Digital Camera Canon PowerShot SX710 HS : نقد و بررسی

نقد و بررسی 20 شهریور 1397 علی مظفری

Digital Camera Canon PowerShot SX710 HS : نقد و بررسی

شرکت کانن (canon)، یکی از مشهور­ترین شرکت­‌های سازنده دوربین‌­های دیجیتال، در تاریخ Jan 5, 2015، یکی از کاربردی­‌ترین دوربین­‌های سری Powershot خود را عرضه کرد. دوربین Pow SX710 HSerShot، از نسل دوربین­‌های کامپکت سوپرزوم  (compact super zoom) این شرکت است که با دارا بودن قابلیت­‌های ویژه­، توجه بسیاری از فعالان عرصه عکاسی را به خود جلب کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم تمامی ویژگی­‌های دوربینCanon PowerShot SX710 HS را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با ویژگی­‌های منحصر به فرد آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید...

powershot-sx710-hs

ساختار فیزیکی و بدنه

همانند سایر دوربین­‌های کامپکت، Canon PowerShot SX710 HS نیز ابعادی کوچکی دارد و حمل آن بسیار آسان است. ابعاد این دوربین چیزی در حدود 112.7*65.8*34.8 میلی­‌متر است. وزن دوربین Canon PowerShot SX710 HS به همراه باتری 269 گرم است. بدنه این دوربین عمدتا از جنس پلاستیک ساخته شده است. شرکت کانن (canon) دوربین Canon PowerShot SX710 HS را در رنگ‌­بندی مشکی و قرمز به بازار عرضه کرده است.

powershot-sx710-hs

سنسور و پردازنده

کمپانی کانن (canon)، یک سنسور نوع BSI-CMOS با ابعاد 1/2.3 اینچ ( 6.17*4.55 میلی‌متر) را در دوربین Canon PowerShot SX710 HS تعبیه کرده است که دقت موثر آن حدود 20 مگاپیکسل است. همچنین پردازشگر به کار رفته در این دوربین از نوع DIGIC 6 است. سنسور 20 مگاپیکسلی در کنار پردازنده قدرتمند و مدرن DIGIC 6، امکان ثبت عکس­‌هایی با کیفیت عالی را در اختیار شما می­‌گذارد.

لنز دوربین

یکی از منحصر­به‌­فردترین ویژگی­‌های دوربین Canon PowerShot SX710 HS، لنز آن است که با دارا بودن فاصله کانونی 25 تا 750 میلی‌متری، در دسته لنزهای واید (Wide)، نرمال (Normal) و تله‌­فوتو (Telephoto) قرار می­‌گیرد. این لنز زوم، امکان ثبت تصاویر باکیفیت از فواصل گوناگون را برای شما میسر می­‌سازد. دیافراگم لنزدوربین Canon PowerShot SX710 HS، در محدوده F3.2  تا F6.9 باز و بسته می‌شود که این محدوده به شما کمک می­‌کند تا به دلخواه میزان نور ورودی و همچنین عمق میدان تصویر را تغییر دهید و تصاویری شارپ ثبت کنید.

ISO   و سرعت شاتر

دامنه حساسیت (ISO) دوربین PowerShot SX710 HS در محدوده 3200-100 را دارد. حالت­های خودکار ISO در این دوربین 100, 200, 400, 800, 1600 و 3200 هستند. این دامنه حساسیت، سبب شده است تا عکاس بتواند با این دوربین، در شرایط میزان نور مختلف (کم و زیاد)، به ثبت تصاویر بپردازد. سرعت شاتر دوربین، در کمترین حالت 15 ثانیه و در بیشترین حالت خود 1/3200 ثانیه است که به شما این امکان را می‌­دهد که از سوژه‌­های در حال حرکت، تصاویری با‌کیفیت و بدون هیچ‌گونه تاری تهیه کنید.

