نقد و بررسی لپ تاپ ASUS A555LD

نقد و بررسی 30 خرداد 1394 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS A555LD

لپ تاپ ایسوس مدل A555LD محصولی مجهز به پردازنده های جدید شرکت INTEL  یعنی نسل پنجم به نام برادول شده اند، که توانایی پردازش اطلاعات را به خوبی دارند و کارت گرافیک شرکت NVIDIA با صفحه نمایش 15.6 اینچی شرایط مناسبی را برای کاربر فراهم می کنند.

تکنولوژی منحصر به فرد " سونیک مستر " در نوت بوک های ایسوس را شاید بتوان به عنوان بهترین و حرفه ای ترین تکنولوژی صدا در نوت بوک ها دانست که تاکنون عرضه شده است . این ویژگی ، قادر است تا حداکثر میزان شفافیت صدا و حداقل میزان نویز را برای شما به ارمغان آورد . این تکنولوژی با عملیات باز تولید که بر روی صدا انجام می دهد ، قادر است تا کامل ترین طیف فرکانس صدا را در میان تمامی نوت بوک های کنونی تولید نماید .

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS A555LD

 

صفحه نمایش:

این سری از صفحه نمایش لپ تاپ های ایسوس 15.6 اینچی، از نوع براق TFT LED-backlit LCD است. به دلیل براق بودن این صفحه، دید شما در زیر نور کمی با مشکل رو به رو می شود، البته این موضوع در بیشتر لپ تاپ ها طبیعی است و مشکل بزرگی نخواهد بود.  رزولوشن این صفحه 1366*768 می باشد، که تصاویر شفاف و با کیفیتی را به شما ارائه می دهد. زاویه دید در این سیستم کمی مشکل دارد، که باعث افت کیفیت می شود.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS A555LD

 

صفحه کلید و تاچ پد:

این صفحه کلید، یک صفحه کلید کامل به حساب می آید، یعنی دارای یک قسمت عددی جداگانه است، که یکی از ویژگی های مثبت برای این لپ تاپ می باشد. دیگر خصوصیت، فاصله بین کلیدهای کیبورد است، که تایپ کردن را برای شما راحتر می کند و دقت شما افزایش می یابد. اصطلاحا به این مدل کیبورد جزیره ای می گویند.

در کل باید بگویم که این کیبورد بسیار مستحکم ساخته شده و مقاومت خوبی در برابر ضربه نشان می دهد.

تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و از فرمان های لمسی شما پشتیبانی می کند. این تاچ پد در کل از حساسیت زیادی برخوردار است. تنها مشکل تاچ پد عدم پشتیبانی از مالتی تاچ است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS A555LD

 

پورت ها و باتری:

این لپ تاپ  تمام پورت هایی که شما برای یک لپ تاپ انتظار دارید را دارا می باشد و در کل یک لپ تاپ همه چیز تمام به حساب می آید. پورت های این دستگاه شامل: دو USB3، یک پورت USB2، خروجی HDMI، خروجی VGA، پورت شبکه و جک میکروفن و هدفون است. همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 2 سلولی لیتیوم-پلیمر است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری 4 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

 

سخت افزار و عملکرد:

پردازنده ی این سری از لپ تاپ ها از جدید ترین سری پردازنده ها مربوط به کمپانی اینتل به کار رفته است (Intel 5th Generation-Haswell). این پردازنده به دلیل قرار گرفتن در سری U، مصرف بسیار کمی دارد، از این رو افزایش طول عمر باتری را منجر می شود.

نکته ی قابل توجه دیگر اینکه مدل جدیدتر و به روز شده ی این سیستم ها مجهز به پردازنده ی نسل پنجم شده اند، که بسیار به صرفه تر و کارامد تر از نسل قبل می باشذ. شما می توانید مقاله ی مربوط به این نوع پردازنده را از اینجا  مطالعه کنید.

مقدار حافظه ی رم 6 گیگابایت می باشد، که تا 8 گیگابایت قابلیت ارتقاء دارد، که این مقدار رم در کمتر لپ تاپی دیده می شود.

همچنین 1000 گیگابایت حافظه از نوع هارد دیسک موجود است.

پردازنده ی گرافیکی این محصول از نوع  GeForce 820M مربوط به شرکت  NVIDIA که در کنار آن 2 گیگابایت حافظه اختصاص یافته است. این پردازنده ی گرافیکی نیاز شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی ونرم افزارهای سه بعدی به راحتی پشتیبانی می کند.