نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)

نقد و بررسی 19 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)

سری فبلت های گلکسی نوت سامسونگ همیشه طرفداران منحصر به فرد خود را داشته‌اند و فبلت نوت 10 جدیدترین نسخه از این سری محصولات است که در ماه آگوست (August) سال 2019 شاهد معرفی آن بودیم. در این مقاله می‌خواهیم به طور دقیق تر این گوشی را مورد ارزیابی قرار داده و به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10) بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه آگوست سال 2019 شرکت سامسونگ از جدیدترین نسخه سری محصولات Galaxy Note رونمایی کرد. گلکسی نوت 10 این بار در سه نسخه مختلف با نام های Note 10، Note 10 Plus و Note 10 Plus 5G رونمایی شد. قیمت گلکسی نوت 10 نسبت به دو برادر دیگرش ارزان تر است و این فبلت از برخی ویژگی های دو فبلت نام برده شده بهره نمی‌برد، اما با این حالت گلکسی Note 10 را می‌تواند از بهترین گوشی های اندرویدی فعلی موجود در بازار محسوب کرد. اما برای شناسایی بهتر این محصول و درک نقاط قوت و ضعف آن باید به بررسی عملی دستگاه بپردازیم.

در همین راستا ما چیزی در حدود یک هفته از گوشی مذکور استفاده کردیم و به بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ پرداختیم. حالا و در این مقاله می‌خواهیم تجربه استفاده از این فبلت زیبا و خوش دست را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی اندرویدی جدید را دارید و فبلت Galaxy Note 10 از گزینه های خرید پیش رویتان است، با نقد و بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 مثل همیشه نقد و بررسی را با زیر ذره‌بین قرار دادن سه عامل طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت آغاز می‌کنیم. گلکسی Note 10 از نظر سبک و زبان طراحی نسبت به نسخه های قبلی سری محصولات گلکسی نوت تغییرات زیادی داشته و واقعا ظاهری به روزتر و منحصر به فردتر را ارائه می‌کند. با یک نگاه ساده به این فبلت به خوبی متوجه این امر و ظرافتی که در طراحی آن بکار رفته خواهید شد. حاشیه های فوق‌العاده باریک صفحه نمایش، نحوه تعبیه لنز دوربین سلفی، محل نصب لنز دوربین اصلی، شکل قاب گوشی و جنس آن همگی زیبا و جذاب طراحی شده‌اند. بدنه دستگاه ابعاد 7.9 در 71.8 در 151 میلیمتری را ارائه کرده و نسبت به نسخه های دیگری فبلت نوت 10 کوچک تر است و حمل و نقل آن و به ویژه قرار دادن گوشی در جیب به مراتب ساده تر خواهد بود. وزن این گوشی هم به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد که وزن مناسبی برای یک گوشی با نمایشگر 6.3 اینچی است.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ

 

فریم اصلی Galaxy Note 10 از آلومینیوم مقاومی ساخته شده و روی قاب پشت و پنل جلوی دستگاه با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود که علاوه بر افزایش مقاومت گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن، بر زیبایی های ظاهری آن هم می‌افزاید. قاب پشت گوشی به گونه‌ای است که در محیط های روشن و تحت تابش نور حالتی هفت رنگ پیدا می‌کند و بسیار چشم نواز و خاص به نظر می‌آید. این مسئله در نسخه سفید رنگی فبلت Note 10 به خوبی قابل درک خواهد بود. فبلت نوت 10 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی می‌کند که به موجب آن قادر خواهد بود مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10)

در بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ مشخص شد که گوشی واقعا مقاومت عالی در برابر آب خوردگی دارد و این مسئله از ویژگی های خوب آن است. گوشی از قابلیت سامسونگ پی (Samsung Pay) هم پشتیبانی می‌کند که خیلی برای ما ایرانی ها فایده‌ای ندارد. اما یکی از اصلی ترین ویژگی های فبلت نوت 10 (مثل دیگر نسخه های این سری از محصولات سامسونگ) مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس (S Pen) اختصاصی می‌شود. قلم نوت 10 نسبت به گذشته دقیق‌تر، حساس تر و ظریف تر شده و کارایی های جالبی را هم ارائه می‌کند که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. با قلم استایلوس گوشی می‌توانید خیلی سریع یادداشت هایی در صفحه گوشی ایجاد کنید یا حتی به لطف پشتیبانی قلم S Pen از قابلیت بلوتوث به کنترل از راه دور دوربین فبلت بپردازید.

