نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: ارزان قیمت و خوش ساخت

نقد و بررسی 17 اردیبهشت 1398 علی مظفری

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: ارزان قیمت و خوش ساخت

گوشی گلکسی A10 سامسونگ (Samsung Galaxy A10) ارزان ترین مدل از سری گوشی های گلکسی A سال 2019 این شرکت کره‌ای است که نسبت به قیمت خود کیفیت ساخت خوبی دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

توجه به اتمام موجودی این گوشی در بازار، پیشنهاد ما به شما گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A10s است. این گوشی با داشتن رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایت می تواند جایگزین مناسبی برای علاقه مندان به گوشی A10 باشد. برای خرید و بررسی ویژگی های گوشی سامسونگ Galaxy A10s، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A10s ظرفیت 32 گیگابایت

 

مقدمه

در سال 2019 شرکت سامسونگ برای اینکه در بازارهای آسیایی بتواند با شرکت هایی مثل شیائومی (Xiaomi) رقابت کند مجبور شد که گوشی های میان رده و خوش قیمت بیشتری را روانه بازار سازد. یکی از اصلی ترین گوشی هایی که در این راستا توسط شرکت سامسونگ معرفی شدد سری محصولات گلکسی A هستند. این سری از گوشی های سامسونگ نه تنها کیفیت ساخت خوبی دارند بلکه از قیمتی رقابتی و مناسب هم بهره می‌برند. در این میان گلکسی A10 ارزان ترین مدل از سری گوشی های نام برده است و به همین دلیل مورد توجه خیلی از افراد قرار می‌گیرد. اما آیا Galaxy A10 ارزش خرید دارد و گزینه خرید مناسبی برای شماست؟

در ادامه این مطلب اختصاصی ما قصد داریم به نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. با مشخص شدن نقاط قوت و ضعف این گوشی می‌توانید بهتر آن را بشناسید و تصمیم‌گیری قطعی مبنی بر خرید یا عدم خرید آن را بگیرید. فراموش نکنید گلکسی A10 ارزان ترین گوشی در سری محصولات گلکسی A 2019 سامسونگ است و نباید از آن انتظار بالایی داشت. ما در این بررسی سعی می‌کنیم ویژگی های گوشی نام برده شده را در هر بخش با توجه به قیمت Galaxy A10 مورد ارزیابی قرار دهیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: طراحی و ظاهر

سامسونگ سعی کرده با بکارگیری مواد نه چندان با کیفیت در بدنه گلکسی A10 تا حد امکان هزینه تولید آن را کاهش دهد اما در عین حال تمایل داشته تا ظاهر گوشی را نزدیک به ظاهر گوشی های امروزی و باب میل کاربران در سال 2019 طراحی کند. بدنه اصلی این گوشی به طور کامل از پلاستیک تشکیل شده و برخلاف دیگر گوشی های سری گلکسی A چندان براق نیست. در بررسی Galaxy A10 مشخص شد که قاب پشت این گوشی به شدت در قبال تماس با اشیای نوک تیز حساس است و خیلی زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما برای محافظت از قاب پشت دستگاه یک گارد موبایل مناسب را به همراه گلکسی A10 استفاده کنید. در وسط قاب پشت این گوشی لوگوی سامسونگ حک شده و در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب آن هم یک لنز دوربین اصلی و چراغ فلش LED وجود دارد، بنابراین گلکسی A10 از دوربین اصلی واحد بهره می‌برد.

 

بررسی Galaxy A10 سامسونگ

 

لبه های قاب گوشی سامسونگ Galaxy A10کاملا انحنادار طراحی شده‌اند تا بدین ترتیب در دست گرفتن دستگاه ساده‌تر شود. البته ابعاد نسبتا بزرگ گوشی کمی استفاده تک دست از دستگاه را دشوار می‌کند. بدنه این اسمارتفون 7.9 میلیمتر ضخامت، 75.6 میلیمتر عرض و 155.6 میلیمتر طول دارد و وزن دستگاه هم به چیزی در حدود 468 گرم می‌رسد. بنابراین تا به اینجای کار هیچ ویژگی خاصی در گوشی سامسونگ گلکسی A10 دیده نشد که بخواهیم روی آن تمرکز داشته باشید و مدعی شویم که آن ویژگی کیفیتی فراتر از انتظارات ما را ارائه می‌کند. نکته ناامید کننده بعدی آن است که گلکسی A10 سامسونگ اسکنر انگشت ندارد و برای قفل‌گشایی از نمایشگر آن محدود به استفاده از پین (PIN)، الگو (Pattern) و غیره خواهید بود.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A10 ظرفیت 32 گیگابایت

