بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 (گلکسی تب ای 10 اینچی 2016)

نقد و بررسی 24 آبان 1397 علی مظفری

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 (گلکسی تب ای 10 اینچی 2016)

تبلت گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A T585) یکی از تبلت‌های قدرتمند، خوش دست و با کیفیت فعلی است که در بازار وجود دارد. اگر می‌خواهید یک تبلت اندرویدی با کیفیت داشته باشید در خرید این محصول شک نکنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر بشناسیم.

 

معرفی گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A T585)

در ماه می (May) سال 2016 شرکت کره‌ای سامسونگ به طور رسمی از تبلت گلکسی تب ای 10 اینچی خود رونمایی کرد. این تبلت بزرگ مجموعه‌ای از ویژگی‌های خوب را در یک پکیج برای علاقمندان به تبلت‌های اندرویدی به ارمغان می‌آورد. قیمت Samsung Galaxy Tab A T585 در مقایسه با قیمت تبلت‌های هم رده خودش نسبتاً مناسب در نظر گرفته شده است و دستگاه کیفیت مطلوب و سخت افزاری مناسب را ارائه می‌کند. اما آیا خرید گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید نقاط قوت و ضعف تبلت را به خوبی بشناسید و آن‌ها را با نیازهای خود مقایسه کنید. بدین ترتیب متوجه خواهید شد که نیازهایتان تا چه اندازه با ویژگی‌های مثبت تبلت هم سو است و نهایتاً با توجه به این مسئله متوجه می‌شوید که آیا خرید سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 انتخابی مناسب برایتان خواهد بود یا خیر! در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را به طور دقیق برایتان مشخص کنیم.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 (سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016)

سامسونگ سعی کرده برای اینکه قیمت و هزینه تولید گلکسی تب ای 10 اینچی خود را کاهش دهد از بدنه‌ای تمام فلزی در این دستگاه استفاده کند. جنس بدنه تبلت از پلی کربنات است و کیفیت خوبی دارد. ابعاد بدنه تبلت 8.2 در 155.3 در 254.2 میلیمتر بوده و وزن آن به چیزی در حدود 525 گرم می‌رسد. بنابراین با یک تبلت بزرگ، نسبتاً سنگین و با ضخامت کم رو به رو هستیم. به همراه Samsung Galaxy Tab A T585 هیچ کیس یا کیف تبلت اختصاصی و قلم نوری عرضه نمی‌شود اما می‌توانید این موارد را به عنوان لوازم جانبی برای تبلت مذکور خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کنید. ما به طور ویژه استفاده از کیس یا کیف تبلت را به شما پیشنهاد می‌کنیم، چون بدین صورت علاوه بر جلوگیری از ایجاد خط و خش روی قاب گوشی و نو ماندن آن، می‌توانید کارایی دستگاه را هم افزایش داده و در حالت‌هایی همچون ایستاده از آن استفاده به عمل آورید.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585

 

یکی از ویژگی‌های بسیار تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 مربوط به پشتیبانی آن از سیم کارت و شبکه اینترنت LTE 4G می‌شود. این قابلیت سبب می‌شود که شما بتوانید یک سیم کارت را در تبلت مذکور نصب و از شبکه LTE 4G آن برای وبگردی و غیره استفاده به عمل آورید. سیم کارتی که در این تبلت قابل نصب است سیم کارت نانو خواهد بود. زمانی که از نمای رو به رو به تبلت مورد نظر نگاه کنید، یک نکته جالب توجهتان را جلب خواهد کرد! این نکته مربوط به حاشیه‌های نسبتاً باریک صفحه نمایش تبلت می‌شود!

سامسونگ سعی کرده حاشیه‌های باریکی را برای نمایشگر تبلت Galaxy Tab A T585 ارائه کند و بدین سبب ظاهری جالب را برای آن به وجود آورد. طبق آمار تقریباً چیزی در حدود 74.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی تبلت مورد نظر توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود که آمار بسیار جالبی برای صفحه نمایش یک تبلت است. در زیر صفحه نمایش دستگاه هم دکمه‌های بازگشت به عقب (Back)، هوم (Home) و اپلیکیشن‌های اخیر (Recent Apps) تعبیه شده‌اند. متاسفانه دکمه هوم این تبلت قابلیت اسکن انگشت ندارد.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585

