محصولات مرتبط
نقد و بررسی موبایل سامسونگ Galaxy A52 و Galaxy A52s

نقد و بررسی 27 آذر 1400 علی مظفری

نقد و بررسی موبایل سامسونگ Galaxy A52 و Galaxy A52s

گوشی سامسونگ Galaxy A52 یکی از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ با امکانات کامل است که می‌تواند در همه‌ی‌ بخش‌های فنی شما را در این رنج قیمت موبایل راضی کند. پس از معرفی این گوشی سامسونگ از یک نسخه‌ی بهینه‌ شده به اسم Galaxy A52s هم رونمایی کرد که تغییرات کمی به نسبت نسخه‌ی اصلی داشته است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم هر دو گوشی را با هم بررسی کنیم.

سامسونگ Galaxy A52 یک گوشی با صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل Super AMOLED است و با گوریلا گلس 5 محافظت شده است. صفحه نمایش موبایل Samsung Galaxy A52 نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی داشته، در حالی که نسخه‌ی Galaxy A52s صفحه نمایش 120 هرتزی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تفاوت اصلی دو گوشی در بخش نمایشگر مربوط به رفرش‌ریت گوشی است. قاب هر دو گوشی به صورت پلاستیکی طراحی شده و شاید در مقایسه با انواع موبایل شیائومی که در این رنج قیمت از گوشی با قاب شیشه‌ای استفاده می‌کنند، خیلی جذاب نباشد. اما سامسونگ با استفاده از روکش ماتی که بر روی قاب گوشی قرار داده، ظاهر Galaxy A52 را بسیار جذاب کرده است.

تفاوت دیگر این گوشی در بخش سیستم پردازشی خود را نشان می‌دهد، جایی که کاملا شاهد یک ارتقا سخت افزاری از سامسونگ هستیم. Galaxy A52 با چیپست Snapdragon 720G با طراحی 8 نانومتری معرفی شده بود، در حالی که Galaxy A52s از چیپست قوی‌تر Snapdragon 778G 5G با طراحی 6 نانومتری عرضه شده است. در بخش پردازشگر گرافیکی هم شاهد GPU قدرتمندتری در Galaxy A52s هستیم. پس اگر قدرت پردازشی گوشی برای شما اهمیت دارد، خرید موبایل سامسونگ Galaxy A52s به شما پیشنهاد می‌شود.

 

نقد و بررسی موبایل سامسونگ Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

در بخش دوربین سامسونگ تغییری در گوشی جدید ایجاد نکرده و شاهد یک ماژول دوربین چهارتایی با انواع لنزها برای عکاسی و فیلم برداری هستیم. به صورت کلی امکانات دوربین گوشی Galaxy A52 و Galaxy A52s با توجه به رنج قیمتی که قرار دارند، بسیار مناسب است و می‌توانید خروجی با کیفیتی را در این رده کاربری از آن‌ها بگیرید. دوربین اصلی گوشی سنسوری 64 مگاپیکسلی داشته و از نوع واید است. دوربین اولتراواید گوشی هم 12 مگاپیکسلی است و زاویه دید 123 درجه‌ای دارد. از یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو هم برای تصویربرداری از فواصل نزدیک درنظر گرفته شده است. یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق هم پیکیج دوربین‌های سامسونگ گلسی ای 52 را تکمیل می‌کند. در بخش فیلم برداری هم می‌توانید با این دو گوشی با کیفیت 4K تا 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید.

در بخش باتری هم Samsung Galaxy A52 و Galaxy A52s عملکرد خوبی دارند و از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر استفاده شده که در حالت استفاده‌ی معمولی تا یک روز می‌تواند برای شما شارژدهی داشته باشد. قیمت موبایل Galaxy A52 و قیمت موبایل Galaxy A52s ارزش خرید این گوشی را بالا می‌برد. در ادامه نقد و بررسی Galaxy A52 نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های این دو گوشی خواهیم انداخت.

