بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

نقد و بررسی 09 آبان 1397 علی مظفری

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

گوشی Galaxy S9 (گلکسی اس 9) پرچمدار کمپانی کره‌ای سامسونگ است که در سال 2018 شاهد رونمایی آن بودیم. اگر می‌خواهید اوج قدرت یک گوشی اندرویدی را تجربه کنید، این گوشی یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را عنوان کنیم.

 

معرفی Samsung Galaxy S9 (سامسونگ گلکسی اس 9)

در ماه فوریه (February) سال 2018 شرکت کره‌ای سامسونگ به طور رسمی از پرچمداران جدید سری گلکسی S خود رونمایی کرد. دو پرچمدار جدید این شرکت به ترتیب گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) نام دارند. هر دو گوشی مذکور از نظر قدرت و کیفیت بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستند. قیمت گلکسی اس 9 سامسونگ نسبت به قیمت نسخه پلاس گوشی کمتر بوده و این امر منجر به افزایش آمار فروش آن شده است.

البته نباید انتظار داشته باشید که پرچمداران سامسونگ با قیمتی ارزان یا مقرون به صرفه روانه بازار شوند. مطمئناً اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه باشید، قادر به خرید Galaxy S9 یا Galaxy S9 Plus نخواهید بود. گوشی‌هایی مثل گوگل Pixel 2، اچ تی سی U11 پلاس یا آیفون 8 اپل می‌توانند رقیب جدی برای گلکسی S9 باشند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این گوشی را عنوان کنیم. بنابراین اگر قصد خرید این گوشی زیبا و با کیفیت را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9): طراحی و ظاهر

با توجه به اینکه گوشی Samsung Galaxy S9 پرچمدار سال 2018 شرکت سامسونگ است، بنابراین مطمئناً از کیفیت ساخت بالا و ظاهری زیبا و به روز بهره‌مند خواهد بود. فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و دو پنل پشت و جلوی آن از جنس شیشه است. این موضوع سبب شده که ظاهری براق و چشم‌نواز برای دستگاه به ارمغان آورده شود. جنس شیشه‌ای که در پنل های پشت و جلوی گلکسی اس 9 بکار رفته، گوریلاگلس 5 است که مقاومت بسیار عالی در برابر خراشیدگی دارد. اما شیشه‌ای بودن بدنه دستگاه منجر شده که شکنندگی آن افزایش یابد و گوشی در برابر ضربه بسیار حساس باشد و هر ضربه‌ای ریسک ترک برداشتن یا شکسته گوشی را به همراه داشته باشد.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

 

بدنه گلکسی S9 سامسونگ ابعاد 8.5 در 68.7 در 147.7 میلیمتر را ارائه می‌کند و دستگاه حدود 163 گرم وزن دارد. از ابعاد گوشی مشخص است که با یک نه چندان باریک و کم عرض و بلند رو به رو هستیم. زمانی گه گلکسی اس 9 سامسونگ را در دست بگیرید به خوبی متوجه بلند بودن ابعاد بدنه آن خواهید شد. یکی دیگر از نقاط قوت طراحی این گوشی مربوط به بدنه ضد آب آن می‌شود. گلکسی S9 از استاندارد IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن قادر خواهد بود تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. لازم به اشاره است که ضد آب بودن گلکسی اس 9 یک ویژگی اسمی نیست و در عمل هم این گوشی نشان داده که کاملاً ضد آب بوده و برای مدت زمانی بیشتر از 30 دقیقه هم در آب دوام دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی 7: خوش قیمت و با کیفیت

زمانی که از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، خیلی زود صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجه‌تان را جلب خواهد کرد. صفحه نمایش گوشی در دو لبه سمت راست و چپ تقریباً بدون حاشیه است و در دو لبه فوقانی و زیرین آن هم حاشیه‌های باریکی وجود دارد. بدین سبب چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. این موضوع سبب شده که گوشی از نمای رو به رو بسیار زیبا، مدرن و خاص به نظر برسد. دو لبه سمت راست و چپ قاب و صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ خمیدگی ظریفی دارند که منجر به زیباتر به نظر رسیدن گوشی می‌شوند.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

 

گلکسی S9 سامسونگ از اسکنر انگشت باکیفیتی هم بهره می‌برد که در قاب پشت این گوشی و درست زیر لنز دوربین اصلی آن نصب است. از آنجایی که قاب پشت دستگاه با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده، ظاهری بسیار براق و چشم نواز دارد اما حساسیت آن در قبال جذب چربی دست بالاست. گلکسی اس 9 از قابلیت اسکن و تشخیص عنبیه چشم کاربر هم پشتیبانی می‌کند و کیفیت خوبی در این زمینه دارد. ضمنا این گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. به طور کلی باید گفت که از نظر ظاهر و سبک طراحی گوشی Galaxy S9 یک گوشی فوق‌العاده با کیفیت و عالی است. تقریبا هر انتظاری که از ظاهر و سبک طراحی یک گوشی داشته باشید توسط Galaxy S9 سامسونگ تامین می‌شود.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9): صفحه نمایش

