نقد و بررسی دوربین دیجیتال Samsung WB200F: محصولی که می‌درخشد

نقد و بررسی 26 فروردین 1398 علی مظفری

نقد و بررسی دوربین دیجیتال Samsung WB200F: محصولی که می‌درخشد

اگر کمتر از یک میلیون تومان بودجه دارید و می‌خواهید یک دوربین ارزشمند خریداری کنید، دوربین دیجیتال Samsung WB200F می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. با نقد و بررسی این دوربین همراه ما باشید.

ثبت لحظات جذاب و به یاد ماندنی، همیشه جزو خاطره‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای مردم بوده است. چرا که ممکن است این لحظات هیچ‌گاه دیگر تکرار نشوند. اگر تا چند سال پیش عکاسی کردن و فیلمبرداری کاری سخت و پیچیده بود و نیاز به تخصص یا دوربین‌های حرفه‌ای داشتید، اما حالا به لطف گوشی‌های هوشمند قدرتمند و انواع دوربین دیجیتال، این فرایند کاملا ساده شده است.

البته هنوز خیلی‌ها معتقدند برای هر کاری باید ابزار تخصصی خودش را داشته باشید و به همین دلیل برای عکاسی و فیلمبرداری سراغ دوربین دیجیتال می‌روند. کمپانی‌های کوچک و بزرگ مختلفی در دنیا هستند که در زمینه تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال فعالیت می‌کنند.

سامسونگ (Samsung) یکی از سرشناس‌ترین کمپانی‌های تولید لوازم الکترونیکی مصرفی در دنیاست که تقریبا همه آن را می‌شناسند. این غول کره‌ای در تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال نیز دستی برآتش دارد. با اینکه ممکن است محصولات این برند به اندازه‌ی کمپانی‌های سرشناس دیگری چون کانن (Canonنیکون (Nikon) و سونی (Sony) حرفه‌ای و قدرتمند نباشند، اما بی‌تردید همیشه محصولات سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

دوربین سامسونگ WB200F یکی از دوربین‌های کامپکت یا به اصطلاح جمع‌وجور این شرکت برای خریدارانی است که کمتر از یک میلیون تومان پول دارند و از سوی دیگر می‌خواهند محصولی باارزشی داشته باشند. البته به این معنی نیست که دوربین دیجیتال سامسونگ دبلیو بی 200 اف به دلیل قیمت ارزان خود نتواند از عهده‌ی نیاز کاربران برآید و مشخصات ضعیفی داشته باشد. این دوربین Point & Shoot زیبا و جذاب از یک لنز 16.4 مگاپیکسلی CCD با زوم اپتیکال 18 برابر، WiFi داخلی، فلاش بالاجهنده، بدنه باکیفیت، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار و یک نمایشگر لمسی 3 اینچی با دقت 460 هزار نقطه بهره می‌برد که ارزش خرید آن را دوچندان می‌کند.

اگر قصد خرید دوربین Samsung WB200F را دارید می‌توانید قیمت دوربین دیجیتال Samsung WB200F را با قیمت دوربین های هم‌رده‌ی خود مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

طراحی دوربین دیجیتال Samsung WB200F (دوربین سامسونگ WB200F)

 

طراحی دوربین سامسونگ wb200f

 

شاید در نگاه اول دوربین دیجیتال سامسونگ دبلیو بی 200 اف مانند دوربین‌های Samsung S150F و Samsung ES95 سبک و کوچک نباشد، اما کاملا جمع‌وجور و خوش‌دست است. ارگونومی خوب این دوربین به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل بتوانید ان را در دست بگیرید.

این دوربین که در چهار رنگ سیاه، سفید، آبی و قرمز به فروش می‌رسد، طراحی زیبایی دارد و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. بیرون‌زدگی لنز آن با توجه به زوم 18 برابری خیلی زیاد نیست و به هیچ عنوان آزاردهنده نیست.

در قسمت جلوی دوربین علاوه بر لنز 24 میلی‌متری، می‌توانید لوگوی سامسونگ، فیلمبرداری HD و نشانه‌ی معروف WiFi را مشاهده می‌کنید. گوشه‌ی سمت راست پایین نیز اشاره شده است که این دستگاه از زوم اپتیکال 18 برابر بهره می‌برد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی دوربین بی همتای Canon EOS 700D

در قسمت پشت دستگاه Samsung WB200F علاوه بر نمایشگر 3 اینچی، مانند بسیاری از دوربین‌های دیگر، انواع دکمه‌های فیزیکی عملیاتی را مشاهده می‌کنید. ضمن اینکه در این بخش می‌توان به دکمه فیزیکی فیلمبرداری نیز دسترسی داشت. البته نمایشگر این دوربین لمسی نیست که برای دروبینی با چنین قیمت خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد.

 

دوربین دیجیتال سامسونگ دبلیو بی 200 اف

 

در قسمت بالای دوربین با فضایی شلوغ روبه‌رو هستیم. به جز مدل دستگاه (WB200F) که در سمت چپ به چشم می‌خورد، میکروفون، دکمه پاور و دکمه شاتر دستگاه تعبیه شده است. دور دکمه شاتر نیز می‌توانید حلقه‌ای را ببینید که برای بزرگنمایی روی عکس‌ها یا سوژه استفاده کنید یا بتوانید عکس‌ها را عقب و جلو کنید.

