پنچ دلیل برای خرید آیفون 7 پلاس به جای آیفون 7

نقد و بررسی 14 مرداد 1396 علی مظفری

پنچ دلیل برای خرید آیفون 7 پلاس به جای آیفون 7

مقایسه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس


اگر تصمیم برای خرید آیفون 7 گرفته‌اید و می خواهید بین 2 مدل آیفون 7 پلاس و آیفون 7 یکی را انتخاب کنید این مطلب برای شماست. مقایسه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس پیش از خرید امری ضروری به نظر می رسد. هر دو گوشی نامبرده شده در حال حاضر از بهترین و با کیفیت‌ ترین اسمارتفون‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند، اما ظاهرا استقبال کاربران از آیفون 7 پلاس به مراتب بیشتر از آیفون 7 بوده است. اما دلیل این امر چیست؟ چرا باید خرید آیفون 7 پلاس اپل را به آیفون 7 ترجیح دهیم؟ با ادامه این مقایسه در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

اما برویم سراغ تفاوت و در واقع برتری‌های آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 7. پنج مورد از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو را بررسی خواهیم کرد:


1-صفحه نمایش بزرگتر و پیکسل‌های بیشتر آیفون 7 پلاس

این مورد بسیار واضح است؛ همان چیزی است که با اولین نگاه نیز متوجه‌اش می‌شوید. صفحه نمایش آیفون 7 پلاس بزرگتر از آیفون 7 است. اما خب باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که این صفحه بزرگتر چه مزایایی برای شما خواهد داشت. مدل 4.7 اینچی آیفون 7 دارای یک صفحه نمایش HD 750p از نوع LCD است، با رزولوشن 750 در 1330 و چگالی نقاط 326ppi (نقطه در اینچ). این خصوصیات، باکیفیت‌ترین صفحه نمایش بازار را نشان نمی‌دهند، حتی در مقایسه با خصوصیات استاندارد رتینای خود اپل. در سمت دیگر آیفون 7 پلاس با یک صفحه نمایش 5.5 اینچی فول HD (رزولوشن 1920 در 1080) و چگالی 401ppi عرضه میشود. مشخص است که در این زمینه آیفون 7 پلاس بسیار از آیفون 7 سرتر است. هرچند ممکن است در عمل هنگامی که با دو آیفون کار می‌کنید به سختی متوجه این تفاوت شوید، ولی به هر حال این موضوع درست است و کسانی که آیفون 7 پلاس دارند می‌توانند صفحه نمایش‌شان را به رخ دیگران بکشند.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون


بله درست است؛ حتی همان کیفیت فول HD نیز با وجود کیفیت‌هایی همچون QHD و 2K که اکنون در بازار هستند چیز جدیدی نیست، اما اگر شما هم مثل من یکی از کاربران پروپاقرص آیفون باشید قطعن جذب صفحه نمایش بزرگ و گستره رنگی وسیع آن خواهید شد. درمورد آیفون هیچگاه چندان به اعداد و ارقام در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار توجه چندانی نکنید، در عمل بیشتر متوجه کیفیت بالای آیفون خواهید شد.

 

2-رم بیشتر و در نتیجه سرعت و توانمندی بیشتر آیفون 7 پلاس

آیفون‌های 6 و 6s هر دو به یک رم 2 گیگابایتی DDR3 مجهز بودند که با وجود مصرف بهینه سیستم‌عامل iOS توانمندی بسیار بالایی داشتند. اما آیفون 7 پلاس با وجود 3 گیگابایت رم بسیار قدرتمند است. این در حالی است که آیفون 7 نیز همانند آیفون‌های 6 و 6s به ۲ گیگ رم مجهز است.
این موضوع به این معنی است که آیفون 7 پلاس حتی نرم‌افزارهای سنگین را نیز به راحتی اجرا میکند، سریعتر و بهینه‌تر از تمامی آیفون‌هایی که تاکنون تولید شده است. این رم ۳ گیگی به همراه پردازنده قدرتمند A10 Fusion توانمندی‌های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار میدهد.
در این مورد نیز همانند صفحه نمایش، رم‌های بسیار قوی‌تری نیز در بازار وجود دارند. پرچمداران اندرویدی با رم‌های بسیار قدرتمندی عرضه می‌شوند. اما به لطف هماهنگی بی‌نظیری که میان سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون وجود دارد همواره قدرتی که این دستگاه ارائه می‌کند هیچ دست کمی از سایر رقبا نداشته و در بیشتر مواقع عملکردی بهینه‌تر را نسبت به رقبا ارائه می‌کند.

 

3-باتری بزرگتر و در نتیجه عمر طولانی‌تر باتری آیفون 7 پلاس

ابعاد آیفون 7 پلاس بسیار بزرگتر از آیفون 7 است. در نتیجه فضای خالی داخلی این دستگاه نیز بیشتر است و سهم باتری نیز از این فضای خالی بیشتر خواهد بود. اما ممکن است بپرسید خب باتری آیفون 7 پلاس چقدر بزرگتر از باتری آیفون 7 است؟ آیفون 7 به یک باتری 1960 میلی‌آمپرساعتی مجهز است (که نسبت به باتری 1715 میلی‌آمپرساعتی آیفون 6s قوی‌تر است). ولی آیفون 7 پلاس به یک باتری قدرتمند 2910 میلی‌آمپرساعتی مجهز است (که نسبت به باتری 2750 میلی‌آمپرساعتی آیفون 6s پلاس قوی‌تر است). البته نکته‌ای که باید در مورد باتری‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در نظر بگیرید این است که این دو دستگاه با وجود برخورداری از پردازنده پرقدرت A10 Fusion و کارایی بالاتری که دارند باز هم وضعیت بهینه‌تر و بهتری را نسبت به آیفون‌های 6s و 6s پلاس دارند.