 

در قاب پشت تبلت Samsung Galaxy Tab A T585 ویژگی خاصی قابل مشاهده نیست. لنز دوربین اصلی آن به همراه یک چراغ فلش LED در بخش فوقانی و وسط قاب پشت تبلت نصب هستند و زیر این لنز هم لوگوی سامسونگ قرار دارد. به طور کلی باید گفت که تبلت گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 سامسونگ از نظر طراحی و ساخت یک تبلت خوب و با کیفیت است که وضعیت مطلوبی را ارائه می‌کند. شاید اگر قاب دستگاه فلزی بود و سامسونگ آن را به اسکنر انگشت مجهز می‌کرد، همه چیز بی‌عیب و نقص می‌شد.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 (سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016): صفحه نمایش

یکی از ویژگی‌های خاص تبلت گلکسی Tab A 10 2016 سامسونگ مربوط به بهره‌مندی آن از صفحه نمایشی بزرگ می‌شود. صفحه نمایش این تبلت از نوع IPS LCD بوده و اندازه 10.1 اینچی دارد! رزولوشن صفحه نمایش آن برابر 1920*1200 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین سبب تراکم پیکسلی در حدود 24 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی قابل قبولی برای یک تبلت 10 اینچی خواهد بود. همانطور که در بخش قبل گفتیم، سامسونگ در یک اقدام جالب سعی کرده حاشیه‌های صفحه نمایش تبلت مذکور را نسبتاً باریک طراحی کند و بدین سبب نمایشگر دستگاه چیزی در حدود 74.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab E10 TB X104F : یک تبلت ارزان قیمت

با توجه به اینکه روی صفحه نمایش تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 هیچ شیشه ضد خش و محافظی بکار نرفته، توصیه می‌کنیم حتماً یک گلس محافظ ال سی دی مناسب را بر بروی آن نصب کنید. از آنجایی که صفحه نمایش تبلت ابعاد بزرگی دارد، در صورت عدم نصب گلس محافظ ال سی دی ممکن است خیلی زود روی آن خط و خش‌های آزاردهنده‌ای به وجود آید. بنابراین نصب گلس محافظ LCD برای محافظت از نمایشگر گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 یک امر الزامیست. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش دستگاه چگونه است؟

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585

 

در بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 مشخص شد که صفحه نمایش این تبلت از نظر شارپنس، کنتراست، تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و سایر عوامل موثر در کیفیت محتوای نمایشگر عملکرد مطلوبی دارد. این مسئله سبب می‌شود که تبلت مذکور برای انجام کارهایی همچون تماشای فیلم و ویدئو وضعیت بسیار عالی داشته باشد. نمایشگر تبلت گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 از نظر روشنایی هم وضعیت قابل قبولی دارد. برای اینکه در محیط‌های باز و تحت تابش نور بتوانید به راحتی از این تبلت استفاده کرده و محتوای نمایشگر آن را ببینید، کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 100 درصد تنظیم کنید. در محیط‌هایی که تابش نور با شدت خیلی زیادی انجام می‌شود، ممکن است برای مشاهده برخی محتوای نمایشگر (حتی با شدت روشنایی 100 درصد) هم با مشکلات ریزی رو به رو شوید. اما در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که صفحه نمایش تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10 2016 عملکرد قابل قبولی دارد. صفحه نمایش این تبلت برای آن دسته افرادی که علاقمند تبلت‌های مجهز به نمایشگر بزرگ هستند و به کارهایی همچون وبگردی و تماشای فیلم و ویدئو علاقه دارند وضعیت مطلوبی را فراهم می‌کند.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 (سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 یک تبلت اندرویدی است و اندروید 6 مارشمالو به طور پیش فرض روی آن نصب خواهد بود. جالب است بدانید که هم اکنون آپدیت اندروید 8 اوریو هم برای این تبلت منتشر شده و کاربران آن می‌توانند به راحتی و به صورت OTA این آپدیت را دانلود و روی تبلت نصب کنند و از اندروید اوریو بر روی آن لذت ببرند. سامسونگ سعی کرده تعداد اپلیکیشن‌های پیش فرضی که بر روی تبلت Samsung Galaxy Tab A T585 نصب هستند را تا حد امکان کاهش دهد و همچنین تغییرات زیادی در رابطه کاربری دستگاه ایجاد نکند. اپلیکیشن‌هایی همچون Calendar S Planer یا Kid Modes به طور پیش فرض روی تبلت مورد نظر نصب هستند و قابلیت‌های خاصی را در اختیار کاربر قرار خواهند داد.