 

بررسی گلکسی نوت 10

 

بهره‌مند بودن فبلت Note 10 از قلم S Pen یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که آن را به یک محصول خاص تر تبدیل می‌کند. این قلم درست در گوشه سمت راست و پایین قاب فبلت نوت 10 نصب می‌شود و در داخل مجرای اختصاصی که برایش تعبیه شده کیپ خواهد شد. گلکسی نوت 10 از قابلیت اسکن عنبیه چشم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد و به هیچ اسکنر فیزیکی هم مجهز نیست، بلکه بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. در بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر زیر نمایشگر گوشی خوب است اما فضایی که این اسکنر در بر گرفته به اندازه کافی بزرگ نیست و این موضوع سبب می‌شود در خیلی از مواقع کاربر انگشت خود را در مکان درستی برای اسکن شدن قرار ندهد.

نکته بعدی این است که محل اسکن انگشت روی نمایشگر گوشی کمی بیش از حد بالا در نظر گرفته شده و بهتر بود مکان آن کمی به لبه زیرین قاب دستگاه نزدیک تر می‌شد. البته با چند روز استفاده از گوشی به محل صحیح قرار دادن انگشت برای اسکن شدن عادت می‌کنید و این موضوع نمی‌تواند خیلی برایتان دردسر ساز شود اما در برخی مواقع این مسئله و کوچک بودن فضای اسکنر می‌توانند منجر به بروز اختلال در پروسه شناسایی اثر انگشتتان شوند. یکی دیگر از ویژگی هایی که باید در بررسی گلکسی نوت 10 به آن اشاره کنیم مربوط به سبک طراحی لبه های راست و چپ قاب گوشی می‌شود که برخلاف اغلب گوشی های امروزی حالتی زاویه‌دار دارد. به عقیده ما این سبک طراحی هم منجر به خاص به نظر رسیدن Note 10 می‌شود.

 

نقد گلکسی نوت 10

 

وقتی از نمای رو به رو به فبلت گلکسی Note 10 نگاه کنید، خیلی زود صفحه نمایش بدون حاشیه گوشی توجهتان را جلب می‌کند. حاشیه های صفحه نمایش دستگاه بسیار باریک هستند و نمایشگر گوشی چیزی در حدود 90.9 درصد از کل مساخت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم لنز دوربین سلفی گوشی دیده می‌شود که درون نمایشگر تعبیه شده و به عقیده ما بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می‌آید. برخی افراد مدعی هستند که این لنز در حین استفاده از گوشی و مشاهده محتوای روی نمایشگر حالتی آزاردهنده ایجاد می‌کند، اما ما در بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ به هیچ وجه مشکل این چنینی نداشتیم.

قاب پشت گوشی هم براق، جذاب و زیباست و هفت رنگ به نظر رسیدن آن در محیط های تحت تابش نور زیبایی هایش را دو چندان می‌کند. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی هم سه لنز دوربین اصلی دستگاه به صورت عمودی نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED هم در کنار آن ها وجود دارد. وقتی فبلت نوت 10 را در دست بگیرید واقع حس عالی به شما منتقل می‌شود. حسی که این گوشی به کاربر منتقل می‌کند توسط کمتر گوشی اندرویدی مشابهی قابل انتقال خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی اندرویدی با کیفیت، زیبا، خوش دست و خاص داشته باشید، گلکسی نوت 10 سامسونگ یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10): صفحه نمایش

 در این بخش نقد و بررسی گلکسی نوت 10 در رابطه با صفحه نمایش گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این فبلت بکار رفته یک نمایشگر 6.3 اینچی و از نوع Dynamic AMOLED است که رزولوشن 2280 در 1080 پیکسلی یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده اما با این وجود توصیه داریم برای کاهش ریسک به وجود آمدن خط و خش بر روی آن حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید.

 

مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 10

 

صفحه نمایش Galaxy Note 10 حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین ترتیب فوق‌العاده زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. نمایشگر این گوشی تقریبا 90.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده است. این نسبت تصویر به بدنه توسط کمتر گوشی قابل ارائه خواهد بود و نشان دهنده ظرافت طراحی بالای سامسونگ و تخصص این شرکت در تولید صفحه نمایش های درجه یک و ظریف است. قابلیت های دیگری مثل قابلیت HDR10+ و نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) هم توسط صفحه نمایش گوشی پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Note 10 سامسونگ چطور است؟

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ: کدامیک را بخریم؟

در بررسی گلکسی نوت 10 مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی واقعا کیفیت عالی دارد و محتوا با کیفیت بسیار عالی بر روی آن به تصویر کشیده می‌شوند. شارپنس عالی، شادابی فوق‌العاده و کنتراست مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت صفحه نمایش Note 10 هستند و منجر می‌شوند گوشی برای تماشای فیلم و ویدیو های مختلف گزینه عالی باشد. سامسونگ امکان شخصی سازی نحوه نمایش رنگ ها بر روی نمایشگر گوشی را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما به عقیده ما بهتر است تنظیمات این بخش را در همان حالت پیش فرض قرار دهید. صفحه نمایش گلکسی نوت 10 از نظر روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند ماکسیمم روشنایی در حدود 800 نیت را تولید کند! بدین ترتیب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 70 درصد می‌توانید به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید و محتوای روی نمایشگر را به طور واضح ببینید. پس صفحه نمایش خوب و با کیفیت یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 است.

