بررسی کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017: زیبا و حرفه‌ ای

نقد و بررسی 13 آبان 1397 علی مظفری

بررسی کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017: زیبا و حرفه‌ ای

کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017 اپل یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کامپیوترهای بدون کیس دنیا است که به دلیل بهره‌گیری از سخت‌افزار خوب و نمایشگر رتینا با رزولوشن 4K طرفداران زیادی دارد. با نقد و بررسی آل این وان اپل همراه ما باشید.

کاربران زیادی در سراسر دنیا از طراحان و تدوین‌گران گرفته تا معماران و مهندسان، برای انجام کارهای خود به سراغ کامپیوترهای بدون کیس می‌روند. بسیاری از این افراد با اینکه گاهی اوقات لپ‌تاپ به همراه دارند، اما ترجیح می‌دهند با توجه به حساسیت کارها و نیاز به جزئیات بیشتر از سیستم‌های آل این وان استفاده کنند.

کمپانی اپل یکی از برترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی در دنیا است و محصولات این شرکت کاربران زیادی دارد. کیفیت ساخت بالا، زیبایی خیره‌کننده، نمایشگر جذاب، بهره‌گیری از جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مختلف باعث می‌شود تا از کارکردن با کامپیوترهای آی مک اپل لذت ببرید.

آل این وان MNDY2 2017 Apple iMac یکی از کامپیوترهای بدون کیس میان‌رده‌ی این کمپانی است که ویژگی‌های جذاب آن مانند بهره‌گیری از نمایشگر رتینا با رزولوشن 4K، پردازنده‌ی نسل هفتم Core i5 7500 اینتل، هشت گیگابایت رم DDR4، طراحی زیبا و کیفیت بالای ساخت باعث شده تا به یکی از انتخاب‌های افراد حرفه‌ای تبدیل شود.

اگر قصد خرید کامیپوتر بدون کیس اپل آی مک MNDY2 2017 را دارید می‌توانید بعد از مقایسه قیمت  آل این وان Apple iMac MNDY2 2017 با قیمت کامپیوترهای بدون کیس دیگر، با نقد و بررسی این دستگاه همراه ما باشید.

 

طراحی

 

کامپیوتر بدون کیس آی مک mndy2 2017 اپل

 

طی یک دهه‌ی گذشته در طراحی کامپیوترهای iMac اپل اتفاق خاصی رخ نداده است و زبان طراحی این محصول هر سال تقریباً تکرار می‌شود و نکته‌ی جدید و شگفت‌انگیزی در آن به چشم نمی‌خورد. اگر از کاربران یا طرفداران محصولات اپل باشید، قطعاً با شنیدن نام آی مک خیلی زود می‌توانید طراحی معروف آن را در ذهن مرور کنید.

البته این موضوع به معنای جذاب نبودن آل این وان اپل نیست. کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017 همچنان زیبا و حرفه‌ای است و کوپرتینونشین‌ها تلاش کرده‌اند تا با اعمال تغییراتی آن را نسبت به نسل قبلی جذاب‌تر کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z: مقرون به صرفه و ارزشمند

ویژگی مثبت طراحی کامپیوترهای بدون کیس اپل، بهره‌گیری از سادگی و کیفیت بالای ساخت دستگاه است. رنگ‌بندی محصول نیز همیشه به ‌رنگ نقره‌ای است که دلیل اصلی آن استفاده از بدنه‌ی آلومینیومی است.

حتی اگر با طراحی آل این وان اپل آشنا باشید، باز هم در همان نگاه اول عاشق زیبا، سادگی و کیفیت بالای کامپیوتر بدون کیس آی مک MNDY2 2017 اپل خواهید شد. تیم طراحی اپل همیشه عملکرد خوبی داشته است و این نکته را در محصولات مختلف این کمپانی از جمله کامپیوترهای بدون کیس می‌توانید مشاهده کنید. کناره‌ی iMac MNDY2 2017 تنها 5 میلی‌متری ضخامت دارد و واقعاً جای کمی را روی میز کار شما اشغال می‌کند.

در قسمت جلوی دستگاه به جز نمایشگر 21.5 اینچی که اتفاقاً حاشیه‌ی نسبتاً زیادی دارد، می‌توانید لوگوی معروف اپل را در زیر صفحه نمایش مشاهده کنید. در این قسمت نکته‌ی خاص دیگری وجود ندارد و همان طراحی همیشگی و ساده‌ی اپل به چشم می‌خورد.

