بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355)

نقد و بررسی 25 آبان 1397 علی مظفری

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355)

تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 یکی دیگر از تبلت‌های پرطرفدار، پرفروش و با کیفیت شرکت سامسونگ است. اگر می‌خواهید یک تبلت 8 اینچی خوب بخرید، تبلت مذکور گزینه خرید مناسبی برایتان خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر بشناسیم.

 

معرفی تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A 8 P355)

یکی از تبلت‌های خوب، با کیفیت و پر فروش سامسونگ، تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 است. این تبلت ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و به همین جهت توانسته به یکی از تبلت‌های محبوب برند سامسونگ تبدیل شود. شاید قیمت Samsung Galaxy Tab A 8 P355 در مقایسه با قیمت تبلت‌های هم رده خودش خیلی رقابتی در نظر گرفته نشده باشد، اما به شما قول می‌دهیم از خرید این محصول به عنوان یک تبلت میان رده پشیمان نخواهید شد.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355) بپردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را برایتان شرح دهیم. شما با مقایسه نقاط قوت و ضعف این تبلت با نیازها و انتظاراتی که دارید به خوبی قادر خواهید بود که تصمیم نهایی خود مبنی بر خرید یا عدم خرید تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 سامسونگ را بگیرید. بنابراین تا انتهای این بررسی با ما همراه باشید.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355): طراحی و ظاهر

تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 مثل دیگر اغلب تبلت‌های میان رده اغلب دیگر شرکت سامسونگ بدنه‌ای پلاستیکی دارد. این محصول در رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری روانه بازار شده و قاب پشت آن هم کاملاً پلاستیکی است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از به وجود آمدن لک، خط و خش و غیره بر روی قاب پشت دستگاه حتماً یک کیف تبلت اختصاصی را برای آن خریداری کنید. بدین صورت تبلت کاملاً نو و زیبا در داخل کیف باقی می‌ماند. بدنه تبلت مذکور ابعاد 7.5 در 137.9 در 208.4 میلیمتر را ارائه می‌کند و دستگاه حدود 338 گرم وزن دارد. بنابراین Samsung Galaxy Tab A 8 P355 یک تبلت باریک، نسبتاً عریض و تقریباً سبک وزن است که حمل و نقل آن سخت نخواهد بود.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355

 

حاشیه‌های دو سمت راست و چپ صفحه نمایش این تبلت بسیار باریک طراحی شده‌اند و زیر صفحه نمایش دستگاه سه دکمه بازگشت به عقب (Back)، هوم (Home) و اپلیکیشن‌های اخیر (Recent Apps) موجود هستند. طبق آمار، صفحه نمایش این تبلت تقریباً چیزی در حدود 69 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه می‌کند. روی پنل جلوی تبلت با شیشه پوشانده شده اما این شیشه ضد خش نیست، بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً یک گلس محافظ ال سی دی را روی نمایشگر آن نصب کنید تا خط و خش بر روی آن ایجاد نشود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Tab3 8 Plus لنوو: خوش قیمت و کارآمد

در قاب پشت تبلت Samsung Galaxy Tab A 8 P355 هیچ ویژگی خاص و منحصر به فردی وجود ندارد. در بخش فوقانی قاب پشت تبلت، لنز دوربین اصلی تبلت دیده می‌شود و در کنار آن خروجی دستگاه نصب است. زیر لنز دوربین تبلت هم لوگوی سامسونگ مثل همیشه نصب شده و قابل رویت خواهد بود. بنابراین هیچ ویژگی خاص و منحصر به فردی در طراحی تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 8 مدل P355 وجود ندارد. این تبلت از اتصال سیم کارت و شبکه LTE 4G پشتیبانی می‌کند. پس می‌توانید یک سیم کارت را به راحتی در تبلت Samsung Galaxy Tab A 8 P355 نصب و از شبکه اینترنت آن برای وبگردی و غیره استفاده کنید.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355

 

به طور کلی باید گفت که تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 از نظر سبک طراحی و ظاهر یک تبلت کاملاً معمولی است که ویژگی خاصی را ارائه نمی‌کند. اما نداشتن ویژگی خاص به معنای کیفیت پایین ساخت و تولید دستگاه نخواهد بود و تبلت Samsung Galaxy Tab A 8 P355 کیفیت ساخت مطلوبی دارد. برای استفاده بهتر از تبلت مذکور می‌توانید آن را به همراه قلم نوری مورد استفاده قرار دهید.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355): صفحه نمایش

