نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch Active سامسونگ : همراهی ظرافت و کارایی

نقد و بررسی 02 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch Active سامسونگ : همراهی ظرافت و کارایی

در سال 2019 طی مراسمی سامسونگ از محصول جدیدش با نام ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو رونمایی نمود. این ساعت هوشمند یک گجت هوشمند با امکانات خوب برای تناسب اندام و ردیابی سلامتی است. در ادامه این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch Active سامسونگ در فروشگاه اینترنتی هدف بپردازیم. بنابریاین با ما همراه باشید.

 

مقدمه:

با پیشرفت روزافزون فناوری و گرایش جوامع انسانی به اتوماسیون‌سازی ابزار و وسایل، موجی از کم تحرکی و اضافه وزن در جهان دیده شد. همچنین با رقابتی شدن کسب و کارها و نیاز به بررسی دائم برخی موارد در کنار افزایش سایز مانیتورها سبب شد که بازار آماده پذیرایی از محصولاتی کوچک با کارایی‌های محدود ولی با نیاز دائمی باشد. موارد قبل سبب شد که شرکت‌های سازنده گجت‌های تکنولوژی (Gadgets) به فکر تولید دستبندها (Bands) و ساعت‌های هوشمند (Smart Watches) بیفتند. این محصولات جدید، برای کاهش نیاز فرد به استفاده دائم از تلفن همراه و تحریک او به فعالیت‌های بدنی بیشتر تولید و روانه بازار شدند. امروزه شرکت‌های زیادی از جمله سامسونگ (Samsungهواوی (Huaweiاپل(Apple) شیائومی (Xiaomi) و... اقدام به تولید دستبند و ساعت‌های هوشمند می کنند.

اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید با ما در فروشگاه اینترنتی هدف با نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch Active سامسونگ همراه باشید.

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active : معرفی اجمالی محصول

در اواسط سال 2019 بود که سامسونگ در مراسمی به معرفی Galaxy Watch Active پرداخت. این ساعت هوشمند نسخه‌ای ظریف‌تر، سبک‌تر از سری گلکسی واچ است. شرکت سامسونگ قیمت ساعت Galaxy Watch Active را 200 دلار در نظر گرفته است که از قیمت ساعت های هوشمند مدل های قبلی این کمپانی ارزان تر است. اگر با سری Gear sport سامسونگ آشنایی داشته باشید، متوجه خواهید شد که سری Active ادامه دهنده همان نوع ساعت‌های Gear می‌باشد. همان طور که از اسم این ساعت پیداست برای فعالیت، تحرک و همچنین میتوان گفت برای افراد فعال بهینه‌سازی شده است. ساعت هوشمند Galaxy Watch Active دارای ساختاری ظریف بوده که بسیار برازنده بانوان می‌باشد ولی این امر باعث شده که بر روی مچ‌های مردانه مقداری کوچک به نظر برسد. این ساعت توانایی شناخت و ردیابی خودکار 39 ورزش مختلف را دارا می‌باشد که شامل شاخه‌های مختلف همچون دویدن، شنا کردن، حرکات تناسب اندام و... می‌باشد. ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو از صفحه نمایش 1.1 اینچی با محافظ صفحه گوریلا گلس 3 بهره می‌برد که با استفاده معمولی روزانه، باتری 230 میلی آمپری به کار رفته در آن تا 2 روز جوابگوی شما خواهد بود.

 

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active : ساختار و طراحی ظاهری

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active

 

در نگاه اول متوجه ظاهر ظریف و نمایشگر نسبتا کوچک Galaxy Watch Active خواهید شد. اگر از دنبال‌کنندگان ساعت‌های هوشمند سامسونگ باشید، متوجه خواهید شد که از حلقه گردان به کار رفته در سری گلکسی واچ که نماد ساعت‌های هوشمند سامسونگ بود، در ساعت گلکسی اکتیو استفاده نشده است. ساعت هوشمند Galaxy Watch Active سامسونگ در ابعاد 40x40 میلی‌متری تولید شده و دارای وزن 25 گرمی می‌باشد. بدنه ساعت از جنس آلومینیوم بوده که با ظاهر ماتی که دارد بسیار زیبا جلوه می‌کند، و در برابر لک‌گرفتگی و جذب اثرانگشت بسیار عالی عمل می‌کند. گلکسی اکتیو واچ از گواهینامه IP68 برخوردار است و می‌تواند تا 50 متر فشار آب را تحمل کند. کلیدهای خانه (Home) و بازگشت (Back) همانند سایر ساعت‌های سامسونگ در سمت راست ساعت قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ ها بسیار آسان است.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش وصل کردن ساعت هوشمند با گوشی موبایل اندرویدی

این ساعت همراه با یک بند سیلیکونی ورزشی در جعبه (دارای 2 سایز کوچک و بزرگ) عرضه‌ می شود و شباهت‌های بسیاری به بند ساعت‌های هوشمند اپل دارد. سامسونگ در Galaxy Watch Active از سیستم اختصاصی خود در تعویض بندها استفاده نکرده و از سیستم کلاسیک که از سرعت بیشتری برخوردار است بهره‌گیری کرده است.

