نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

نقد و بررسی 17 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

آیفون 11 پرو مکس اپل (Apple iPhone 11 Pro Max) در حال حاضر برترین و البته گران قیمت ترین آیفون فعلی شرکت اپل (apple) است که به تازگی معرفی شده و توانسته توجه خیلی از کاربران را جلب کند. اما آیا واقعا این آیفون ارزش خرید و صرف هزینه چندین میلیون تومانی را دارد؟ در ادامه این مطلب به نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس) می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص می‌کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به صورت رسمی از سه آیفون جدید با نام های آیفون 11، آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) رونمایی کرد. ما در دو مقاله "نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل" و "نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): کیفیت عالی و دوربین سه‌گانه" دو آیفون 11 و 11 پرو را مورد بررسی قرار داریم اما حالا نوبت به نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max اپل می‌رسد که زیر ذره‌بین قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف خود را نمایان سازد. با توجه به قیمت آیفون 11 پرو مکس انتظار داریم که گوشی پتانسیل بسیار بالا و خوبی هم داشته باشد

برای درک این مسئله ما چیزی در حدود هفت روز از آیفون 11 Pro Max اپل استفاده کردیم و به طور دقیق بخش های مختلف آن را در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم و حالا در یک مطلب اختصاصی می‌خواهیم تجربه استفاده کوتاه مدت خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین توصیه داریم نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max را از دست ندهید. اگر قصد خرید این اسمارتفون را دارید، بررسی ارائه شده میتواند به تصمیم گیری قطعی شما کمک به سزایی کند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 آیفون 11 پرو مکس از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی نسبت به نسخه های قبلی سری آیفون های اپل ندارد. یک زبان طراحی کاملا مشابه با iPhone XS Max در آیفون 11 پرو مکس هم بکار رفته و این موضوع خیلی جالب و نوآورانه به نظر نمی‌رسد. اما زبان طراحی یکسان به معنای کیفیت ساخت یکسان نیست! اپل سعی کرده کیفیت ساخت سری جدید آیفون هایش را نسبت به نسل قبل بهبود بخشد. در همین راستا iPhone 11 Pro Max را از استاندارد ضد آب IP68 پیشرفته‌ای بهره‌مند ساخته که امکان دوام گوشی برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 4 متری آب را می‌دهد. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم فوق مقاومی ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه ضد خشی پوشانده می‌شوند که بنا به ادعای اپل نسبت به قبل مقاومت بیشتری در مقابل خراشیده شدن دارد.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

نکته‌ای که در بررسی iPhone 11 Pro Max متوجه آن شدیم و مربوط به شیشه قاب پشت و جلوی گوشی می‌شد این است که این شیشه قابلیت جذب اثر انگشت کمتری نسبت به نسخه های پیشین دارد. ابعاد بدنه گوشی مذکور 8.1 در 77.8 در 158 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 226 گرم می‌رسد. گوشی مثل نسل قبل از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و به لطف این ویژگی امکان استفاده همزمان از دو خط (شماره تماس) را خواهد داشت. البته با وجه به ماهیت eSIM، استفاده از آن فقط در شرایطی امکانپذیر خواهد بود که اپراتور سیم کارت کاربر از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro Max مثل نسل قبل از دکمه فیزیکی هوم بهره‌مند نخواهد بود و به تاچ آیدی نیز مجهز نیست، بلکه از قابلیت فیس آیدی (Face ID) بهره می‌برد که امکان قفل گشایی از نمایشگر گوشی را با اسکن چهره کاربر فراهم می‌کند. در بررسی آیفون مذکور مشخص شد که قابلیت فیس آیدی آن عملکرد بسیار عالی، دقیق و مطمئنی دارد و می‌تواند به خوبی در شرایط مختلف و حتی محیط های تاریک مورد استفاده قرار گیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Apple iPhone 12 | بررسی موبایل آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