اما وقتی از نمای رو به رو به گلکسی A10 نگاه کنید، شاید به سختی برایتان قابل درک باشد که گوشی مورد نظر یک اسمارتفون (smartphone) ارزان قیمت است! صفحه نمایش این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و ضخیم ترین بخش آن در لبه زیرین نمایشگر تعبیه شده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش دستگاه یک زائده کوچک برای نصب لنز دوربین سلفی دیده می‌شود و تقریبا تمام بخش های پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. این سبک طراحی به روز منجر شده که ظاهری شیک، زیبا و کاربرپسند برای دستگاه به ارمغان آورده شود. لازم به ذکر است که روی صفحه نمایش این گوشی با یک لایه گلس محافظ پوشانده شده، اما در بررسی Galaxy A10 مشخص شد که این گلس خیلی مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن ندارد و بهتر است حتما روی آن یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب شود.

 

بررسی Galaxy A10 سامسونگ

 

گوشی سامسونگ گلکسی A10 در سه رنگ مختلف مشکی، قرمز و آبی روانه بازار شده و از اسپیکر های خیلی قدرتمندی بهره نمی‌برد. بنابراین اگر به گوش دادن موزیک با موبایل علاقه دارید، گلکسی A10 خیلی نمی‌تواند رضایت شما را جلب کند. در مجموع باید گفت که این گوشی با توجه به قیمت خودش از سبک طراحی و ظاهر قابل قبولی بهره می‌برد، اما بهره‌مند نبودن آن از اسکنر انگشت می‌تواند به عنوان گوشی که در سال 2019 معرفی شده کمی ناامید کننده باشد.

 

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی Galaxy A10 در رابطه با صفحه نمایش این گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم، سامسونگ یک صفحه نمایش نسبتا بدون حاشیه را در گوشی مذکور بکار برده و بدین ترتیب ظاهری شیک، زیبا و جذاب را برای آن ایجاد کرده است. حاشیه های صفحه نمایش گلکسی A10 به قدری باریک هستند که نسبت تصویر به پنل جلوی آن به چیزی در حدود 81.6 درصد می‌رسد. به بیان دیگر چیزی در حدود 81.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی این گوشی با صفحه نمایش آن احاطه شده است. در لبه فوقانی نمایشگر دستگاه هم یک زائده کوچک نصب است که لنز دوربین سلفی دستگاه در آن قسمت تعبیه می‌شود. گوشی سامسونگ گلکسی A10 نسبت تصویر 19 به 9 دارد و به همین سبب کمی عریض‌تر از اغلب گوشی های جدید سال 2019 به نظر می‌آید و کمی استفاده تک دست از آن دشوار خواهد بود.

صفحه نمایش این گوشی 6.2 اینچی و از نوع IPS LCD خواهد بود و رزولوشن اچ دی پلاس یا 1510 در 720 پیکسل را ارائه کرده است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 271 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. پس صفحه نمایش آن رزولوشن و تراکم پیکسلی خیلی بالایی ندارد و برخلاف اغلب دیگر گوشی های سری گلکسی A از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) نیست. کاملا مشخص است که سامسونگ بدین ترتیب سعی داشته هزینه تولید دستگاه را کاهش دهد. نکته بعدی اینکه روی صفحه نمایش گوشی با یک لایه شیشه پوشانده شده اما این شیشه به هیچ عنوان در برابر تماس با اشیای نوک تیز مقاوم نیست و چنانچه نمایشگر دستگاه با اشیای تیز در تماس باشد خیلی زود روی آن خط و خش های آزاردهنده‌ای به وجود می‌آید. بنابراین حتما باید روی صفحه نمایش این گوشی را با گلس های محافظ ال سی دی بپوشانید.

