محصولات مرتبط
بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

نقد و بررسی 01 آذر 1397 علی مظفری

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

یکی از گوشی‌های خوب و پرطرفدار سامسونگ که پرچمدار چند سال پیش این شرکت بوده و کیفیت ساخت عالی دارد، سامسونگ گلکسی اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 Edge) است. اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی با کیفیت را دارید، این گوشی می‌توانید گزینه خرید مناسبی باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی اس 7 اج بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر بشناسیم.

 

معرفی Samsung Galaxy S7 Edge (سامسونگ گلکسی اس 7 اج)

در ماه فوریه (February) سال 2016 بود که شرکت کره‌ای سامسونگ به طور رسمی از دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج به عنوان پرچمداران جدید خودش رونمایی کرد. به دلیل سبک طراحی خاصی که در لبه صفحه نمایش Galaxy S7 Edge بکار رفته بود، این گوشی توانسته مورد استقبال کاربران قرار گیرد. قیمت گلکسی اس 7 اج سامسونگ هم اکنون نسبت به قیمت گوشی‌های پرچمدار دیگر نسبتاً مناسب بوده و به همین سبب دستگاه می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد.

اما برای اینکه بهتر با این گوشی آشنا شوید، حتماً باید به خوبی مشخصات و ویژگی‌های مختلف دستگاه را زیر ذره‌بین قرار داده، بشناسید. پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه باید آن‌ها را با نیازها و انتظارات خود مقایسه کنید و بدین صورت از بین گزینه‌های خریدتان بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان عنوان کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge): طراحی و ظاهر

گلکسی S7 Edge سامسونگ از نظر طراحی و ظاهر یک گوشی خوب است و چون از پرچمداران سامسونگ بوده مطمئن باشید کیفیت ساخت عالی دارد. البته زیبایی ظاهر این گوشی به پای گوشی‌هایی مثل گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس (Galaxy S8 plus) نمی‌رسد، اما به هر حال در مقایسه با خیلی از گوشی‌های مشابه سال 2016 طراحی منحصر به فرد و بهتری دارد. فرم اصلی گوشی از آلومینیوم ساخته شده و دو پنل پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 4 پوشانده می‌شوند. این مسئله سبب شده مقاومت گوشی در برابر تماس با اشیای تیز و ایجاد خط و خش افزایش یابد، اما در سمت مقابل دستگاه به شدت در برابر ضربه حساس شود و وارد شدن ضربه به بدنه آن منجر به شکستگی و ترک خوردن قاب دستگاه شود. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما در کنار این گوشی یک قاب محافظ یا اصطلاحاً ضربه‌گیر را هم بکار ببرید.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

 

بدنه این گوشی ابعاد 7.7 در 72.6 در 150.9 میلیمتر را ارائه می‌کند و وزن آن به چیزی در حدود 157 گرم می‌رسد. پس گلکسی S7 Edge یک گوشی کم ضخامت و نسبتاً سبک است. این گوشی قابلیت اتصال همزمان دو سیم کارت را دارد اما شیار سیم کارت دوم آن دو منظوره تعبیه شده و اصطلاحاً هیبریدی است. بدین سبب یا باید سیم کارت دوم در آن نصب شود و یا باید رم میکرو اس دی (Micro SD) در آن نصب گردد و انتخاب مابین یکی از این دو مورد کاملاً بر عهده کاربر خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا

یکی از ویژگی‌های عالی Samsung Galaxy S7 Edge مربوط به طراحی ضد آب می‌شود. این گوشی از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند که به موجب آن باید بتواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. در بررسی‌های صورت گرفته گلکسی اس 7 اج به خوبی ثابت کرد که ضد آب بودن آن فقط در حد یک ادعا نیست و دستگاه واقعا با غوطه‌ور شدن در آب با مشکل مواجه نمی‌شود. البته با این حال توصیه می‌کنیم به هیچ وجه شما ریسک انجام این کار را نپذیرید و سعی کنید تا حد امکان گوشی را از تماس با آب دور نگه دارید تا خدای نکرده با مشکل مواجه نشوید.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

 

در قاب پشت گلکسی S7 Edge سامسونگ لنز دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن قابل مشاهده خواهد بود که در بخش فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند. در زیر آن دو هم مثل همیشه لوگوی سامسونگ حک شده است. اما زمانی که از نمای رو به رو به گوشی مورد نظر نگاه کنید، یک ویژگی خاص خیلی زود توجه‌تان را جلب می‌کند. این ویژگی مربوط به خمیده بودن لبه‌های سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی و گوش تا گوش بودن آن در این دو قسمت می‌شود. خمیده بودن لبه‌های سمت راست و چپ صفحه نمایش گلکسی اس 7 اج سبب شده که دستگاه زیباتر و خوش دست تر به نظر برسد، اما از سمت مقابل منجر به بروز مشکل برای نصب گلس محافظ LCD بر روی نمایشگر دستگاه می‌شود.

