نقد و بررسی کارت گرافیک ایسوس Asus Dual RTX 2060 O6G EVO

نقد و بررسی 16 بهمن 1401 مدیر سامانه

نقد و بررسی کارت گرافیک ایسوس Asus Dual RTX 2060 O6G EVO

با اینکه زمان نسبتا زیادی از معرفی سری کارت‌های 2000 انویدیا می‌گذرد، اما هنوز هم این سری، طرفداران مخصوص خود را دارد. شاید بتوان محبوب‌ترین مدل سری کارت‌های 2000 را کارت گرافیک RTX 2060 دانست. این کارت گرافیک با توان پردازشی مناسب و مصرف بهینه منابع یکی از بهترین کارت گرافیک‌ها برای افرادیست که می‌خواهند با یک هزینه متوسط، یک کارت گرافیک باارزش تهیه کنند. کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO، یک کارت گرافیک منحصربه‌فرد از برند ایسوس است که با در اختیار داشتن 6 گیگابایت حافظه GDDR6 و 1920 هسته CUDA، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در زمان خرید کارت گرافیک باشد.
در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هدف، می‌خواهیم به بررسی کارت گرافیک ایسوس RTX 2060 6G EVO بپردازیم، پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

بررسی کارت گرافیک ایسوس RTX 2060 EVO : ویژگی‌های ظاهری و زبان طراحی

 

خرید کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO


کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO، با زبان طراحی همیشگی این برند ساخته شده است. یک کارت گرافیک دو فن با ضخامت کم و یک قاب پلاستیکی که هیت سینک کارت گرافیک را در بر می‌گیرد. قاب پلاستیکی قرارگرفته بر روی این کارت گرافیک ظاهر جذابی دارد و از چندین سطح مختلف با ظاهرهای برس خورده و راه‌راه تشکیل شده است. ظاهر کارت گرافیک DUAL RTX 2060 O6G EVO، برای سیستم‌هایی با تم رنگی تیره یک انتخاب ایده‌آل است و می‌تواند جذابیت سیستم رومیزی شما را دوچندان کند. در قسمت کناری این کارت گرافیک هم شاهد قرارگیری یک رشته کوچک RGB هستیم که لگوی ایسوس را از نوشته GEFORCE RTX جدا می‌کند.

این محصول ایسوس از لحاظ ابعادی در جایگاه مناسبی قرار می‌گیرد و فضای زیادی از کیس شما را اشغال نخواهد کرد. بنابراین برای استفاده از این کارت گرافیک ایسوس، نیاز به کیس‌های بسیار بزرگ ندارید و می‌توانید از این کارت گرافیک برای اسمبل کیس‌های مینیمال نیز استفاده کنید.
کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO، در ابعادی معادل 24x13 سانتی‌متر طراحی شده و 5 سانتی متر ضخامت دارد.

 

مشخصات کارت گرافیک Asus Dual RTX 2060 EVO : سیستم خنک‌ کننده

 

قیمت کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO


بسیاری از افراد هنگامی که تصمیم می‌گیرند تا کارت گرافیکی جدید بخرند، معمولاً معیارهایی مانند سرعت کلاک، حجم حافظه، اندازه و قیمت کارت گرافیک را در نظر می‌گیرند. گرچه تمامی مشخصه‌های نام برده تأثیر به‌سزایی در کارایی کارت گرافیک دارند؛ اما نبودِ خنک‌کننده مناسب می‌تواند قدرت پردازنده‌ی گرافیکی را به ‌طور ملموسی کاهش دهد. چیپست‌ها به دلیل فعالیت زیاد و عملیات‌های مختلف محاسباتی، درجه حرارت بالایی دارند و گرمای زیادی ایجاد می کنند و با افزایش فعالیت، دمای آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. با افزایش دما کارایی و دوام کارت گرافیک و سایر قطعاتی که در مجاورت حرارت قرار دارند به شدت کاهش می‌یابد و آسیب های جبران ناپدیزی به سیستم شما وارد خواهد شد. اینجاست که سیستم‌های خنک ‌کننده به عنوان عنصری مهم در عملکرد یک کارت گرافیک به چشم می‌آیند.