در این بخش از بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در تبلت مذکور بکار رفته 8 اینچی و از نوع TFT است و نسبت 4 به 3 دارد. متاسفانه دلیل استفاده از پنل TFT در صفحه نمایش تبلت مذکور به طور دقیق مشخص نیست! عموماً سامسونگ در تبلت‌هایی که می‌خواهد هزینه تولید آن‌ها کاهش پیدا کنند و محصول را با قیمتی رقابتی روانه بازار سازد از صفحه نمایش TFT استفاده به عمل می‌آورد، اما قیمت سامسونگ گلکسی تب ای مدل P355 به اندازه لازم رقابتی در نظر گرفته نشده که بکارگیری نمایشگر TFT در آن را توجیه کند. رزولوشن صفحه نمایش این تبلت 1024 در 768 پیکسل بوده و بدین سبب تراکم پیکسلی در حدود 160 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی معمولی و متوسطی برای صفحه نمایش یک تبلت 8 اینچی محسوب می‌شود. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش تبلت چگونه است؟

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355

 

زمانی که در حالت عادی به صفحه نمایش تبلت Samsung Galaxy Tab A 8 P355 نگاه کنید و محتوای آن را مورد بررسی قرار دهید، از نظر وضوح تصویر مشکل و عیبی در آن نخواهید یافت. شادابی تصویر و تفکیک‌پذیری رنگ‌های آن قابل قبول است اما کنتراست نمایشگر کمی ضعیف خواهد بود. از سمت مقابل صفحه نمایش TFT دستگاه قدرت خیلی زیادی برای تولید روشنایی ندارد. متاسفانه توانایی نه چندان بالا در تولید روشنایی همیشه یکی از نقاط ضعف پنل های TFT بوده و این مسئله می‌تواند در تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 8 مدل P355 هم به خوبی حس شود.

حالا وقتشه! اینو بخون تعمیر تبلت در اصفهان با کمترین قیمت و هزینه

زمانی که در محیط‌های باز و تحت تابش نور از تبلت مورد نظر استفاده می‌کنید، باید حتماً شدت روشنایی نمایشگر آن را روی ماکسیمم حالت ممکن یعنی 100 درصد تنظیم نمایید. در غیر این صورت بدون تردید با مشکل رو به رو می‌شوید و قادر به مشاهده کامل محتوای نمایشگر نخواهید بود. حتی زمانی که روشنایی صفحه نمایش را روی 100 درصد تنظیم کنید هم ممکن است در شرایط شدید بودن نور محیط نتوانید به طور کامل محتوای آن را ببینید. بنابراین یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف صفحه نمایش تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 مربوط به عدم ارائه روشنایی قابل قبول می‌شود. به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش این تبلت با توجه به قیمتی که دستگاه دارد، می‌توانست وضعیت بهتری داشته باشد. بکارگیری پنل TFT در این تبلت کمی عجیب است و بهتر بود سامسونگ نمایشگری IPS را در دستگاه مورد استفاده قرار می‌داد.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 نصب است، سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی خواهد بود. این سیستم عامل خیلی جدید و به روز نیست و این مسئله می‌تواند برای علاقمندان به اندروید و کسانی که به آپدیت بودن سیستم عامل تبلت اهمیت می‌دهد مسئله مهم و حتی یک نقطه ضعف باشد. تعداد اپلیکیشن‌های پیش فرضی که روی تبلت نصب هستند نسبتاً زیاد است و این اپلیکیشن‌ها به همراه سیستم عامل دستگاه چیزی در حدود 6 گیگابایت از کل فضای ذخیره سازی اطلاعات تبلت را اشغال می‌کنند. با توجه به اینکه حافظه داخلی تبلت ظرفیت 16 گیگابایتی دارد، بنابراین فضای ذخیره سازی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت چیزی در حدود 10 گیگابایت خواهد بود.

در بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 مشخص شد که چیزی در حدود 0.22 گیگابایت از رم تبلت صرف آنالیز و اجرای اپلیکیشن‌های پیش فرض در پس زمینه دستگاه می‌شود. بنابراین زمانی که در حین بکارگیری تبلت هستید، ظرفیتی در حدود 1.88 گیگابایت از رم آن عملا قابل استفاده خواهد بود. اما زمانی که در حال استفاده از تبلت و پرسه زدن در منوهای مختلف آن هستید، لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد. بستر نرم افزاری دستگاه در حالت عادی عملکرد روانی دارد. تنها در شرایطی ممکن است کمی تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری تبلت به وجود آید که اپلیکیشن‌های متعدد و سنگینی در پس زمینه آن فعال باشند. برای دستیابی به بهترین کارایی ممکن توصیه می‌کنیم تا حد امکان از پر شدن حافظه داخلی تبلت جلوگیری به عمل آورید و حجم اطلاعاتی که در حافظه تبلت ذخیره می‌شود را کنترل نمایید. بدین صورت در رابط کاربری و بستر نرم افزاری دستگاه هیچ مشکل به وجود نخواهد آمد و عملکرد روانی را از آن دریافت می‌کنید.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355): پردازنده، رم و حافظه داخلی

