نقد و بررسی دوربین دیجیتال Samsung ST150F: ارزان و کاربردی

نقد و بررسی 31 تیر 1402 علی مظفری

نقد و بررسی دوربین دیجیتال Samsung ST150F: ارزان و کاربردی

دوربین دیجیتال Samsung ST150F یکی از مدل‌های ارزان قیمت و کاربردی بازار است که با توجه به امکانات، طراحی زیبا و جمع‌وجور و قیمت خود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران عادی باشد. با نقد و بررسی این دوربین همراه ما باشید.

ثبت لحظات جذاب و به یاد ماندنی، همیشه جزو خاطره‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای مردم بوده است. چرا که ممکن است این لحظات هیچ‌گاه دیگر تکرار نشوند. اگر تا چند سال پیش عکاسی کردن و فیلمبرداری کاری سخت و پیچیده بود و نیاز به تخصص یا دوربین‌های حرفه‌ای داشتید، اما حالا به لطف گوشی‌های هوشمند (smartphones) قدرتمند و انواع دوربین دیجیتال، این فرایند کاملا ساده شده است.

البته هنوز خیلی‌ها معتقدند برای هر کاری باید ابزار تخصصی خودش را داشته باشید و به همین دلیل برای عکاسی و فیلمبرداری سراغ دوربین دیجیتال می‌روند. کمپانی‌های کوچک و بزرگ مختلفی در دنیا هستند که در زمینه تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال فعالیت می‌کنند.

سامسونگ (Samsung) یکی از سرشناس‌ترین کمپانی‌های تولید لوازم الکترونیکی مصرفی در دنیاست که تقریبا همه آن را می‌شناسند. این غول کره‌ای در تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال نیز دستی برآتش دارد. با اینکه ممکن است محصولات این برند به اندازه‌ی کمپانی‌های سرشناس دیگری چون کانن (Canonنیکون (Nikon) و سونی (Sony) حرفه‌ای و قدرتمند نباشند، اما بی‌تردید همیشه محصولات سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

دوربین دیجیتال Samsung ST150F یکی از دوربین‌های کامپکت یا به اصطلاح جمع‌وجور این شرکت برای کاربران پایین‌رده با بودجه‌های اقتصادی است که برای ثبت لحظات خود به یک دوربین حرفه‌ای و گران‌قیمت نیازی ندارند.

دوربین دیجیتال سامسونگ اس تی 150 اف خیلی هم دست و پا بسته نیست و امکانات جذاب آن در کنار طراحی زیبا و قابل قبول و البته قیمت مناسب باعث شده ارزش خرید خوبی داشته باشد. این دوربین Point & Shoot زیبا و جذاب از یک لنز 16.2 مگاپیکسلی CCD با زوم اپتیکال 5 برابر، WiFi داخلی، بدنه باکیفیت، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار و یک نمایشگر لمسی 3 اینچی بهره می‌برد.

اگر قصد خرید دوربین Samsung ST150F را دارید می‌توانید قیمت دوربین Samsung ST150F را با قیمت دوربین های هم‌رده‌ی خود مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

طراحی دوربین دیجیتال Samsung ST150F

 

طراحی دوربین Samsung st150f

 

دوربین سامسونگ اس تی 150 اف یک دوربین پایین‌رده و کامپکت است که اقتصادی بودن آن در همان لحظه‌ی اول مشخص می‌شود. البته سبک طراحی، وزن سبک و استفاده‌ی ترکیبی از فلز و پلاستیک باعث شده تا هم این دوربین کیفیت خوبی داشته باشد و هم اینکه طراحی آن بتواند شما را راضی کند.

رنگ‌بندی سفید و نقره‌ای این دوربین زیبایی‌های آن را بیشتر می‌کند و در قسمت پشت دستگاه طراحی بافت‌گونه باعث می‌شود این دوربین بهتر در دست شما جای گیرد. بدنه‌ی دوربین سامسونگ اس تی 105 اف تقریبا ضخامت زیادی ندارد و بیرون‌زدگی لنز آن معقول به نظر می‌رسد.

در قسمت جلوی دوربین علاوه بر لنز 25 میلی‌متری، می‌توانید لوگوی سامسونگ، فلاش دستگاه و نشانه‌ی معروف فیلمبرداری HD را مشاهده می‌کنید. گوشه‌ی سمت راست پایین نیز اشاره شده است که این دستگاه دارای WiFi داخلی است.

حالا وقتشه! اینو بخون دوربین عکاسی دیجیتال کانن PowerShot SX620 HS : نقد و بررسی

در قسمت پشت دستگاه علاوه بر نمایشگر 3 اینچی، مانند دوربین Samsung WB30F، انواع دکمه‌های فیزیکی عملیاتی را مشاهده می‌کنید. البته نمایشگر این دوربین لمسی نیست که برای دوربینی با چنین قیمت خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد. در گوشه‌ی راست بالا نیز دکمه‌ی فیزیکی ویژه‌ی WiFi را مشاهده می‌کنید.

در قسمت بالای دوربین به جز مدل دستگاه (ST150F) که در سمت چپ به چشم می‌خورد، میکروفون، دکمه پاور و دکمه شاتر دستگاه تعبیه شده است. دور دکمه شاتر نیز می‌توانید حلقه‌ای را ببینید که برای بزرگنمایی روی عکس‌ها یا سوژه استفاده کنید یا بتوانید عکس‌ها را عقب و جلو کنید.