 

بررسی Galaxy A10 سامسونگ

 

خوشبختانه نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش Galaxy A10 با کیفیت مطلوبی انجام می‌شود اما نمی‌توان مدعی شد که کیفیت محتوای نمایشگر دستگاه عالی است یا از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. وضوح تصویر، کنتراست، شادابی و شارپنس نمایشگر IPS LCD گلکسی A10 در سطح متوسط و قابل قبولی قرار دارد و انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم در آن لذت‌بخش هستند. فراموش نکنید که گوشی سامسونگ Galaxy A10 یک گوشی ارزان قیمت است که در قبال مبلغی ناچیز این ویژگی ها را ارائه کرده است. صفحه نمایش این اسمارتفون از نظر تولید روشنایی هم وضعیت قابل قبولی دارد. برای اینکه در محیط های باز و تحت تابش نور بتوانید کاملا محتوای روی صفحه نمایش این اسمارتفون را مشاهده کنید باید شدت روشنایی آن را روی 100 درصد تنظیم نمایید. در صورت تنظیم روشنایی روی مقادیر کمتر ممکن است در محیط های خیلی باز و روشن با مشکل مواجه شوید. به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A10 در مقایسه با قیمتی که دستگاه دارد، وضعیت و کیفیت کاملا قابل قبولی را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

از آنجایی که گوشی گلکسی A10 در سال 2019 معرفی شده، جای تعجبی ندارد که نسخه به روزی از سیستم عامل اندروید هم روی آن نصب باشد. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) سیستم عاملی است که در حالت پیش فرض روی این دستگاه نصب خواهد بود و رابط کاربری One UI هم در کنار آن نصب و راه اندازی شده است. همانطور که می‌دانید رابط One UI جدیدترین نسخه رابط کاربری طراحی شده توسط سامسونگ است و جایگزین رابط سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) محسوب می‌شود. در طراحی این رابط سعی شده تمرکز بیشتری روی بهینه ‌سازی ، سرعت عملکرد و تکمیل تسک های مورد نظر کاربر به عمل آید و در مجموع بستری کاربرپسندتر ارائه شود. در بررسی Galaxy A10 مشخص شد که سیستم عامل و رابط کاربری این گوشی عملکرد نسبتا روانی دارد و در حالت عادی فقط در برخی شرایط ممکن است لگ و تاخیرهای ریزی در آن به وجود آید.

 

بررسی Galaxy A10 سامسونگ

 

متاسفانه تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی گوشی تاثیر قابل توجهی بر روی سرعت عملکرد رابط و سیستم عامل آن می‌گذارد. با افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه، به تدریج شدت لگ و تاخیرهایی که در آن ایجاد می‌شوند هم افزایش پیدا می‌کند. استفاده از حافظه جانبی هم در این شرایط خیلی نمی‌تواند به وضعیت ایجاد شده کمک کند چون به تدریج منجر به افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه و افزایش بار وارد بر پردازنده، رم و سیستم عامل می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری Galaxy A10 دریافت کنید، بهتر است از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری نمایید. خوشبختانه سامسونگ بخش قابل توجهی از اپلیکیشن های پیش فرض خود را از گوشی حذف کرده اما با این حال برخی اپلیکیشن ها هنوز روی آن نصب هستند که شاید کاربر هیچوقت از آن ها استفاده نکند. اگر حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گلکسی A10 را کنترل کنید، به راحتی می‌توانید اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره را روی آن نصب و بدون کوچک ترین لگ و تاخیری اجرا نمایید. بنابراین رمز استفاده بهینه از بستر نرم افزاری گوشی سامسونگ گلکسی A10 در آن از پر شدن حافظه داخلی دستگاه و ذخیره حجم کمتری از اطلاعات بر روی حافظه دستگاه خلاصه می‌شود. در صورتی که به این موضوع توجه کنید، هیچ مشکلی در حین استفاده از این اسمارتفون نخواهید داشت و عملکردی کاملا روان و بدون دردسر را از آن دریافت خواهید کرد.

