بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو): یک میان رده بی‌نظیر!

نقد و بررسی 01 آبان 1397 علی مظفری

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو): یک میان رده بی‌نظیر!

یکی از جدیدترین گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه سامسونگ گوشی Galaxy J7 Duo (گلکسی جی 7 دو) است. این گوشی نقاط قوت زیادی نظیر بهره‌مندی از رم 4 گیگابایتی، دوربین اصلی خوب، پردازنده عالی، اسکنر انگشت، سیستم عامل به روز و غیره را به همراه دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را عنوان کنیم.

 

معرفی گلکسی جی 7 دو سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Duo)

در ماه آوریل (April) سال 2018 میلادی شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از جدیدترین گوشی‌های میان رده و خوش قیمت خودش با نام اختصاصی گلکسی جی 7 دو (Galaxy J7 Duo) را معرفی کرد. این گوشی که از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شود از بستر سخت افزاری مناسبی بهره‌مند است. قیمت Galaxy J7 Duo هم بسیار خوب و رقابتی در نظر گرفته شده و این مسئله هم از دیگر نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

شاید گوشی‌هایی مثل هوآوی Honor 9 Lite، نوکیا 6، شیائومی Mi A2 Lite یا گلکسی A6 2018 بتوانند رقیب‌هایی برای گلکسی جی 7 دو محسوب شوند و با این گوشی قابل مقایسه باشند. اگر قصد خرید یک گوشی میان رده و خوش قیمت سامسونگ را دارید و Galaxy J7 Duo سامسونگ یکی از گزینه‌های خریدتان است، توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید، چون در این مطلب می‌خواهیم به بررسی Galaxy J7 Duo پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان شرح دهیم.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو): کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر

سامسونگ برخلاف اغلب گوشی‌های امروزی، گلکسی جی 7 دو را از بدنه‌ای غیر یکپارچه ساخته است. این موضوع بدان معناست که قاب پشت گوشی به راحتی توسط کاربر قابل جداسازی بوده و بدین ترتیب امکان دسترسی به باتری دستگاه و حتی تعویض بدون دردسر آن فراهم می‌شود. این سبک طراحی شاید کمی قدیمی به نظر برسد اما نمی‌توان مدعی شد که سبک طراحی خوبی برای یک گوشی میان رده نیست. جنس قاب پشت گوشی Galaxy J7 Duo پلاستیکی است اما از پلاستیک مقاوم و با کیفیتی تشکیل می‌شود. کاملاً مشخص است که سامسونگ سعی کرده با این سبک طراحی، قیمت تمام شده گوشی را کاهش دهد و بتواند آن را با قیمت مقرون به صرفه‌تری روانه بازار کند.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو)

 

بدنه گلکسی جی 7 دو سامسونگ ابعاد 8.2 در 77.2 در 153.5 میلیمتر را ارائه می‌کند و وزن آن به چیزی در حدود 174 گرم می‌رسد. زمانی که از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، شباهت بسیار زیاد Galaxy J7 Duo با نسخه‌های قدیمی‌تر سری گوشی‌های گلکسی جی سامسونگ را بیشتر درک خواهید کرد. مثل گذشته، دکمه فیزیکی هوم بیضی شکلی زیر نمایشگر دستگاه نصب است اما این بار نسبت به قبل کمی باریک‌تر شده تا فضای کمتری از پنل جلوی گوشی توسط حاشیه لبه زیرین نمایشگر اشغال شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی 7: خوش قیمت و با کیفیت

حاشیه‌های سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی نسبتاً باریک هستند اما دو لبه فوقانی و زیرین آن حاشیه‌های ضخیمی دیده می‌شود که البته نسبت به گذشته باریک‌تر شده‌اند. بدین ترتیب صفحه نمایش گوشی چیزی در حدود 70.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. دکمه هوم گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد و کیفیت و سرعت عمل خوبی را هم در این راستا ارائه می‌کند. ضمناً Galaxy J7 Duo قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو)

 

