یک تبلت ویندوزی با کارایی فوق العاده

نقد و بررسی 15 دی 1395 علی مظفری

یک تبلت ویندوزی با کارایی فوق العاده

 

مقدمه

مایکروسافت برای رقابت با مک بوک ایر اپل Apple Macbook Air محصولی 12 اینچی با نام سرفیس پرو را به عنوان تبلت ویندوزی معرفی کرد و هر ساله با ارائه ورژن جدید با کارایی بهتراز این محصول برای کاربران،تداخل در آمار فروش مک بوک ایر داشته و محبوبیت خود را در بین مخاطبین افزایش داده است.در این بررسی همراه فروشگاه اینترنتی هدف به محصول سرفیس پرو 4 از این شرکت میپردازیم.

بررسی سرفیس پرو

معرفی

اگر بخواهیم یکی از بهترین و سبکترین تبلت ویندوزی را معرفی کنیم بی شک باید از سرفیس پرو 4 نام ببریم.مایکروسافت پس از معرفی و تولید سه نسل از این محصول کاملا با نیازهای مصرف کننده آشنا و با تولید این محصول زیبا و عالی توانسته بار دیگر قدرت نمایی در بازار را به رخ رقیبان بکشد.

سرفیس پرو 4 یک تبلت PC با وزن 790 گرم(بدون کی برد) همراه با بدنه ازآلیاژ منیزیم درابعاد 201*292 * 8.4 میلی متر میباشد که مانند مدل های قبلی خود نقره ای رنگ بوده است و جلوه ای خاص دارد که هر سلیقه ای را به سمت خود جلب میکند.

تبلت وبندوزی سرفیس پرو

سخت افزار تبلت ویندوزی سرفیس پرو 4

این محصول دارای یک نمایشگر 12.3 اینچ با رزولوشن 1824 در 2736 و تراکم پیکسل 267 پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر 3:2 می باشد که نسبت به نسل قبلی خود 0.3 اینچ افزایش ابعاد و حدود 1.9 میلیون افزایش پیکسل داشته است که در مجموع حدود 5 میلیون پیکسل برای این تبلت که مجهز به لایه‌ی محافظ گوریلا گلس نیز هست در نظر گرفته شده است و در نتیجه کیفیت تصویر فوق العاده ای شما از آن خواهید دید. مایکروسافت اسپیکر با کیفیت استریو دالبی دارای صدای شفاف و باکیفیت را  نیز در کنار پورت ها قرار داده است تا هنگام تماشای فیلم از کیفیت صدا و تصویر به حد کافی لذت ببرید.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی Microsoft Surface Pro 4 (مایکروسافت سرفیس پرو 4)

مایکروسافت برای سخت افزار این تبلت از پردازشگرهای نسل ششم شرکت اینتل با نام Skylake در مدل های core i5 و core i7 با پردازنده گرافیکی iris intelبهره برده است.

تولید این تبلت ویندوزی با مشخصات سخت افزاری(رم و حافظه) متفاوت در چند مدل میباشد.

تبلت ویندوزی Microsoft Surface Pro 4

دوربین تبلت ویندوزی سرفیس پرو 4

برای این تبلت یک دوربین 5 مگاپیکسل در جلو و 8 مگاپیکسل در پشت در نظر گرفته شده است که قابلیت فیلم برداری Full HD با 30 فریم بر ثانیه دارد. البته نباید کیفیت این دوربین را با گوشی های هوشمند مقایسه کرد ولی با این حال برای یک تبلت PC ویندوز بسیار عالیست که شما در لحظه بتوانید عکس یا فیلم بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید ضمن آنکه میتوانید با دوربین جلو آن به مکالمات ویدئو با کیفیت عالی دست پیدا کنید.

دوربین و قلم تبلت ویندوزی سرفیس پرو 4

 اوج یک لذت نوشتاری در استفاده از سرفیس پرو 4 با قلم هوشمند

یکی از نقاط قوت این تبلت ویندوزی، مجهز بودن آن به یک قلم هوشمند با تشخیص 1024 سطح فشار است که نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته است.

اکثر مخاطبین این تبلت را با قلم همراه آن میشناسند. با این قلم براحتی شما در لحظه میتوانید با دست خط خود یاداشت برداری کنید یا ایده ای که به ذهنتان خطور میکند را با دیگران به اشتراک بگذارید یا دور مطالب مهم خط بکشید و برای دیگران ارسال کنید در کل برای شما تجربه کار کردن با این قلم کاملا شبیه به یک خودکار یا مداد است.

 تبلت ویندوزی سرفیس پرو 4

صفحه کلید  تبلت ویندوزی سرفیس پرو 4

کی برد و صفحه کلید 

شما میتوانید در صورت لزوم کی برد این تبلت را جداگانه که 310 گرم وزن دارد تهیه کنید و در زمان نیاز با آن تایپ و یا با تاچ پد روان آن کار کنید.این کی برد توسط چند کانکتور مغناطیسی به زیر تبلت وصل شده و براحتی نیز جدا میشود.شما میتواند هنگام حمل و نقل این تبلت ویندوزی کی برد را روی نمایشگر جهت محافظت قرار دهید.مایکروسافت همراه با این کی برد از کی برد جدید خود که دارای حسگر اثر انگشت میباشد نیز رو نمایی کرد که قیمت آن کمی بیشتر از مدل معمولی میباشد.

با استفاده از این کی برد ارگونومیک شما میتوانید پایه فلزی پشت تبلت خود را باز کرده و آن را روی میز قرار داده و کارهای تایپی خود را انجام داده و با استفاده از تکنولوژی تشخیص هوشمند کلمات انگلیسی با قلم خود متن های خود را نوشته و با کی برد ویرایش کنید و از استفاده همزمان آنها لذت ببرید.

اتصالات و باتری تبلت ویندوزی سرفیس پرو 4

باتری و بدنه تبلت ویندوزی سرفیس پرو 4

اتصالات و باتری

مایکروسافت برای این تبلت از پورت های USB3 ،mini display port و جک هدست همراه با درگاه مموری جهت افزایش میزان حافظه تا 128 گیگابایت بهره برده است.همچنین اتصالات بی سیم این تبلت وای فای و بلوتوث میباشد.اگر شما نیاز به پورت شبکه یا HDMI یا VGA داشتید میتوانید از مبدل استفاده کنید یا داک مخصوص این تبلت را تهیه کنید.باتری این تبلت 5087 میلی آمپر ساعت شارژدهی بین 9 تا 12 ساعت را بسته به نوع کاربرد شما فراهم میکند.

پورتهای تبلت ویندوزی سرفیس پرو 4

تاچ پد تبلت ویندوزی سرفیس پرو 4

جمع بندی:

یک تبلت برای کارهای روزمره با قابلیت های فراوان و سرعت عملکرد فوق العاده عالی علی الخصوص برای مدیران،اساتید و معلمان،طراحان،پزشکان و کسانی که به وقت خود اهمیت میدهند و تمام کارهای برنامه ریزی شده خود را میخواهند در اسرع وقت با سرعت انجام دهند این تبلت با دارا بودن سیستم عامل اورجینال ویندوز 10 و شارژدهی 9 الی 12 ساعت میتواند در کارهای روزانه کنار شما باشد و از خسته شدن شما جلوگیری کند.

یک انتخاب عالی برای داشتن فرصت تغییر!

برای مشاهده محصولات مایکروسافت کلیک کیند.