 

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های بررسی Galaxy A10 مربوط به ارزیابی قدرت پردازشی و عملکرد آن می‌شود. قبل از اینکه این بخش از بررسی دستگاه را آغاز کنیم، دوباره اشاره می‌کنیم که گلکسی A10 سامسونگ یک گوشی ارزان قیمت است و طبیعتا نباید انتظارات شما از آن بیش از اندازه و غیرمنطقی باشد. سامسونگ در قلب این گوشی از تراشه اگزینوس 7884 استفاده کرده که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با فرکانس کاری نهایی 1.6 گیگاهرتزی دارد. این تراشه در گوشی گلکسی A20 هم بکار رفته است. پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم در تراشه اگزینوس 7884 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم این گوشی 2 گیگابایتی است و حافظه داخلی آن هم 32 گیگابایتی خواهد بود. گلکسی A10 از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند و بدین سبب کاربران علاقمند می‌توانند با نصب آن فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 512 گیگابایت افزایش دهند. اما قدرت عملکرد این گوشی چگونه است؟

 

بررسی Galaxy A10 سامسونگ

 

همانطور که در بخش "سیستم عامل و رابط کاربری" اشاره کردیم، چنانچه از پر شدن حافظه داخلی این گوشی جلوگیری کنید، برای انجام کارهای روزمره مشکلی با دستگاه نخواهید داشت. به بیان دیگر Galaxy A10 به خوبی از پس انجام کارهای روزمره مثل استفاده از اپلیکیشن های اینستاگرام، تلگرام و غیره، برقراری تماس های تلفنی، ارسال و دریافت پیامک، وبگردی، مشاهده فیلم و غیره بر می‌آید اما آیا این اسمارتفون پتانسیل لازم برای اجرای بازی های سنگین اندرویدی را دارد؟ با توجه به اینکه گوشی گلکسی A10 یک گوشی ارزان قیمت است، انتظار نداریم که قدرت بالایی در اجرای بازی های سنگین اندرویدی داشته باشد. به همین جهت فقط بازی PUBG Mobile را روی آن نصب کردیم و کیفیت اجرای آن در حالت گرافیکی متوسط را مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه بررسی Galaxy A10 نشان داد که گوشی پتانسیل اجرای بازی PBG Mobile را دارد اما لگ، تاخیر و افت فریم هایی در حین اجرای این بازی نمایان می‌شوند و شدت آن ها با افزایش مدت زمان بازی کردن بیشتر خواهد شد. بدنه گوشی هم پس از 10 الی 15 دقیقه به شدت داغ خواهد شد. بنابراین اگرچه بازی PUBG با تنظیمات گرافیکی متوسط روی گوشی گلکسی A10 اجرا می‌شود اما نمی‌تواند تجربه‌ای خیلی عالی را برایتان به همراه داشته باشد. فراموش نکنید که گوشی سامسونگ Galaxy A10 یک گوشی ارزان قیمت است و مناسب نبودن آن برای اجرای گیم های HD و سنگین اندرویدی یک امر طبیعی محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

احتمالا یکی از مهمترین موضوعاتی که شما هم در حین انتخاب گوشی به آن توجه می‌کنید کیفیت عملکرد دوربین است. دوربین اصلی گوشی گلکسی A10 برخلاف اغلب گوشی های مدرن امروزی فقط از یک لنز بهره می‌برد. لنز دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F/1.9 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار (AF) پشتیبانی می‌کند. عکسبرداری در حالت پانوراما، HDR و همچنین ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم با دوربین اصلی این گوشی امکانپذیر خواهد بود. ضمنا درست زیر لنز دوربین اصلی دستگاه یک چراغ فلش LED هم نصب است که در برخی شرایط می‌توان از آن برای نوردهی و ضبط عکس های بهتر استفاده کرد. اما دوربین اصلی گلکسی A10 سامسونگ چه کیفیتی دارد؟ در محیط های با نور مناسب، عملکرد دوربین اصلی گوشی خوب است اما سطح کیفیتی خیلی بالایی ندارد و نمی‌توان گفت که کیفیت عملکردش عالی خواهد بود. به بیان دیگر در محیط های با نور مناسب می‌توانید با دوربین اصلی گلکسی A10 عکس های معمولی ضبط کنید.