تراشه‌ای در که در تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 بکار رفته یک تراشه میان رده نسبتاً قدیمی از سری تراشه‌های شرکت کوالکام است. تراشه اسنپدراگون 410 در قلب دستگاه بکار رفته که پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. هسته‌های پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. رم این تبلت ظرفیت 2 گیگابایتی را ارائه می‌کند که عملاً 1.88 گیگابایت آن قابل استفاده خواهد بود. حافظه داخلی تبلت هم ظرفیت 16 گیگابایتی دارد که 10 گیگابایت از این فضا قابل استفاده خواهد بود و 6 گیگابایت آن توسط اپلیکیشن‌های پیش فرض نصب شده روی تبلت اشغال می‌شود. لازم به اشاره است که تبلت Samsung Galaxy Tab A 8 P355 از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان این فضا را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهید.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

در بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 مشخص شد که تبلت مورد نظر سرعت عمل و کیفیت مناسبی دارد. اپلیکیشن‌های سنگین به خوبی توسط این تبلت اجرا می‌شوند و حتی بازی‌های اندرویدی با حجم و گرافیک متوسط هم کاملاً روان توسط دستگاه قابل اجرا هستند. اما بازی‌های HD و با گرافیک بالا در تبلت خیلی روان اجرا نخواهند شد. برای نصب و راه اندازی این بازی‌ها در گلکسی تب ای 8 مدل P355 با مشکل رو به رو نمی‌شوید اما زمانی که بازی را اجرا و برای چند دقیقه آن را انجام دهید، به تدریج لگ و تاخیرهایی در عملکرد آن پدیدار می‌شود. این لگ و تاخیرها در برخی شرایط تا چند دقیقه بعد از خارج شدن از بازی هم ممکن است باقی بمانند، بنابراین اگر به گیم‌های اندرویدی سنگین و با حجم زیاد علاقه دارید، نمی‌توانید خیلی روی تبلت سامسونگ تب ای مدل P355 حساب باز کند. این تبلت برای انجام کارهای روزمره همچون وبگردی، تماشای ویدئو و موزیک و اجرای بازی‌های با حجم متوسط گزینه بسیار مناسب تری خواهد بود.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355): دوربین

دوربین اصلی تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 8 مدل P355 از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار و ضبط ویدئوهای اچ دی پشتیبانی می‌کند. دوربین تبلت مذکور عملکرد قابل قبولی دارد، اما کیفیت دستگاه در حد و اندازه‌ای نیست که بتوانید خیلی برای ثبت عکس‌های زیبا روی آن حساب باز کنید. عموماً در طراحی تبلت‌ها به کیفیت دوربین اهمیت زیادی داده نمی‌شود و همین امر در طراحی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 هم دیده می‌شود. با این حال کیفیت دوربین اصلی و 5 مگاپیکسلی تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 د مقایسه با خیلی از تبلت‌های هم رده دیگر بهتر خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی این تبلت از لنزی 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. لنز دوربین سلفی این تبلت عملکرد خیلی عالی ندارد و فقط می‌توان به عنوان یک دوربین کار راه انداز روی آن حساب باز کنید. به طور کلی باید گفت دوربین اصلی تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 8 مدل P355 عملکرد مطلوب و قابل قبولی دارد اما دوربین سلفی دستگاه خیلی با کیفیت نیست و فقط می‌توان به عنوان یک دوربین کار راه انداز روی آن حساب باز کرد.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله از بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 در رابطه با باتری این تبلت و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری این تبلت از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعتی دارد. این ظرفیت باتری حداقل بر روی کاغذ برای تامین انرژی مورد نیاز یک تبلت 8 اینچی با رزولوشن نه چندان بالا و پردازنده میان رده مناسب به نظر می‌رسد. در بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 هم دقیقاً شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که باتری این تبلت به خوبی می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت بکارگیری نرمال تا یک روز تامین کند. طبیعی است که اگر میزان استفاده کاربر از تبلت افزایش یابد، شارژ باتری آن هم زودتر خالی شود.

سرعت شارژ مجدد باتری تبلت Samsung Galaxy Tab A 8 P355 خیلی بالا نیست و تبلت از قابلیت‌هایی همچون شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند. برای اینکه باتری دستگاه از 0 تا 100 درصد شارژ شود، تقریباً باید چیزی در حدود 220 دقیقه منتظر بمانید. بنابراین توصیه می‌کنیم همیشه یک شارژر یا پاوربانک را در کنار تبلت گلکسی تب ای 8 مدل P355 به همراه داشته باشید تا بتوانید از هر فرصتی برای شارژ مجدد باتری دستگاه استفاده به عمل آورید.

حالا وقتشه! اینو بخون روش‌های افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی Samsung Galaxy Tab A 8 P355 (گلکسی تب ای 8 مدل P355) پرداختیم. این تبلت از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد و باتری مناسب و عملکرد مطلوبی هم خواهد داشت. در بخش زیر برخی از اصلی‌ترین نقاط قوت و ضعف این محصول را طی دو دسته بندی خدمتتان ارائه کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و با کیفیت
  • پشتیبانی از سیم کارت و شبکه LTE 4G
  • دوربین اصلی خوب

 

نقاط ضعف:

  • سیستم عامل پیش فرض قدیمی
  • صفحه نمایش TFT