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active : سخت افزار و نمایشگر

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active

 

ساعت هوشمند Galaxy Watch Active از پردازنده (CPU) اگزینوس 9110 با 768 مگابایت حافظه موقت (RAM) بهره ‌می‌برد که در کنار یکدیگر وظیفه پردازش فعالیت‌‌های ساعت هوشمند Galaxy Watch Active را بر عهده دارند. چیپست اگزینوس 9110 از دو هسته 1.5 گیگاهرتزی تشکیل شده است که دقیقا همان نسخه به کار رفته در سری گلکسی واچ می‌باشد و از عهده اجرای تمامی دستورات کاربر به خوبی برمی‌آید. علاوه بر موارد ذکر شده از 4 گیگابایت حافظه داخلی بهره ‌می‌برد که تنها 1.7 گیگابایت از آن در دسترس کاربر می‌باشد و مابقی آن به وسیله سیستم عامل مصرف شده است. سامسونگ در ساعت هوشمند Galaxy Watch Active از نمایشگر 1.1 اینچی اولد به همراه محافظ صفحه نمایش گوریلاگلس 3 استفاده کرده‌ است. حلقه گردان که برای پیمایش در بین ویجت‌ها (Widgets) و منوها در سری گلکسی واچ به کار می رود، در ساعت گلکسی اکتیو حذف شده است و برای انجام عملیات ذکر شده ملزم به استفاده از نمایشگر لمسی هستید. رزولوشن این صفحه نمایش 40 میلی‌متری 360x360 پیکسل می‌باشد که تراکم پیکسلی 302 پیکسل در هر اینچ را پدید می‌آورد. به دلیل استفاده از نمایشگر اولد و تراکم پیکسلی بالا، شادابی رنگ‌ها و تصاویر بسیار مناسب است و حتی در زیر نور خورشید از دید کافی برخوردار خواهید بود.

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active : نرم افزار و رابط کاربری

 

Galaxy Watch Active

 

سامسونگ در Galaxy Watch Active نیز، همانند سایر ساعت‌های سری گلکسی از پلتفرم اختصاصی خود یعنی تایزن (Tizen) استفاده کرده است. حذف حلقه گردان به کار رفته در سری گلکسی واچ سبب شده که سامسونگ از نسخه جدیدتر رابط کاربری خود یعنی OneUI بر روی Galaxy Watch Active بهره گیرد. رابط کاربری جدید تغییرات ساختاری چندانی ندارد و تنها در قسمت طراحی آن شاهد تغییراتی بودیم، چنان که انیمیشن‌های جدیدی به رابط کاربری اضافه شده و عملکرد لمسی ساعت بهبود یافته تا عدم وجود حلقه چرخان آنچنان احساس نشود. در منوی اصلی که واچ فیس اصلی قرار دارد، کشیدن (Swipe) از بالا به پایین دسترسی به تنظمیات را در اختیار شما قرار می‌دهد و کشیدن از چپ به راست امکان جابجا شدن بین ویجت های مختلفی مثل آب و هوا، موزیک و را انجام می دهد که پیش تر به وسیله حلقه چرخان انجام می شد. همچنین کشیدن به راست منوی مربوط به اعلان ها را باز خواهد کرد که به راحتی می توان به محتوی اعلان ها دسترسی داشت و حتی به آن ها پاسخ داد. برنامه‌هایی به صورت پیش فرض بر رویGalaxy Watch Active نصب شده‌اند که عبارتند از :

  • Spotify : بزرگترین و محبوبترین کتابخانه موسیقی جهان
  • Strava : معروفترین نرم‌افزار تحلیل پیاده‌روی
  • My Fitness Pal : نرم‌افزار محبوب ورزش فیتنس و تناسب اندام
  • Swim.com : نرم‌افزار رسمی فدراسیون شنا

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active : ویژگی‌های کاربردی

 

Galaxy Watch Active

 

ساعت هوشمند Galaxy Watch Active از چند ویژگی بسیار کاربردی برخوردار است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

حالت Watch Only : در این حالت ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو تنها همانند یک ساعت معمولی عمل خواهد کرد. در این حالت کلیه فعالیت‌های ساعت لغو شده و به نوعی میتوان این حالت را حالت ذخیره نیرو عنوان کرد. با استفاده از این حالت شارژدهی باتری بسیار افزایش می یابد که ممکن است برای کاربر دغدغه‌ی بزرگی باشد.

