پلی استیشن یا ایکس باکس؟

نقد و بررسی 08 تیر 1396 علی مظفری

پلی استیشن یا ایکس باکس؟

چند هفته بعد از معرفی کنسول بازی ایکس باکس وان اس Xbox One S از سوی کمپانی مایکروسافت،شرکت رقیب آن بیکار ننشست و با معرفی PS4 Slim بازار رقابت بین گیمرها و طرفداران را گرمتر از پیش کرد.اما وقتی مشخصات سخت افزاری کنسول PS4 Slim معرفی شد تازه طرفداران سونی و صاحبان کنسول قبلی PS4 متوجه شدن که تنها پیشرفت درنظر گرفته شده از سوی سونی برای PS4 Slim باریکتر کردن و سبکتر شدن آن بود و از تغییرات سخت افزاری خبری نبود. در ادامه این مقایسه می خواهیم بررسی کنیم کدام دستگاه عملکرد بهتری دارد؟ پلی استیشن یا ایکس باکس؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

پلی استیشن بهتره یا ایکس باکس

بجز اینکه وای فای 2.4 گیگاهرتزی در PS4 به وای فای 5 گیگاهرتزی در PS4 Slim ارتقاء پیدا کرده بود در نتیجه ارتقاء دادن کنسول PS4 به PS4 Slim اصلا برای صاحبان PS4 منطقی به نظر نمیرسید اما برای کسانی که Xbox One داشتند ارتقاء به سری S در مقایسه با مشخصات کاملا منطقی به نظر میرسید.سونی با معرفی PS4 Pro توانست بار دیگر به رقابت برگردد و کمی بین انتخاب کنسول ها مشکل ایجاد کند.

فرق ایکس باکس با پلی استیشن

 

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات پلی استیشن 4 پرو سونی 1TB

اگر شما بین انتخاب پلی استیشن یا ایکس باکس در دو مدل ایکس باکس وان اس (Xbox One S) و پلی استیشن Slim یا Pro تردید دارید،توصیه میکنیم برای انتخاب بهتر و آسان تر با ما همراه باشید.

رقابت ایکس باکس و پلی استیشن

 

بعد از معرفی PS4 PRO و تکنولوژی اجرای بازی با کیفیت 4K شرکت مایکروسافت در سمیناری خبر از تولید و عرضه ایکس باکس جدید با نام Scorpio داد.به نقل از مدیران مایکروسافت قوی ترین کنسول معرفی شده تا بحال خواهد بود.اما هم اکنون بین کنسول های بازی موجود در بازار یعنی PS4 Slim-Pro و Xbox One - S انتخاب باید براساس بازی های انحصاری و علاقه مندی به سبک بازی و همانطور بودجه اختصاص یافته برای خرید باشد. در ابتدا به بررسی اتصالات و طراحی کنسول ها میپردازیم.

 

پلی استیشن بهتره یا ایکس باکس

 

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس Series X ظرفیت 1 ترابایت

شرکت مایکروسافت با طراحی لبه های تیز و مستطیلی شکل و رنگ یک پارچه سفید نوید یک کنسول قدرتمند را برای Xbox One S ارائه میدهد.همچنین در مقایسه با PS4 Slim با گوشه های گرد و متوازی الاضلاع طراحی شده توسط سونی در نگاه اول متوجه میشوید که با بدنه محکم تر و کنسول سنگین تری روبرو هستید.کنسول مایکروسافت میتواند هم در حالت عمودی و هم در حالت افقی قرار بگیرد اما برای PS4 فقط در حالت افقی و برای حالت عمودی نیاز به پایه مخصوص دارد.

 

پلی استیشن بهتره یا ایکس باکس

اتصالات لبه جلویی PS4 Slim عبارت است از درایو دیسک و دو عدد پورت USB و درپشت دستگاه ورودی برق،درگاه AUX،خروجی HDMI و درگاه اترنت وجود دارد اما کنسول XBOX ONE S در لبه جلویی کنسول دارای 1 درگاه USB و درایودیسک و در قسمت پشت درای 2 درگاه USB یک درگاه ورودی و یک درگاه خروجی HDMI،اترنت،ورودی برق،پورت اینفرارد یا IR  و درگاه اپتیکال میباشد و پورت 3.5 میلیمتری هدفون نیز بر روی دسته آن قرارداده شده است.پس در نتیجه پورت و اتصالات XBOX ONE S کاملتر میباشد.از نظر طراحی و بدنه کاملا سلیقه ای میتوان عمل کرد و طرفداران هر دو کنسول آنها را زیبا و محکم میدانند ولی از نظر ما در این قسمت هم پیروز میدان ایکس باکس وان اس شرکت مایکروسافت میباشد.