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن مربوط به صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 5.8 اینچی بوده و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که برای گوشی مجهز به نمایشگر 5.8 اینچی تراکمی عالی خواهد بود. پنل نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند. به موجب قابلیت Always On Display همواره محتوای خاصی همچون زمان، تاریخ و غیره بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر) نشان داده می‌شوند.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

 

همانطور که در بخش قبل گفتیم، صفحه نمایش گلکسی اس 9 بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این مسئله سبب شده که ظاهری بسیار شیک، مدرن و متفاوت برای دستگاه به ارمغان آورده شود. ضمناً سامسونگ روی صفحه نمایش دستگاه را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین صورت از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. البته با این حال توصیه می‌کنیم حتماً برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ را با گلس محافظ LCD بپوشانید. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چگونه است؟

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش گوشی تقریباً اوج کیفیت یک نمایشگر در گوشی‌های موبایل را به تصویر می‌کشد. محتوایی که توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود شادابی و شارپنس عالی دارد و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و همچنین کنتراست عالی نمایشگر گوشی هم با یک نگاه ساده به محتوای آن قابل درک خواهد بود. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و ویدئو باشید، صفحه نمایش 5.8 اینچی و بسیار با کیفیت Galaxy S9 به خوبی این نیازتان را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه از یک پنل سوپر آمولد تشکیل شده، قدرت تولید روشنایی آن عالی است.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

 

به جرئت می‌گوییم که شدت روشنایی که توسط صفحه نمایش گلکسی اس 9 ارائه می‌شود در کمتر گوشی اندرویدی قابل مشاهده خواهد بود. این مسئله سبب گشته تا در محیط‌های باز و تحت تابش نور بتوانید بدون مشکل از گوشی استفاده به عمل آورید و محتوای نمایشگر آن را ببینید. برای اینکه بکارگیری گوشی در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون دردسر انجام گیرد کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 60 یا 70 درصد تنظیم کنید. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این محصول را شامل می‌شود و تقریبا هیچ نقطه ضعفی در طراحی آن وجود ندارد. صفحه نمایش این گوشی بزرگ بوده، رزولوشن و تراکم پیکسلی بالایی دارد، شادابی و شارپنس عالی را ارائه می‌کند و روشنایی آن کم‌نظیر است.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9): سیستم عامل و رابط کاربری

گلکسی S9 سامسونگ به طور پیش فرض از اندروید 8 اوریو بهره می‌برد و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های منفی که در بستر نرم افزاری این گوشی وجود دارد مربوط به نصب بودن اپلیکیشن‌های پیش فرض اضافه می‌شود. اپلیکیشن‌هایی همچون مرورگر، گالری، ایمیل، اپ استور و غیره به طور پیش فرض دو بار در گوشی گلکسی S9 نصب هستند و به نوعی در دو نسخه مختلف اما با یک کارایی ارائه می‌شوند. این مسئله سبب شده که بخشی از حافظه داخلی گوشی بی‌مورد اشغال شود و از سوی دیگر کاربر با لیست عظیمی از اپلیکیشن‌های گوناگون رو به رو گردد که عملاً کارایی نداشته یا کارایی مشابه با دیگر اپلیکیشن‌ها را ارائه می‌کنند.

خوشبختانه امکان حذف برخی از این اپلیکیشن‌های پیش فرض وجود دارد اما همه آن ها قابل حذف نیستند. از سمت مقابل می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که تمایل ندارید توسط دستگاه نشان داده شوند را پنهان یا غیر فعال هم کنید. گلکسی اس 9 از دستیار صوتی و هوشمند این شرکت یعنی بیکسبی (Bixby) پشتیبانی می‌کند. بیکسبی می‌تواند اطلاعات بسیار عالی را در اختیارتان قرار دهد اما برای ما ایرانی‌ها خیلی کاربردی نیست. قابلیت امنیتی همچون امکان ساخت پوشه‌های امن و غیره هم توسط رابط کاربری Galaxy S9 سامسونگ پشتیبانی می‌شوند.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

 

