نقد و بررسی دوربین دیجیتال Samsung ES95: دوربینی برای شروع

نقد و بررسی 18 فروردین 1398 علی مظفری

نقد و بررسی دوربین دیجیتال Samsung ES95: دوربینی برای شروع

دوربین دیجیتال Samsung ES95 یکی از ارزان‌ترین دوربین‌های بازار است که می‌تواند برای افراد آماتور و تازه‌کار یا برای خانواده‌هایی که توقع زیادی ندارند و نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند، گزینه‌ی مناسبی باشد. ما نقد و بررسی این دوربین همراه ما باشید تا با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

ثبت لحظات جذاب و به یاد ماندنی، همیشه جزو خاطره‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای مردم بوده است. چرا که ممکن است این لحظات هیچ‌گاه دیگر تکرار نشوند. اگر تا چند سال پیش عکاسی کردن و فیلمبرداری کاری سخت و پیچیده بود و نیاز به تخصص یا دوربین‌های حرفه‌ای داشتید، اما حالا به لطف گوشی‌های هوشمند قدرتمند و انواع دوربین دیجیتال، این فرایند کاملا ساده شده است.

البته هنوز خیلی‌ها معتقدند برای هر کاری باید ابزار تخصصی خودش را داشته باشید و به همین دلیل برای عکاسی و فیلمبرداری سراغ دوربین دیجیتال می‌روند. کمپانی‌های کوچک و بزرگ مختلفی در دنیا هستند که در زمینه تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال فعالیت می‌کنند.

سامسونگ (Samsung) یکی از سرشناس‌ترین کمپانی‌های تولید لوازم الکترونیکی مصرفی در دنیاست که تقریبا همه آن را می‌شناسند. این غول کره‌ای در تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال نیز دستی برآتش دارد. با اینکه ممکن است محصولات این برند به اندازه‌ی کمپانی‌های سرشناس دیگری چون کانن (Canonنیکون (Nikon) و سونی (Sony) حرفه‌ای و قدرتمند نباشند، اما بی‌تردید همیشه محصولات سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

اگر دنبال دوربینی ارزان قیمت با طراحی جمع‌وجور هستید که امکانات خوبی داشته باشد و همیشه بتوانید آن را همراه خود داشته باشید، دوربین سامسونگ ES95 می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

دوربین دیجیتال سامسونگ ای اس 95 به خوبی می‌تواند از عهده‌ی کارهای ساده و عکسبرداری آماتور و حتی نیمه‌حرفه‌ای برآید. این دوربین جذاب 90 گرمی به یک لنز 16.4 مگاپیکسلی CCD با زوم اپتیکال 5 برابری، فوکوس خودکار، نمایشگر 2.7 اینچی، قابلیت فیلمبرداری HD و زوم اپتیکال هنگام فیلمبرداری مجهز شده است که باعث می‌شود ارزش خرید خوبی داشته باشد.

اگر قصد خرید دوربین Samsung ES95 را دارید می‌توانید قیمت دوربین دیجیتال Samsung ES95 را با قیمت دوربین های هم‌رده‌ی خود مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

طراحی دوربین دیجیتال Samsung ES95

 

طراحی دوربین دیجیتال samsung es95

 

در همان نگاه اول متوجه ساختار جمع‌وجور و کامپکت دوربین سامسونگ ای اس 95 می‌شوید که فقط 90 گرم وزن دارد. این دوربین کوچک سامسونگ، یک مدل کاملا اقتصادی و پایین‌رده برای کاربران آماتور با بودجه‌های پایین است که البته کیفیت ساخت بدی ندارد و مشکلی در طراحی و کیفیت آن به چشم نمی‌خورد. جنس بدنه‌ی دوربین از پلاستیک است که آن را در سطح متوسط قرار می‌دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون Nikon D5600 : نقد و بررسی دوربین DSLR مدرن‌ نیکون + لنز 18-140 میلی‌متری

دوربین Samsung ES95 که در رنگ‌بندی سفید، قرمز، صورتی و سورمه‌ای به فروش می‌رسد طراحی عجیب و غریبی ندارد و به واسطه‌ی ابعاد و وزنی که دارد خیلی راحت در دستان شما جای می‌گیرد. نکته‌ی مثبت دیگر در طراحی این دوربین، گوشه‌ی گرد آن است که باعث شده تا جذاب‌تر به نظر برسد. بدنه‌ی دوربین سامسونگ اس ای 95 تقریبا ضخامت زیادی ندارد و بیرون‌زدگی لنز آن معقول به نظر می‌رسد.

 

دوربین دیجیتال سامسونگ ای اس 95

 

در قسمت جلوی دوربین ES95 سامسونگ علاوه بر لنز 25 میلی‌متری، می‌توانید لوگوی سامسونگ، فلاش دستگاه و نشانه‌ی معروف فیلمبرداری HD را در گوشه‌ی سمت راست پایین دستگاه مشاهده ‌کنید. در قسمت بالای دوربین از یک نوار سیاه رنگ استفاده شده و روی آن دکمه پاور، میکروفون و کلید شاتر تعبیه شده است. ضمن اینکه می‌توانید مدل دستگاه را نیز مشاهده کنید. ناگفته نماند این دوربین از حلقه‌ی زوم دور کلید شاتر بی‌بهره است.

