نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS ROG Strix GTX1660 Ti A6G Gaming: مقتدارنه بازی کنید!

نقد و بررسی 11 اردیبهشت 1399 علی مظفری

نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS ROG Strix GTX1660 Ti A6G Gaming: مقتدارنه بازی کنید!

گیمرها، به ویژه آنهایی که بازی‌های اکشن شبیه بازی‌های تیراندازی اول شخصی باز می‌کنند، اصلا حوصله پرش‌های عجیب و غریب تصویر را ندارند. چراکه می‌دانندحتی یک لحظه کندی می‌تواند به شکست آنها در بازی منجر شوند. بنابراین تلاش می‌کنند با خرید یک کارت گرافیک قدرتمند خودشان را در بهترین موقعیت قرار دهند و بدون مشکل بازی کنند. اگر دنبال چنین محصول پرقدرتی هستید، با نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G Gaming همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ سخت‌افزار پرطرفدار و قدرتمندی چون سری ROG به عنوان محصولات گیمینگ این کمپانی هستیم.

ایسوس برای محصولات مختلف خود برندی را به عنوان زیرمجموعه در نظر گرفته است و نام ROG که به عنوان مخفف Republic of Gamers (قلمرو یا جمهوری گیمرها) شناخته می‌شود، برای محصولات سری گیمینگ در نظر گرفته شده است. STRIX نیز برای سخت‌افزارهایی به کار می‌رود که این کمپانی تایوانی برای آنها از یک سیستم نورپردازی حرفه‌ای استفاده کرده است.

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G Gaming یکی از جدیدترین و بهترین مدل‌های موجود در بازار است که از معماری برتر NVIDIA turing، توان مصرفی 450 وات، 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6، فرکانس کاری 1830 مگاهرتز و... شاید قیمت نسبتا بالایی داشته باشد، ولی شک نکنید که در اجرای بی‌نقص بازی‌ها با گرافیک بالا، عالی عمل می‌کند.

با اینکه قیمت کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G گیمینگ نسبت به قیمت کارت گرافیک های دیگر بالاتر است، ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود اگر گیمر حرفه‌ای هستید به خرید کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G Gaming فکر کنید.

 

محتویات جعبه

 

کارت گرافیک ایسوس راگ استریکس جی تی ایکس ۱۶۶۰ تی آی اي ۶ جی گیمینگ

 

هنگام خرید سخت‌افزار به ویژه مادربرد و کارت گرافیک، خریداران علاقه دارند بدانند داخل جعبه چه چیزهایی قرار دارد. در جعبه کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G Gaming علاوه بر خود سخت‌افزار، دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای لازم، راهنمای نصب و دو بند نگهدارنده با لوگوی ROG وجود دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین کارت گرافیک های سال 2021 | بر اساس قیمت و ارزش خرید

 

طراحی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G Gaming

 

طراحی کارت گرافیک asus rog strix gtx 1660ti o6g gaming

 

در همان نگاه اول به کارت گرافیک ایسوس راگ استریکس جی تی ایکس 1660 تی آی اِی 6 جی گیمینگ متوجه می‌شوید که با یک محصول قدرتمند و مدرن مواجه هستید که کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و طراحی منحصر به فردش نشان می‌دهد که جای این سخت افزار روی یک سیستم حرفه‌ای خالی است. مدرن بودن طراحی این محصول کاملا بیانگر کلاس کاری و رده قیمتی آن است.

رنگ‌بندی کاملا مشکی در کنار سه فن 90 میلی‌متری قدرتمند با طراحی انحصاری Axial Tech، آن چیزی است که در همان لحظه اول از یک محصول زیبا و جذاب نظر شما را جلب می‌کند. این نوع طراحی باعث می‌شود هوا به کمک تیغه‌های بزرگتر با قدرت و فشار بیشتری چرخش داشته باشد و کمپانی ایسوس همیشه در ساخت و تولید محصولات باکیفیت و زیبا زبانزد بوده و وسواس خاصی به خرج می‌داده است. کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G Gaming نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این فن‌ها تولید شرکت FirstD هستند و می‌توانند با سرعت 3000 دور در دقیقه کارت گرافیک شما را خنک کنند. پره این فن‌ها از زبان طراحی منحصربه‌فرد Axial Tech ایسوس بهره می‌برند که در برخی از مدل‌های کارت گرافیک‌های استریکس آنها را دیده بودیم. البته این مدل مطابق با استانداردهای NVIDIA تولید شده است. البته تکنولوژی MaxContact کمک می‌کند تا تماس بیشتری با تراشه گرافیکی برقرار شود و عملکرد گرمایی بهبود یابد.

ASUS FanConnect II دو هدر کنترل هیبریدی را اضافه می‌کند که به کمک آن می‌توانید از یک سیستم خنک کننده بهینه لذت ببرید.