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ایکس باکس وان X

 

عملکرد،قیمت و خدمات به صورت آنلاین هر دوکنسول Xbox one S و PS4 Slim در یک سطح میباشد و انتخاب بین هردو این کنسول ها میتواند براساس نوع بازی باشد.Xbox One S دارای قابلیت Backward Compatibility میباشد یعنی بازی های Xbox360 را نیز ساپورت میکند اما PS4 Slim این قابلیت را ندارد.

 

پلی استیشن بهتره یا ایکس باکس

 

Xbox One S در زمینه مدیا تعداد خیلی زیادی سرویس استریمینگ و رسانه های مختلف را دارد همچنین نسبت به PS4 بازی های ورزشی و تیراندازی انحصارتری دارد.نکته قابل توجه عرضه تمام بازی های Xbox One S برای PC میباشد و علاقه مندان میتوانند در کامپیوتر شخصی خود نیز بازی های انحصاری مایکروسافت را دنبال کنند.

Xbox One S قابلیت پشتیبانی از تصاویر HDR و 4K را دارد که این قابلیت در کنسول گران قیمت PS4 Pro میباشد و PS4 Slim فاقد این قابلیت است.همچنین شما میتوانید با بلوری پلیر آن از دیدن مدیا 4K لذت ببرین.باتری های دسته Xbox One S قابلیت جدا شدن و شارژ شدن درکیت های قابل شارژ هستند که در PS4 باتری جدا نمیشود و برای بازی ها طولانی مدت کمی زودتر از رقیب خود شارژ خود را از دست میدهد و این موضوع کمی نگران کننده است.

 

پلی استیشن بهتره یا ایکس باکس

 

بازی های مولتی پلتفرم معمولا روی PS4 بهتر از Xbox با رزولوشن و نرخ فریم پایدارتری اجرا میشود.همچنین از نظر ظاهر و گرافیکیPS4 در این زمینه نسبت به Xbox One S عملکرد بهتری داشته است.بازی های تک نفره PS4 تنوع بیشتری نسبت به Xbox One S دارد.سونی سرویس پلی استیشن Now را در ازای پرداخت هزینه ماهیانه در اختیار کاربران PS4 قرار میدهد که میتوانند تعداد زیادی بازی PS3 را بصورت استریم بازی کنند.همچنین برای PS4 بسته کانالهای تلویزیونی به نام VUE قابل دسترس میباشد.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت پلی استیشن سونی 4 اسلیم ریجین 2 ترابایت CUH-2216B

ناگفته نماند هردو کمپانی قابلیت بازی رایگان درهرماه با پرداخت هزینه ای در دسترس کاربران خود قرار میدهند،همچنین قابلیت ضبط گیم پلی و اسکرین شات و استریم به توییچ را نیز ارائه میدهند.

 

پلی استیشن بهتره یا ایکس باکس

 

بازی های معروف Gears Of War 4 و Forza Horizon 3 نمونه محبوب انحصاری کنسول Xbox One S و برای PS4 نیز بازی Uncharted 4 و The last of us remastered جزو محبوبترین انحصاری های این کنسول ها محسوب میگردند.بازی های محبوب دیگری مانند Hitman و Battlefield بین هر دو کنسول مشترک و قابل دسترس میباشد.

 

حالا وقشته! مشاهده مشخصات و قیمت کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox One S ظرفیت 1 ترابایت

 

در انتها مشخصات کنسول ها در جدولی برای شما قرار داده ایم تا مقایسه سخت افزاری نیز برای انتخاب بین کنسول ها راحت تر از پیش باشد.در نهایت نظر ما در انتخاب کنسول میتواند سلیقه و تحقیق شما درباره بازی های ارائه شده و تهیه آنها باشد.از خرید و فروش دیسک و اکانت برای PS4 گرفته تا کپی خور کردن Xbox One S و دردسرهای مخصوص به هرکدام، ولی اینها دلیل برای انتخاب محسوب نمیشوند و تنها سبک و سلیقه بازی شما میتواند انتخاب کننده باشد و بهتر است در خرید خود کاملا سلیقه ای عمل کنید.

 

پلی استیشن بهتره یا ایکس باکس