اپلیکیشن‌های خاصی همچون اپلیکیشن Samsung Health می‌توانند در گوشی گلکسی S9 بسیار کاربردی باشند و شما را برای داشتن یک بدن سلامت و فیت هدایت کنند. از دیگر قابلیت نرم افزاری گوشی باید به پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) اشاره کرد که به موجب آن می‌تواند با اتصال گوشی به یک مانیتور حالتی دسکتاپ مانند را از سیستم عامل اندروید گوشی تجربه کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزاری و خوب گوشی گلکسی اس 9 مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت AR Emoji می‌شود. به موجب این قابلیت شما می‌توانید صورت خود را بر روی یک انیمیشن شبیه‌سازی کنید و سپس برخی ویژگی‌های آن نظیر رنگ مو و غیره را تغییر دهید و یک اموجی تلفیق شده با انیمیشن را در قالب فایل گیف (GIF) استخراج نمایید. این قابلیت یکی از ویژگی‌های نرم افزاری بسیار جالب گوشی Galaxy S9 محسوب می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : میان رده ای ارزشمند

اما سرعت عملکرد بستر نرم افزاری گوشی چگونه است؟ در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که بستر نرم افزاری دستگاه عملکرد روانی دارد. یعنی زمانی که در منوها و بخش‌های مختلف رابط کاربری گوشی پرسه بزنید، لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد. حتی اگر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را هم روی گوشی نصب کنید، لگ و تاخیری در عملکرد آن به وجود نمی‌آید. این مسئله از نقاط قوت گوشی گلکسی S9 محسوب می‌شود. بنابراین به صورت کلی باید بگوییم که رابط کاربری و بستر نرم افزاری گلکسی اس 9 سامسونگ وضعیت بسیار مطلوب و رضایت‌بخشی دارند.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9): پردازنده، رم و حافظه داخلی

گلکسی اس 9 سامسونگ از نظر تراشه شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه‌ای از این گوشی که در ایالات متحده عرضه شده از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌برد، اما نسخه عرضه شده آن در بازارهای آسیایی و اروپا از جمله بازار ایران به تراشه اگزینوس 9810 مجهز است. تراشه اگزینوس 9810 یک تراشه بسیار قدرتمند و درجه یک محسوب می‌شود که از لیتوگرافی 10 نانومتری بهره می‌برد. در قلب این تراشه یک پردازنده هشت هسته‌ای وجود دارد که هشت هسته پردازشگر آن در دو مجموعه چهار عضوی طبقه‌بندی می‌شوند. مجموعه نخست شامل چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز است و مجموعه دوم هم شامل چهار هسته پردازشگر Mongoose M3 با فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز می‌شود. پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه اگزینوس 9810 هم پردازنده Mali-G72 MP18 خواهد بود.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

 

رم گوشی Galaxy S9 ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه مختلف 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود. گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و کاربران علاقمند در صورت تمایل می‌توانند با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) میزان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 512 گیگابایت افزایش دهند. اما قدرت و کیفیت عملکرد گوشی چگونه است؟ در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که این محصول از نظر قدرت عملکرد یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار است که کمتر گوشی توان رقابت با آن را دارد. تراشه اگزینوس 9810 و پردازنده مرکزی قدرتمند آن سبب شده‌اند که هر بازی سنگین و HD بدون هیچ مشکلی در دستگاه قابل نصب و اجرا باشد.

حتی زمانی که بازی‌های سنگین را در گوشی برای مدت زمان طولانی اجرا کنید هم لگ و تاخیری در عملکرد دستگاه ایجاد نمی‌شود. اجرای همزمان چند اپلیکیشن و انجام مولتی‌تسکینگ هم به لطف بهره‌مندی از رم 4 گیگابایتی به خوبی توسط Galaxy S9 قابل انجام خواهد بود. پس اگر به دنبال قدرت عملکرد هستید، شک نکنید گلکسی S9 یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی است که هم اکنون قادر به خرید آن خواهید بود. این گوشی حداقل تا 2 الی 3 سال آینده تمام نیازهای یک کاربر معمولی را برطرف خواهد کرد. ما قدرت عملکرد گلکسی S9 را از اصلی ترین نقاط قوت آن به شمار می‌آوریم.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9): دوربین اصلی و سلفی

دوربین گلکسی S9 سامسونگ یکی از جالب‌ترین نوآوری‌های مرتبط با این زمینه را به همراه دارد. دوربین اصلی این گوشی از لنزی 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم آن متغیر است! دیافراگم متغیر تکنولوژی است که به موجب آن اندازه دیافراگم لنز دوربین گوشی با توجه به شدت نوری که در محیط وجود دارد به طور خودکار قابل تنظیم خواهد بود. بازه‌ای که دیافراگم دوربین اصلی Galaxy S9 می‌تواند مابین آن تنظیم شود، از F/1.5 تا F/2.4 خواهد بود. این ویژگی سبب شده تا کیفیت ضبط عکس در محیط‌های کم نور و پر نور به بهترین شکل ممکن امکانپذیر باشد. دوربین اصلی گوشی علاوه بر قابلیت دیافراگم متغیر از قابلیت‌های دیگری همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF،HDR) خودکار و ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