برای مثال با استفاده از اپلیکیشن Kid Modes می‌توانید حالت‌هایی را ایجاد کنید که امکان دسترسی به برخی فایل‌های تصویری، ویدئویی و حتی اپلیکیشن‌ها به کاربر داده نشود. این حالت زمانی کاربرد دارد که بخواهید تبلت خود را برای مدت زمان خاصی در اختیار کودکی قرار دهید و تمایل نداشته باشید که وی تنظیمات تبلت را بر هم بزند یا به بخش‌های خاصی از آن دسترسی داشته باشد. متاسفانه امکان حذف اپلیکیشن‌هایی که به طور پیش فرض روی تبلت گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 نصب هستند وجود ندارد اما امکان غیر فعال سازی آن ها وجود خواهد داشت. اما سرعت عمل بستر نرم افزاری و رابط کاربری تبلت چگونه است؟

در بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 مشخص شد که تبلت مذکور سرعت عمل مطلوبی دارد و رابط کاربری و بستر نرم افزاری آن لگ و تاخیری را در حالت عادی به همراه نخواهند داشت. منوهای مختلف در رابط تبلت به خوبی و با سرعت مناسبی اجرا می‌شوند و مولتی‌تسکینگ هم با کیفیت نسبتاً مطلوبی در آن قابل انجام خواهد بود. فقط در شرایطی ممکن است با کمی تاخیر رو به رو شوید که اپلیکیشن‌های زیادی در پس زمینه دستگاه فعال باشند و شما هم در حال اجرای یک اپلیکیشن یا بازی سنگین باشید و ناگهان از آن خارج شده و بخواهید مابین اپلیکیشن‌های اخیر (Recent Apps) جهش پیدا کنید. بروز تاخیر ناچیز در این شرایط با توجه به ظرفیت رم 2 گیگابایتی تبلت مورد نظر کاملاً طبیعی خواهد بود. بنابراین عملکرد خوب بستر نرم افزاری تبلت و رابط کاربری آن و همچنین منتشر شدن آپدیت اندروید 8 اوریو برای دستگاه از نقاط قوت آن محسوب می‌شوند.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 (سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016): پردازنده، رم و حافظه داخلی

در این مرحله از بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 در رابطه با پتانسیل پردازشی آن صحبت می‌کنیم. تراشه‌ای که در قلب این تبلت بکار رفته محصولی از سری تراشه‌های اگزینوس خود شرکت سامسونگ است. این تراشه اگزینوس 7870 نام دارد که از لیتوگرافی 14 نانومتری بهره می‌برد و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هسته‌های پردازشگر آن در دو مجموعه چهار هسته‌ای دسته‌بندی شده‌اند. مجموعه نخست شامل چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری 1 گیگاهرتز می‌شود و مجموعه دوم هم شامل چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی خوب Mali-T830 MP2 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی را بر عهده دارد.

تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 رم گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن به طور پیش فرض 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و کاربران علاقمند می‌توانند با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) فضای ذخیره سازی اطلاعات تبلت را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهند. اما قدرت عملکرد تبلت مورد نظر چگونه است؟ در بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 مشخص شد که این تبلت قدرت عملکرد و پردازشی مناسبی دارد و به راحتی از پس اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگینی مثل Dead Trigger 2، Asphalt 8 و غیره بر می‌آید.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی Microsoft Surface Pro 2017 (سرفیس پرو 2017 مایکروسافت)