 

طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ Galaxy A52

 

طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ Galaxy A52

 

سبک طراحی گوشی‌های میان‌رده سامسونگ تقریبا مشابه یک دیگر است و تفاوت‌های کمی را می‌توان میان انواع گوشی‌های آن احساس کرد. موبایل Galaxy A52 و Galaxy A52s هم از این قاعده مستثنی نیستند و با یک گوشی بزرگ با بدنه‌ی پلاستیکی طرف هستیم. یکی از ویژگی‌های مثبت طراحی این گوشی کم بودن برآمدگی یا همان ضخامت ماژول دوربین گوشی است. سنسورهای ای 52 بر روی یک ماژول مستطیلی شکل قرار گرفته‌اند که هم ضخامت کمی دارد هم لبه‌های آن انحنادار طراحی شده است تا ارتفاع این ماژول کمتر از حالت واقعی هم به‌نظر برسد.

 

طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ Galaxy A52

 

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی Samsung Galaxy A52 مربوط به رنگ‌های آن می‌شود. رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی برای این گوشی انتخاب شده که همه‌ی آن‌ها به صورت مات بر روی قاب پشتی طراحی شده‌اند که حس و حال خوبی را در هنگام در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کنند. به‌واسطه‌ی مات بودن بدنه‌ی گوشی، اثر انگشت به‌سختی روی آن می‌نشیند که این هم یک ویژگی‌ مثبت در طراحی Galaxy A52 و Galaxy A52s است.

هر دو گوشی صفحه نمایش 6.5 اینچی دارند که باعث شده که با یک گوشی بزرگ طرف باشیم. اما لبه‌های گرد و نرم، برای استفاده‌ی طولانی مدت و در درست گرفتن گوشی به کمک شما می‌آیند و می‌تواند احساس راحتی در هنگام کار کردن با گوشی داشته باشید. وزن و ابعاد دو گوشی دقیقا مشابه یک‌دیگر است. سامسونگ Galaxy A52 و Galaxy A52s هر دو ابعادی معادل 159.9x75.1x8.4 میلی‌متر دارند و وزن آن‌ها هم 189 گرم است.

 

طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ Galaxy A52

 

بر روی لبه‌ی سمت راست گوشی کلید پاور و کلید کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته است. بر روی لبه‌ی پایینی گوشی هم شاهد ورودی USB Type-C برای شارژ کردن گوشی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون هستیم. بر روی لبه‌ی بالایی گوشی هم اسلات قرار گیری سیم‌کارت و کارت حافظه‌ قرار گرفته است. این درگاه تنها 2 ظرفیت دارد و نمی‌توانید به صورت همزمان از 2 سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی MicroSD بر روی آن استفاده کنید. سامسونگ در Galaxy A52 مشابه سایر گوشی‌های خود تصمیم گرفته از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده کند. حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش هنوز سرعت بالایی ندارد و تاخیر قابل توجهی در آن احساس می‌شود. علاوه بر این جایگاه این حسگر بسیار پایین طراحی شده و باید انگشت خود را تا پایین نمایشگر برای باز کردن قفل حرکت دهید که خیلی جذاب نیست.

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گوشی ردمی نوت 11 شیائومی | Redmi Note 11

 

در مجموع با یک گوشی خوش‌ دست و با کیفیت ساخت خوب طرف هستیم که در این رده کاربری و رنج قیمت موبایل عملکرد خوبی دارد. همچنین هر دو گوشی Galaxy A52 و Galaxy A52s از گواهینامه IP استفاده می‌کنند. به‌واسطه‌ی گواهینامه‌ی IP67 می‌توانید تا عمق 1 متری و مدت زمان 30 دقیقه گوشی را زیر آب قرار دهید.