اما با در دست گرفتن آیفون 11 پرو مکس چه حسی به کاربر منتقل می‌شود؟ آیا این گوشی واقعا می‌تواند حس در دست گرفتن یک گوشی 20 میلیون تومانی را به کاربر منتقل کند؟ وقتی iPhone 11 Pro Max را در دست می‌گیرید با کیفیت بودن آن برایتان قابل درک خواهد شد و واقعا حس خوبی به شما منتقل می‌شود. گوشی کاملا درجه یک یا اصطلاحا پریمیوم طراحی شده و این حس از آن قابل دریافت است، اما باید اعتراف کنیم که هرچقدر هم حس زیبایی و خاص بودن دستگاه به کاربر منتقل گردد نمی‌تواند توجیه کننده قیمت فوق‌العاده گران و 20 میلیون تومانی آن باشد. با توجه به اینکه سبک و زبان طراحی گوشی هم خیلی خاص نیست، موضوع بیشتر نا امید کننده می‌شود.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی آیفون 11 پرو مکس نگاه کنید متوجه خواهید شد که این گوشی از نظر ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی نسبت به نسل قبل ندارد. صفحه نمایش گوشی حاشیه های باریکی را ارائه کرده و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکی رنگی دیده می‌شود که محلی برای تعبیه سنسور های فیس آیدی و دوربین های جلوی دستگاه خواهد بود. پورت اتصال لایتنینگ (Lightening) در لبه زیرین قاب گوشی نصب شده و گوشی از جک هدفون بهره نمی‌برد. اما وقتی از نمای پشت به iPhone 11 Pro Max نگاه کنید اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند دوربین اصلی و سه‌گانه آن خواهد بود!

دوربین سه‌گانه این گوشی با لنز های بزرگ در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن دیده می‌شود و یک بخش مربعی شکل و نسبتا برآمده هم برای نصب این لنز ها در نظر گرفته شده است. شاید برخی افراد از سبک طراحی دوربین سه‌گانه آیفون 11 پرو مکس خوششان بیاید اما به عقیده ما نحوه چینش و قرارگیری سه لنز دوربین اصلی آیفون 11 Pro Max اصلا جالب نیست و منجر به کاهش زیبایی دستگاه شده است. شاید اگر اپل اندازه سه لنز دوربین مذکور را کوچک تر در نظر می‌گرفت و آن ها را به صورت عمودی در گوشه قاب پشت دستگاه تعبیه می‌کرد، ظاهر گوشی خیلی زیباتر از این به نظر می‌آمد. پس در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max می‌توان اینطور گفت که این گوشی سبک طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبل ندارد و لنز دوربین اصلی آن حداقل به عقیده ما اصلا با سبک مناسبی در قاب پشت گوشی نصب نشده، اما از نظر کیفیت ساخت آیفون 11 پرو مکس یک گوشی کم‌نظیر است و کمتر گوشی پتانسیل رقابت با آن را خواهد داشت.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max): صفحه نمایش

 صفحه نمایشی که در گوشی آیفون 11 پرو مکس بکار رفته اندازه 6.5 اینچی دارد و از حاشیه های باریکی بهره می‌برد. این پنل نمایشگر تقریبا چیزی در حدود 83.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته و در بخش فوقانی خود یک نوار مشکی رنگ برای نصب سنسورهای دوربین جلوی مورد نیاز را ارائه می‌کند. بدون تردید اگر این نوار مشکی رنگ از بخش فوقانی نمایشگر گوشی حذف می‌شد، نسبت تصویر به بدنه آن می‌توانست به بیش از 90 درصد برسد. رزولوشن صفحه نمایش iPhone 11 Pro Max معادل 2688 در 1242 پیکسل بوده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار بسیار عالی برای نمایشگر گوشی با اندازه 6.5 اینچی است.