 

بررسی گلکسی Note 10

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 گلکسی نوت 10 به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری One UI سامسونگ هم روی آن نصب است. پیش‌بینی می‌کنیم این گوشی حداقل تا 2 سال آینده آپدیت های بعدی سیستم عامل اندروید را دریافت کند، اما با توجه به سابقه سامسونگ نباید انتظار داشت که آپدیت های اصلی اندروید با سرعت خیلی بالایی برای فبلت نوت 10 منتشر شوند. سامسونگ طی چند سال اخیر به شدت تلاش کرده که رابط کاربری گوشی هایش را بهبود ببخشد. در این راستا رابط قدیمی تاچ ویز (TouchWiz) را با تغییرات عمده به رابط سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) تبدیل کرد و حالا هم جدیدترین نسخه رابط خود را با نام One UI ارائه می‌کند.

باید اعتراف کرد که رابط ONE UI سامسونگ نسبت به نسخه های قبلی به مراتب بهبود یافته و عملکرد بهتری دارد اما با این حال نمی‌توان آن را یک رابط بی‌عیب و نقص محسوب کرد. به عنوان مثال هنوز این رابط نسبتا سنگین است و اپلیکیشن های پیش فرض متعددی هم روی آن نصب هستند. اما عملکرد آن در گوشی Note 10 به لطف بهره‌مندی از سخت افزار قدرتمند بدون مشکل خواهد بود. برای انجام کارهای روزمره با گوشی نوت 10 به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد و اقداماتی مثل وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب، نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره به راحتی توسط گوشی مدیریت می‌شوند و برای انجام این کارها در رابطه آن لگ و تاخیری به وجود نمی‌آید.

 

تقد و بررسی Samsung Galaxy Note 10

 

پشتیبانی از بیکسبی (Bixby) هم از دیگر ویژگی هایی است که می‌توان به رابط کاربری One UI گوشی نوت 10 نسبت داد. بیکسبی دستیار هوشمند و اختصاصی سامسونگ است که متاسفانه از زبان پارسی پشتیبانی نمی‌کند. یکی دیگر از قابلیت های خوب گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 که به بستر نرم افزاری دستگاه مربوط می‌شود قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) است. به موجب این قابلیت می‌توان با اتصال گلکسی نوت 10 به یک مانیتور تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از آن دریافت کرد. پس به طور کلی باید اینطور بگوییم که فبلت نوت 10 از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل وضعیت خوب و مناسبی دارد.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 یکی از مهمترین بخش های بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ مربوط به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی آن می‌شود. نسخه‌ای از گوشی Note 10 که در بازار کشورمان عرضه شده از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری و توسط خود شرکت سامسونگ تولید شده است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی هستند و دو هسته آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتزی بوده و دو هسته آخر آن هم از نوع Mongoose M4 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز خواهد بود. ضمنا پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. لازم به ذکر است که تراشه اگزینوس 9825 قدرتمندترین تراشه موبایلی فعلی شرکت سامسونگ به شمار می‌رود.

گلکسی نوت 10 از رم 8 گیگابایتی بهره‌مند شده و حافظه داخلی آن ظرفیت 256 گیگابایتی دارد. این گوشی برخلاف گلکسی نوت 10 پلاس از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و امکان افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) در آن وجود ندارد. همانطور که قبلا گفتیم گوشی برای انجام کارهای روزمره با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شود اما پتانسیل آن در اجرای بازی های سنگین HD چطور است؟ برای درک این مسئله ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنابت (Fortnite) را روی گوشی نصب و هر یک را برای 10 دقیقه به طور پشت سر هم در گوشی اجرا کردیم سپس مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) جهش های سریعی داشتیم تا کیفیت عملکرد رم دستگاه قابل درک شود.