صفحه نمایش

نمایشگر دوربین PowerShot SX710 HS ، یک نمایشگر 3 اینچی از نوع PureColor II TFT LCD است. رزولوشن صفحه‌نمایش PowerShot SX710 HS، حدود 922000 پیکسل است. این دقت صفحه‌نمایش امکان مشاهده تصاویر و فیلم­‌های ثبت شده را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می­‌دهد. لازم به ذکر است که این صفحه‌­نمایش در جای خود ثابت شده است و امکان تغییر زاویه ندارد. همچنین پشتیبانی از فرامین لمسی در این صفحه‌­نمایش تعبیه نشده است. عدم وجود منظره‌­یاب نیز یکی دیگر از معایب دوربین Canon PowerShot SX710 HS است.

powershot-sx710-hs صفحه نمایش

قابلیت‌­های عکسبرداری

عکسبرداری حرفه‌ای، اصلی‌ترین کاربرد دوربین Canon PowerShot SX710 HS است. این دوربین می­‌تواند تصاویری با حداکثر رزولوشن 3888 * 5184 ثبت کند. این دوربین عکس‌­های ثبت شده را با فرمت JPEG ( در سطوح کیفیت FINE  و SUPER FINE) ذخیره‌­سازی می­‌کند. همچنین نسبت تصاویر این دوربین می‌­­تواند 4:3, 1:1, 3:2 و 16:9 باشد.

قابلیت‌­های فیلمبرداری

ضبط فیلم­‌های باکیفیت نیز از قابلیت‌­های اصلی دوربین Canon PowerShot SX710 HS به شمار می‌آید. این دوربین توانایی ضبط فیلم در کیفیت‌­های SD ، HD و FULL HD را داراست. فیلم­‌های ضبط شده با دوربین Canon PowerShot SX710 HS با فرمت MPEG-4, H.264 ذخیره­‌سازی می‌­شوند. لازم به ذکر است که سرعت فیلمبرداری در این دوربین 30 و 60 فریم بر ثانیه است.

*ضمنا میکروفن استریو(stereo) این دوربین صداهای محیط را با کیفیت عالی بر روی فیلم‌­ها ضبط می­‌کند.

سیستم فوکوس و بزرگنمایی

شرکت کانن (canon)، یک سیستم فوکوس اتوماتیک داخلی را در دوربین Canon PowerShot SX710 HS به کارگرفته است. این سیستم فوکوس خودکار، حالت‌­های فوکوس تشخیص کنتراست، چندناحیه، مرکزی، تعقیبی، تکی، پیوسته، تشخیص چهره و مشاهده مستقیم را داراست. قابلیت بزرگنمایی دیجیتال و اپتیکال از دیگر قابلیت­‌های کاربردی این دوربین هستند. بزرگنمایی دیجیتال تا 4 برابر و بزرگنمایی اپتیکال تا 30 برابر، از ویژگی­‌های منحصر‌به فرد این دوربین به شمار می­‌روند. ضمنا حداقل فاصله فوکوس در این دوربین 1 سانتی متر است.

سیستم لرزشگیر

یکی از عواملی که کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین‌­های دیجیتال را کاهش می‌­دهد، لرزش دست است. لرزش دست تحت شرایط مختلف و به صورت طبیعی به وجود می­‌آید و سبب می­‌شود تا تصاویر حالتی تار و غیر‌شفاف پیدا کنند. سیستم لرزشگیر نوع IS در دوربین Canon PowerShot SX710 HS قرار داده شده است که سبب می‌­شود این لرزش‌­ها تا حد زیادی خنثی شوند و تصاویر و فیلم‌های شما با بهترین کیفیت ثبت و ضبط شوند.

باتری

باتری دوربین‌­های دیجیتال، یکی از اصلی‌­ترین قسمت­‌های آن­‌ها محسوب می­‌شوند. در حقیقت این باتری و ظرفیت آن است که مشخص می­‌کند شما با هر بار شارژ، چه تعداد عکس می­‌توانید با دوربین ثبت کنید. دوربین Canon PowerShot SX710 HS، به یک باتری لیتیوم-یونی مدل NB-6LH مجهز است که می­‌تواند تا با هر بار شارژ کامل، 230 عکس را برای شما ثبت کند که برای یک دوربین کامپکت، کافی به نظر می­‌رسد.

