نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا

نقد و بررسی 21 اردیبهشت 1398 علی مظفری

نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا

اگر به گوشی هایی که صفحه نمایش خیلی بزرگ و بدون حاشیه دارند علاقمند هستید، مطمئنا گوشی گلکسی A70 سامسونگ (Samsung Galaxy A70) یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود، چون این گوشی نمایشگری 6.7 اینچی و بدون حاشیه دارد! در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه مارس (March) سال 2019 شرکت سامسونگ از گوشی گلکسی A70 رونمایی کرد. این گوشی در بین سری گوشی های گلکسی A سال 2019 سامسونگ یکی از بهترین گزینه های موجود است. از اصلی ترین ویژگی های خاص آن می‌توان به بدنه بسیار براق، چشم نواز و زیبا، صفحه نمایش بسیار بزرگ، پردازنده خوب و غیره اشاره کرد. قیمت Galaxy A70 شاید در مقایسه با قیمت گوشی های دیگری که به عنوان عضوی از سری محصولات گلکسی A سال 2019 معرفی شده‌اند کمی بیشتر باشد، اما گران بودن این گوشی بدون دلیل نیست و ویژگی های سخت افزاری آن ارزش قیمتی که برای دستگاه پرداخت می‌کنید را دارند. به بیان دیگر به عقیده ما گلکسی A70 سامسونگ ارزش خرید خوبی دارد.

اما طبیعتا هر گوشی نقاط قوت و ضعفی خواهد داشت و سامسونگ گلکسی A70 هم از این موضوع مستثنا نیست. در ادامه این مقاله اختصاصی می‌خواهیم با نقد و بررسی Galaxy A70 بهتر این نقاط قوت و ضعف را بشناسیم و آن ها را برایتان مشخص کنیم. با در نظر گرفتن این نقاط قوت و ضعف می‌توانید تصمیم گیری بهتری مبنی بر خرید یا عدم خرید گلکسی A70 داشته باشید. پس اگر گوشی سامسونگ گلکسی A70 را به عنوان یکی از گزینه های خریدتان در نظر گرفته‌اید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: طراحی و ظاهر

گوشی سامسونگ گلکسی A70 از سبک طراحی دیگر گوشی های سری گلکسی A 2019 سامسونگ پیروی می‌کند با این تفاوت که ابعاد و اندازه بزرگ‌تری دارد و به نظر می‌رسد قاب پشت آن براق‌تر طراحی شده است. این گوشی در چهار رنگ نارنجی، آبی، مشکی و سفید روانه بازار شده و قاب پشت آن به شدت براق و چشم نواز است. اگر نسخه آبی رنگ این گوشی را خریداری کنید، قاب پشت آن می‌تواند ترکیبی از چند رنگ را در شرایط نوری مختلف ارائه کند اصطلاحا "هفت رنگ" جلوه دهد که منجر می‌شود ظاهری خاص و زیباتر برای دستگاه به وجود آید. اما آیا جنس قاب پشت گوشی از شیشه است؟ متاسفانه مثل دیگر گوشی های سری گلکسی A 2019، قاب پشت گلکسی A70 هم از پلاستیک براقی ساخته شده که سامسونگ آن را با لقب "گلاستیگ" (Glastic) معرفی می‌کند. دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی کمی خمیده هستند و این امر منجر به خوش دست تر شدن دستگاه می‌شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن هم لنز دوربین سه گانه و چراغ فلش LED اختصاصی آن تعبیه شده است.