حالت Always On : در این حالت صفحه به صورت دائم روشن خواهد بود و میتوان با قرار دادن یک واچ‌ فیس مناسب و هماهنگ کردن آن با پوشش خود بر پرستیژ شخصیتتان بیفزایید. به علاوه این امر سبب می شود تا میزان استفاده از کلید‌های ساعت کاهش یافته و بر عمر ساعت اضافه شود.

حالت Water Lock : این حالت سبب می شود که به هنگام استفاده از ساعت در آب از هرگونه عملیات تصادفی جلوگیری شود و شروع به تحلیل و ارزیابی حرکات شما در آب خواهد کرد.

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active : ورزش و سلامت

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active

 

همانطور که از نام این ساعت هوشمند پیداست، بهینه‌ سازی‌های بسیاری برای ورزش و فعالیت و سلامت بر روی آن صورت گرفته است. ساعت جدید سامسونگ از ردیاب هوشمند تمرینات ورزشی برخوردار است. کافیست که شما شروع به انجام یکی از 39 حرکت تعریف شده برای Galaxy Watch Active کنید در همین لحظه این گجت هوشمند فعالیت شما را شناسایی کرده و شروع به ثبت و تحلیل آن می کند. از جمله این تمرینات میتوان به پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، تردمیل، دوچرخه ورزشی و همچنین تمرینات باشگاهی مثل دمبل، انواع کرانچ، پرس سینه، ددلیفت و ... اشاره کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) | به روزترین ساعت هوشمند دنیا

در حوزه سلامت نیز Galaxy Watch Active کاملا کاربردی بوده و دارای ویژگی‌هایی همچون: بررسی ضربان قلب، بررسی فشار خون، میزان استرس و تحلیل وضعیت خواب می‌باشد. بررسی فشار خون ویژگی جدیدیست که به تازگی به ساعت‌های هوشمند اضافه شده و خوشبختانه سری اکتیو ساعت های گلکسی سامسونگ از این ویژگی برخوردار است. اگر به هنگام خواب گلکسی واچ اکتیو را بر دست داشته باشید، می توانید تحلیل وضعیت خواب خود را به صورت کامل دریافت کنید که چند ساعت خواب عمیق داشتید و یا اینکه چندساعت در خواب سبک به سر می‌برده‌اید. همچنین Galaxy Watch Active استرس شما را نیز تحلیل می‌کند و از طریق تمرینات مدیتیشن و یا تنفس عمیق در پی کاهش آن برمی‌آید.

 

نقد و بررسی Galaxy Watch Active : باتری

 

Galaxy Watch Active

 

شرکت سامسونگ در Galaxy Watch Active از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 230 میلی آمپری استفاده کرده است. در صورت استفاده معمولی این ساعت می تواند در حدود دو روز شارژدهی داشته باشد. ساعت هوشمند Galaxy Watch Active از شارژر کابلی و مغناطیسی پشتیبانی می کند و به صوررت تقریبی به دو ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز خواهد داشت. استفاده از حالت‌های مختلفی که در بالا به آن ها اشاره کردیم تاثیر مستقیم در شارژدهی این محصول دارند و میتوان با تغییر این حالات، میزان شارژدهی را کم و یا زیاد کرد. لازم به ذکر است که ساعت هوشند Galaxy Watch Active از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می کند و کافیست تا آن را بر روی قاب پشتی محصولاتی همچون سری جدید Mate از شرکت هواوی و یا سری جدید Galaxy سامسونگ قرار دهید تا شروع به شارژ شدن کند.

 

نتیجه نهایی :

 

Galaxy Watch Active

 

ساعت هوشمند Galaxy Watch Active ساعتی ظریف، زیبا با قدرت سخت‌افزاری مناسب می‌باشد که تنها فاقد حلقه گردان سری گلکسی واچ می‌باشد. این ساعت از یک نمایشگر با کیفیت با شارژدهی قابل قبول برخوردار است که از سیستم ردگیری خودکار تمرینات ورزشی بهره مند می‌باشد. با استفاده از این ساعت سلامت خود را تحت نظارت کامل خواهید داشت و می توانید اعلان های گوشی خود را چک کنید، موسیقی گوش کنید و یا به تماس‌هایتان پاسخ دهید. پس اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند کاربردی و با صرفه هستید، ما به شما خرید ساعت هوشمند Galaxy Watch Active را پیشنهاد خواهیم کرد.

 

نقاط قوت:

  • ظرافت و زیبایی
  • قیمت مناسب
  • تحلیل خودکار فعالیت‌های ورزشی
  • پشتیبانی از GPS و ضدآب بودن
  • سازگاری با انواع تلفن همراه
  • تعویض بند آسان
  • شارژدهی مناسب

 

نقاط ضعف:

  • حذف شدن حلقه گردان
  • صفحه نمایش کوچک