نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G: بدون توقف استخراج کنید

نقد و بررسی 07 اردیبهشت 1399 علی مظفری

نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G: بدون توقف استخراج کنید

این روزها استخراج و خرید و فروش ارز‌های دیجیتال یا رمزارزها به یک تجارت گسترده و پرسود تبدیل شده است. این کار نیازمند سخت‌افزار لازم است و برخی تصور می‌کنند باید هزینه‌های زیادی بپردازند. اگر دنبال یک کارت گرافیک حرفه‌ای ویژه ماینینگ هستید که بتوانید کارهای دیگر خود مانند اجرای برنامه‌های مختلف را با آن انجام دهید، با نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس (ASUS) یکی از برترین تولیدکنندگان سخت ‌افزارهای کامپیوتری در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ سخت‌افزار ویژه ماینینگ از سوی این شرکت هستیم.

کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G یکی از جدیدترین و بهترین مدل‌های موجود در بازار است که نسبت به امکانات خود نظیر پشتیبانی از رزولوشن 4K، تکنولوژی GPU Tweak II، قابلیت اتصال چند مانیتور، فن‌های خنک‌کننده حرفه‌ای، 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و فرکانس موثر 7000 مگاهرتزی و قیمت مناسب می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای ماینرها باشد.

با اینکه قیمت کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G ممکن است برای برخی زیاد به نظر برسد، ولی اگر به‌دنبال یک سیستم مناسب ماینینگ هستید حتما می‌دانید که قیمت کارت گرافیک‌ های دیگر نیز در همین محدوده است. ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصر به ‌فرد این مدل باعث می‌شود تا به خرید کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G فکر کنید.

 

محتویات جعبه

 

کارت گرافیک ایسوس ماینینگ آرایکس 470 4 جی

 

هنگام خرید سخت‌افزار به ویژه مادربرد و کارت گرافیک، خریداران علاقه دارند بدانند داخل جعبه چه چیزهایی قرار دارد. در جعبه کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G علاوه بر خود سخت‌افزار، دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای لازم و راهنمای نصب قرار دارد.

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super : قدرت Nvidia، کیفیت گیگابایت

طراحی کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G

 

طراحی کارت گرافیک asus mining rx470 4g

 

برخی تصور می‌کنند برای سیستم و سخت‌افزاری که نام ماینینگ روی آن گذاشته شده است، باید با یک طراحی عجیب و غریب روبه‌رو باشیم. طراحی کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G شباهت زیادی به مدل ASUS EX-RX570-O4G دارد و در واقع با یک مدل زیبا و البته مرسوم در بازار مواجه هستیم.

رنگ‌بندی مشکی و قرمز در کنار دو فن 90 میلی‌متری قدرتمند و حرفه‌ای، آن چیزی است که در همان لحظه اول از یک محصول زیبا و جذاب نظر شما را جلب می‌کند. کمپانی ایسوس همیشه در ساخت و تولید محصولات باکیفیت و زیبا زبانزد بوده و وسواس خاصی به خرج می‌داده است. کارت گرافیک ایسوس ماینینگ آر ایکس 470 فور جی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این فن‌ها تولید شرکت FirstD هستند و می‌توانند با سرعت 3000 دور در دقیقه کارت گرافیک شما را خنک کنند. پره این فن‌ها از زبان طراحی منحصربه‌فرد Wing Blade ایسوس بهره می‌برند که در سری قبلی کارت گرافیک‌های حرفه‌ای این برند آنها را دیده بودیم و ضد گرد و غبار هستند. البته این مدل مطابق با استانداردهای AMD Radeon تولید شده است. ضمن اینکه این مدل از تکنولوژی خنک‌کنندگی MaxContact نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود انتقال حرارت دو برابر بهتر باشد.

طراحی ایسوس برای محل قرارگیری این دو فن به شکلی بوده که کناره‌های آن از طرح‌ها زیبا و قرمز رنگ استفاده شده و این شکست خطوط نه‌تنها تداعی‌کننده یک محصول ماینینگ است، بلکه مشخص است که این محصول از زبان طراحی محصولات حرفه‌ای این شرکت تایوانی ارث برده است.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات کارت گرافیک گیمینگ ایسوس TUF RTX 3060 OC12 ظرفیت 12گیگابایت

زیر فن‌ها یک هیت‌ سینک و خنک‌کننده قدرتمند نیز وجود دارد که در واقع به صفحه فلزی پشت کارت گرافیک چسبیده است. نصب این کارت گرافیک اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را از طریق اسلات PCI Express 3.0 در جای خود نصب کنید. این مدل دارای گواهینامه IP5X بوده که نشان می‌دهد با یک محصول ضد گرد و غبار روبه‌رو هستیم.

قسمت مربوط به پورت‌های این محصول خیلی جالب است. در پشت این کارت گرافیک فقط یک پورت DVI-D برای ارتباط با مانیتور وجود دارد.

 

مشخصات فنی کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G

 

مشخصات فنی کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G

 

کارت گرافیک ایسوس ماینینگ آرایکس 470 فور جی جزو محصولات میان‌رده و حرفه‌ای این شرکت به‌شمار می‌رود و برای اجرای بی‌نقص کار استخراج رمزارزها طراحی شده است که نیاز به پردازش‌های گرافیکی دارند. البته کارهای دیگری چون تدوین انواع ویدیو، رندر طرح‌های سه‌بعدی، ویرایش عکس، اجرای برخی بازی‌های کامپیوتری و... را نیز می‌توانید به کمک این سخت‌افزار انجام دهید.

کارت گرافیک Mining RX470 4G یک نمونه GDDR5 با فرکانس هسته 926 مگاهرتز در حالت عادی و 1206 مگاهرتز در حالت تقویت شده است. فرکانس موثر و مجموعه این کار گرافیک 7000 مگاهرتز است. در مجموع این سخت افزار 4 گیگابایت حافظه اختصاصی دارد که نشان می‌دهد با یک محصول قدرتمندی روبه‌رو هستیم.

این محصول از 2048 هسته CUDA بهره می‌برد و با لیتوگرافی 14 نانومتری AMD ساخته شده است. باس رابط حافظه آن نیز 256 بیتی است.

از آنجایی که با یک محصول قدرتمند و مدرن روبه‌رو هستیم، در نتیجه این سخت افزار از جدیدترین تکنولوژی‌های روز پشتیبانی می‌کند. ASUS MINING-RX470-4G Graphics Card با DirectX 12، OpenGL 4.5 و Shader Model 5.0 به راحتی سازگاری دارد.

به کمک نرم‌افزار GPU Tweak II می‌توانید از قابلیت‌های اورکلاکینگ این کارت گرافیک استفاده کنید و کارایی و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید. ضمن اینکه قابلیت ویژه‌ای به نام Game Booster نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV2 : همراهی قدرت و زیبایی

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. کارت گرافیک‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید. این برند همواره یکی از پیشگامان بازار بوده و به تازگی محصولات ماینینگ خود را نیز روانه بازار کرده است.

کارت گرافیک ASUS Mining RX470 4G نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر براساس مشخصات فنی این محصول، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام حرفه‌ای ماینینگ روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد عالی
  • سیستم خنک کننده قوی

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید کارت گرافیک ایسوس MINING-RX470-4G