نقد و بررسی مانیتور X.Vision 24XS450: هم مانیتور، هم تلویزیون

نقد و بررسی 23 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور X.Vision 24XS450: هم مانیتور، هم تلویزیون

اگر برای خانه یا محل کار خود دنبال یک مانیتور جمع‌وجور خوش‌قیمت می‌گردید که گیرنده دیجیتال داشته باشد و بتوانید به عنوان تلویزیون نیز از آن استفاده کنید، با نقد و بررسی مانیتور X.Vision 24XS450 همراه ما باشید.

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری (حتی ماوس و کیبورد) دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یکی سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی به‌تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید. کاربران خانگی و اداری همیشه تلاش می‌کنند سیستمی مقرون به صرفه داشته باشند تا در ازای هزینه‌ی پرداختی بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

ایکس ویژن یکی از برندهای باکیفیت داخلی است که محصولات آن توسط مادیران تولید و گارانتی می‌شود. این شرکت نه‌تنها در زمینه‌ی تولید تلویزیون و مانیتور فعالیت دارد، بلکه محصولات دیگری چون تبلت یا لوازم خانگی آن را در بازار نیز می‌بینیم.

مانیتور X.Vision 24XS450 یکی از نمایشگرهای 24 اینچی مقرون به صرفه‌ی بازار برای کاربران خانگی و اداری است که ویژگی‌های مثبت آن در کنار قیمت مناسب باعث شده تا ارزش خرید خوبی داشته باشد. ضمن اینکه کاربران دیگر نیز به راحتی می‌توانند از این مانیتور خوش‌قیمت به عنوان تلویزیون نیز استفاده کنند.

بهره‌مندی از پنل LED، طراحی ساده و زیبا، نمایش 16.7 میلیون رنگ، گیرنده دیجیتال DVB-T2، قابلیت PVR به همراه مدیریت زمان، توانایی پخش عکس و موسیقی بدون نیاز به سیستم و مدت زمان و خروجی‌های مختلف باعث شده تا مانیتور X.Vision 24XS450 به یکی از مناسب‌ترین مدل‌های بازار و یکی از بهترین گزینه‌ها برای طیف وسیعی از خریداران خانگی تبدیل شود.

اگر قصد خرید مانیتور X.Vision 24XS450 را دارید با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت مانیتور X.Vision 24XS450 را با قیمت مانیتورهای مشابه در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

طراحی مانیتور X.Vision 24XS450

 

طراحی مانیتور x.vision 24xs450

 

در این محدوده‌ی قیمتی نمی‌توان انتظار طراحی خارق‌العاده یا خیلی جذاب را داشت و طبیعی است که مانیتور ایکس ویژن از یک طراحی ساده و به دور از زرق و برق‌های خاص بهره ببرد. گرچه ایکس ویژن تلاش کرده تا مانیتور دو کاره‌ی جدید آن ها دارای طراحی کاربردی و قابل قبولی باشد. این طراحی برای کاربران خانگی و اداری کاملا مناسب است.

با اینکه مانیتور ایکس ویژن بیشتر از پلاستیک براق ساخته شده ولی کیفیت و استحکام خوبی دارد و به راحتی می‌توانید چندین سال از آن استفاده کنید. گرچه باید همیشه اثرانگشت و لک‌ها را پاک کنید.

در قسمت جلوی مانیتور X.Vision 24XS450 به جز حاشیه‌ی زیاد صفحه نمایش که به ویژه قسمت پایین آن جالب به نظر نمی‌رسد، می‌توان لوگوی X.Vision را در قسمت پایین وسط مشاهده کرد. در گوشه‌ی سمت چپ نیز چراغ LED برای مشخص شدن خاموش یا روشن بودن دستگاه نیز تعبیه شده است.

حالا وقتشه! این بخون نقد و بررسی مانیتور BenQ RL2755HM | مانیتور گیمینگ ساده و کاربردی!

در قسمت پشت دستگاه شاهد یک طراحی نسبتا مات هستیم که لوگوی X.Vision نیز در آن حک شده است. پایه‌ی براق و مستطیلی شکل مانیتور 24XS450 نیز طراحی ساده و زیبا و کیفیت خوبی دارد و به قسمت وسط پایین پشت صفحه نمایش متصل شده است. بالای محل اتصال پایه نیز پورت‌های مختلف را مشاهده می‌کنید که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

ابعاد مانیتور X.Vision 24XS450 سیاه رنگ 50 * 370 * 580 میلی‌متر و وزن آن 4.1 کیلوگرم است که برای چنین مانیتوری کمی سنگین به نظر می‌رسد