در قسمت پشت Samsung ES95 علاوه بر نمایشگر 2.7 اینچی، دو کلید + و - برای بزرگنمایی و کوچک‌نمایی روی سوژه، انواع دکمه‌های فیزیکی تنظیمات و منو و کلیدهای عملیاتی را مشاهده می‌کنید. البته نمایشگر این دوربین لمسی نیست که برای دروبینی با چنین قیمت خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: صفحه نمایش و دوربین خوب

در قسمت زیر دوربین دیجیتال سامسونگ نیز می‌توان محل قرارگیری باتری، کارت حافظه (microSD) اتصال شارژر و پورت microUSB را مشاهده کرد. ابعاد این دوربین 17.5 * 55.2 * 91.6 میلی‌متر و وزن آن فقط 90 گرم است که نشان می‌دهد به راحتی می‌توانید بدون خسته‌شدن با آن عکاسی کنید.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های دوربین دیجیتال Samsung ES95

 

مشخصات فنی دوربین دیجیتال samsung es95

 

با اینکه دوربین Samsung ES95 یک محصول پایین‌رده برای بودجه‌های اقتصادی است، ولی ویژگی‌های فنی جذابی دارد که باعث می‌شود خریداران از کار با آن راضی شوند. این دوربین یک لنز 25 میلی‌متری با قابلیت زوم اپتیکام 5 برابر بهره می برد و نکته جالب این است که می‌توانید از زوم اپتیکال در هنگام فیلمبرداری نیز استفاده کنید.

دقت سنسور این دوربین 15 تا 20 مگاپیکسل و از نوع CCD است ولی در واقع این دستگاه به عنوان یک دوربین دیجیتال 16.4 مگاپیکسلی شناخته می‌شود. نسبت ابعاد عکس‌های گرفته شده 2:3 و گشودگی دیافراگم آن f/2.5-6.3 است. بازه‌ حساسیت (ISO) در این دوربین بین 80 تا 3200 است.

دوربین Samsung ES95 هم از زوم اپتیکال و هم از زوم دیجیتال بهره می‌برد که در نهایت کمک می‌کند تا کیفیت تصاویر خروجی خوب و راضی‌کننده باشد. این دوربین قابلیت فوکوس دستی ندارد ولی فوکوس خودکار آن خیلی خوب به شما کمک می‌کند.

دوربین سامسونگ ای اس 95 توانایی امکان فیلمبرداری با کیفیت HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد که با توجه به قیمت و کاربری آن، کاملا توجیه‌پذیر است و در حد اینکه بتواند کار شما را راه بیندازد، عملکرد خوبی دارد. ضمن اینکه ما از فیلمبرداری این دوربین در حد خودش راضی بودیم.

سامسونگ برای دوربین دیجیتال ES95 از یک صفحه نمایش 2.7 اینچی غیرلمسی با رزولوشن QVGA و دقت 230 هزار نقطه استفاده کرده است. کاملا مشخص است این نمایشگر برای یک محصول رده‌پایین و اقتصادی تعبیه شده است. ضمن اینکه این دوربین چشمی ندارد و فقط از طریق صفحه نمایش آن می‌توانید عکاسی کنید.

دوربین دیجیتال سامسونگ ای اس 95 از یک باتری 70 میلی آمپری لیتیوم یون بهره می‌برد که برای چنین دوربینی عملکرد قابل قبولی دارد.

 

خروجی‌ها

دوربین دیجیتال سامسونگ ES95 یک نمونه‌ی ارزان‌ قیمت و در واقع کار راه‌انداز است. به همین دلیل تنها می‌توان پورت‌هایUSB و خروجی تلویزیون را روی آن مشاهده کرد.

 

سخن پایانی

بی‌شک یک با توجه به رشد روزافزون دوربین گوشی‌های هوشمند، کاربرانی هستند که به همان‌ها اکتفا می‌کنند. اما هنوز بسیاری از کارشناسان و کاربران اعتقاد دارند برای هر کاری باید دستگاه تخصصی همان موضوع را داشت. دوربین دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سامسونگ یکی از برترین برندهای تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی و دیجتالی مصرفی در دنیاست که بخشی از فعالیت‌های خود را روی عرضه‌ی دوربین دیجیتال معطوف کرده است. البته بیشتر دوربین‌های این شرکت جزو محصولات پایین و میان‌رده به شمار می‌رود.

کاربران زیادی هستند که تازه می‌خواهند با یک دوربین غیرحرفه‌ای و ارزان قیمت کار خود را شروع کنند یا خریدارانی هستند که بودجه‌ی زیادی ندارند و به دنبال یک دوربین دیجیتال اقتصادی می‌گیردند. دوربین دیجیتال Samsung ES95 با توجه به طراحی، قیمت مناسب و امکاناتی که دارد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای این خریداران باشد.

 

نقاط قوت

  • طراحی جمع‌وجور و کامپکت
  • قیمت مناسب
  • نمایشگر 2.7 اینچی
  • زوم اپتیکال 5 برابری
  • بازه‌ی حساسیت (ISO) از 80 تا 3200

 

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش غیرلمسی
  • رزولوشن متوسط نمایشگر
  • کیفیت ساخت متوسط
  • نداشتن WiFi داخلی