محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X553MA

نقد و بررسی 19 مرداد 1394 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X553MA

سری K و سری X لپ تاپ ایسوس از خانواده کاربری عام:

سری K و سری X لپ تاپ ایسوس پر طرفدار ترین و پر فروش ترین سری های ایسوس هستند. به این دلیل که اغلب مردم لپ تاپ را برای کارهای روزمره مثل گوش دادن به موزیک و دیدن فیلم و وب گردی می خواهند . همچنین به این دلیل که قیمت سری K و مخصوصا سری X تقریبا پایین تر از سری G و N هست . دلیل پایین بودن قیمت سری X و K نسبت به سری N این است که معمولا مقدار رم ، گرافیک و همچنین مدل پردازنده را پایین تر در نظر می گیرند و تکنولوژی های کمتری هم در آنها استفاده می شود تا همه بتوانند بخرند. سری X اغلب پردازنده های ارزان تر و کم قدرت تر وگرافیک های غیر مجزا دارند و اگر هم گرافیک مجزا یا Dedicated داشته باشند خیلی قوی نیست . البته مدل های جدید سری X لپ تاپ ایسوس مثل Asus X550 از گرافیک های قدرتمند تری استفاده کردند. در ادامه به نقد و بررسی لپ تاپ X553MA می پردازیم با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه:

لپ تاپ X553MA یک لپ تاپ کاربر محور مقرون به صرفه 15.6 اینچی است . این دستگاه مناسب کارهای روزمره مثل مرور وب، تماشای فیلم و کارهای عادی است. دستگاه بنا به مدل دارای ویندوز 8.1 است یا سیستم عامل ندارد.

 

طراحی و ساخت:

X553MA طراحی شیک کلاسیک و ویژگی های ظاهری خوبی در رنگ های مختلف دارد. کاور فلزی روی در  لپ تاپ شیارهای دایره شکل زیبا دارد که لمس آن حس خوبی می دهد و نور را به شکل زیبایی انعکاس می دهد. ولی هنگامی که در لپ تاپ را باز می کنیم با دیدن انعطاف پذیری زیاد شاسی اصلی، کمی نا امید می شویم. هنگام استفاده از دکمه های کی برد، انعطاف پذیری صفحه کلید آن اذیت می کند. قسمت عددی کی برد فشرده است و استفاده از آن مشکل است.

وب کم این دستگاه کیفیت VGA دارد که نسبتا خوب و حساس است و در شرایط نوری مختلف عمل می کند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X553MA

 

صفحه نمایش:

صفحه نمایش براق 15.6 اینچی با کیفیت تصویر 1366*768  تصویر معمولی به ما می دهد. رنگ مشکی صفحه خوب است ولی کنتراست معمولی دارد. ایسوس در این دستگاه از تکنولوژی Splendid برای تصویر و ویدئو بهتر استفاده می کند که به کمک این تکنولوژی رنگ های نزدیک به واقعیت و تصویر پویا خواهیم داشت. از صفحه نمایش براق این لپ تاپ نور زیادی را انعکاس نمی دهد. زاویه دید در این دستگاه کم است و با زاویه گرفتن از صفحه، رنگ ها کیفیت خود را از دست می دهند.

کیفیت رنگ صفحه نمایش را در عکس زیر ببینید.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X553MA

 

کیبورد و تاچ پد:

تکنولوژی ASUS IceCoolمحل قرار گیری دست ها را خنک نگه می دارد و قسمت های داغ لپ تاپ را از کاربر دور می کند. کار با تاچ پد این لپ تاپ بسیار راحت است و پاسخ گویی سریعی دارد.

با لمس های یک، دو یا سه انگشتی دستورهای پیچیده تر ویندوز 8.1 قابل انجام است (به کمک تکنولوژی ASUS Smart Gestures)

کی برد این دستگاه مدل Chiclet است و طراحی آن ارگونومیک است در نتیجه دست در تایپ کردن دچار خستگی نمی شود. سایز کلید های این کی برد به نسبت طلایی ساخته شده است.

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X553MA

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس FX553VD

پورت ها و باتری:

دو عدد USB 3.0 تعبیه شده در این دستگاه سرعت انتقال داده ها را 10 برابر بیشتر از USB 2.0 می کند. پورت شبکه گیگابیتی، HDMI،  VGA، جک هدست و کارت خوان SDXC دیگر اتصالات این دستگاه هستند. در سمت دیگر لپ تاپ یک دی وی دی رایتر می بینید. باتری 2 سلولی این دستگاه تا 4 ساعت و نیم شارژ دارد. شارژر این دستگاه کوچک و جمع و جور است که حمل و نقل این لپ تاپ 2.2 کیلوگرمی را راحت تر می کند.

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X553MA

 

سخت افزار:

دستگاه X553MA دارای پردازنده دو هسته ای اینتل سلرون N2840 با فرکانس 2.16 گیگا هرتز یا N2830 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز است. هارد دیسک این لپ تاپ 500 گیگابایتی با سرعت rpm 5400  است. متاسفانه کارت گرافیک اینتلی این دستگاه برای انجام بازی های سنگین جواب نمی دهد. ایسوس در این لپ تاپ از تکنولوژی SonicMaster  و Audio Wizard برای صدای دقیق، شفاف و همه جهته بهره گرفته است.

ایسوس در این لپ تاپ از تکنولوژی Super Hybrid Engine II استفاده کرده است. به کمک این تکنولوژی لپ تاپ بعد از حالت استند بای، در عرض فقط 2 ثانیه run می شود. همچنین مود های توانی مختلف لپ تاپ، عمر باتری را افزایش می دهد. به طور مثال حالت استند بای آن تا 2 هفته دوام می آورد یعنی به محض رسیدن به 5 درصد شارژ باتری، اطلاعات استندبای در حافظه به مدت دو هفته ذخیره می شود.