شرکت ایسوس با استفاده از2 فن قدرتمند، ضمن پوشش حداکثری و تهویه مطلوب سطح هیت سینکِ کارت گرافیک Asus DUAL RTX 2060 O6G EVO، توانسته راندمان سیستم خنک کننده در دفع گرمای ایجادشده و خنک‌سازی کارت گرافیک را بهبود بخشد. این کارت گرافیک به تکنولوژی 0dB Technology مجهز شده است که بر اساس این تکنولوژی، در فرآیندهای سبک و متوسط گرافیکی، کارت گرافیک از طریق سیستم ثانویه (Passive) خنک خواهد شد و پروانه‌های فن در حالت ثابت باقی خواهند ماند و حرکت فن‌ها تنها پس از رسیدن به دمای 55 درجه آغاز خواهد شد. 

درکارت گرافیک ایسوس RTX 2060 6G EVO، وظیفه اصلی سیستم خنک سازی بر عهده یک هیت سینک غول پیکر قرار گرفته است. در طراحی این هیت سینک، تمامی جزئیات فنی لحاظ شده و از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره گیری شده است. بکارگیری تکنولوژی کنترل جریان هوا موجب انتقال مناسب جریان هوا به سمت لوله های انتقال حرارت میگردد و استفاده از صفحات منحرف کننده موجب افزایش سطح مقطع هیت سینک شده و قدرت کولینگ مجموعه را افزایش میدهد. در این کارت گرافیک یک فریم فلزی نیز به کمک هیت سینک آمده و موجب شده که انتقال حرارت با سرعت و کیفیت بهتری صورت گیرد. این سیستم خنک کننده بر اساس گفته متخصصان به راحتی قابل جداسازی بوده و برای جداکردن آن تنها به یک دقیقه زمان نیاز خواهید داشت؛ بر این اساس کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO دارای تعمیر پذیری مناسبی می‌باشد. در انتها لازم است بدانید که فن‌های به کار رفته در این کارت گرافیک، به استاندارد IP5X مجهز شده‌اند که موجب عدم ورود گرد و غبار به داخل کارت گرافیک می‌شوند.

 

نقد و بررسی کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 EVO : چیپ پردازش گرافیکی

 

مشخصات کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO


چیپ پردازنده گرافیک، مهم ترین فاکتور به هنگام خرید کارت گرافیک به شمار می‌آید، که مشخص‌کننده‌ی سرعت، قدرت، توان پردازشی و در نهایت قیمت کارت گرافیک می‌باشد. سری چیپست‌های Geforce RTX را میتوان از بهترین سری تراشه‌های کمپانی انویدیا برای سیستم‌های رومیزی دانست؛ که نسبت به نسل پیشین خود بسیار تکامل یافته‌تر و قدرتمند‌تر هستند. کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO از چیپست GeForce RTX 2060 شرکت Nvidia بهره ‌می‌برد که به 6 گیگابایت حافظه ویدئویی نسل ششم (DDR6) با باس رابط 192 بیت همراه با فرکانس 14000 مگاهرتزی مجهز شده است. شرکت ASUS در این کارت گرافیک دو حالت پردازشی مختلف در نظر گرفته است که فرکانس چیپست گرافیکی در هر حالت متفاوت بوده و مشخصا هر حالت مناسب زمان خاصی می‌باشد. در ادامه جزئیات مربوط به هر حالت، ذکر شده است.

حالت Gaming Mode : در حالت عادی و در فشار پردازشی متوسط، همواره حالت فعال برای عملکرد کارت گرافیک Asus DUAL RTX 2060 O6G EVO، حالت گیمینگ می‌باشد که تا حدود بسیاری کارآمد بوده و تنها در بازی‌های بسیار سنگین و یا پردازش‌های گرافیکی حجیم ممکن است عملکرد راضی کننده‌ای نداشته باشد. فرکانس پردازنده گرافیکی در این حالت بین 1365 تا 1755 مگاهرتز، متغیر خواهد بود.