متاسفانه به دلیل خمیدگی که در لبه‌های نمایشگر گوشی وجود دارد، گلس محافظ ال سی دی به خوبی روی این بخش‌ها نمی‌نشیند و این مسئله ممکن است برای برخی کاربران آزاردهنده باشد. دو لبه فوقانی و زیرین صفحه نمایش Galaxy S7 Edge حاشیه‌های نسبتاً ضخیمی دارند و زیر نمایشگر گوشی دکمه هوم آن تعبیه شده که نقش اسکنر انگشت را هم ایفاء می‌کند. در بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ مشخص شد که عملکرد اسکنر انگشت دستگاه سریع، دقیق و بی‌عیب و نقص است. بنابراین به طور کلی باید گفت که گلکسی S7 Edge سامسونگ طراحی و ظاهر خوبی دارد و از کیفیت ساخت مطلوبی هم بهره می‌برد.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge): صفحه نمایش

در این بخش از بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ در رابطه با صفحه نمایش این گوشی صحبت می‌کنیم. این محصول به نمایشگری 5.5 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بهره‌مند بوده و نسبت تصویر 16 به 9 دارد. رزولوشن صفحه نمایش آن 2560 در 1440 پیکسل یا اصطلاحاً QHD در نظر گرفته شده و بدین سبب تراکمی در حدود 534 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی بسیار عالی برای صفحه نمایش یک گوشی موبایل است. طبق آمار، صفحه نمایش دستگاه چیزی در حدود 76.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را تشکیل می‌شود که مقدار قابل قبولی خواهد بود.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

 

روی صفحه نمایش گلکسی اس 7 اج سامسونگ با شیشه گوریلاگلس 4 پوشانده شده و بدین سبب از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌شود، اما با این حال توصیه ما این است که در صورت امکان یک گلس محافظ ال سی دی را روی صفحه نمایش Galaxy S7 Edge نصب کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب صفحه نمایش این گوشی مربوط به پشتیبانی از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا "Always On Display" می‌شود که به موجب آن همواره و حتی در شرایطی که صفحه نمایش گوشی خاموش باشد، محتوای خاصی همچون تاریخ، زمان و غیره بر روی آن به تصویر کشیده می‌شوند. این قابلیت از منوی تنظیمات گوشی غیر فعال کردن خواهد بود، اما جالب است بدانید که تاثیر آن بر روی مصرف باتری به شدت ناچیز بوده و تقریباً به طور کامل قابل چشم پوشی است.

حالا وقتشه! اینو بخون صفحه نمایش اینفینیتی چیست؟ (Infinity Display)

اما عملکرد صفحه نمایش سامسونگ Galaxy S7 Edge چگونه است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد محتوایی که توسط نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده می‌شوند بسیار باکیفیت هستند. شارپنس خوب، کنتراست مناسب، تراکم پیکسلی عالی و تفکیک‌پذیری مناسب رنگ‌ها همگی به خوبی در نمایشگر گوشی قابل درک خواهند بود و این موضوع سبب می‌شود که از دیدن محتوای نمایشگر گوشی لذت ببرید. صفحه نمایش گلکسی S7 Edge سامسونگ از نظر روشنایی هم عملکرد مطلوبی دارد. به همین سبب می‌توانید در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از این گوشی استفاده کنید. برای این منظور کافیست شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه را روی 80 درصد تنظیم نمایید و در محیط‌های خیلی پرنور شدت روشنایی آن را به 100 درصد برسانید. در این حالت قادر خواهید بود که بدون هیچ مشکلی از دیدن محتوای نمایشگر گوشی لذت ببرید.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

 

