نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS ROG Strix RTX2060 O6G Gaming: مقتدارنه بازی کنید!

نقد و بررسی 03 اسفند 1398 علی مظفری

نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS ROG Strix RTX2060 O6G Gaming: مقتدارنه بازی کنید!

برای گیمرهای حرفه‌ای، موضوعات مالی در اولویت چندم قرار می‌گیرد؛ چرا که آنها فقط به بازی کردن بدون مشکل و پیروز شدن فکر می‌کنند. بنابراین تلاش می‌کنند همیشه به‌روز باشند و از رقبای خود پیشی بگیرند. همه می‌دانیم که یک کارت گرافیک حرفه‌ای تا چه‌اندازه در کیفیت اجرای بازی‌ها موثر است. اگر دنبال یکی از جدیدترین و قوی‌ترین مدل‌های بازار هستید، با بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX2060 O6G Gaming همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ سخت‌افزار پرطرفدار و قدرتمندی چون سری ROG به عنوان محصولات گیمینگ این کمپانی هستیم.

ایسوس برای محصولات مختلف خود برندی را به عنوان زیرمجموعه در نظر گرفته است و نام ROG که به عنوان مخفف Republic of Gamers (قلمرو یا جمهوری گیمرها) شناخته می‌شود، برای محصولات سری گیمینگ در نظر گرفته شده است. STRIX نیز برای سخت‌افزارهایی به کار می‌رود که این کمپانی تایوانی برای آنها از یک سیستم نورپردازی حرفه‌ای استفاده کرده است.

کارت گرافیک Asus ROG STRIX RTX2060 O6G Gaming یکی از جدیدترین و بهترین مدل‌های موجود در بازار است که شاید قیمت بالایی داشته باشد، ولی شک نکنید که در اجرای بی‌نقص بازی‌ها با گرافیک بالا، فقط باید خودتان را به دست او بسپارید.

با اینکه قیمت کارت گرافیک Asus ROG STIX RTX2060 O6G Gaming نسبت به قیمت کارت گرافیک های دیگر بالاتر است، ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود اگر گیمر حرفه‌ای هستید به خرید کارت گرافیک Asus ROG STRIX RTX2060 O6G Gaming فکر کنید.

 

محتویات جعبه

 

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX2060 O6G GAMING

 

هنگام خرید سخت‌افزار به ویژه مادربرد و کارت گرافیک، خریداران علاقه دارند بدانند داخل جعبه چه چیزهایی قرار دارد. در جعبه کارت گرافیک Asus ROG STRIX RTX2060 O6G Gaming علاوه بر خود سخت‌افزار، دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای لازم، راهنمای نصب و دو بند نگهدارنده با لوگوی ROG وجود دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای خرید کارت گرافیک | کدام کارت گرافیک برای شما مناسب است؟

طراحی کارت گرافیک Asus ROG Strix RTX2060 O6G Gaming

 

طراحی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX2060 O6G GAMING

 

در همان نگاه اول به کارت گرافیک ایسوس راگ استریکس آرتی‌ایکس 2060 اُ6 گیگابایت گیمینگ متوجه می‌شوید که با یک محصول رده‌بالا، حرفه‌ای، خوش‌ساخت، با کیفیت و زیبا مواجه هستید که در عین سادگی، به خوبی جزئیات در آن رعایت شده است. مدرن بودن طراحی این محصول کاملا بیانگر کلاس کاری و رده قیمتی آن است.

رنگ‌بندی کاملا مشکی در کنار سه فن 90 میلی‌متری قدرتمند، آن چیزی است که در همان لحظه اول از یک محصول زیبا و جذاب نظر شما را جلب می‌کند. کمپانی ایسوس همیشه در ساخت و تولید محصولات باکیفیت و زیبا زبانزد بوده و وسواس خاصی به خرج می‌داده است. کارت گرافیک Asus ROG STRIX RTX2060 O6G Gaming نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این فن‌ها تولید شرکت FirstD هستند و می‌توانند با سرعت 3000 دور در دقیقه کارت گرافیک شما را خنک کنند. پره این فن‌ها از زبان طراحی منحصربه‌فرد Wing Blade ایسوس بهره می‌برند که در سری قبلی کارت گرافیک‌های STRIX آن ها را دیده بودیم. البته این مدل مطابق با استانداردهای NVIDIA تولید شده است. ضمن اینکه این مدل از تکنولوژی خنک‌کنندگی DirectU III نیز بهره می‌برد.