 

بررسی Galaxy A70

 

متاسفانه در بررسی Galaxy A70 مشخص شد که علیرغم ظاهر زیبایی که قاب پشت این گوشی دارد، این بخش از بدنه دستگاه به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراش برداشتن حساس است. بنابراین همیشه باید سعی کنید با گارد موبایل یا قاب های ژله‌ای از قاب پشت گلکسی A70 محافظت نمایید تا خط و خشی روی آن ایجاد نشود. با توجه به اینکه در قاب پشت دستگاه هیچ اسکنر انگشتی وجود ندارد، شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که آنلاک گوشی چگونه انجام خواهد شد؟ سامسونگ گوشی گلکسی A70 را به نمایشگری مجهز کرده که مثل سری گوشی های گلکسی S10 از قابلیت اسکن انگشت کاربر و آنلاک صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند! البته همانطور که در مقاله "نقد و بررسی گلکسی A50 سامسونگ : بهترین میان رده کهکشانی‌ها!" اشاره کرده بودیم، این ویژگی در گوشی سامسونگ Galaxy A50 هم ارائه شده است. خوشبختانه سرعت و دقت عمل اسکنر انگشت روی نمایشگر گوشی گلکسی A70 هم بسیار خوب است.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A70 ظرفیت 128 گیگابایت

اما وقتی از نمای رو به رو به گوشی سامسونگ Galaxy A70 نگاه کنید، خیلی زود متوجه بزرگ بودن و حاشیه های بسیار باریک صفحه نمایش دستگاه خواهید شد. صفحه نمایش این گوشی 6.7 اینچی است و به لطف حاشیه های باریکی که دارد، تقریبا 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. روی لبه فوقانی نمایشگر گوشی یک زائده کوچک U شکل نصب است که لنز دوربین سلفی گوشی در آن قسمت نصب می‌شود و اصطلاحا به آن ناچ (Notch) می‌گوییم. سامسونگ روی صفحه نمایش این گوشی را با یک لایه گلس محافظ هم پوشانده اما با این حال توصیه می‌کنیم برای محافظت هرچه بیشتر از نمایشگر دستگاه یک گلس ال سی دی را روی آن نصب کنید. لازم به اشاره است که نصب گلس محافظ ال سی دی هیچ مشکلی در عملکرد اسکنر انگشت روی نمایشگر دستگاه ایجاد نمی‌کند.

 

بررسی Galaxy A70

 

اما بهره‌مند بودن از نمایشگر 6.7 اینچی سبب شده که ابعاد بدنه گوشی سامسونگ Galaxy A70 هم افزایش یابد! بدنه این گوشی ابعاد 7.9 در 76.7 در 164.3 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن به چیزی در حدود 183 گرم می‌رسد. بنابراین این گوشی در مقایسه با اغلب دیگر گوشی های سری گلکسی A بزرگ تر و سنگین تر خواهد بود اما با این حال در دست گرفتن و استفاده تک دست از آن خیلی سخت نیست، چون نمایشگر گوشی بدون حاشیه است و توانسته در بدنه‌ای نسبتا متراکم جای بگیرد. این گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و واقعا می‌تواند برای کسانی که به گوشی های مجهز به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارند یک گزینه عالی خرید گوشی باشد. شاید اگر قاب پشت این گوشی شیشه‌ای بود، می‌توانستیم از نظر سبک طراحی و ظاهر، آن را به عنوان رقیبی جدی برای سری گوشی های گلکسی S10 در نظر بگیریم.

 

نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ در رابطه با صفحه نمایش این گوشی صحبت می‌کنیم که یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص آن را در بر می‌گیرد. در حالی که اغلب گوشی های مدرن امروزی از صفحه نمایش های 6 تا 6.5 اینچی بهره‌مند هستند، گلکسی A70 سامسونگ از یک نمایشگر 6.7 اینچی بهره می‌برد. پنل نمایشگر آن از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و حاشیه های بسیار باریکی دارد. حاشیه های صفحه نمایش این گوشی به قدری باریک است که نمایشگر دستگاه تقریبا 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد. در لبه فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم یک زائده کوچک برای نصب لنز دوربین سلفی گوشی تعبیه شده که آن را با اصطلاح ناچ (Notch) می‌شناسیم. ضمنا صفحه نمایش این گوشی نسبت 20 به 9 را ارائه می‌کند. بنابراین در یک جمله باید گفت که صفحه نمایش بزرگ گوشی سامسونگ گلکسی A70 از نوع اینفینیتی (Infinity Display) بوده و با ابعاد 6.7 اینچی خود می‌تواند برای تماشای فیلم و سریال یا وبگردی بستر عالی را برایتان فراهم سازد. اما کیفیت صفحه نمایش دستگاه چگونه است؟