حالت OC Mode : در این حالت از تمام قدرت چیپ پردازش استفاده خواهد شد که این موضوع ممکن است در موارد بسیاری عملکرد کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO را ارتقا دهد. البته حتما توجه داشته باشید که در حالت OC Mode، دمای تولیدی به وسیله کارت گرافیک بسیار افزایش می‌یابد و حتی ممکن است در صورت استفاده مداوم از این حالت، مشکلات مختلفی برای کارت گرافیک شما ایجاد شود. فرکانس پردازنده گرافیکی در این حالت بین 1395 تا 1785 مگاهرتز، متغیر خواهد بود.

با توجه به مشخصات و قیمت کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO، این محصول از بهترین کارت گرافیک های 2000 می‌باشد و اگر شما به دنبال خرید یک کارت گرافیک قدرتمند همراه با ظاهری زیبا با قیمت مناسب هستید؛ حتما کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO را در زمان خرید به خاطر داشته باشید.

 

بررسی کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 EVO : پورت‌های خروجی تصویر

 

خرید کارت گرافیک گیمینگ


پورت های خروجی تصویر، از مهم ترین نکاتی هستند که به هنگام خرید کارت گرافیک، باید مدنظر داشته باشید؛ چراکه باید پورت‌های خروجی کارت گرافیک با مانیتور شما مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، شما نمی‌توانید، از کارت گرافیک خود خروجی مناسبی دریافت کنید و باید یا مانیتور و یا کارت گرافیک خود را تعویض نمایید. شرکت ایسوس مجموعا چهار عدد پورت در پنل خروجی کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO قرار داده است، که شامل یک عدد پورت DisplayPort 1.4، دو عدد پورت HDMI 2.0 و یک پورت DVI-D می‌باشد.
با استفاده از خروجی HDMI 2 که نسبت به نسخه های قبلی این خروجی از تداوم اتصال، کیفیت و امکانات بیشتری برخوردار است؛ قادر خواهید بود که کیفیت های بالا تا نرخ 4K را دریافت نمایید. در انتها نیز با استفاده از پورت Display Port قادر خواهید بود با توجه به فرایند در حال اجرا تا حداکثر کیفیت 4320×7680 پیکسل را دریافت کرده و از این کیفیت چشمگیر لذت ببرید. لازم به ذکر است که پورت HDMI به کار رفته در این کارت گرافیک از تکنولوژی HDCP بهره می‌برد.

 

ویژگی‌ها و امکانات انحصاری کارت گرافیک ایسوس DUAL RTX 2060 O6G EVO

همه‌ی ما ایسوس را با ویژگی‌های ریز و درشت جذابی که به محصولاتش اضافه می‌کند، می‌شناسیم. کارت گرافیک ایسوس RTX 2060 O6G EVO، نیز از این قضیه مستثنی نیست و به حجم زیادی از این امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مجهز شده است. در ادامه به بررسی بخشی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

Super Alloy Power 2 : همان‌طور که می‌دانید در نسل دوم چیپ‌های پردازنده گرافیک انویدیا، شاهد معماری Turing بودیم. به کمک این معماری پردازنده، کارت گرافیک قادر است که در لحظه سرعت کلاک چیپ‌ست را افزایش دهد و کارت گرافیک را به حالت OC ببرد. برای پیاده سازی این تکنولوژی، نیاز به یک مدار الکترونیکی بسیار قدرتمند است که بتواند تحمل این تغییرات سریع را داشته باشد و بتواند در گذر زمان، عملکرد خود را همچون روزهای ابتدایی حفظ کند. ایسوس با تکنولوژی Super Alloy Power، ادعا دارد که بهترین مدار را در کارت گرافیک RTX 2060 EVO، استفاده کرده است و می‌تواند به‌خوبی امنیت کارت گرافیک خریداران را تامین نماید.

 

امکانات کارت گرافیک های ایسوس

 

نرم افزار مدیریت کارت گرافیک GPU Tweak 2 : این نرم افزار یک محصول انحصاری برای مدیریت کارت گرافیک‌های ایسوس می‌باشد که قابلیت‌هایی همچون امکان اورکلاک دستی و تنظیم و تغییر سرعت، ولتاژ، عملکرد فن (Fan) و دیگر عوامل را از طریق یک رابط بصری در اختیار شما می‌گذارد. با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود تا کنترل کامل کارت گرافیگ Asus RTX 2060 O6G خود را در اختیار داشته باشید و در لحظه با استفاده از رابط کاربری این نرم افزار و بدون نیاز به وارد شدن به بایوس سیستم و تغییر در مقادیر آن، تنها از طریق مقادیر ارائه شده توسط این رابط کابری، اورکلاک کارت گرافیک را اعمال نمایید.

