نقد و بررسی لپ تاپ Asus G551JN

نقد و بررسی 22 خرداد 1399 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Asus G551JN

طراحی و ساخت:


این سری از لپ تاپ های کمپانی ایسوس مخصوص گیمرها و افراد حرفه ای مناسب است. لپ تاپ‌های مخصوص بازی، معمولا از طراحی ویژه ای برخوردار هستند. آن‌ها معمولا بدنه ظریفی ندارند و از وزن بالایی برخوردار هستند. لپ تاپ‌های سری G مخصوص بازی کمپانی ایسوس نیز جزء همین دسته محسوب می‌شود. این طراحی ویژه، به دوام، کارایی و زیبایی دستگاه کمک فراوانی می‌کند. بر اساس گزارشات، ابعاد و وزن این سیستم به ترتیب 27.2 × 255 × 380 میلی‌متر و 2.7 کیلوگرم براورد شده است. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus G551JN


 

صفحه نمایش:


در تست های صورت گرفته، صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ با رزولوشن 1920*1080، بازده زیاد خوبی را از خود نشان نداده، به طوری که رنگ تصاویر را به صورت واضح و پر رنگ نمایش نمی دهد. مات بودن صفحه نمایش موجب می شود که شما حتی در زیر نور زیاد، به راحتی بتوانید تصاویر را مشاهده کنید، که خود این موضوع جزء نقاط مثبت محسوب می شود. 
 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus G551JN


 

صفحه کلید:


کیبورد این سیستم، به دلیل داشتن قسمت عددی جداگانه، یک کیبورد کامل محسوب می شود. علاوه بر آن، وجود نور پس زمینه ی قرمز، امکان تایپ راحتر در محیط کم نور را برای شما فراهم می کند. همچنین کمپانی ایسوس برای دسترسی راحتر گیمرها دکمه های اختصاصی(WASD)  را قرار داده است، که کاربران در هنگام بازی به طور آسانتر از کیبورد استفاده کنند. کار کردن با تاچ پد به سادگی کیبورد است و دقیقا در زیر کیبورد قرار گرفته است. علاوه بر آن، این کیبوردئ مجهز به نور پس زمینه ی قرمز می باشد که باعث می شود در محیط های کم نور به راحتی کلیدهای کیبورد را پیدا کنید و با هیچ مشکلی موجه نشوید. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus G551JN


 

پورت و باتری:


در اطراف سیستم G551JN، سه عدد پورت USB3، کارت خوان، خروجی HDMI، Mini Display Port، جک میکروفون و هدفون، پورت شبکه RJ45 تعبیه شده اند. به طور کلی این سیستم  از لحاظ پورت، یک لپ تاپ همه کاره است و تمام نیازهای شما را برآورده می کند. 
باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 6 سلولی لیتیوم-یون است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری 4 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus G551JN


سخت افزار و عملکرد:


از مشخصات سخت افزاری و قدرتمند این محصول می توان به: پردازنده ی Core i7-4710HQ مربوط به شرکت اینتل همراه با 3.5 گیگاهرتز سرعت پردازنده، همچنین مقدار 16 گیگابایت رم اشاره کرد. در این سیستم 1 ترابایت هارد دیسک و در کنار آن 24 گیگابایت حافظه ی SSD برای کمک به بوت شدن سریع تر سیستم وارد عمل می شود.
 پردازنده ی گرافیکی این سیستم از سری 800 کمپانی Nvidia، به اسم Geforce GTX 860M انتخاب شده است، که در کنار آن 4 گیگابایت حافظه ی VRAM به کار رفته است.