محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ   ASUS N751JK

نقد و بررسی 13 مرداد 1394 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N751JK

مقدمه:


لپ تاپ های سری N ایسوس با طراحی نوآورانه و زیبا، تجربه عالی مالتی مدیا را برای شما فراهم می کند. با داشتن پردازنده های قوی نسل 4 اینتل مالتی تسکینگ بی نقص را برای شما تضمین می کنند و به کمک گرافیک Nvidia GeForce بازی و پخش فیلم را به صورت شفاف و عالی امکان پذیر می کنند.
ایسوس ادعا می کند بهترین صوت و تصویر در تاریخ لپ تاپ ها را در سری N  ایسوس می بینید. سری N با صفحه های IPS فول HD و فناوری صوتی SonicMaster Premium کیفیت صوتی و تصویری فوق العاده ای را به شما می دهد. در اینجا به معرفی لپ تاپ N751JK یکی از بهترین لپ تاپ های سری N می پردازیم که سیستم صوتی آن فوق العاده است.


طراحی و ساخت:


لپ‌تاپ N751JK یک دستگاه خوش ساخت مالتی‌مدیای 17.3 اینچی است که از نظر سخت‌افزاری تفاوت چندانی با نسل سال پیش خود یعنی N750JK  نکرده است. اما شرکت ایسوس تغییراتی در صفحه‌ی نمایش، بلندگوها و سیستم خنک کننده آن داده است که روی هم رفته می‌تواند رضایت کاربر را جلب کرده و بیشتر نیازهای او را برطرف سازد. در ادامه‌ی راه سری لپ‌تاپ‌هایN750، ایسوس تلاش داشته تا تحولی چشم‌گیر در آن‌ها ایجاد کند که در تا حدود زیادی موفق بوده است. ایسوس نسخه مخصوص بازی این دستگاه را هم با نام G551JK روانه بازار کرده است. این لپ تاپ برای بازی ها وکارهای سنگین نیز مناسب است.

حالا وقتشه! اینو بخون با پنل‌های صفحه‌نمایش TN ،IPS و VA آشنا شوید
طراحی ساده و زیبا در سری N اولین چیزی است که در دید اول توجه شما را جلب می کند. در این میان طراحی متفاوت و یکتای N751JKاین محصول را خاص تر می کند. لپ تاپ N751JK طرح آلومینیومی ظریفی دارد وکاور روی آن از جنس فلزی براق و دارای شیارهای دایره شکلی است که مانع خش گرفتن لپ تاپ(Anti scratch) می شود. صفحه کلید LED دار به لوکس بودن محصول اضافه می کند و همچنین صفحه نمایش مات فول HD تجربه گرافیکی واضح، غنی و پویا به ما می دهد. ضخامت باریک 32.6 میلیمتری این لپتاپ از این نظر کاربردی است که حمل و نقل را راحت تر می کند و همچنین زیبایی خاصی را ایجاد می کند.طرح موج در اطراف اسپیکرهای صفحه کلید نه تنها زیبا است بلکه وضوح صدا را نیز افزایش می دهد. این لپتاپ اگرچه بزرگ است وباید کمتر جابجا شود ولی زیبا و قدرتمند است. ایسوس سیستم خنک کننده خوبی برای این دستگاه تعبیه کرده است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ   ASUS N751JK
 
 

صفحه نمایش:


صفحه نمایش این لپ تاپ IPS فول HD می باشد که دید وسیع 178 درجه ای می دهد. رنگ های شاد و پویا، درجه روشنایی زیاد و کنتراست عالی از دیگر ویژگی های صفحه نمایش است. همچنین روکش مات برای جلوگیری از انعکاس نور و مخفی شدن اثرات انگشت روی این صفحه قرار گرفته است.
 رنگ های واقعی با تکنولوژی Splendid  ایسوس: این تکنولوژی به صورت اتوماتیک حدود رنگ، دمای رنگ و دقت رنگ را تنظیم می کند تا بهترین کیفیت تصویر را در فیلم ها عکس ها و بازی ها ارائه کند. همچنین به صورت دستی نیز می توان تنظیمات Splendid را تغییر داد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ   ASUS N751JK
 
 

صفحه کلید و تاچ پد:


ایسوس از تکنولوژی پیشرفته در تاچ پد این دستگاه استفاده کرده (به کمک حسگرهای 6 میلی متری) تا ورودی به دقت و سادگی به دستگاه وارد شود و با کمترین لمس انگشتان و با سرعت بالا فرمان بگیرد. این تاچ پد دارای قابلیت چند لمسی می باشد به این معنا که با لمس چند انگشت در آن واحد فرمان های پیچیده تر را  می گیرد. (تکنولوژی ASUS Smart Gestures ورودی های مختلف را امکان پذیر می سازد).
صفحه کلید این دستگاه از نوع Chiclet و دارای بخش Num-pad است در نتیجه برای انجام محاسبات و وارد کردن اعداد راحت خواهید بود. تایپ کردن روی صفحه کلید این لپ تاپ راحت است و کلید های آن دارای LED هستند تا در هر روشنایی بتوانید آن چه که تایپ می کنید را ببینید. همچنین زیبایی صفحه کلید این دستگاه نظرها را جلب می کند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ   ASUS N751JK
 