هشدار : اورکلاک کارت گرافیک نیازمند دانش فنی مناسب در زمینه سخت افزار می‌باشد؛ لذا از هر اقدام خودسرانه و ناآگاهانه در زمینه اورکلاکینگ کارت گرافیک بپرهیزید.

نرم افزار دستیار استریم Xsplit Gamecaster : با رواج بازی‌های آنلاین و افزایش مخاطبین استریم‌ها، ایسوس نرم افزار اختصاصی خود برای استریم را با نام Xsplit منتشر کرده است که تنها بر روی سیستم‌های بهره مند از کارت گرافیک‌های ایسوس، بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد. با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود تا بر روی توئیچ (twitch) و یوتیوب استریم کنید و با استفاده از کلیدهای میان‌بر تعریف شده، از بازی خود اسکرین شات گرفته، سکانس های مورد علاقه خود را ضبط کرده و در همان لحظه با دوستان خود در شبکه های مجازی یا رسانه های گیمینگ به اشتراک بگذارید.

لایسنس نرم افزار کاهش پینگ WTFast : با توجه به زیرساخت‌های نامناسب اینترنت در ایران و مشکلات فراوان گیمرهای ایرانی در رابطه با پینگ نامناسب، همواره این موضوع یکی از مسائل بسیار مهم برای گیمرها بوده است. خوشبختانه به دلیل همکاری ایسوس با شرکت خدماتی WTFast، که یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده سرویس کاهش پینگ می‌باشد؛ خریداران این کارت گرافیک ایسوس می‌توانند به مدت 6 ماه، به صورت کاملا رایگان از خدمات این شرکت استفاده نموده و تجربه خوبی از بازی کردن با پینگ مناسب داشته باشند.

نرم افزار ماین ارز مجازی Q-Dot : پیش از شروع معرفی این نرم افزار، لازم است اشاره کنیم که ما استفاده از این سرویس را کاملا رد کرده و مخالف ماین (استخراج) ارزهای مجازی از طریق سیستم‌های خانگی هستیم؛ قاعدتا هرگونه استفاده از این سرویس بر عهده کاربر می‌باشد.
کوانتوم دات یا Q-Dot، نوعی رمزارز همچون بیتکوین، اتریوم و... بوده که به وسیله شرکت ایسوس پشتیبانی و همراهی می‌شود. با خرید کارت گرافیک ایسوس RTX 2060 Evo، شما قادر به ساخت یک حساب Quantmcloud بوده و می‌توانید از طریق ارائه توان پردازشی سیستم خود، مقداری از این رمزارز را دریافت نمایید.

 

سخن پایانی


چیپ‌های سری 2000 انویدیا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربرانیست که به دنبال خرید کارت گرافیکی با توان مناسب و مجهز به معماری روز هستند. اکنون این تکنولوژی انویدیا با خلاقیت ایسوس تلفیق شده و در نهایت منجر به ساخت کارت گرافیک Asus Dual RTX 2060 O6G EVO شده است. پشتیبانی از حالت‌های پردازشی متفاوت، سیستم خنک کننده قدرتمند و امکانات نرم افزاری گوناگون، همگی نشان از ارزش خرید بالای این محصول دارد.
اگر تصمیم به تهیه یک سیستم گیمینگ برای اجرای جدیدترین بازی‌ها با کیفیتی مناسب دارید و یا به دنبال یک کیس مناسب برای کار با ابزار گرافیکی همچون پریمیر، illustrator و یا 3D Max هستید؛ قطعا خرید کارت گرافیک ایسوس RTX 2060 EVO، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای قرارگیری در سبد خرید شما باشد.
نهایتا باید اشاره کنیم که چنانچه با خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در رابطه با خرید این کارت گرافیک ایسوس دارید؛ می‌توانید سوال خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در میان بگذارید و یا با همکاران من در بخش ارتباط با مشتریان تماس بگیرید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستیم.