIA Geforce 930M می باشد که در کنار آن 2 گیگابایت حافظه ی وی رم اختصاص داده شده است. این حافظه ی گرافیکی همراه با بقیه مشخصات سخت افزاری لپ تاپ ASUS X555  نیاز شما برای بعضی بازی های کامپیوتری فراهم می سازد و به راحتی می توانید از انجام بازی ها و هیجان آن ها لذت ببرید.

 

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در ابن مقاله به نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس ایکس 555 پرداختیم. این لپ تاپ خوش قیمت واقعا با مشخصات سخت افزاری خوب توانسته است به عنوان یک لپ تاپ مناسب و کارآمد پتانسیل لازم برای رقابت با دیگر دستگاه ها را داشته باشد و در صدر فروش لپ تاپ ها قرار بگیرد. بنابراین مطمئن باشید با در نظر گرفتن هزینه‌ای که برای خرید ASUS X555 صرف می‌کنید از تهیه کردن این لپ تاپ پشیمان نخواهید شد چرا که مناسب بودن قیمت لپ تاپ ASUS X555 علاوه بر مشخصات خوبی که دارد ارزش بالایی دارد.