حالا وقتشه! اینو بخون چرا گوشی آیفون داغ می کند و چطور از آن جلوگیری کنیم؟


ممکن است به عدد 2910 نگاه کرده و فکر کنید باتری آیفون 7 پلاس نسبت به سایر رقبا بسیار ضعیف‌تر است، اما باز هم به لطف بهینه بودن مصرف انرژی سخت‌افزارهای آیفون همین باتری 2910 میلی‌آمپرساعتی نیز تا ساعت‌های زیادی پاسخگوی نیازهای شماست.

 

4-کیفیت بهتر اسپیکرهای استریوی آیفون 7 پلاس

یکی از بهترین قابلیت‌های آیفون 7 در واقع اسپیکرهای قدرتمند آن هستند. البته خب به شرطی که بحث داغ حذف شدن جک هدفون را در نظر نگیریم. پس از اینکه اپل در این نسل از آیفون جک هدفون دستگاه را حذف کرد اسپیکرهای آیفون از یک اسپیکر به ۲ اسپیکر افزایش یافتند؛ یکی در بالا و سرجای همیشگی‌اش و یکی در پایین. بنابراین بر روی آیفون 7 نسبت به نسل‌های قبلی آیفون کیفیت صدای بسیار گوشنوازی را هنگام بازی یا مشاهده فیلم‌ها تجربه خواهید کرد. حتی پیش از این نیز کیفیت صدای آیفون‌ها با وجود برخورداری از یک اسپیکر بسیار خوب ارزیابی میشد، اما حالا با وجود یک اسپیکر قدرتمند ثانویه این کیفیت نیز دو چندان شده است. خبری خوب برای کسانی که به خصوص عادت دارند موسیقی‌هایشان را در بدون استفاده از هدفون گوش دهند.
خب با اینکه هر دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هر دو از دو اسپیکر قدرتمند جدید بهره می‌برند و قاعدتن نباید کیفیت صدای متفاوتی داشته باشند اما باز هم این آیفون 7 پلاس است که در این زمینه نیز از برادر کوچکترش سر است. باور نمی‌کنید؟ به یکی از اپل‌استورها بروید و خودتان کیفیت صدای هر دو آیفون جدید را امتحان کنید.

 

5-دوربین قدرتمند آیفون 7 پلاس

من از قصد این مورد را در مقایسه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس گذاشتم برای آخر؛ اما در حقیقت این دوربین آیفون 7 پلاس است که دارید بابتش 120 دلار پول بیشتر می‌دهید. اپل کیفیت دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را امسال بهبود بخشیده است. اما خب دوربین آیفون 7 پلاس بسیار قدرتمند و فقط مختص خودش است و به کمک آن می‌توانید تصاویر و ویدئوهای بسیار خارق‌العاده‌ای را ثبت کنید. این دوربین بر خلاف دوربین آیفون 7 دارای دو لنز مجزا است. اگر نظر من را بخواهید این دوربین ارزش آن 120 دلار اضافه‌ای را که می‌‌دهید کاملا دارد.
از جمله قابلیت‌های جدیدی که دوربین آیفون 7 پلاس به آن مجهز است برخورداری از زوم اپتیکال 2 برابری است. در حالی که آیفون 7 تنها به همان زوم دیجیتال سنتی مجهز است. حتمن می‌دانید که تفاوت زوم اپتیکال و زوم دیجیتال در این است که هنگام استفاده از زوم اپتیکال کیفیت تصویر به هیچ وجه دچار تغییر نمیشود؛ در حالی که زوم دیجیتال و رایج در دوربین‌های موبایل تنها تصویر سوژه را کراپ (crop) کرده و به اسم زوم به شما تحویل میدهد.

 

 

جدول تفکیکی تفاوت آیفون 7 پلاس و آیفون 7

آیفون 7 پلاس آیفون 7  
158.2x77.9x7.3 میلی‌متر با 188 گرم وزن 138.3x67.1x7.1 میلی‌متر با 138 گرم وزن ابعاد
5.5 اینچ با رزولوشن 1920x1080 پیکسل 4.7 اینچ با رزولوشن 1344x750 پیکسل نمایشگر
دوربین دوگانه 12 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل  دوربین اصلی
3 گیگابایت 2 گیگابایت رم
2 برابر زوم اپتیکال و تا 10 برابر زوم دیجیتال تا 5 برابر زوم اپتیکال زوم اپتیکال دوربین
7 مگاپیکسل 7 مگاپیکسل دوربین سلفی
2900 میلی آمپر 1960 میلی آمپر باتری
21 ساعت 14 ساعت مدت مکالمه
تا 60 ساعت تا 40 ساعت پخش موزیک