 

بررسی Galaxy A10 سامسونگ

 

متاسفانه در محیط های تاریک و با نور کم، کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی به شدت افت می‌کند و نویزهایی که در این شرایط در عکس ها به وجود می‌آیند بسیار زیاد هستند. بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توانید در محیط های تاریک و کم نور با دوربین اصلی سامسونگ Galaxy A10 عکس های با کیفیتی ضبط کنید. متاسفانه دوربین اصلی این گوشی از قابلیت عکسبرداری پرتره هم پشتیبانی نمی‌کند و قابلیت هایی مثل لایو فوکوس (Live Focus) که با تکیه بر بهینه‌سازی های نرم افزاری امکان ضبط عکس های با پس زمینه تار را فراهم می‌کنند هم در دستگاه ارائه نشده‌اند. در سمت دیگر دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که یک چراغ فلش LED اختصاصی هم دارد. دوربین سلفی این گوشی در محیط های با نور مناسب عکس های خوبی را ضبط می‌کند و در محیط های کم نور و تاریک با افت کیفیت نسبی رو به رو می‌شود. در اینگونه محیط ها می‌توانید از چراغ فلش LED دوربین سلفی برای بهبود وضعیت نور محیط و حتی برقراری مکالمات تصویری استفاده کنید. نکته آخر اینکه یک حالت زیباسازی چهره (Beauty Mode) هم برای دوربین سلفی Galaxy A10 در نظر گرفته شده که منجر می‌شود صورت کاربر در عکس های سلفی زیباتر اما کمی دور از واقعیت به نظر برسد. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که گوشی سامسونگ گلکسی A10 از نظر دوربین وضعیت کاملا معمولی دارد و به نوعی دوربین های اصلی و سلفی آن کیفیتی در حد قیمت گوشی را ارائه می‌کنند.

 

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی Galaxy A10 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب این اسمارتفون بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به وضوح نه چندان بالای صفحه نمایش دستگاه و همچنین پردازنده نه چندان قدرتمند و با فرکانس کاری بالای آن، انتظار داریم که باتری 3400 میلی آمپر ساعتی دستگاه به خوبی بتواند انرژی مورد نیازش را تامین کند. خوشبختانه در بررسی Galaxy A10 هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه و استفاده نرمال از آن، می‌توان تقریبا تا 1.5 روز بدون نیاز به شارژ مجدد باتری گوشی از آن استفاده به عمل آورد. البته انجام کارهایی مثل بازی کردن می‌تواند به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه تاثیرگذار باشد و منجر به زودتر خالی شدن آن شود.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی A7 2018 با گلکسی A50 : دو میان رده با خوش قیمت!

متاسفانه سامسونگ گلکسی A10 از قابلیت هایی مثل شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی نمی‌کند و به همین سبب فول شارژ شدن باتری دستگاه با سرعت بالایی انجام نخواهد شد. برای اینکه باتری 3400 میلی آمپر ساعتی این گوشی فول شارژ شود تقریبا باید 130 دقیقه منتظر بمانید. بنابراین توصیه می‌کنیم همیشه شارژر موبایل خود یا یک پاوربانک را به همراه داشته باشید و از هر فرصتی کوتاهی برای شارژ باتری دستگاه استفاده کنید تا مجبور نشوید مدت زمان طولانی برای فول شارژ شدن باتری گوشی صبر کنید. بنابراین در مجمع باید گفت که شارژدهی خوب باتری یکی از ویژگی های مثبت و نقاط قوت سامسونگ Galaxy A10 محسوب می‌شود.

 

بررسی Galaxy A10 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ پرداختیم و نقاط قوت و ضعف دستگاه را در هر یک از بخش های مختلف مشخص کردیم. فراموش نکنید که گوشی سامسونگ گلکسی A10 یک گوشی ارزان قیمت و مقرون به صرفه است. قیمت این گوشی در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده دیگر به مراتب رقابتی‌تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود. اگر به دنبال خرید گوشی ارزان قیمت هستید که در قبال قیمتش کیفیت مطلوبی هم ارائه کند، مطمئنا سامسونگ گلکسی A10 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی نسبت به قیمت آن در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ و زیبا
  • بستر نرم افزاری مناسب و روان
  • قدرت پردازشی خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت بسیار مناسب و رقابتی

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت
  • دوربین نه چندان با کیفیت