در نهایت مانیتور X.Vision XL2020AI طراحی قابل قبولی دارد و کاربران خانگی و اداری هم به دنبال نمایشگر و هم به دنبال تلویزیون برای اتاق یا محل کار خود هستند از آن راضی خواهند بود.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های مانیتور X.Vision 24XS450

 

مانیتور ایکس ویژن 24 ایکس اس 450

 

مانیتور ایکس ویژن 24 ایک اس 450 به یک صفحه نمایش 24 اینچی LED با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل مجهز شده است. با توجه به اینکه قرار است این مانیتور نقش تلویزیون را نیز داشته باشد، بهتر بود رزولوشن بیشتری برای ان انتخاب می‌شد. البته پنل‌ LED این مانیتور عملکرد خوبی دارد و فراتر از انتظار کاربران پایین یا میان‌رده ظاهر می‌شود.

کیفیت تصاویر، شفافیت رنگ‌ها و سرعت پاسخگویی مانیتور ایکس ویژن در سطح قابل قبولی قرار دارد تا کاربران تجربه‌ای لذت‌بخش داشته باشند. کنتراست این نمایشگر 45000000:1 است که باعث نمایش باکیفیت تصاویر می‌شود.

با اینکه با یک مانیتور ارزان‌قیمت اداری و خانگی روبه‌رو هستیم ولی زاویه دید و میزان روشنایی آن کاملا خوب است. زاویه دید این دستگاه در هر دو حالت افقی و عمودی 178 درجه است.

تلویزیون ایکس ویژن 24 ایکس اس 450 از گیرنده دیجیتال داخلی، دو بلندگوی 8 وات و تکنولوژی ماشین زمان برای ذخیره برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای خیلی از کاربران جذاب باشد.

نرخ به‌روزرسانی تصاویر در مانیتور ایکس ویژن برابر 200 هرتز (البته به نظر ما بیشتر یک ادعای تبلیغاتی است) و سرعت پاسخگویی آن 3 میلی ثانیه است. با اینکه این اعداد برای یک مانیتور اداری خوب به نظر می‌رسند ولی هنگام بازی کردن یا تماشای فیلم به‌ویژه در صحنه‌های سریع و اکشن کمی چشمان شما اذیت خواهد شد.

یکی از مشکلات این مانیتور زاویه‌ی دید و دقت نمایش رنگ‌ها است که به اندازه‌ی پنل‌های IPS خوب نیست. ولی در مجموع هنگام کار کردن با مانیتور X.Vision 24XS450 مشکل آزاردهنده‌ای ندیدیم.

 

خروجی‌ها

 

پورت مانیتور x.vision 24xs450

 

مانیتور X.Vision 24XS450 با توجه به اینکه باید در نقش تلویزیون نیز ظاهر شود به سه پورت HDMI، یک خروجی کامپوننت، یک پورت USB و یکی خروجی VGA مجهز شده است.

 

مصرف انرژی

مانیتور ایکس ویژن در حالت عادی 40 وات مصرف انرژی دارد که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) 0.5 و در حالت خاموش 0.5 ثانیه است.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند جزو کدام گروه از کاربران باشید، بی‌شک نوع مانیتور و کیفیت تصاویر خروجی آن اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت. گرچه میزان این اهمیت برای گیمرها، طراحان، تدوینگران و مهندسان و تمام افرادی که جزئیات برای آن ها مهم است دوچندان می‌شود.

انتخاب یک مانیتور خوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری باید اتخاذ کنید. ایکس ویژن یکی از تولیدکنندگان ایرانی تلویریون و مانیتور در کشور است که در حوزه تولید لوازم خانگی نیز فعالیت می‌کند.

مانیتور X.Vision 24XS450 یکی از مانیتورهای خوش‌قیمت ایکس ویژن در بازار است که چون می‌توان به عنوان تلویزیون نیز از آن استفاده کرد، ارزش خرید خوبی دارد. طراحی این مانیتور در کنار ویژگی‌های فنی آن باعث شده تا بتواند نیاز بسیاری از کاربران را پاسخگو باشد و به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران اداری و خانگی تبدیل شود.

مانیتور X.Vision 24XS450 هم می‌تواند برای کار همراه شما باشد و هم می‌تواند به عنوان یک تلویزیون کوچک و جمع‌و‌جور در اتاق یا محل کار شما قرار بگیرد.

 

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • کیفیت ساخت خوب
  • سرعت پاسخگویی 3 میلی ثانبه
  • پنل LED
  • کنتراست 45000000:1
  • استفاده به عنوان تلویزیون

 

نقاط ضعف

  • نداشتن پنل IPS
  • حاشیه زیاد نمایشگر