نسبت تصویر آن 19.5 به 9 در نظر گرفته شده و روی صفحه نمایش دستگاه با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده می‌شود، اما با این حال توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش گوشی حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. پنل نمایشگری که در گوشی آیفون 11 پرو مکس بکار رفته با لقب Super Retina XDR OLED معرفی شده و کیفیت بسیار عالی دارد. واژه XDR در لقب نمایشگر گوشی مخفف Xtreme Dynamic Range است که مربوط به گستره دینامیکی فوق بالای صفحه نمایش دستگاه می‌شود. صفحه نمایش این آیفون از قابلیت های دیگری مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی (120 Hz Touch Sensing) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که همگی منجر به بهبود کیفیت عملکرد آن می‌شوند و نمی‌خواهیم در این بررسی وارد جزئیات تک تک این موارد شویم.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش دستگاه چطور است؟ در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که صفحه نمایش گوشی واقعا کیفیت عالی دارد. محتوایی که روی صفحه نمایش دستگاه به تصویر کشیده می‌شود از نظر شارپنس، شادابی و کنتراست فوق‌العاده هستند و به جرئت می‌گوییم کمتر گوشی از این نظر پتانسیل رقابت و مقایسه شدن با آیفون 11 پرو مکس را خواهد داشت. صفحه نمایش گوشی مذکور از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و طبق آمار به ماکسیمم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا کرده است که روشنایی بسیار عالی برای نمایشگر یک گوشی خواهد بود. بدین ترتیب حتی در محیط های باز و تحت تابش نور هم هیچ مشکلی برای استفاده از آیفون 11 پرو مکس نخواهید داشت و با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر آن بر روی حداقل 70 درصد در شرایط این چنینی می‌توانید بدون مشکل محتوای روی صفحه نمایش دستگاه را ببینید. پس یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro Max مربوط به صفحه نمایش عالی آن می‌شود.

 

نقد و بررسی آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 آیفون های اپل از مزیت بکارگیری سیستم عامل انحصاری iOS بهره‌مند هستند و طبیعتا iPhone 11 Pro Max هم از این قاعده مستثنی نیست. سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی این گوشی iOS 13 خواهد بود که و بدون تردید حداقل تا 4 سال آینده تمام آپدیت های جدید سیستم عامل iOS بدون وقفه برای آیفون 11 پرو مکس منتشر می‌شوند. بنابراین اگر به دریافت آپدیت های سریع و استفاده از جدیدترین ویژگی های سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو مکس گزینه خرید مناسبی برایتان خواهد بود. اما کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری و سیستم عامل گوشی چطور است؟ در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که سیستم عامل آن واقعا عملکرد عالی و روانی دارد و هماهنگی فوق‌العاده آن با بستر سخت افزاری دستگاه به وضوح قابل درک است.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین روش های افزایش سرعت آیفون و آیپد

کافیست چند دقیقه از آیفون 11 پرو مکس استفاده کنید تا متوجه هماهنگی عالی دو بستر نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه شوید. این ویژگی مسئله‌ای است که خلا آن در اغلب گوشی های اندرویدی بازار و حتی خیلی از گوشی های رده بالای مجهز به سیستم عامل اندروید مشاهده می‌شود. سیری هم در iOS 13 نسبت به قبل بهبودهایی را شامل شده و ظاهرا یکی از این بهبود ها مربوط به طبیعی تر به نظر رسیدن صدای آن می‌شود. اپل یک حالت دارک مد (Dark Mode) را هم در iOS 13 ارائه کرده که می‌توان آن را در محیط های تاریک و شب برای ایجاد حالت استفاده بهتر از دستگاه فعال کرد. ضمن اینکه امکان زمانبندی و فعالسازی خودکار حالت مذکور هم در iOS 13 وجود دارد. گذشته از این ویژگی ها وقتی از بستر نرم افزاری آیفون 11 پرو مکس استفاده می‌کنید و در منو های مختلف آن پرسه می‌زنید با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره به راحتی در گوشی قابل انجام خواهد بود و کوچک ترین تاخیری در عملکرد این برنامه ها مشاهده نمی‌شود.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