پایه‌ی کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017 نیز طراحی ساده، مینیمال و باریکی دارد و در قسمت میانی پشت دستگاه متصل می‌شود. روی این پایه سوراخی دیده می‌شود که برای عبور سیم‌ برق در نظر گرفته شده و ایده‌ی جالبی است.

در پشت آل این وان اپل نیز زبان طراحی ساده ادامه پیدا می‌کند و در قسمت بالای پایه و وسط دستگاه شاهد لوگوی اپل هستیم. در گوشه‌ی سمت چپ پایین دستگاه نیز شاهد قرارگیری پورت‌های کامپیوتر بدون کیس آی مک MNDY2 2017 اپل هستیم.

ابعاد کامپیوتر بدون کیس اپل 175 * 450 * 528 میلی‌متر و وزن آن 5.68 کیلوگرم است که کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت کامپیوتر بدون کیس apple imac mndy2 2017

 

معمولاً اپل در بخش مربوط به پورت‌های محصولات خود کمی عجیب و غریب عمل می‌کند و ممکن است پورتی کاربردی را حذف کند، یا چند خروجی در یک پورت ادغام شوند یا مجبور شوید برای استفاده از پورت‌ها، کابل یا سخت‌افزار دیگری بخرید.

در پشت دستگاه می‌توان جک صوتی 3.5 میلی‌‌متری، کارتخوان microSD، چهار پورت USB 3.0، دو خروجی هیبریدی تاندربولت 3.0 (Thunderbolt 3.0) و USB Type-C و پورت شبکه تعبیه شده است. این کامپیوتر فاقد درایو نوری است.

 

صفحه کلید و ماوس

 

apple imac mndy2 2017

 

اپل برای کامپیوتر بدون کیس iMac MNDY2 2017 از ست ماوس و کیبورد بی‌سیم خود موسوم به Magic Keyboard و Magic Mouse استفاده کرده است. این ماوس و کیبورد نیز طراحی آشنا و جمع‌وجوری دارند.

صفحه کلید اپل با اینکه ابعاد کوچکی دارد، ولی کیفیت بسیار خوبی ارائه می‌کند و کلیدها در فضای مناسبی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. هنگام کار کردن با مجیک کیبورد اپل مشکل خاصی احساس نمی‌کنید و کلیدها عملکرد سریع و روانی دارند. این صفحه کلید از جنس آلومینیوم ساخته شده است و در عین زیبایی استحکام بالایی دارد.

اما این صفحه کلید مشکلاتی دارد که برخی از کاربران ممکن است احساس نارضایتی داشته باند. یکی ابعاد صفحه کلید است که نسبت به محصولات مشابه کوچکتر است و گاهی کار کردن طولانی مدت به ویژه با دو دست را سخت می‌کند. مشکل دیگر نبود صفحه کلید عددی است که انجام کارهای محاسباتی را با تاخیر مواجه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس ASUS Transformer All in One P1801: زیبا و چندکاره

مجیک ماوس اپل نیز همان طراحی ساده و معروف خود را دارد. این ماوس عملکرد بسیار خوب و سریعی دارد و به لطف ارگونومی و کیفیت ساختی که دارد به خوبی در دست جای گرفته و در طولانی مدت احساس خستگی نخواهید کرد. این ماوس از ژست‌های حرکتی و لمسی مختلفی بهره می‌برد.

 

نمایشگر

 

نمایشگر کامپیوتر بدون کیس apple imac mndy2 2017

 

همیشه یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت محصولات اپل، نمایشگر آن‌ها است که کیفیت آن هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017 نیز از این قاعده مستثنی نیست. آل این وان اپل به یک نمایشگر 21.5 اینچی رتینا (Retina) با رزولوشن 2304 * 4096 پیکسل مجهز شده است.

پنل 4K این دستگاه توسط کمپانی ال‌ جی (LG) ساخته شده است و کیفیت بسیار خوبی دارد. رنگ‌ها در نمایشگر کامپیوتر بدون کیس آی مک MNDY2 2017 اپل زنده و شفاف نمایش داده می‌شود، میزان روشنایی روی 532 نیت (nit واحد اندازه‌گیری میزان تشعشع ساطع شده از نمایشگر است) قرار دارد که بسیار خوب است و از طرف دیگر زاویه‌ی دید نیز کاملاً عالی است.

