محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N546JK

نقد و بررسی 06 فروردین 1399 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N546JK

لپ تاپ های سری N ایسوس همواره از لحاظ کیفیت و مشخصات در میان برترین ها قرار داشته اند و این کمپانی در مدل جدید خود سعی کرده دقت و کیفیت خود را بر روی سیستم صوتی هم متمرکز کند و شاهد یک کیفیت صوتی فوق العاده و استثنایی در این دستگاه هستیم. از ارائه اولین مدل از سری خانواده N56 ایسوس زمان زیادی می‌گذرد بطوری که برخی مدل های اولیه مانند N56 VV دیگر تولید نمی‌شوند اما با این حال ایسوس هر روز مدل های جدید این خانواده را با سخت افزاری به روز تر معرفی می‌کند. اگر به دنبال لپ تاپ گیمینگی ارزان قیمت، خوش ساخت، محکم، بهمراه یک سیستم صوتی ۱+۲ کاناله عالی هستید ایسوس سری N56 یکی از مناسب ترین گزینه های پیش روست.
مهم ترین نقطه قوت و ضعف این مدل در همین طراحی بدنه نهفته است یعنی جایی که با شاسی اکثرا فلزی و مستحکم روبرو هستیم که از طرفی استحکام خوبی این دستگاه می‌دهد و از طرف دیگر موجب شده وزن این محصول از اکثر لپ تاپ های ۱۵.۶ اینچی سنگین تر شود.
ایسوس در این لپ تاپ 4 بلندگوی استریو قرار داد، که موجب می شود صداها با کیفیت بهتر و در میزان صدای بالا، بدون لرزش و ارتعاش شنیده می شود.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N546JK
 

 

صفحه نمایش:


در تست های صورت گرفته، صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ با رزولوشن 1920*1080، بازده زیاد خوبی را از خود نشان نداده، به طوری که رنگ تصاویر را به صورت واضح و پر رنگ نمایش نمی دهد. مات بودن صفحه نمایش موجب می شود که شما حتی در زیر نور زیاد، به راحتی بتوانید تصاویر را مشاهده کنید، که خود این موضوع جزء نقاط مثبت محسوب می شود. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N546JK


 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad L3: میان رده خوب بازار

کیبورد:


شاسی کیبرد این محصول بطور کاملا یکپارچه با بقیه فضای داخلی طراحی شده و احتمالا کلید ها از زیر بر روی شاسی قرار داده شده اند. به لطف شاسی فلزی و البته زیبا تغییری در وضعیت کلید ها در هنگام تایپ کردن و بازی مشاهده نمی‌کنیم. در کیبرد جزیره این محصول کلید های مربعی ۱.۵ سانتی کاملا جدا از یکدیگر قرار دارند و به لطف شاسی یکپارچه اندازه و فاصله کلید ها بسیار مناسب است و امکان اشتباه و خطا را در هنگام تایپ کردن به حداقل می‌رساند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N546JK


 

پورت ها و باتری:


در اطراف سیستم N56JK، چهار عدد پورت USB3، کارت خوان، خروجی VGA، جک میکروفون و هدفون، پورت شبکه RJ45 تعبیه شده اند. به طور کلی این سیستم  از لحاظ پورت، یک لپ تاپ همه کاره است و تمام نیازهای شما را برآورده می کند. 
باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 6 سلولی لیتیوم-یون است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری 4 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد. 
 

نقد و بررسی لپ تاپ ASUS N546JK


 

سخت افزار و عملکرد:


از مشخصات سخت افزاری و قدرتمند این محصول می توان به: پردازنده ی چهارهسته ای  Core i7 4th Generation-Haswell , i7-4710HQ مربوط به شرکت اینتل همراه با 3.5 گیگاهرتز سرعت پردازنده و 6 مگابایت حافظه ی کش، همچنین مقدار 8 گیگابایت رم اشاره کرد. در این سیستم 1 ترابایت هارد دیسک با سرعت چرخش ۵۴۰۰ تعبیه شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 7548: باریک ولی کارامد


 پردازنده ی گرافیکی این سیستم از سری 800 کمپانی Nvidia، به اسم Geforce GTX 850M انتخاب شده است، که در کنار آن 4 گیگابایت حافظه ی VRAM به کار رفته است و این سری، نسبت به مدل میان رده Geforce 840M طبیعتا قدرت بیشتری دارند.