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A70 رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی کاملا قابل قبول و مناسبی برای گوشی خواهد بود که از صفحه نمایشی 6.7 اینچی بهره‌مند است. همانطور که در بخش قبل هم به طور مختصر اشاره کردیم روی صفحه نمایش گلکسی A70 با یک لایه شیشه پوشانده شده اما بهتر است حتما برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش روی نمایشگر دستگاه یک گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. صفحه نمایش 6.7 اینچی سامسونگ Galaxy A70 یک ویژگی خاص دیگر هم دارد که مربوط به امکان اسکن انگشت کاربر می‌شود. این تکنولوژی دقیقا به شیوه‌ای که در سری گوشی های گلکسی S10 سامسونگ پیاده‌سازی شده بود در گلکسی A70 هم پیاده‌سازی شده و کاربر با استفاده از آن می‌تواند ضمن قرار دادن انگشت خود بر روی صفحه نمایش از قفل نمایشگر عبور کند. در بررسی Galaxy A70 به خوبی مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر انگشت روی نمایشگر این گوشی بسیار خوب و قابل اعتماد است.

 

بررسی Galaxy A70

 

اما محتوای روی صفحه نمایش دستگاه از نظر وضوح و شادابی چگونه هستند؟ خوشبختانه محتوایی که روی صفحه نمایش 6.7 اینچی گلکسی A70 به تصویر کشیده می‌شود از نظر وضوح تصویر وضعیت بسیار خوبی دارد. جزئیات محتوا به خوبی قابل رویت بوده و شادابی، کنتراست و شارپنس بسیار خوبی هم توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود. بدین ترتیب زمانی که در حال استفاده از گوشی سامسونگ گلکسی A70 هستید، می‌توانید از محتوای با کیفیتی که روی صفحه نمایش آن ارائه می‌شود لذت ببرید. خوشبختانه به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد، توانایی نمایشگر دستگاه در ارائه روشنایی هم بسیار مطلوب است و به راحتی با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید. پس اگر به گوشی های مجهز به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید و می‌خواهید نمایشگر گوشی شما کیفیت خوبی داشته باشد، شک نکنید که Galaxy A70 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان است. صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت این اسمارتفون (smartphone) میان رده و خوش قیمت به شمار می‌رود.

 

نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

سری گوشی های سامسونگ گلکسی A 2019 همگی از نظر سیستم عامل و رابط کاربری وضعیت یکسانی دارند. گوشی گلکسی A70 هم مثل دیگر گوشی های این سری به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده است. بنابراین بهره‌مند بودن دستگاه از سیستم عامل به روز می‌تواند ویژگی مثبت دیگری برای آن باشد. اما رابط کاربری One UI چگونه عمل می‌کند؟ حتما می‌دانید که رابط One UI هم جدیدترین رابط کاربری اختصاصی شرکت سامسونگ است که در طراحی آن سعی شده توجه ویژه‌ای به کارایی و تسهیل انجام تسک ها شود. خوشبختانه سامسونگ رابط One UI را نسبت به نسخه های پیشین رابط های کاربری خودش بهینه‌تر طراحی کرده و این مسئله سبب شده تا بستر نرم افزاری گوشی Galaxy A70 عملکرد روانی داشته باشد.

زمانی که در منوهای مختلف این گوشی پرسه می‌زنید با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد و همه چیز روان و بدون مشکل خواهد بود. از آنجایی که حافظه داخلی گوشی در حالت پیش فرض ظرفیت خوبی دارد (128 گیگابایتی است) بنابراین به این زودی ها مشکلاتی مثل پر شدن حافظه داخلی و بروز لگ در بستر نرم افزاری دستگاه هم پدیدار نمی‌شود. شما با استفاده از گوشی گلکسی A70 و رابط کاربری One UI آن خیلی راحت می‌توانید اقداماتی همچون ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس های تلفنی، تغییر دادن انواع تنظیمات گوشی و استفاده از قابلیت های متنوع آن و غیره را انجام دهید. در حین وبگردی، تماشای فیلم و سایر اقدامات عادی این چنینی هم هیچ لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری دستگاه ایجاد نمی‌شود. بنابراین عملکرد روان و همچنین به روز بودن سیستم عامل و رابط کاربری گوشی سامسونگ Galaxy A70 می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت آن باشد.