 

در بررسی گلکسی اس 9 به خوبی مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی علیرغم بهره‌مندی از یک لنز واحد عملکرد بسیار عالی دارد. تصاویری که در محیط‌های مختلف با دوربین اصلی این گوشی ضبط می‌شوند فوق‌العاده زیبا، باکیفیت و شامل جزئیات هستند. شک نداشته باشید کمتر گوشی موبایلی در بازار وجود دارد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن به پای گلکسی S9 سامسونگ برسد. شاید اگر قرار باشد رقیبی برای دوربین اصلی این گوشی در نظر بگیرید، گوشی هایی مثل آیفون X، آیفون XS، گلکسی S9 پلاس و تعداد کم دیگری از گوشی های موجود در بازار توان رقابت با آن را داشته باشند. عکسبرداری در محیط‌های کم نور هم به لطف بهره‌مندی دوربین اصلی گوشی از قابلیت "دیافراگم متغیر" با کیفیت شکل ممکن انجام می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

زمانی که در محیط‌های کم نور از دوربین اصلی گوشی برای ضبط عکس استفاده می‌کنید، اندازه دیافراگم آن به طور خودکار روی F/1.5 تنظیم می‌شود و بدین ترتیب توانایی آن در جذب نور محیط افزایش یافته و عکس های بسیار عالی قابل ثبت خواهند بود. در حالت برعکس هم زمانی که نور محیط زیاد باشد، دیافراگم دوربین روی مقادیر بالاتر (تا حداکثر F/2.2) تنظیم خواهد شد و بدین سبب شدت نور دریافتی را کم می‌کند و تا تصویر پرنور و زننده ثبت نشود. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی نصب کرده که آن هم در برخی شرایط می‌تواند به ضبط عکس‌های بهتر کمک کند. پس دوربین اصلی گلکسی اس 9 سامسونگ کیفیت عالی دارد و یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)

 

در سمت مقابل دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S9 از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم ثابت F/2.2 را ارائه می‌کند. ضمناً یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته شده است. با دوربین سلفی گلکسی S9 می‌توانید عکس‌های زیبایی ضبط کنید که برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار مناسب هستند. ضمناً دوربین سلفی گوشی از قابلیت عکسبرداری با پس زمینه تار هم پشتیبانی می‌کند و در این راستا هم کیفیت مطلوبی دارد. بنابراین دوربین سلفی گلکسی اس 9 سامسونگ هم یک دوربین با کیفیت خواهد بود. پس اگر به عکسبرداری با گوشی علاقمند هستید، باز هم سامسونگ Galaxy S9 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان باشد.

 

بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. سامسونگ ظرفیت باتری پرچمدارش را نسبت به سال گذشته افزایش نداده و یک باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر ساعتی را در Galaxy S9 نصب کرده است که قابل جداسازی نیست. توان شارژدهی باتری این گوشی معمولی است و اگر شما کمی بیشتر از حد نرمال از گوشی استفاده کنید با مشکل کمبود شارژ مواجه خواهید شد. در بررسی گلکسی اس 9 مشخص شد که باتری این گوشی می‌تواند در حالت عادی تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. اگر کمی بیشتر از گوشی استفاده کنید، مطمئناً به شارژر یا پاوربانک نیاز پیدا خواهید کرد.

گلکسی S9 سامسونگ از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند. شارژ بیسیم این گوشی در شرایطی که به پد شارژر مناسب دسترسی داشته باشید می‌تواند ویژگی کاربردی باشد، اما سرعت عملکرد آن چنگی به دل نمی‌زند. برای اینکه در این حالت به صورت بیسیم باتری گوشی شما شارژ شود می‌بایست زمان طولانی منتظر باشید. اما شارژ پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع سبب شده که باتری گلکسی S9 با اتصال به شارژر مناسب ظرف مدت زمانی در حدود 115 دقیقه فول شارژ شود. که مدت زمان خوبی برای شارژ باتری گوشی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) پرداختیم. این گوشی به عنوان پرچمدار شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی بازار است که کیفیت ساخت بالا، ظاهر زیبا و قدرت عملکرد عالی دارد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف Galaxy S9 را مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظاهر بسیار زیبا
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند و رم 4 گیگابایتی
  • قابلیت‌های نرم افزاری خوب و متعدد
  • دوربین فوق‌العاده

 

نقاط ضعف:

  • شارژدهی نسبتاً ضعیف باتری
  • قیمت گران