نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 : خوش قیمت و با کیفیت

نقد و بررسی 02 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 : خوش قیمت و با کیفیت

گوشی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy A7 2017) یکی از گوشی های میان رده رو به بالای این شرکت محسوب می‌شود که به دلیل کیفیت ساخت خوب، قیمت مناسب و کارایی بالا مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

مقدمه

در ژانویه (Janurary) سال 2017 میلادی بود که شرکت کره‌ای سامسونگ به طور اختصاصی از گوشی گلکسی A7 جدیدش رونمایی کرد. این گوشی دقیقاً جایگزین گلکسی A7 مدل 2016 بود اما نسبت به نسخه سال گذشته خودش ارتقاء یافته و نقاط قوت زیادی را به همراه داشت. قیمت گلکسی A7 مدل 2017 نسبت به قیمت گوشی های هم رده خودش نسبتا مناسب در نظر گرفته شده و کیفیت ساخت خوب و کارایی بالای دستگاه سبب شده‌اند این گوشی به انتخاب خوبی برای کاربران علاقمند به برند سامسونگ تبدیل شود.

گوشی Galaxy A7 2017 سامسونگ یک گوشی میان رده رو به بالاست یعنی از نظر قدرت عملکرد و کیفیت ساخت مابین سری گوشی های میان رده گلکسی جی (Galaxy J) و سری گوشی های بالا رده گلکسی اس (Galaxy S) قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین اگر قصد خرید این گوشی را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً با ما و این بررسی اختصاصی همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ: طراحی و ظاهر

سری گوشی های گلکسی A سامسونگ از نظر کیفیت ساخت در سطح بالایی قرار می‌گیرند و گوشی Galaxy A7 2017 هم از همین ویژگی بهره‌مند است. بدنه دستگاه از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده، یعنی فریم اصلی آن آلومینیومی است و قاب پشت و جلوی دستگاه با شیشه پوشانده می‌شود. دستگاه قابلیت نصب همزمان دو سیم کارت را دارد و از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی عالی برای این گوشی به شمار می‌رود. به موجب این استاندارد، گوشی گلکسی A7 می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. شیشه‌ای که در این گوشی بکار رفته از نوع گوریلاگلس 4 است که مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای تیز دارد اما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه خط و خش روی بدنه دستگاه حتماً با گلس محافظ ال سی دی روی نمایشگر آن را پوشانده و از یک گارد مناسب هم برای محافظت از قاب پشت و بدنه آن استفاده کنید.

 

بررسی گلکسی A7 مدل 2017

 

ابعاد بدنه Galaxy A7 2017 معادل 7.9 در 77.6 در 156.8 میلیمتر بوده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 186 گرم می‌رسد. سامسونگ سعی کرده لبه های قاب گوشی را به صورت خمیده طراحی کند تا با در دست گرفتن دستگاه حس بهتری به کاربر منتقل شود. با توجه به اینکه بخش اصلی بدنه گوشی از شیشه تشکیل شده، خیلی زود اثرات انگشت و چربی دست بر روی آن ثبت می‌شوند، بنابراین اگر روی این موضوع حساس هستید حتماً باید دائماً با یک پارچه مناسب قاب پشت گوشی را تمیز کنید تا لکه های انگشتتان روی آن باقی نمانند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Huawei Nova 4 (نوا 4): فراتر از یک میان رده!

زمانی که از نمای رو به رو به گلکسی A7 مدل 2017 نگاه کنید، متوجه حاشیه های بسیار باریک نمایشگر در دو سمت راست و چپ خواهید شد. اما حاشیه های لبه فوقانی و زیرین صفحه نمایش ضخیم هستند و دکمه هوم گوشی که نقش اسکنر انگشت را هم ایفاء می‌کند در لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه تعبیه شده است. باریک بودن حاشیه های راست و چپ نمایشگر و ضخیم بودن حاشیه های لبه فوقانی و زیرین آن سبب شده‌اند که تا حدی یک حالت ضدالنقیض برای پنل جلوی گوشی به وجود آید که خیلی مورد پسند و تایید ما نیست اما نمی‌تواند نقطه ضعفی هم برای طراحی و ظاهر دستگاه باشد. ارتباط برقرار کردن با این سبک طراحی تقریبا امری سلیقه‌ای محسوب می‌شود.

 

بررسی گلکسی A7 مدل 2017

 

چهار گوشه قاب گلکسی A7 مدل 2017 کاملاً دایره‌ای شکل و انحنادار طراحی شده‌اند که باز هم به نظر ما خیلی جذاب نیستند. قاب پشت گوشی براق است و در لبه های آن خمیدگی هایی به طور کامل قابل رویت خواهد بود. لنز دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن در بخش فوقانی قاب پشت نصب هستند و آرم سامسونگ هم در وسط قاب پشت گوشی حک شده است. به طور کلی باید گفت که گوشی Galaxy A7 2017 از نظر کیفیت ساخت یک گوشی عالی است اما از نظر سبک طراحی و ظاهر شاید خیلی باب میل همه کاربران نباشد.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ: صفحه نمایش

در این مرحله از نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته 5.7 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و در دو لبه سمت راست و چپ حاشیه های باریک و در دو لبه فوقانی و زیرین حاشیه های ضخیمی دارد! بدین سبب چیزی در حدود 73.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود که مقدار خیلی بالایی نیست. رزولوشن صفحه نمایش گوشی فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل) در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکمی در حدود 386 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی مناسبی به شمار می‌رود.

 

بررسی گلکسی A7 مدل 2017

 

روی صفحه نمایش گلکسی A7 مدل 2017 با شیشه گوریلاگلس 4 پوشانده شده اما با این حال توصیه می‌کنیم حتماً یک گلس محافظ را روی نمایشگر دستگاه نصب نمایید. ضمنا قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا "Always on Display" هم توسط آن پشتیبانی می‌شود که به موجب آن اطلاعاتی مثل تاریخ و زمان و غیره می‌توانند دائماً و حتی در صورت خاموش بودن صفحه نمایش هم بر روی آن به تصویر کشیده شوند. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Galaxy A7 2017 چگونه است؟ خوشبختانه کیفیت صفحه نمایش این گوشی مطلوب بوده و شارپنس خوب، کنتراست مناسب، شادابی تصویر بالا و وضوح مطلوب از ویژگی های مثبت آن هستند. زمانی که به محتوای صفحه نمایش گوشی نگاه می‌کنید کاملاً متوجه این نقاط قوت خواهید شد.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A7 مدل 2017 از نظر تولید روشنایی هم کیفیت و قدرت مطلوبی دارد که به موجب آن می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از دستگاه استفاده کرد. برای اینکه در این شرایط بتوانید محتوای صفحه نمایش گوشی را بدون هیچ مشکلی مشاهده کنید کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 90 درصد تنظیم نمایید. در این شرایط بدون مشکل می‌توانید محتوای نمایشگر دستگاه را ببینید و از آن لذت ببرید. پس به طور کلی باید گفت که گوشی گلکسی A7 مدل 2017 از صفحه نمایشی با کیفیت بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی A7 مدل 2017 سامسونگ نصب است، اندروید 6.0.1 مارشمالو خواهد بود. البته هم اکنون آپدیت اندروید 8 اوریو هم برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دریافت است. حتماً می‌دانید که سامسونگ رابط کاربر قدیمی خود یعنی تاچ ویز (TouchWiz) را با رابط جدیدش به نام سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) تعویض کرده است. بدین سبب رابط کاربری اختصاصی سامسونگ بهبودهای قابل توجهی یافته است، اما متاسفانه گلکسی A7 مدل 2017 از همان رابط قدیمی سامسونگ یعنی تاچ ویز بهره می‌برد! اپلیکیشن های پیش فرضی که روی آن نصب هستند متعدد بوده و بخش عظیمی از حافظه گوشی را اشغال می‌کنند. برای مثال دو مرورگر، دو اپلیکیشن موزیک و غیره در حالت پیش فرض روی دستگاه نصب هستند که اصلاً لزومی مبنی بر نصب بودن آن ها وجود ندارد.

 

بررسی گلکسی A7 مدل 2017

 

بنابراین رابط کاربری گوشی Galaxy A7 2017 تاچ ویژه بوده و این رابط سنگین و نه چندان کارآمد است. البته با وجود اینکه رابط گوشی سنگین است در عملکرد آن باگ و تاخیرهایی مشاهده نخواهد شد که این مسئله به واسطه بستر سخت افزاری خوب دستگاه به وجود آمده و به نوعی بستر سخت افزاری خوب گوشی ضعف های نرم افزاری و رابط کاربری آن را جبران می‌کند. اگر با رابط کاربری تاچ ویز مشکلی ندارید، مطمئناً از سیستم عامل و بستر نرم افزاری گوشی گلکسی A7 2017 هم راضی خواهید بود اما اگر چندان دل خوشی از این رابط نداشته باشید، ممکن است کنار آمدن با آن در گوشی گلکسی A7 مدل 2017 برایتان کمی آزاردهنده باشد. اما به طور کلی باید گفت که عملکرد بستر سخت افزاری گوشی مورد نظر خوب و قابل قبول است.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

در قلب گوشی گلکسی A7 2017 از تراشه اگزینوس 7880 سامسونگ استفاده شده که طی فرآیند 14 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP3 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم گوشی ظرفیت 3 گیگابایتی و حافظه داخلی آن ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. اما قدرت دستگاه در عمل چگونه است؟

 

بررسی گلکسی A7 مدل 2017

 

در بررسی گلکسی A7 مدل 2017 مشخص شد که دستگاه قدرت عملکرد مطلوبی دارد. تراشه گوشی از پس اجرای اپلیکیشن ها و بازی های سنگین بر می‌آید، اما اجرای بازی های پر گرافیک در دستگاه منجر به افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر و داغ شدن بدنه آن می‌شود و سرعت خالی شارژ باتری را چند برابر می‌کند. بنابراین شاید بهتر باشد با وجود اینکه گلکسی A7 مدل 2017 قابلیت نصب و اجرای بازی های HD را دارد، خیلی از آن برای اجرای طولانی مدت بازی های مذکور استفاده نکنید. رم 3 گیگابایتی این گوشی کمک به سزایی به افزایش سرعت عملکرد دستگاه برای اجرای اپلیکیشن های متعدد و اصطلاحاً مولتی‌تسکینگ می‌کند که این موضوع در حین جهش مابین اپلیکیشن های مختلف کاملاً محسوس خواهد بود. به طور کلی باید گفت که شاید Galaxy A7 2017 قدرت عملکرد گوشی هایی مثل گلکسی S8 یا S8 پلاس را نداشته باشد، اما با توجه به قیمت خودش قدرت عملکرد مطلوبی دارد و کیفیت مناسبی را ارائه خواهد کرد.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی سامسونگ Galaxy A7 2017 از یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) پشتیبانی می‌کند. همچنین یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. در بررسی گلکسی A7 مدل 2017 مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب کیفیت عملکرد مطلوبی دارد و می‌تواند عکس های بسیار خوبی را ضبط کند اما شادابی عکس ها در محیط هایی که نور خیلی مناسبی نداشته باشند افت خواهد کرد، بنابراین در محیط های تاریک و کم نور خیلی نمی‌توانید روی عملکرد عالی دوربین اصلی گلکسی A7 مدل 2017 حساب باز کنید. استفاده از چراغ فلش LED گوشی در این شرایط می‌تواند تا حدی به شما کمک کند اما مطمئناً حالت طبیعی و نرمالی را به وجود نمی‌آورد.

 

بررسی گلکسی A7 مدل 2017

 

در سمت مقابل دوربین سلفی سامسونگ گلکسی A7 2017 هم از لنزی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل می‌شود که یکی از ویژگی های خوب و جالب این دستگاه به شمار می‌رود. دوربین سلفی و 16 مگاپیکسلی این گوشی منجر می‌شود تا علاقمندان به ضبط عکس های سلفی بتوانند تصاویر زیبا و با کیفیتی را از خود ضبط نمایند. بنابراین اگر اهل ضبط عکس های سلفی هستید، مطمئناً گوشی گلکسی A7 مدل 2017 می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که دوربین سلفی این گوشی برخلاف دوربین سلفی اغلب گوشی های سری گلکسی J سامسونگ از چراغ فلش سلفی بهره‌مند نیست. پس به طور کلی باید گفت که گوشی سامسونگ Galaxy A7 2017 به دوربین اصلی و سلفی خوبی مجهز است.

 

نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی A7 مدل 2017 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب این گوشی بکار رفته ظرفیت 3600 میلی آمپر ساعتی دارد و از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری این گوشی با یک بار شارژ و در صورتی که از آن استفاده نرمالی به عمل آید می‌تواند تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند که توان شارژدهی مطلوبی خواهد بود. همچنین برای شارژ مجدد باتری دستگاه هم به مدت زمانی در حدود 130 دقیقه نیاز خواهید داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همیشه شارژر موبایل یا یک پاوربانک را به همراه داشته باشید و از هر فرصتی برای شارژ مجدد باتری دستگاه استفاده نمایید.

 

بررسی گلکسی A7 مدل 2017

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی گلکسی A7 مدل 2017 سامسونگ پرداختیم. قیمت گوشی مذکور در مقایسه با گوشی های هم رده خودش نسبتا خوب است و دستگاه کیفیت ساخت و بستر سخت افزاری مطلوبی هم ارائه می‌کند. بنابراین می‌تواند گزینه خرید مناسبی برای شما باشد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف Samsung Galaxy A7 2017 را برایتان مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • رم 3 گیگابایتی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • شارژدهی مناسب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بهره‌مندی از رابط کاربری تاچ ویز