انجام بازی‌های HD در صفحه نمایش 10 اینچی این تبلت به واقع لذت‌بخش است و می‌تواند تجربه‌ای کم‌نظیر را برای علاقمندان به گیم‌های اندرویدی به همراه داشته باشد. بنابراین اگر علاقمند به بازی‌های HD و پرگرافیک اندرویدی هستید، تبلت گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 برایتان گزینه خرید خوبی خواهد بود. شاید تنها مشکلی که در حین نصب و اجرای اپلیکیشن و بازی‌های مختلف در تبلت Samsung Galaxy Tab A T585 برایتان به وجود آید، مربوط به پر شدن زود هنگام حافظه 16 گیگابایتی دستگاه باشد که خوشبختانه این مسئله با نصب حافظه جانبی قابل رفع خواهد بود. البته توصیه ما این است که برای جلوگیری از کند شدن تدریجی تبلت در دراز مدت تا حد امکان از پر شدن حافظه آن جلوگیری کنید. بنابراین به طور کلی باید گفت که تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 قدرت عملکرد بسیار خوبی دارد و حتی برای افراد علاقمند به گیم‌های اندرویدی هم یک گزینه خرید مناسب خواهد بود.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 (سامسونگ گلکسی ای 10 اینچی نسخه 2016): دوربین

تبلت گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 سامسونگ هم از دوربین اصلی و هم دوربین سلفی بهره می‌برد. دوربین اصلی این تبلت از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/1.9 دارد و از قابلیت‌های فوکوس خودکار، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. سامسونگ یک چراغ فلش LED اختصاصی را هم در کنار لنز دوربین اصلی آن نصب کرده که در شرایط خاص نظیر تاریک یا کم نور بودن محیط می‌توانید از آن برای ضبط تصاویر و عکس‌های بهتر استفاده کنید. در بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 مشخص شد که عملکرد دوربین اصلی یا پشت تبلت خوب است و با آن قادر به ضبط تصاویر نسبتاً مناسبی خواهید بود.

عموماً در طراحی تبلت‌ها و به ویژه تبلت‌های با ابعاد بزرگ و 10 اینچی خیلی به کیفیت دوربین دستگاه اهمیت داده نمی‌شود اما سامسونگ دوربین اصلی خوبی را در تبلت Galaxy Tab A T585 بکار برده است. دوربین سلفی این تبلت هم از لنزی 2 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از ضبط ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین سلفی این تبلت معمولی است و می‌توان بر روی آن به عنوان یک دوربین کار راه انداز حساب باز کرد، اما نباید انتظار داشته باشید که با دوربین سلفی تبلت مورد نظر عکس‌های با کیفیتی برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید. پس به طور کلی باید گفت دوربین اصلی و سلفی تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارند.

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585

 

بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 (سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله از بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 در رابطه با باتری این محصول و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری که در قلب این تبلت بکار رفته ظرفیت 7300 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. در بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 مشخص شد که باتری دستگاه به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز آن بر می‌آید. با یک بار فول شارژ باتری این تبلت و بکارگیری نرمال آن تقریباً می‌توانید مدت زمانی در حدود 1 روز کامل از دستگاه استفاده کنید. اگر استفاده شما از تبلت کم باشد، شارژ باتری حتی برای مدت زمان بیشتری هم باقی می‌ماند و اگر استفاده شما از تبلت زیاد باشد، طبیعتاً شارژ باتری آن زودتر خالی می‌شود.

متاسفانه تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016 از قابلیت شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی نمی‌کند. این مسئله سبب شده تا مدت زمان طولانی برای فول شارژ شدن باتری این تبلت لازم باشد. طبق بررسی صورت گرفته باتری تبلت مورد نظر برای اینکه از 0 تا 100 درصد شارژ شود، تقریباً مدت زمانی در حدود 4 ساعت و 30 دقیقه زمان لازم دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما شارژر یا یک پاوربانک را به همراه تبلت Samsung Galaxy Tab A T585 داشته باشید و از هر فرصتی برای شارژ باتری آن استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی Samsung Galaxy Tab A T585 (سامسونگ گلکسی تب ای 10 اینچی 2016) پرداختیم. این تبلت نقاط قوت متعددی نظیر کیفیت ساخت خوب، صفحه نمایش بزرگ و مناسب، قدرت عملکرد مطلوب، سیستم عامل روان و شارژدهی خوب باتری را به همراه دارد. قیمت سامسونگ Galaxy Tab A T585 هم نسبتاً مناسب در نظر گرفته شده است. برخی از اصلی‌ترین نقاط قوت و ضعف تبلت مورد نظر در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و مناسب
  • قدرت پردازشی مطلوب
  • شارژدهی خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • ندارد