اما یکی از ویژگی‌های خاص صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 7 اج مربوط به بهره‌مندی آن از لبه‌های خمیده می‌شود. لبه‌های خمیده صفحه نمایش گوشی علاوه بر اینکه ظاهری خاص و زیبا را برای آن به ارمغان آورده‌اند، کاربردهای خاصی را هم ارائه می‌کنند. برای مثال می‌توانید لیستی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد را در این قسمت تنظیم کنید یا حالتی ایجاد کنید که خیلی سریع امکان دسترسی به جزئیات رم، حافظه داخلی و غیره گوشی با استفاده از این لبه‌های خمیده فراهم شود. برای تنظیم موارد مذکور کافیست وارد منوی تنظیمات صفحه نمایش گوشی شوید. بنابراین به طور کلی باید گفت که کیفیت خوب صفحه نمایش سوپر آمولد سامسونگ Galaxy S7 Edge یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود و خمیده بودن لبه‌های سمت راست و چپ آن هم یک ویژگی منحصر به فرد برای دستگاه است.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge): سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی گلکسی S7 Edge سامسونگ نصب است، اندروید 6 مارشمالو بوده و رابط کاربری TouchWiz هم در کنار آن نصب خواهد بود. اگرچه آپدیت اندروید 8 اوریو برای این گوشی منتشر شده، اما ما بررسی گلکسی اس 7 اج را با سیستم عامل پیش فرض دستگاه، یعنی اندروید 6 انجام داده‌ایم. سامسونگ سعی کرده بود در طراحی رابط کاربری TouchWiz گوشی گلکسی اس 7 اج تا حدی دقت بیشتری صرف کند و این رابط را نسبتاً به گذشته سبک‌تر و روان‌تر طراحی نماید. خوشبختانه سامسونگ در این راستا موفق بود اما با این حال رابط کاربری تاچ‌ویز (TouchWiz) گلکسی S7 Edge نقاط ضعفی دارد و یک رابط سنگین محسوب می‌شود.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

 

سامسونگ تعداد اپلیکیشن‌های پیش فرضی که روی Galaxy S7 Edge نصب هستند را کمی کاهش داده اما با این حال چیزی در حدود 4 گیگابایت از حافظه داخلی دستگاه توسط اپلیکیشن‌های پیش فرض گوشی اشغال می‌شود. همچنین حدودا 7 گیگابایت از حافظه دستگاه هم توسط سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو و رابط کاربری نسبتا آن اشغال خواهد شد. بدین ترتیب اگر شما نسخه پایه و مجهز به حافظه 32 گیگابایتی گلکسی S7 Edge را خریداری کنید، تقریبا 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی آزاد در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته فراموش نکنید که گوشی مورد نظر از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و قابلیتی تحت عنوان Adoptable Storage دارد که به موجب آن حافظه داخلی و جانی دستگاه حالتی یکپارچه پیدا می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی های خوب نرم افزاری گوشی سامسونگ Galaxy S7 Edge مربوط به حالت گیمینگ آن می‌شود که با عنوان "گیم لانچر" یا "Game Launcher" شناخته می‌شود. به موجب این قابلیت می‌توانید زمانی که در حال اجرا بازی در گوشی هستید، از قابلیت‌هایی مثل عدم نمایش نوتیفیکیشن روی صفحه، ضبط ویدئو از صفحه و غیره استفاده به عمل آورید و بازده و کارایی دستگاه را در حالت گیمینگ به حداکثر برسانید. در بررسی گلکسی اس 7 اج به وضوح مشخص بود که بستر نرم افزاری دستگاه عملکرد روان و قابل قبولی دارد. زمانی که در بخش‌های مختلف گوشی در حال پرسه زدن هستید، تقریباً هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد و هماهنگی خوبی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری خوب دستگاه برقرار است. بنابراین این مسئله هم می‌تواند از دیگر ویژگی‌های خوب گلکسی Galaxy S7 Edge باشد.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge): پردازنده، رم و حافظه داخلی

سامسونگ گلکسی S7 Edge از نظر تراشه شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه جهانی و اصلی این محصول که در بازار کشورمان هم موجود است از تراشه اگزینوس 8890 سامسونگ بهره می‌برد، اما نسخه اختصاصی بازار آمریکا و برخی کشورهای دیگر آن به تراشه اسنپدراگون 820 تجهیز شده است. ما در این مطلب به بررسی گلکسی اس 7 اج مجهز به تراشه اگزینوس 8890 پرداختیم که از لیتوگرافی 14 نانومتری بهره می‌برد و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر آن در دو مجموعه چهار هسته‌ای دسته‌بندی شده‌اند. مجموعه نخست شامل چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی می‌شود و مجموعه دوم شامل چهار هسته Mongoose با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه هم پردازنده Mali-T880 MP12 است.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

 

سامسونگ گلکسی اس 7 اج از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه مختلف با ظرفیت‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. تمام نسخه‌های این گوشی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کنند و قابلیتی تحت عنوان Adoptable Storage دارند که به موجب آن فضای ذخیره سازی اطلاعات حافظه داخلی و جانبی دستگاه یکپارچه می‌شود و حالتی روان تر برای دسترسی به اطلاعات آن‌ها ایجاد خواهد شد. اما سرعت و قدرت عملکرد گوشی Galaxy S7 Edge سامسونگ چگونه است؟ در بررسی گلکسی اس 7 اج مشخص شد که گوشی سرعت و قدرت عملکرد بسیار خوبی دارد و به راحتی از پس اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگینی مثل Asphalt 8، Dead Trigger 2 و غیره بر خواهد آمد. این گوشی شاید روی کاغذ توان رقابت با گوشی‌های جدیدتری مثل آیفون 8 پلاس، آیفون 8، گلکسی S8 و غیره را نداشته باشد، اما در عمل تقریباً از پس انجام هر کاری که بتوانید با این گوشی‌ها انجام دهید بر می‌آید. به نظر ما گلکسی S7 Edge حتی تا چند سال آینده هم به خوبی می‌تواند نیازهای یک کاربر علاقمند به گیم‌های اندرویدی سنگین را برطرف سازد.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge): دوربین

یکی دیگر از مسائل مهمی که در بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ باید در مورد آن صحبت کنیم مربوط به دوربین و کیفیت عملکرد آن می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از لنزی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7 تشکیل شده که از قابلیت‌های تثبیت خودکار تصویر (OIS)، فوکوس خودکار دو مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF،HDR) و ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند و یک چراغ فلش LED اختصاصی هم دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

در بررسی گلکسی اس 7 اج مشخص شد که دوربین اصلی گوشی عملکرد بسیار خوبی داشته و کیفیت مطلوبی را در شرایط مختلف ارائه خواهد کرد. اگر وضعیت نور محیط مناسب باشد با دوربین گوشی می‌توانید عکس‌های بسیار عالی ضبط کنید و در محیط‌های کم نور هم افت کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه به قدری نخواهد بود که آزاردهنده باشد. ضمن اینکه چراغ فلش گوشی در این شرایط می‌تواند به عکسبرداری بهره کمک کند.

 

samsung galaxy s7

 

در سمت مقابل دوربین سلفی Galaxy S7 Edge سامسونگ از لنزی 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/1.7 دارد از قابلیت HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین سلفی این گوشی هم در عمل وضعیت بسیار خوبی داشته و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید با آن عکس‌های زیبا و مناسبی برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و غیره ضبط کنید. به طور کلی شاید کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی سامسونگ Galaxy S7 Edge به پای کیفیت دوربین دوگانه‌ پرچمدارانی که در سال های 2017 و 2018 عرضه شده‌اند نرسد و از قابلیت‌های پرطرفداری مثل عکسبرداری پرتره (Portrait) پشتیبانی نکند، اما با این حال در نوع خود کیفیت عالی دارد و بدون تردید رضایت شما را جلب می‌کند.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در این محصول بکار رفته یک باتری لیتیوم یونی 3600 میلی آمپر ساعتی است که قابلیت جداسازی توسط کاربر را ندارد. در بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ مشخص شد که عملکرد باتری آن بسیار خوب بوده و یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت طراحی دستگاه به شمار می‌رود. در حالتی که یک کاربر معمولی باشید، با یک بار شارژ باتری این گوشی شما تقریباً می‌توانید تا 1.5 روز از آن استفاده کنید و نیازی هم به شارژر یا پاوربانک نداشته باشید. طبیعتاً اگر میزان استفاده شده از دستگاه افزایش یابد یا به اجرای بازی‌های HD در آن بپردازید، سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی افزایش می‌یابد.

خوشبختانه گلکسی اس 7 اج سامسونگ از قابلیت شارژ سریع اختصاصی پشتیبانی می‌کند و به دلیل بهره‌مندی از بدنه شیشه‌ای از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری Galaxy S7 Edge ظرف مدت زمانی در حدود 95 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود. یعنی باتری 3600 میلی آمپر ساعتی دستگاه در مدت زمانی حدود 1 ساعت و 30 دقیقه فول شارژ می‌شود که این مسئله حاکی از سرعت شارژ مجدد خوب باتری دستگاه است.

 

بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge) پرداختیم. این گوشی ویژگی‌ها و نقاط قوت زیادی دارد که برخی از اصلی‌ترین آن‌ها شامل طراحی خوب و با کیفیت، صفحه نمایش خوب، پردازنده قوی، دوربین مناسب و باتری قدرتمند می‌شوند. قیمت سامسونگ گلکسی S7 Edge هم در مقایسه با خیلی از گوشی‌های دیگر به مراتب کمتر است و این مسئله دستگاه را به گزینه خرید مناسبی برای شما تبدیل می‌کند. اصلی‌ترین نقاط قوت و ضعف گوشی مذکور در بخش زیر ارائه شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت، زیبا و با دوام
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب
  • صفحه نمایش خوب
  • پردازنده مناسب
  • دوربین خوب
  • شارژدهی مطلوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • ندارد