پورت ها و باتری :


باتری 6 سلولی این دستگاه حدودا 4 ساعت کار می دهد(4 ساعت برای یک لپ تاپ 17.3 اینچی عدد خوبی است) و قابل جدا شدن است.
برای پخش تصویر روی صفحه نمایش های خارجی ، پورت های خروجی ویدئو 4K/UHD قرار داده شده اند. شما می توانید همزمان 3 خروجی ویدئو داشته باشید. یک پورت HDMI، چهار عدد USB 3.0  پورت های اصلی این دستگاه هستند. Kensington Lock، پورت شبکه گیگابیت، audio jack، جک اتصال ساب ووفر و کارت خوان SD دیگر پورت های این دستگاه می باشند. 

نقد و بررسی لپ تاپ   ASUS N751JK
 
سخت افزار:


این دستگاه دارای پردازنده مرکزی قدرتمند نسل چهارم شرکت اینتل یعنی(Haswell) Core i7 7410HQ است که فرکانسی معادل 2.5 گیگاهرتز دارد. حافظه داخلی این دستگاه یک ترابایت هارددیسک بوده که دارای 0 یا256  گیگابایت حافظه SSD به عنوان حافظه کش است. گرافیک خود دستگاه Intel HD Graphics 4600 است ولی برای کارهای گرافیکی سنگین، پردازنده گرافیکی به کمک آن می آید.  پردازنده گرافیکی این دستگاه GeForce GTX 850M شرکت انویدیا با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی است که از پس اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا به راحتی بر می‌آید. (SSD سرعت را افزایش می دهد و باعث می شود زیر سیستم گرافیکی از عهده هر کاری بر آید.) حافظه رم هم 8 یا 12 گیگابایت از نوع DDR3 است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ های HP سری pavilion 15-n

در آخر باید گفت که این لپ‌تاپ یک دستگاه مالتی‌مدیای تمام عیار است و حتی می‎تواند از پس پردازش‌های سنگین به خوبی برآید. (کارایی عالی جواب دهی سریع) ایسوس از نرم افزار و سخت افزار بهینه برای تولید صدای فراگیرسینمایی و واقعی در این دستگاه استفاده کرده که آمپلیفایر صدا تا 11 وات خروجی می دهد. می توانید با جدا کردن باتری عمل ارتقا به m.2 SATA SSD را نیز انجام دهید.
بلوتوث ورژن 4، Intel Wireless-AC 7260، 720 HD Webcam،  DVD Multi burner دیگر ویژگی های سیستم هستند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ   ASUS N751JK
 
 

سیستم صوتی دستگاه:


سری N ایسوس به سیستم صوتی عالی مجهز هستند که دستگاه N751JK یکی از بهترین سیستم های صوتی در بین آنها را داراست. به کمک تکنولوژی SonicMaster Premium صدای شفاف فول رنج  خواهیم داشت. همچنین دستگاه ساب ووفر جداگانه که قابل اتصال به دستگاه است فراکانس های صوتی پایین را تقویت میکند و باس قوی و صداهای متمایز عالی را اضافه می کند در حالی که اسپیکر اصلی دستگاه صوت های معمولی با فرکانس متوسط و بالا را پخش می کند.  ابزارهای تنظیم صدای MaxxAudio Master دیالوگ های واضح، باس پویا و صدای فراگیر واقعی را به سیستم صوتی اضافه می کند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ   ASUS N751JK
 
 

جمع بندی:


نقاط قوت: طراحی فوق العاده زیبا- کانفیگ قوی و کارایی بالا- صفحه نمایش فول  HD IPS – گرافیک رده بالا با قابلیت اجرای جدیدترین و سنگین ترین بازی های موجود در بازار با کیفیت عالی و جزئیات کامل(به همراه خاصیت Anti-Aliasing)
نقاط ضعف: کلاک پایه cpu  2.5GHz  نسبتا پایین است ولی به کمک مود توربو تا 3.2 افزایش می یابد در نتیجه cpu میتواند مثل cpu های سریع عمل کند. نقطه ضعف دیگر آن این است که فاقد سیستم عامل است.
درکل لپ تاپ N751JK یک لپ تاپ عالی است که نقص بزرگی ندارد.