طراحی ایسوس برای محل قرارگیری این سه فن به شکلی بوده که دور آن شبیه یک شش ضلعی به نظر می‌رسد و این شکست خطوط نه‌تنها تداعی‌کننده یک محصول گیمینگ است، بلکه مشخص است که این محصول از زبان طراحی محصولات گیمینگ این شرکت تایوانی ارث برده است.

حالا وقتشه! اینو بخون مروری کامل بر کارت گرافیک

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از جذابیت‌های این سخت افزار بهره‌گیری از سیستم نورپردازی RGB است که هنگام کار کردن زیبایی‌های آن را دو چندان کرده و جلوه خاصی به داخل کیس می‌بخشد. از نورپردازی از سیستم AURA sync پشتیبانی می‌کند و به راحتی با نرم‌افزار موجود می‌توانید آن را کنترل و مدیریت کنید.

زیر فن‌ها یک هیت‌ سینک و خنک کننده قدرتمند نیز وجود دارد که در واقع به صفحه فلزی پشت کارت گرافیک چسبیده است. نصب این کارت گرافیک اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را از طریق اسلات PCI Express 3.0 در جای خود نصب کنید.

 

پورت کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX2060 O6G

 

در قسمت پشت این کارت گرافیک شاهد دو پورت HDMI و دو پورت Display Port هستیم که نشان می‌دهد Asus ROG STRIX RTX2060 O6G Gaming از چهار مانیتور پشتیبانی می‌کند. این پورت‌ها دارای محافظ گردوخاک هستند. رزولوشن این محصول 4320 * 7680 پیکسل است.

ابعاد این لپ‌تاپ 5 * 13.2 * 30 سانتی‌متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است که گزینه سنگینی به شمار می‌رود ولی برای یک محصول گیمینگ خیلی هم عجیب نیست.

 

مشخصات فنی کارت گرافیک Asus ROG Strix RTX2060 O6G Gaming

 

مشخصات کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX2060 O6G GAMING

 

در این که باید از یک محصول رده بالا و حرفه‌ای انتظارات زیادی داشته باشیم شکی نیست. کارت گرافیک Asus ROG STRIX RTX2060 O6G Gaming نیز به خوبی پاسخگوی انتظارات ماست و به عنوان یکی از بهترین مدل‌های حال حاضر دنیا شناخته می‌شود.

کارت گرافیک ایسوس راگ استریکس آرتی‌ایکس 2060 او6 گیگابایت گیمینگ یک نمونه GDDR6 است که در آن از 6 تراشه حافظه ساخت کمپانی Micron با ظرفیت یک گیگابایت و فرکانس 1920 مگاهرتز استفاده شده است. در مجموع این سخت افزار 6 گیگابایت حافظه اختصاصی دارد که نشان می‌دهد با چه محصول قدرتمندی روبه‌رو هستیم.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین مرکز تخصصی خرید و اسمبل کردن کامپیوتر

این کارت گرافیک دارای پردازنده گرافیکی RTX2060 است که 1920 هسته CUDA با توان حرارتی 160 وات دارد. این محصول رابط 192 بیتی دارد و فرکانس حافظه مجموع آن به 14000 مگاهرتز می‌رسد. این کارت گرافیک از تکنولوژی HDCP نیز پشتیبانی می‌کند. این فناوری به معنای محافظت از محتوای دیجیتال باکیفیت است.

از آنجایی که با یک محصول قدرتمند و مدرن روبه‌رو هستیم، در نتیجه این سخت افزار از جدیدترین تکنولوژی‌های روز پشتیبانی می‌کند. کارت گرافیک Asus ROG STRIX RTX2060 O6G Gaming با DirectX 12، OpenGL 4.5 و Shader Model 5.0 به راحتی سازگاری دارد.

به کمک نرم‌افزار GPU Tweak II می‌توانید از قابلیت‌های اورکلاکینگ این کارت گرافیک استفاده کنید و کارایی و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. کارت گرافیک‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری ROG جزو مدل‌های حرفه‌ای و گیمینگ ایسوس هستند که برای کاربران رده بالا و متخصص طراحی شده‌اند.

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX2060 O6G Gaming نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ی فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر براساس مشخصات فنی این محصول، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد عالی
  • سیستم خنک کننده قوی
  • پشتیبانی از 4 مانیتور

 

نقاط ضعف:

  • نداشتن Display port

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید کارت گرافیک ایسوس ROG-STRIX-RTX2060-O6G-GAMING