اتصالات

اتصالات هر دوربین به دو دسته باسیم و بی­‌سیم تقسیم می‌­شوند. درباره اتصالات باسیم دوربین Canon PowerShot SX710 HS باید گفت که این دوربین به یک درگاه اتصال USBاز نوع USB 2.0مجهز است که می­‌تواند با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه فایل‌­ها را انتقال دهد. همچنین یک درگاه micro-HDMI نیز در این دوربین تعبیه شده است. به وسیله کابل‌های مربوطه می­‌توانید دوربین خود را به سایر دستگاه­‌های الکترونیکی متصل کنید و فایل‌­های خود را انتقال دهید.

اما قابلیت­‌های ارتباطی بی­‌سیم دوربین Canon PowerShot SX710 HS ، شامل Wifi (802/11b/g/n) و NFC می­‌شوند که به کمک آن‌ها می­توانید ضمن کنترل دوربین به­وسیله تلفن همراه (از راه دور)، به نقل و انتقال تصاویر و فیلم‌های ثبت شده نیز بپردازید.

powershot-sx710-hs اتصالات

 

سایر قابلیت ها

فلاش داخلی: فلاش داخلی یکی از قابلیت­های کاربردی دوربین Canon PowerShot SX710 HS است که در محیط­های کم­نور به کمک شما می ­آید و تا فاصله 3.5 متر، کمبود نور محیط را جبران می­‌کند.

تایمر اتوماتیک: یکی از دیگر قابلیت­‌های دوربین Canon PowerShot SX710 HS، قابلیت عکسبرداری با تایمر اتوماتیک است. تایمر این دوربین را می‌­توانید بر روی 2 ثانیه، 10 ثانیه و یا زمان­‌های دلخواه به صورت دستی تنظیم کنید و از سوژه­‌های دلخواه عکسبرداری کنید.

عکاسی پیاپی: دوربین Canon PowerShot SX710 HS، توانایی ثبت تصاویر متوالی با سرعت 6 فریم بر ثانیه را داراست.

حالت ECO : یکی از مهم‌­ترین مزایای دوربین Canon PowerShot SX710 HS، دارا بودن قابلیت ECO یا ذخیره‌سازی انرژی است که با فعال کردن آن می‌­توانید تعداد عکس­‌های قابل ثبت با هر بار شارژ را تا 315 عکس افزایش بدهید.

حالت­‌های نورسنجی: از دیگر قابلیت­‌های کاربردی دوربین کنون SX710 HS ، می‌­توان به حالات نورسنجی چندگانه، مرکزگرا و نقطه ای اشاره کرد. همچنین Canon PowerShot SX710 HS می تواند از 2- تا 2+ در گام 1/3 جبران نوردهی کند.

ذخیره‌­سازی: دوربین Canon PowerShot SX710 HS، تصاویر و فیلم‌های ضبط شده را بر روی کارت حافظه نوع SD، SDHC و SDXC ذخیره­‌سازی می­‌کند.

بلندگوی داخلی: بلندگوی مونو به کاررفته در این دوربین، صدای فیلم­‌های ضبط شده توسط دوربین را برای شما پخش می­‌کند.

زبان منو: منوی این دوربین از 29 زبان مختلف پشتیبانی می­‌کند که در میان آ‌ن‌­ها زبان فارسی نیز به چشم می‌­خورد. با وجود منوی فارسی، کارکردن با دوربین و اعمال تنظیمات دلخواه به آسانی میسر است.

محتویات جعبه: شرکت کانن، به همراه دوربین‌­های خود تعدادی لوازم جانبی نیز ارائه می‌­کند. در بسته‌­بندی دوربین کانن Powershot 710HS، یک عدد باتری، شارژر مخصوص دوربین، دفترچه و لوح فشرده راهنما و بند مچی وجود دارد.

powershot-sx710-hs لوازم همراه