بنابراین از این بخش نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور از نظر نرم افزاری عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و واقعا شاید هیچ گوشی در حال حاضر آنقدرها دقیق نباشد که از این نظر پتانسیل رقابت با آیفون 11 پرو مکس را ارائه کند. اگر می‌خواهید تمام آپدیت های آتی سیستم عامل موبایل خود را بدون وقفه دریافت کنید و همیشه از عملکرد روان و هماهنگ بستر نرم افزاری موبایل خود لذت ببرید، مطمئنا آیفون 11 پرو مکس گزینه خرید عالی برایتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

اپل هر سال آیفون هایش را نسبت به سال گذشته به تراشه قدرتمندتری مجهز می‌کند و به نوعی قدرت پردازشی و عملکردی آن ها را ارتقاء می‌دهد. در واقع قدرت عملکرد آیفون ها همیشه از اصلی ترین نقاط قوت آن ها بوده است و انتظار داریم همین شرایط برای آیفون 11 پرو مکس هم وجود داشته باشد. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بار رفته تراشه A13 Bionic اپل است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Thunder هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته دیگر آن هم از نوع Lightening بوده و فرکانس کاری 2.65 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه هم نسل جدید پردازنده Apple GPU با چهار هسته پردازشگر مرکزی خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

آیفون 11 پرو مکس از رم 4 گیگابایتی بهره‌مند شده و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 64، 256 و 512 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد هیچ یک از نسخه های این گوشی قابلیت اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات را ندارند، بنابراین در حین خرید حتما به نسخه‌ آیفونی که تهیه می‌کنید دقت داشته باشید و سعی نمایید که حداقل نسخه مجهز به حافظه 256 گیگابایتی آن را تهیه کنید چون به دلیل بالا بودن حجم عکس و ویدیو هایی که با دوربین گوشی ضبط می‌شوند، نسخه 64 گیگابایتی آن ممکن است خیلی زود با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات همراه شود. لازم به ذکر است نسخه‌ای از گوشی مذکور که ما در بررسی iPhone 11 Pro Max از آن استفاده کردیم مجهز به حافظه داخلی 256 گیگابایتی بوده است.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

برای بررسی دقیق قدرت عملکرد دستگاه ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و Dead trigger 2 را روی گوشی نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه به طور پشت سر هم اجرا کردیم و سپس مابین اپلیکیشن های اخیر گوشی جهش هایی داشتیم تا سرعت و دقت عملکرد رم آیفون بهتر قابل بررسی باشد. نتیجه بررسی iPhone 11 Pro Max نشان داد که این گوشی واقعا پتانسیل عالی از نظر قدرت عملکرد دارد. سه بازی نام برده شده بدون کوچک ترین مشکل یا تنظیمات گرافیکی حداکثر در گوشی اجرا شدند و هیچ افت فریم و تاخیری هم در حین اجرای این سه بازی به وجود نیامد. جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه دستگاه هم بعد از 30 دقیقه اجرای بازی های سنگین با سرعت بسیار عالی قابل انجام بود. به طور کلی در این بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو مکس اپل به وضوح مشخص شد که این گوشی قدرت و پتانسیل عملکرد عالی دارد و بی‌شک کمتر گوشی از این نظر پتانسیل رقابت با آن را خواهد داشت.

 

نقد و بررسی آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max): دوربین اصلی و سلفی

 یکی از اصلی ترین تغییراتی که در آیفون 11 پرو مکس نسبت به نسل های قبلی به وجود آمده مربوط به بهره‌مندی آن از دوربین اصلی سه‌گانه می‌شود که با اندازه‌ای بزرگ و ظاهری نه چندان جالب در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) انتخاب شده‌اند و دیافراگم F/1.8، F/2.0 و F2.4 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های فوق‌العاده‌ای ضبط کنید که شاید خیلی از دوربین های DLSR هم قدرت ضبط عکس های مشابه آن را نداشته باشند! در محیط های با نور کم به مقدار ناچیزی افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود اما بخش عظیمی از افت کیفیت با فعالسازی حالت Night Mode برطرف خواهد شد. بنابراین به عقیده ما با دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس هم در محیط های روشن و هم در محیط های تاریک می‌توانید عکس های عالی ضبط کنید. عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی این گوشی به شکل فوق‌العاده عالی انجام می‌شود و تفکیک سوژه اصلی و پس زمینه عکس با کیفیت بالایی انجام می‌گیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