در قاب پشت گوشی لوگوی سامسونگ دیده می‌شود و در بالای این لوگو لنز دوربین اصلی و دوگانه دستگاه به صورت عمودی قرار دارد. در کنار این لنز هم چراغ فلش LED آن نصب است. به طور کلی شاید گلکسی جی 7 دو از نظر ظاهر و سبک طراحی ویژگی خیلی منحصر به فردی نداشته باشد، اما این موضوع به معنای بی‌کیفیت بودن دستگاه نیست. گوشی مذکور با توجه به قیمتی که دارد از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت وضعیت مطلوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو): صفحه نمایش

یکی از ویژگی‌های خوب گوشی Galaxy J7 Duo که در کمتر گوشی میان رده و مقرون به صرفه‌ای شاهد آن هستیم، مربوط به بهره‌مندی دستگاه از صفحه نمایشی سوپر آمولد (Super AMOLED) می‌شود. این نوع از صفحه نمایش در حال حاضر بهترین نوع از پنل نمایشگر گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود که در گوشی‌های رده بالا از آن استفاده به عمل می‌آید، اما سامسونگ گوشی گلکسی جی 7 دو را از آن بهره‌مند کرده است. صفحه نمایش سوپر آمولد این گوشی 5.5 اینچی بوده و نسبت 16 به 9 دارد. رزولوشن صفحه نمایش گوشی اچ دی یا 1280 در 720 پیکسل در نظر گرفته که شاید بهتر بود فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل) در نظر گرفته می‌شد! چون اغلب گوشی‌های هم رده Galaxy J7 Duo از نمایشگر فول اچ دی بهره‌مند هستند.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو)

 

با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه 5.5 اینچی بوده و وضوح اچ دی دارد، بنابراین تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 267 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار خیلی زیادی نیست و در حد گوشی‌های هم قیمت Galaxy J7 Duo خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 70.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد و دو حاشیه سمت راست و چپ آن باریک هستند اما حاشیه‌های بخش فوقانی و زیرین نمایشگر آن ضخیم طراحی شده‌اند. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چگونه داست؟ در بررسی Galaxy J7 Duo مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه کیفیت خوبی در نمایش تصاویر مختلف دارد و شادابی رنگ‌ها، کنتراست خوب و تفکیک‌پذیری مناسب به خوبی در نمایشگر آن دیده می‌شوند.

البته اگر از نمای خیلی نزدیک به محتوای صفحه نمایش گوشی نگاه کنید، ممکن است کمی رزولوشن پایین نمایشگر برایتان قابل درک شود، اما در حالت عادی به هیچ عنوان از کیفیت محتوای صفحه نمایش Galaxy J7 Duo گلکسی جی 7 دو ناراضی نخواهید بود. به دلیل اینکه نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد است، توانایی خوبی در تولید روشنایی دارد. بدین سبب می‌توانید بدون مشکل از آن در محیط‌های باز و تحت تابش نور استفاده کنید و محتوای صفحه نمایش Galaxy J7 Duo را در این شرایط به خوبی مشاهده نمایید. برای مشاهده کامل محتوای نمایشگر در شرایط این چنینی کافیست شدت نور آن را روی 70 درصد تنظیم کنید. به طور کلی باید گفت که کیفیت صفحه نمایش گوشی گلکسی جی 7 دو مطلوب بوده و از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو): سیستم عامل و رابط کاربری

با توجه به اینکه گلکسی جی 7 دو سامسونگ در ماه آوریل سال 2018 معرفی شده، جای تعجبی ندارد که اندروید 8 اوریو به طور پیش فرض روی آن نصب باشد. بنابراین گوشی از نظر سیستم عامل به روز بوده و این موضوع از دیگر نقاط قوت آن به شمار می‌رود. رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) روی این گوشی نصب است و خوشبختانه عملکرد روان و بدون باگی دارد. زمانی که در بخش‌ها و منوهای مختلف سیستم عامل گوشی پرسه بزنید، تقریباً هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد که البته رم 4 گیگابایتی دستگاه هم در این امر بی‌تاثیر نیست! متاسفانه در حالت پیش فرض اپلیکیشن‌های بسیار زیاد و واقعاً بی‌خودی در گوشی نصب هستند که وجود آن‌ها بسیار آزاردهنده خواهد بود و منجر به اشغال فضای ذخیره سازی دستگاه یا همان حافظه داخلی گوشی می‌شود، اما خوشبختانه امکان حذف این اپلیکیشن‌های اضافه وجود دارد.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو)