صفحه نمایش آل این وان در مجموع عملکرد بسیار خوبی دارد و هنگام کار کردن با آن نه تنها متوجه مشکلی نشدیم، بلکه از تست آن در طولانی مدت لذت بردیم و جزئیات نیز به خوبی نمایش داده می‌شود.

شاید تنها مشکل صفحه نمایش این کامپیوتر بدون کیس اندازه‌ی 21.5 اینچی آن باشد که برای برخی از کاربران کوچک است. در شرایطی که شاهد به ‌کارگیری مانیتورهای 24 اینچی هستیم، استفاده از یک نمایشگر 21.5 اینچی با حاشیه‌ی نسبتا زیاد کمی جای تامل دارد.

آل این وان Apple iMac 2017 مدل‌ دیگری به نام Apple iMac MMQA2 نیز دارد که از نمایشگر 21.5 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد و قیمت کمتری دارند.

 

سخت افزار

 

سخت افزار کامپیوتر بدون کیس apple imac mndy2 2017

 

هر دو مدل کامپیوترهای بدون کیس جدید اپل که در سال 2017 با نمایشگرهای 21.5 و 27 اینچی معرفی شدند از پردازنده‌های نسل هفتم اینتل پشتیبانی می‌کنند تا بتوانند خریداران با بودجه های مختلف را پوشش دهند.

آل این وان های مدل 21.5 اینچی اپل از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i5 با فرکانس کاری 2.3، 3.0 و 3.4 گیگاهرتز بهره می‌برد و مدل 27 اینچی کامپیوترهای بدون کیس 2017 اپل نیز به پردازنده‌های چهار هسته‌ای Core i5 با فرکانس کاری 3.4، 3.5 و 3.8 گیگاهرتز و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i7 با فرکانس کاری 4.2 گیگاهرتز مجهز شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مینی پی سی Hatron ECO 310

مدلی که ما آن را بررسی کردیم جزو نسخه‌های میان‌رده مجهز به پردازنده‌ چهار هسته‌ای Core i5 7500 نسل هفتم اینتل با فرکانس کاری 3.4 گیگاهرتز، حافظه‌ی کش 6 مگابایت، معماری 64 بیتی و لیتوگرافی 14 نانومتری (فاصله‌ی بین هر جزء پردازشی ۱۴ نانومتر است که در نهایت باعث قرارگیری ترانزیستورهای بیشتر و کوچکتر شدن ابعاد پردازنده می‌شود) است.

 

مشخصات کامپیوتر بدون کیس apple imac mndy2 2017

 

ضمن اینکه کامپیوتر بدون کیس iMac MNDY2 2017 اپل از 8 گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقاء تا 16 گیگابایت، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon Pro 555 با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، فضای ذخیره‌سازی فیوژن درایو (Fusion Drive) با ظرفیت یک ترابایت به صورت هیبریدی متشکل از هارددیسک و درایو SSD، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و شبکه‌ی Wi-Fi 802a,b,c,g,n بهره می‌برد.

با اینکه دستگاه مورد نظر ما در بین کامپیوترهای بدون کیس 2017 جزو محصولات میان‌رده به شمار می‌رود، اما به لطف پردازنده‌ی Core i5 نسل هفتم اینتل عملکرد و بهره‌گیری از سیستم عامل مک، عملکرد و سرعت بسیار خوبی دارد و به راحتی از عهده انجام محاسبات نیمه‌سنگین و برخی پردازش‌های سنگین برمی‌آید.

با اینکه بهتر بود حداقل از 16 گیگابایت رم یا درایو SSD به صورت مجزا استفاده می‌شد تا شاهد سرعت بیشتری باشیم، اما شما به کمک آل این وان Apple iMac MNDY2 2017 به راحتی می‌توانید علاوه بر انجام کارهای روزانه و مدیریتی، سراغ نرم‌افزارهای ویرایش عکس و فیلم، برنامه‌های مهندسی، نرم‌افزارهای سه‌بعدی و حتی بازی‌های کامپیوتری بروید.

با استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon Pro 555 در Apple iMac MNDY2 2017 می‌توانید علاوه بر کارهای گرافیکی و انجام رندرهای سه‌بعدی نیمه‌سنگین، برخی از عناوین بازی که گرافیک متوسطی دارند نیز اجرا کنید. به عنوان مثال بازی ماشین‌سواری F1 2016 به راحتی با نرخ فریم خوب روی تنظیمات متوسط قابل اجرا است.

 

اسپیکر

کامیپوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017 از اسپیکرهای استریوی داخلی در پشت نمایشگر بهره می‌برد که عملکردی فراتر از انتظار دارند و صدای خروجی آن‌ها واقعا عالی است. اسپیکرهای این دستگاه یکی از بهترین نمونه‌ها در بین سیستم‌های آل این وان در دنیا است که از نظر کیفیت و خروجی صدا کاربران سخت‌پسند را نیز راضی خواهد کرد.

 

وب کم

در قسمت بالای نمایشگر می‌توانید دوربین FaceTime HD و میکروفون کناری آن را ببینید که برای برقراری تماس‌های تصویری و انجام کارهای دیگر مورد استفاده می‌شود. این میکروفون به خوبی با دستیار صوتی سیری (Siri) سازگاری دارد و به‌وضوح کلمات شما را متوجه می‌شود.

 

نرم افزار

 

نرم افزار کامپیوتر بدون کیس apple imac mndy2 2017

 

محصولات اپل به صورت پیش‌فرض از سیستم عامل اختصاصی این کمپانی بهره می‌برند. کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017 نیز MacOS Sierra بهره می‌برد. سیرا، سیزدهمین نسخه‌ از سیستم عامل اپل برای کامپیوترهای این کمپانی است برپایه‌ی پلتفرم‌های x86-64 کار می‌کند.

با استفاده از سیستم عامل اپل و ویژگی‌های آن در کنار برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی شده برای این سیستم عامل به راحتی می‌توانید کارهای مختلف خود نظیر وب‌گردی، اجرای نرم‌افزارهای بسته‌ی آفیس، کار با برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم و دیگر کارهای روزانه و کاری خود را انجام دهید.

 

سخن پایانی

سیستم‌های بدون کیس موسوم به All in One، تنوع زیادی در بازار دارند و کمپانی‌های مختلف تلاش می‌کنند محصولات خود را با طراحی و سخت‌افزار متفاوت به فروش برسانند تا کاربران با بودجه‌های مختلف بتوانند بسته به نیاز خود دستگاهی که می‌خواهند خریداری کنند.

کمپانی اپل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی در دنیا است که با عرضه‌ی محصولات متنوع خوب چون لپ‌تاپ و کامپیوترهای بدون کیس با مشخصات فنی متنوع توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017 جزو محصولات میان‌رده‌ی این کمپانی برپایه‌ی پردازنده‌ی نسل هفتم سری کبی لیک اینتل است که از نظر فنی نسبت به نسل قبل پیشرفت‌هایی داشته است.

کاربران زیادی هستند که با توجه به زیبایی، کیفیت ساخت، عملکرد خوب و نمایشگر جذاب به دنبال کار با کامپیوترهای بدون کیس iMac اپل هستند. بسیاری از این کاربران در گروه طراحان گرافیک، مهندسان، طراحان صنعتی، تدوینگران، مدیران و... قرار می‌گیرند.

آل این وان آی مک MNDY2 2017 اپل به لطف بهره‌گیری از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i5 7500 اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon Pro 555، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی فیوژن، 8 گیگابایت رم DDR4 و نمایشگر 21.5 اینچی رتینا با رزولوشن 4K به خوبی می‌تواند نیاز گروه زیادی از کاربران را برطرف کند.

این دستگاه طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی دارد و به خوبی می‌تواند تا مدت‌های زیادی همراه شما باشد.

 

نقاط قوت

  • نمایشگر فوق‌العاده
  • پردازنده‌ی قوی
  • عملکرد روان و بدون صدا
  • عملکرد خوب پردازنده‌ی گرافیکی
  • طراحی زیبا
  • کیفیت ساخت بالا

 

نقاط ضعف

  • نبود درایو SSD به صورت جدا
  • اندازه‌ی کوچک صفحه کلید بدون NumPad