طراحی ایسوس برای محل قرارگیری این سه فن به شکلی بوده که دور آن شبیه یک شش ضلعی به نظر می‌رسد و این شکست خطوط نه‌تنها تداعی‌کننده یک محصول گیمینگ است، بلکه مشخص است که این محصول از زبان طراحی محصولات گیمینگ این شرکت تایوانی ارث برده است.

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از جذابیت‌های این سخت افزار بهره‌گیری از سیستم نورپردازی RGB است که هنگام کار کردن زیبایی‌های آن را دو چندان کرده و جلوه خاصی به داخل کیس می‌بخشد. از نورپردازی از سیستم AURA sync پشتیبانی می‌کند و به راحتی با نرم‌افزار موجود می‌توانید آن را کنترل و مدیریت کنید.

زیر فن‌ها یک هیت‌ سینک و خنک کننده قدرتمند نیز وجود دارد که در واقع به صفحه فلزی پشت کارت گرافیک چسبیده است. نصب این کارت گرافیک اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را از طریق اسلات PCI Express 3.0 در جای خود نصب کنید.

 

پورت کارت گرافیک asus rog strix gtx1660ti o6g gaming

 

در قسمت پشت این کارت گرافیک شاهد دو پورت HDMI و دو پورت Display Port هستیم که نشان می‌دهد ROG STRIX GTX1660 Ti A6G از چهار مانیتور پشتیبانی می‌کند. این پورت‌ها دارای محافظ گرد و خاک هستند. رزولوشن این محصول 4320 * 7680 پیکسل است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کارت گرافیک Asus ROG STRIX GTX1650 O4G : فراتر از یک میان رده!

 

مشخصات فنی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G Gaming

 

مشخصات کارت گرافیک asus rog strix gtx1660ti o6g gaming

 

در این که باید از یک محصول رده بالا و حرفه‌ای انتظارات زیادی داشته باشیم شکی نیست. کارت گرافیک گیمینگ ایسوسROG STRIX GTX1660 Ti A6G  نیز به خوبی پاسخگوی انتظارات ماست و به عنوان یکی از بهترین مدل‌های حال حاضر دنیا شناخته می‌شود.

کارت گرافیک ایسوس راگ استریکس جی تی ایکس 1660 تی آی اِی 6 جی گیمینگ یک نمونه GDDR6 است که در آن از 6 تراشه حافظه ساخت کمپانی Micron با ظرفیت یک گیگابایت و فرکانس پایه 1500 مگاهرتز استفاده شده است. در مجموع این سخت افزار 6 گیگابایت حافظه اختصاصی دارد که نشان می‌دهد با چه محصول قدرتمندی روبه‌رو هستیم.

این کارت گرافیک دارای پردازنده گرافیکی GTX1660 است که 1536 هسته CUDA با توان حرارتی 450 وات دارد. این محصول رابط 192 بیتی دارد و فرکانس حافظه مجموع آن به 12000 مگاهرتز می‌رسد. معماری Turing انویدیا که جوایز متعددی را به خودش اختصاص داده است ویژگی‌های جذابی دارد که کمک می‌کند در تمام بازی‌های امروزی به‌ویژه تیراندازی اول شخص هیچ مشکلی نداشته باشید. در ادامه نتایج بنچمارک این کارت گرافیک را مشاهده می کنید:

 

بنچمارک 1

 

بنچمارک 3

 

بنچمارک 2

 

بنچمارک 4

 

از آنجایی که با یک محصول قدرتمند و مدرن روبه‌رو هستیم، در نتیجه این سخت افزار از جدیدترین تکنولوژی‌های روز پشتیبانی می‌کند. کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G Gaming با DirectX 12، OpenGL 4.5 و Shader Model 5.0 به راحتی سازگاری دارد.

به کمک نرم‌افزار GPU Tweak II می‌توانید از قابلیت‌های اورکلاکینگ این کارت گرافیک استفاده کنید و کارایی و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید. ایسوس برای پایداری بیشتر سراغ تکنولوژی Auto Extreme رفته است که به صورت خودکار میزان پایداری را تقویت می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای خرید کارت گرافیک | کدام کارت گرافیک برای شما مناسب است؟

 

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. کارت گرافیک‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری ROG جزو مدل‌های حرفه‌ای و گیمینگ ایسوس هستند که برای کاربران رده بالا و متخصص طراحی شده‌اند.

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1660 Ti A6G Gaming نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ی فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر براساس مشخصات فنی این محصول، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد عالی
  • سیستم خنک کننده قوی
  • پشتیبانی از 4 مانیتور
  • بهره‌گیری از معماری Turing انویدیا

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید کارت گرافیک گیمینگ ایسوس ROG STRIX GTX1660TI A6G