در قسمت سمت چپ و زیر مدل دستگاه نیز می‌توان کلید اختصاصی WiFi را مشاهده کرد. در قسمت وسط نیز فلاش جهنده و دکمه فیزیکی اختصاصی آن تعبیه شده است و در قسمت سمت راست نیز می‌توان غربیلک تنظیمات مختلف را مشاهده کرد.

هنگام کار کردن باتوجه به ابعاد دوربین دیجیتال Samsung WB200F و کامپکت بودن آن، هنگام کار کردن با دکمه‌های فیزیکی مشکلی نخواهید داشت و همه چیز در اختیار شماست.

در قسمت زیر دوربین دیجیتال سامسونگ نیز می‌توان محل قرارگیری باتری، کارت حافظه (microSD) اتصال شارژر و پورت microUSB را مشاهده کرد.

ابعاد این دوربین 21.65 * 61.65 * 106 میلی‌متر و وزن آن 184 گرم است که نشان می‌دهد به راحتی می‌توانید بدون خسته‌شدن با آن عکاسی کنید.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های دوربین دیجیتال Samsung WB200F (دوربین سامسونگ WB200F)

 

مشخصات دوربین دیجیتال samsung wb200f

 

با اینکه دوربین Samsung WB200F محصولی برای بودجه‌های اقتصادی است، ولی ویژگی‌های فنی جذابی دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت. این دوربین سوپرزوم از یک لنز 24 میلی‌متری با قابلیت زوم اپتیکال 18 برابری بهره می‌برد.

دقت سنسور این دوربین 15 تا 20 مگاپیکسل و از نوع CCD است ولی در واقع این دستگاه به عنوان یک دوربین دیجیتال 16.4 مگاپیکسلی با دقت حسگر 14.2 مگاپیکسلی شناخته می‌شود. نسبت ابعاد عکس‌های گرفته شده 3 به 2 است و گشودگی دیافراگم آن f/3.2-5.8 است.

نکته‌ی جالب دوربین دبلیو بی 200 اف سامسونگ، بهره‌گیری از لرزشگیر اپتیکال (OIS) که باعث می‌شود تصاویر خروجی کیفیت بسیار خوبی داشته باشید. این دوربین از فوکوس دستی و خودکار و حالت ماکرو نیز بهره می‌برد. بازه‌ی حساسیت ثبت تصاویر (ISO) بین 100 تا 3200 است.

دوربین دیجیتال Samsung WB200F توانایی ضبط کلیپ با رزولوشن HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد که شاید خیلی قدرتمند نباشد ولی حداقل می‌تواند نیاز شما را با توجه به بودجه‌ی پرداختی تامین کند. نکته‌ی مهم این است که زوم اپتیکال این دوربین هنگام فیلمبرداری نیز به خوبی کار می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون Nikon D5300 kit 18-140 VR : بررسی دوربین دیجیتال DSLR نیکون

این دوربین به یک صفحه نمایش 3 اینچی غیرلمسی با رزولوشن QVGA و دقت 460 هزار مجهز شده است. با اینکه این نمایشگر کیفیت فوق‌العاده‌ای ندارد ولی به راحتی کار شما را راه می‌اندازد و ما هنگام تست این دستگاه مشکلی با آن نداشتیم.

فلاش بالاجهنده این دوربین عملکرد بسیار خوبی در شرایط نوری کم دارد و می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. زمان‌سنج خودکار این دوربین 2 تا 10 ثانیه است که کاملا راضی‌کننده است.

دوربین دیجیتال سامسونگ دبلیو بی 200 اف از یک باتری 70 میلی آمپری لیتیوم یون بهره می‌برد که برای چنین دوربینی عملکرد قابل قبولی دارد.

 

خروجی‌ها در دوربین سامسونگ WB200F

 

پورت دوربین samsung wb200f

 

دوربین سامسونگ WB200F یک نمونه‌ی ارزان‌ قیمت و در واقع کار راه‌انداز است. به همین دلیل تنها می‌توان پورت‌های USB 3.0، خروجی تلویزیون و PictBridge را روی آن مشاهده کرد.

 

سخن پایانی

بی‌شک یک با توجه به رشد روزافزون دوربین گوشی‌های هوشمند، کاربرانی هستند که به همان‌ها اکتفا می‌کنند. اما هنوز بسیاری از کارشناسان و کاربران اعتقاد دارند برای هر کاری باید دستگاه تخصصی همان موضوع را داشت. دوربین دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. سامسونگ یکی از برترین برندهای تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی و دیجتالی مصرفی در دنیاست که بخشی از فعالیت‌های خود را روی عرضه‌ی دوربین دیجیتال معطوف کرده است. البته بیشتر دوربین‌های این شرکت جزو محصولات پایین و میان‌رده به شمار می‌رود.

بسیاری از کاربران با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و با توجه به نیازهای خود به دنبال خرید دوربین دیجیتال ارزان قیمت و اقتصادی هستند. دوربین دیجیتال Samsung WB200F (دوربین سامسونگ WB200F) با توجه به مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت خود می‌تواند یکی از پینشهادات جذاب برای این خریداران باشد.

 

نقاط قوت

  • طراحی جمع‌وجور و کامپکت
  • کیفیت ساخت خوب
  • قیمت مناسب
  • نمایشگر 3 اینچی
  • زوم اپتیکال 18 برابری
  • بازه‌ی حساسیت (ISO) از 100 تا 3200
  • مجهز به WiFi داخلی

 

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش غیرلمسی
  • رزولوشن متوسط نمایشگر