این قسمت نیز شباهت زیادی با دوربین دیجیتال سامسونگ دبلیو بی 30 اف دارد، با این تفاوت که اینجا تریم فلزی فریم دوربین کاملا مشخص است.

هنگام کار کردن باتوجه به ابعاد دوربین دیجیتال Samsung ST150F و کامپکت بودن آن، هنگام کار کردن با دکمه‌های فیزیکی مشکلی نخواهید داشت و همه چیز در اختیار شماست.

در قسمت زیر دوربین دیجیتال سامسونگ نیز می‌توان محل قرارگیری باتری، کارت حافظه (microSD) اتصال شارژر و پورت microUSB را مشاهده کرد. ابعاد این دوربین 18 * 58 * 94 میلی‌متر و وزن آن فقط 114 گرم است که نشان می‌دهد به راحتی می‌توانید بدون خسته‌شدن با آن عکاسی کنید. دوربین سامسونگ در رنگ‌بندی نقره‌ای، سفید، آبی و صورتی به فروش می‌رسد.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های دوربین دیجیتال Samsung ST150F

 

مشخصات دوربین samsung st150f

 

با اینکه دوربین Samsung ST150F یک محصول پایین‌رده برای بودجه‌های اقتصادی است، ولی ویژگی‌های فنی جذابی دارد که باعث می‌شود خریداران از کار با آن راضی شوند. این دوربین سوپرزوم از یک لنز 24-240 میلی‌متری با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری بهره می‌برد.

دقت سنسور این دوربین 15 تا 20 مگاپیکسل و از نوع CCD است ولی در واقع این دستگاه به عنوان یک دوربین دیجیتال 16.2 مگاپیکسلی شناخته می‌شود. نسبت ابعاد عکس‌های گرفته شده 3 به 2، 4 به 3 و 16 به 9 و گشودگی دیافراگم آن f/2.5-6.3 است. بازه‌ حساسیت (ISO) در این دوربین بین 80 تا 3200 است.

حالا وقتشه! اینو بخون دوربین دیجیتال Canon PowerShot SX540 HS : نقد و بررسی

نکته‌ی جالب دوربین Samsung ST150F، بهره‌گیری از لرزشگیر اپتیکال (OIS) که باعث می‌شود تصاویر خروجی کیفیت بسیار خوبی داشته باشید. البته زوم اپتیکال تنها در زمان عکاسی کار می‌کند و هنگام فیلمبردای نباید روی آن حساب کنید. این دوربین از فوکوس دستی و خودکار و حالت ماکرو نیز بهره می‌برد.

اگر قصد فیلمبرداری با دوربین دیجیتال Samsung ST150F را دارید بد نیست بدانید این دوربین می‌تواند کلیپ‌هایی با رزولوشن HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند که با توجه به بهای پرداختی می‌توان آن را کار راه‌انداز دانست.

این دوربین از یک صفحه نمایش 3 اینچی غیرلمسی با رزولوشن QVGA و دقت 230 هزار نقطه بهره می‌برد. با اینکه این نمایشگر کیفیت فوق‌العاده‌ای ندارد ولی به راحتی کار شما را راه می‌اندازد و ما هنگام تست این دستگاه مشکلی با آن نداشتیم.

دوربین دیجیتال سامسونگ اس تی 150 اف از یک باتری 70 میلی آمپری لیتیوم یون بهره می‌برد که برای چنین دوربینی عملکرد قابل قبولی دارد.

 

خروجی‌ها

 

پورت دوربین samsung st150f

 

دوربین دیجیتال سامسونگ ST150F یک نمونه‌ی ارزان‌ قیمت و در واقع کار راه‌انداز است. به همین دلیل تنها می‌توان پورت‌های USB و خروجی تلویزیون را روی آن مشاهده کرد.

 

سخن پایانی

بی‌شک یک با توجه به رشد روزافزون دوربین گوشی‌های هوشمند، کاربرانی هستند که به همان‌ها اکتفا می‌کنند. اما هنوز بسیاری از کارشناسان و کاربران اعتقاد دارند برای هر کاری باید دستگاه تخصصی همان موضوع را داشت. دوربین دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سامسونگ یکی از برترین برندهای تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی و دیجتالی مصرفی در دنیاست که بخشی از فعالیت‌های خود را روی عرضه‌ی دوربین دیجیتال معطوف کرده است. البته بیشتر دوربین‌های این شرکت جزو محصولات پایین و میان‌رده به شمار می‌رود.

بسیاری از کاربران با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و با توجه به نیازهای خود به دنبال خرید دوربین دیجیتال ارزان قیمت و اقتصادی هستند. دوربین دیجیتال Samsung ST150F با توجه به مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت خود می‌تواند یکی از پینشهادات جذاب برای این خریداران باشد.

 

نقاط قوت

  • طراحی جمع‌وجور و کامپکت
  • کیفیت ساخت خوب
  • قیمت مناسب
  • نمایشگر 3 اینچی
  • زوم اپتیکال 5 برابری
  • بازه‌ی حساسیت (ISO) از 80 تا 3200
  • مجهز به WiFi داخلی

 

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش غیرلمسی
  • رزولوشن متوسط نمایشگر