 

قیمت گلکسی نوت 10

 

نتیجه بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ نشان داد که گوشی قدرت فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی های سنگین و HD دارد. هر سه بازی نام برده شده بدون مشکل و بدون کوچک ترین لگ و تاخیری در گوشی قابل اجرا بودند و در حین انجام بازی ها هم هیچ افت فریم یا تاخیری مشاهده نشد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر بعد از اجرای بازی های نام برده شده هم سرعت مطلوبی داشت که نشان می‌دهد رم 8 گیگابایتی به خوبی از پس مدیریت تمام تسک های گوشی بر می‌آید. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 از نظر قدرت عملکرد یک گوشی بسیار عالی است. با این گوشی حتی می‌توانید سنگین ترین بازی های اندرویدی را هم بدون مشکل انجام دهید. پیش‌بینی می‌کنیم نوت 10 سامسونگ بتواند حداقل تا 3 سال آینده تمام نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را برطرف سازد.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10): دوربین اصلی و سلفی

 کیفیت عملکرد دوربین یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که برای خیلی از کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. دوربین اصلی نوت 10 از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند و وضوح 12، 12 و 16 مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند. دیافراگم لنز دوربین اصلی واید و 12 مگاپیکسلی گوشی از نوع متغیر است و قابلیت تنظیم خودکار مابین F/1.5 تا F/2.4 را دارد. دیافراگم دو لنز تله‌فتو و اولتراواید دستگاه به ترتیب F/2.1 و F/2.2 هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و ضبط ویدئو های 4k با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی نوت 10 در نظر گرفته شده است.

 

قیمت Galaxy Note 10

 

در بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب واقعا کیفیت عملکرد عالی دارد. عکسبرداری در هر حالت از عکس های عادی گرفته تا عکس های با زاویه دید گسترده یا پرتره در اینگونه مواقع با بهترین کیفیت انجام می‌شوند. شادابی رنگ ها، نبودن نویز و تفکیک پذیری بسیار عالی سوژه اصلی از پس زمینه در عکس های پرتره دوربین Note 10 به وضوح قابل درک هستند. بنابراین با دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور خوب می‌توانید عکس های بسیار زیبا و عالی ضبط کنید. اما وضعیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه در محیط های تاریک و شب چطور است؟ در بررسی گلکسی نوت 10 مشخص شد که دوربین گوشی در محیط های تاریک و شب هم کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد. این مسئله به ویژه زمانی بیشتر قابل درک می‌شود که از حالت عکسبرداری در شب (Night Mode) دوربین استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

البته مدعی نمی‌شویم که عکس های ضبط شده در محیط های تاریک و شب اصلا افت کیفیتی ندارند اما مقدار افت کیفیت آن ها به مراتب ناچیز و قابل چشم پوشی خواهد بود. بنابراین دوربین اصلی گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای را در قبال ضبط عکس و فیلم ارائه می‌کند. در سمت مقابل دوربین سلفی سامسونگ Galaxy Note 10 از یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR و پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی گوشی مشخص شد که دوربین سلفی آن هم عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید در شرایط مختلف عکس های کاملا مطلوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط نمایید. پس کیفیت خوب عملکرد دوربین های Galaxy Note 10 از ویژگی های مثبت این گوشی به شمار می‌رود.

 

بررسی فبلت نوت 10

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و کیفیت شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب این گوشی بکار رفته ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین ظرفیت باتری نسبت به فبلت نوت 9 چیزی در حدود 500 میلی آمپر ساعت کاهش داشته است. در بررسی Galaxy Note 10 مشخص شد که اگر یک کاربر معمولی باشید و از گوشی برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید، یک بار شارژ باتری دستگاه بدون مشکل تا یک روز انرژی مورد نیازش را تامین می‌کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از دستگاه بیشتر شود یا از آن برای انجام تسک های سنگین مثل بازی کردن استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری افزایش پیدا می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون روش‌های افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

بنابراین قدرت شارژدهی باتری فبلت نوت 10 کاملا معمولی است. اما باتری نوت 10 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد و به یک شارژر فابریک 25 واتی مجهز است که ظرف 30 دقیقه تقریبا 55 درصد باتری دستگاه را شارژ می‌کند و فول شارژ آن را هم ظرف چیزی در حدود 60 دقیقه امکانپذیر می‌سازد. بنابراین سرعت شارژ خوب از ویژگی های مثبت فبلت نوت 10 است. لازم به ذکر است که این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم سریع 12 واتی و قابلیت شارژ معکوس هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن می‌توان با نزدیک کردن گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند به قاب پشت نوت 10، نسبت به شارژ باتری گوشی های مذکور اقدام کرد.

 

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10) پرداختیم. قیمت گوشی Note 10 در مقایسه با نسخه های دیگر سری گوشی های نوت 10 و همچنین گوشی های درجه یک برند اپل به مراتب مناسب تر است و همین امر این گوشی را به گزینه خرید مناسبی برای کاربران تبدیل می‌کند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت
  • ظاهر بسیار زیبا، خاص و جذاب
  • بهره‌مندی از قلم S Pen
  • صفحه نمایش خوب
  • پردازنده و رم قدرتمند
  • دوربین عالی
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم و معکوس
  • قیمت مناسب (نسبت به دیگر گوشی های سری نوت 10)

 

نقاط ضعف:

  • پوشش فضای کم توسط اسکنر انگشت