 

بررسی Galaxy A70

 

نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

احتمالا یکی از مهمترین موضوعاتی که تمایل دارید در مورد آن اطلاعات کسب کنید مربوط به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی گوشی سامسونگ گلکسی A70 می‌شود. خوشبختانه سامسونگ این گوشی میان رده را به تراشه خوبی مجهز کرده و بدین ترتیب پتانسیل پردازشی دستگاه را تقویت کرده است. تراشه‌ای که در قلب این اسمارتفون بکار رفته، تراشه اسنپدراگون 675 کوالکام است که از لیتوگرافی 11 نانومتری بهره می‌برد و یکی از جدیدترین تراشه های میان رده رو به بالای کوالکام محسوب می‌شود. پردازنده مرکزی این تراشه از هشت هسته پردازشگر تشکیل شده که شش مورد آن ها از نوع Kyro 460 Silver هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی دارند. دو هسته پردازشگر دیگر تراشه هم از نوع Kyro 460 Gold خواهند بود و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 620 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی گلکسی A70 از نظر رم در دو نسخه عالی 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی دستگاه هم ظرفیت 128 گیگابایتی دارد و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان این فضای ذخیره سازی اطلاعات را گسترش هم داد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ: انتخاب مناسب برای عموم

بنابراین با توجه به مشخصات فنی که نام بردیم، انتظار داریم گلکسی A70 سامسونگ پتانسیل پردازشی بسیار خوبی داشته باشد. همانطور که در بخش "سیستم عامل و رابط کاربری" اشاره کردیم، برای انجام کارهای روزمره با گوشی مذکور هیچ مشکلی نخواهید داشت و با کوچک ترین لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود. پس استفاده از اپلیکیشن های مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، وبگردی کردن و غیره به راحتی و بدون مشکل در گوشی سامسونگ Galaxy A70 قابل انجام خواهد بود. اما دستگاه در قبال بازی کردن و اجرای گیم های سنگین اندرویدی چقدر پتانسیل دارد؟ برای پاسخگویی به این سوال ما دو بازی Asphalt 9 و PUBG Mobile را با تنظیمات گرافیکی بالا روی Galaxy A70 نصب و هر یک را برای 10 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی بسیار جالب بود چون نشان داد که گلکسی A70 واقعا قدرت عملکرد عالی دارد و به راحتی از پس اجرای بازی های نام برده شده بر می‌آید. بنابراین اگر به گیم و بازی های اندرویدی علاقه دارید، گلکسی A70 سامسونگ گزینه خرید خوبی برای شماست.

 

بررسی Galaxy A70

 

نسخه‌ای از گوشی که ما در بررسی Galaxy A70 از آن استفاده کردیم نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی دستگاه بود. رم 6 گیگابایتی این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و امکان جهش سریع مابین سنگین ترین اپلیکیشن ها و بازی ها را از بخش "Recent Apps" امکانپذیر می‌کند. رم با ظرفیت بالای این گوشی کمک قابل ملاحظه‌ای هم به افزایش بازده پردازنده و همچنین روان‌تر بودن بستر نرم افزاری آن می‌کند. بنابراین بدون هیچ بزرگنمایی باید گفت که گوشی سامسونگ گلکسی A70 قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

 

نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از بخش های مهم بررسی Galaxy A70 مربوط به دوربین اصلی و سلفی دستگاه می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از سه لنز 32، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. لنز دوربین واید 32 مگاپیکسلی گوشی دیافراگم F/1.7 دارد. لنز دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی آن از دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد و لنز دوربین عمقی 5 مگاپیکسلی آن هم دیافراگم F/2.2 را ارائه می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از یک چراغ فلش LED بهره‌مند است و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟

در بررسی Galaxy A70 مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب عملکرد مطلوبی دارد و با آن می‌توان عکس های خوبی ضبط گرد اما کیفیت این عکس ها به قدری بالا نیستند که آن را از نقاط قوت گوشی حساب کنیم. در محیط های کم نور و تاریک هم کیفیت عملکرد دوربین سه گانه گلکسی A70 کمی افت می‌کند، اما خوشبختانه مقدار افت کیفیت عملکرد دوربین اصلی در این شرایط خیلی زیاد نیست. ضمنا با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید عکس های با پس زمینه تار (اصطلاحا پرتره) و همچنین عکس های با زاویه دید گسترده خوبی ضبط نمایید. بنابراین به طور کلی باید گفت که دوربین اصلی گلکسی A70 کیفیت عملکرد مطلوب و قابل قبولی دارد.

 

بررسی Galaxy A70

 

اما در سمت مقابل دوربین سلفی دستگاه از یک لنز واحد 32 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR و ضبط عکس های با پس زمینه تار پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه عملکرد دوربین سلفی این گوشی بسیار خوب است و با آن می‌توانید عکس های سلفی مطلوبی ضبط کنید. البته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی هم در محیط های تاریک و کم نور افت می‌کند، اما مقدار افت کیفیت آن به قدری نیست که آزاردهنده باشد. پس در مجموع باید گفت که گوشی سامسونگ Galaxy A70 از دوربین اصلی و سلفی مناسبی بره می‌برد که کیفیتی در حد قیمت دستگاه را ارائه می‌کنند و ویژگی فراتری ندارند.

 

نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: باتری و شارژدهی

آخرین مرحله نقد و بررسی Galaxy A70 را به باتری این گوشی و قدرت شارژدهی آن اختصاص می‌دهیم. باتری که در قلب این اسمارتفون بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت بسیار خوب 4500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. تجهیز گوشی مذکور به باتری این چنینی به لطف بهره‌مندی آن از بدنه‌ای بزرگ‌تر امکانپذیر شده است. در بررسی Galaxy A70 مشخص شد که با یک بار شارژ باتری این گوشی و استفاده نرمال از آن می‌توان تقریبا تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد باتری دستگاه از آن استفاده کرد. البته انجام کارهایی مثل بازی کردن روی سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی تاثیر زیادی می‌گذارند، اما حتی در بدترین شرایط هم باتری Galaxy A70 می‌تواند با یک بار شارژ حداقل یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد. بنابراین با خرید این گوشی دیگری نیازی به حمل شارژر یا پاوربانک ندارید. شارژر فابریک گوشی سامسونگ گلکسی A70 توان عالی 25 واتی دارد! این مسئله سبب می‌شود که بتوانید باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گوشی را در کمتر از 120 دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ کنید! بنابراین سرعت شارژ خوب باتری سامسونگ گلکسی A70 هم از دیگر ویژگی های مثبت آن است.

 

بررسی Galaxy A70

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ پرداختیم. این گوشی اگرچه یک اسمارتفون میان رده است اما واقعا پتانسیل لازم برای رقابت با گوشی های رده بالای بازار را دارد. اگر کیفیت دوربین این گوشی کمی بهتر بود، واقعا می‌توانستیم آن را با سری محصولات گلکسی S10 مقایسه کنیم. ضمنا فراموش نکنید قیمت سامسونگ گلکسی A70 در مقایسه با ویژگی هایی که ارائه کرده بسیار خوب است. در بخش زیر برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون را مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و طراحی شیک
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قابلیت اسکن انگشت توسط صفحه نمایش
  • بستر نرم افزاری روان و خوب
  • پردازنده، رم و حافظه داخلی خوب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت خوب شارژر مجدد باتری
  • قیمت نسبتا مناسب (در مقایسه با قابلیت ها)

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی و حساس به خراشیدگی