 

با توجه به اینکه Galaxy J7 Duo به طور پیش فرض از اندروید 8 بهره می‌برد، شک نداشته باشید که آپدیت اندروید 9 پای هم برای آن منتشر خواهد شد. البته ممکن است با توجه به تاخیری که سامسونگ همیشه در انتشار آپدیت‌های اندروید برای گوشی‌هایش داشته، آپدیت اندروید 9 پای برای گلکسی جی 7 دو هم کمی دیرتر منتشر شود اما در هر حال این امر به وقوع می‌پیوندد. بنابراین اگر به روان بودن بستر نرم افزاری و آپدیت بودن سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید، سامسونگ Galaxy J7 Duo یکی از بهترین گوشی‌های میان رده و خوش قیمتی است که قادر به خرید آن خواهید بود.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو): پردازنده،رم و حافظه داخلی

گوشی گلکسی J7 Duo سامسونگ از تراشه اگزینوس 7885 بهره می‌برد که تراشه‌ای با لیتوگرافی 14 نانومتری محسوب می‌شود و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. این تراشه کیفیتی فراتر از کیفیت تراشه‌های میان رده را ارائه می‌کند و بیشتر در گوشی‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از نظر کیفیت "میان رده رو به بالا" هستند. هشت هسته پردازشگر آن در دو مجموعه دسته‌بندی می‌شوند. مجموعه نخست شامل شش هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز خواهد بود و مجموعه دوم هم از دو هسته پردازشگر Cortex-A57 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی Mali-G71 هم وظیفه تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی دستگاه را بر عهده خواهد داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

رم Galaxy J7 Duo سامسونگ ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و بدون تردید یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. حافظه داخلی گوشی هم به طور پیش فرض 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. خوشبختانه گوشی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند و بنا به ادعای سامسونگ با نصب این قطعه می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات گلکسی جی 7 دو را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. اما گذشته از این آمار و ارقام، سامسونگ Galaxy J7 Duo در عمل چگونه است و چه قدرتی را ارائه می‌کند؟

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو)

 

در بررسی Galaxy J7 Duo مشخص شد که گوشی قدرت پردازشی و عملکرد بسیار عالی دارد و از این نظر کیفیتی فراتر از آنچه که تصور داشتیم را ارائه کرد. علاوه بر اینکه انجام کارهای روزمره و عادی با گوشی بدون مشکل انجام می‌شود، دستگاه پتانسیل عالی در اجرای بازی‌های سنگین و HD دارد! در بررسی‌ها گلکسی جی 7 دو به راحتی از پس اجرای بازی‌هایی همچون پابجی، آسفالت 8 و Dead Trigger 2 بر آمد و حتی بعد از 10 دقیقه بازی کردن هم افت سرعت و کیفیت عملکردی از خود نشان نداد! این موضوع ثابت کرد که تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ یک تراشه بسیار خوب برای بکارگیری در گوشی‌های میان رده است که کیفیت عملکرد عالی دارد. پس اگر به قدرت پردازشی اهمیت می‌دهید، گلکسی جی 7 دو یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو): دوربین اصلی و سلفی

در این بخش از بررسی Galaxy J7 Duo در مورد دوربین اصلی و سلفی آن صحبت خواهیم کرد. یکی از ویژگی‌هایی که در مورد این گوشی خیلی زود توجه کاربران را جلب می‌کند مربوط به دوربین اصلی و دوگانه آن می‌شود که از دو لنز 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. هر دو لنز مذکور دیافراگم F/1.9 دارند و لنز 13 مگاپیکسلی مجموعه از فوکوس خودکار و HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی مثل اغلب گوشی‌های دیگر سامسونگ کیفیت بسیار خوبی دارد و مطمئن باشید که کیفیت آن فراتر از هزینه‌ای خواهد بود که برای خرید گوشی پرداخت می‌کنید. با دوربین اصلی دستگاه می‌توانید تحت هر شرایط و به ویژه در محیط‌های با نور مناسب، عکس‌های بسیار با کیفیتی ضبط کنید. عکسبرداری پرتره (Portrait) هم توسط دوربین اصلی آن پشتیبانی می‌شود و کیفیت مطلوبی هم دارد.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو)