ضمنا دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس به لطف بهره‌مندی از لنز دوربین اولترا واید امکان افزایش زاویه دید و فضای عکسبرداری در تصاویر را هم حتی پس از ضبط عکس فراهم می‌سازد که ویژگی جالبی به نظر می‌رسد. در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro Max هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 دارد و از نوع واید است. لنز دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت هایی مثل HDR، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فرم در ثانیه، gyro-EIS و همچنین عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید عکس های بسیار با کیفیت و مناسبی در محیط های با نور خوب ضبط کنید. در محیط های کم نور ممکن است کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کمی افت کند اما با این حال عملکرد آن بسیار عالی خواهد بود.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی اهمیت می‌دهید شک نداشته باشید که آیفون 11 پرو مکس اپل یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید در محیط های مختلف عکس های بسیار عالی ضبط کنید که اغلب کیفیتی فراتر از کیفیت عملکرد دوربین یک گوشی را ارائه خواهند کرد. دوربین سلفی دستگاه هم می‌تواند ضبط عکس های سلفی را با بهترین کیفیت ممکن برایتان امکانپذیر سازد. پس آیفون 11 Pro Max از نظر دوربین یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند است.

 

نقد و بررسی آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max اپل در رابطه با باتری این گوشی و کیفیت شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این آیفون در نظر گرفته شده ظرفیت 3969 میلی آمپر ساعتی دارد و یک باتری لیتیوم یونی است. این اولین باری محسوب می‌شود که اپل از یک باتری با ظرفیت این چنینی در آیفون استفاده می‌کند. در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که یک کاربر معمولی با استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند طی هر بار شارژ باتری دستگاه برای مدت زمان 1.5 روز به راحتی از آیفون استفاده کند و در اغلب مواقع شارژدهی باتری تا 2 روز هم ادامه پیدا می‌کند. اما طبیعتا اگر تسک های سنگین در گوشی اجرا شوند و آیفون تحت فشار باشد، شارژ باتری آن زودتر خالی می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون 13 روش تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

بنابراین قدرت شارژدهی خوب از ویژگی های مثبت آیفون 11 Pro Max اپل است. آیفون 11 پرو مکس از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک گوشی 18 واتی است. در بررسی گوشی مشخص شد که با باتری دستگاه با استفاده از شارژر فابریک آن تقریبا ظرف 75 دقیقه فول شارژ می‌شود. نکته بعدی مربوط به پشتیبانی iPhone 11 Pro Max از قابلیت شارژ بیسیم خواهد بود. با قرار دادن این آیفون بر روی پد های شارژ بیسیم Qi به راحتی می‌توانید باتری آیفون را شارژ کنید. طبیعتا سرعت شارژ مجدد باتری گوشی در این شرایط به دلیل اتلاف انرژی زیاد چندان بالا نخواهد بود. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو مکس اپل هستند.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس) اپل پرداختیم. علی رقم قیمت گوشی، آیفون 11 پرو مکس واقعا یکی از بهترین اسمارتفون های فعلی موجود است که از نظر دوربین و قدرت پردازشی فراتر از یک گوشی موبایل ظاهر می‌شود. اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید، خرید آیفون 11 پرو مکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش بسیار عالی و بزرگ
  • سیستم عامل روان و انحصاری
  • دوربین اصلی و سلفی فوق‌العاده
  • قدرت پردازشی کم‌نظیر
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر نه چندان متفاوت و نوآورانه
  • چینش نه چندان جالب دوربین اصلی
  • قیمت بسیار گران