 

در محیط‌های کم نور شاید کمی کیفیت ضبط عکس با دوربین اصلی Galaxy J7 Duo افت کند، اما می‌توانید برای رفع این مشکل از چراغ فلش LED گوشی کمک بگیرید. خوشبختانه به دلیل بهره‌مندی لنز دوربین های 13 و 5 مگاپیکسلی دستگاه از دیافراگم F/1.9 افت کیفیت عکسبرداری در محیط‌های کم نور خیلی محسوس و آزاردهنده نخواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی گلکسی جی 7 دو سامسونگ از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل می‌شود که آن هم عملکرد خوبی دارد و برای عکسبرداری‌های عادی سلفی کیفیتی مناسب را ارائه می‌کند. البته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی به اندازه کیفیت دوربین اصلی آن خوب نیست و میزان افت کیفیت عکسبرداری با دوربین سلفی دستگاه در محیط‌های کم نور به مراتب بیشتر از افت کیفیت عکسبرداری با دوربین اصلی دستگاه در همان محیط خواهد بود. اما به طور کلی هر دو دوربین اصلی و سلفی Galaxy J7 Duo عملکرد عالی دارند و کیفیت فراتر از قیمت دستگاه را ارائه می‌کنند. بنابراین اگر به دوربین گوشی اهمیت می‌ دهید، گلکسی جی 7 دو سامسونگ می‌تواند گزینه خرید مناسبی برایتان باشد.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو): باتری و شارژدهی

سامسونگ یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی را برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی جی 7 دو در نظر گرفته است. با توجه به اینکه دستگاه از صفحه نمایشی اچ دی و پردازنده‌ای بهینه بهره می‌برد، انتظار داشتیم که باتری 3000 میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه مناسب باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون روش‌های افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

در بررسی Galaxy J7 Duo مشخص شد که باتری گوشی در حالت بکارگیری نرمال می‌تواند نهایتاً 1 روز انرژی مورد نیاز آن را تامین کند و در اغلب موارد طی نصف روز چیزی حدود 70 درصد شارژ آن خالی می‌شود. پس اگر می‌خواهید بدون نگرانی در مورد خالی شدن شارژ باتری گوشی از گلکسی جی 7 دو استفاده کنید، بهتر است همیشه یک پاوربانک یا شارژر گوشی را به همراه داشته باشید.

 

بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ (گلکسی جی 7 دو)

 

فراموش نکنید که Galaxy J7 Duo از بدنه‌ای جداشدنی بهره می‌برد و شما با جداسازی قاب پشت گوشی می‌توانید خیلی سریع به باتری آن دسترسی پیدا کنید و آن را تعویض نمایید. متاسفانه این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، اما با این حال نیاز نیست که زمان خیلی طولانی را برای فول شارژ شدن باتری دستگاه منتشر بمانید. در بررسی Galaxy J7 Duo مشخص شد که باتری آن ظرف مدت زمانی در حدود 110 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی Galaxy J7 Duo سامسونگ پرداختیم. این گوشی به واقع یکی از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه و میان رده فعلی بازار به شمار می‌رود که مطمئن هستیم از خرید آن پشیمان نخواهید شد. در بخش زیر برخی از اصلی‌ترین نقاط قوت و ضعف دستگاه را ارائه کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • پردازنده پرقدرت
  • رم 4 گیگابایتی
  • به روز بودن سیستم عامل
  • دوربین اصلی و سلفی خوب
  • قیمت عالی

 

نقاط منفی:

  • بدنه پلاستیکی