 

صفحه نمایش Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

صفحه نمایش Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy A52 و Galaxy A52s از نظر ابعاد شبیه به هم هست و هر دو 6.5 اینچ هستند اما Galaxy A52s کمی پوشش‌دهی بیشتری به نسبت Galaxy A52 دارد. حدود 84.9 درصد سطح پنل جلویی گوشی در Galaxy A52s توسط نمایشگر پوشانده شده، در حالی که این عدد برای نسخه‌ی معمولی 84.1 درصد است. هر دو گوشی از پنل Super AMOLED برای استفاده می‌کنند که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. مهم‌ترین ویژگی این پنل صفحه نمایش وجود رنگ‌های بسیار زنده و شفاف است. همچنین زاویه دید گوشی هم بسیار خوب بوده و در هنگام مشاهده‌ی تصاویر از زوایای مختلف کمترین میزان محو شدگی و به‌هم‌ریختگی رنگ‌ها مشاهده می‌شود.

رزولوشون تصویر هر دو گوشی سری Galaxy A52 مشابه هم بوده و 1080x2400 پیکسل را به‌نمایش می‌گذارند. نسبت تصویر گوشی هم 20 به 9 است و تراکم پیکسلی در Galaxy A52 حدود 407 و در Galaxy A52s حدود 405 است. هر دو نمایشگر هم توسط محافظ صفحه‌ی گوریلا گلس 5 پوشیده‌ شده‌اند که در برابر خط خوردگی و ضربه مقاوم هستند.

 

صفحه نمایش Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

اما تفاوت اصلی دو گوشی سامسونگ ای 52 در رفرش‌ریت یا نرخ نوسازی تصویر این دو نمایشگر است. Galaxy A52 صفحه نمایش 90 هرتزی و Galaxy A52s صفحه نمایش 120 هرتزی دارد. طبیعتا هر چه میزان نرخ نوسازی تصویر بیشتر باشد شما می‌توانید تصاویر روان‌تری را در گوشی مشاهده کنید. 120 هرتزی بودن نمایشگر باعث می‌شود با سرعت بالا بتوانید در میان اپلیکیشن‌های مختلف جابه‌جا شوید و انیمیشن‌های بسیار روانی را در هنگام کار با گوشی و بالا و پایین کردن رابط کاربری مشاهده کنید. استفاده از صفحه نمایش‌هایی با نرخ نوسازی تصویر بالای 60 در گوشی‌های میان رده حرکت مثبتی است و حال در گوشی Galaxy A52s می‌توانید به نرخ نوسازی تصویری مانند گوشی‌های پرچمدار دسترسی داشته باشید.

در مجموع صفحه نمایش گوشی Galaxy A52 و Galaxy A52s جز بهترین صفحه نمایش‌های گوشی‌های میان رده در این رنج قیمت هستند و با خرید این دو گوشی می‌توانید تصاویر با وضوح و سرعت بالایی را در قاب نمایشگر‌ آن‌ها مشاهده کنید.

 

سخت افزار و نرم افزار گوشی Samsung Galaxy A52s

 

سخت افزار و نرم افزار گوشی Samsung Galaxy A52s

 

همان‌طور که اشاره کردیم، اصلی‌ترین تفاوت دو نسخه‌ی گوشی Galaxy A52 مربوط به چیپستی است که برای پردازش اطلاعات در گوشی استفاده شده است. سامسونگ در ابتدا در Galaxy A52 از چیپست Qualcomm Snapdragon 720G استفاده کرد که به نسبت رقبای خود در این رنج قیمت عملکرد خیلی خوب نداشت. پردازنده‌ی گوشی Galaxy A52 هشت هسته‌ای است و طراحی 8 نانومتری دارد. برای پردازش اطلاعات گرافیکی هم از Adreno 618 در چیپست گوشی استفاده می‌شود. عملکرد پردازشی این سیستم کاملا قابل‌قبول است و در هنگام استفاده‌ی عادی و روزمره با آن به مشکلی بر نمی‌خورید. اما اگر قصد داشته باشید که با سرعت و کیفیت بیشتری کارهای سنگین با گوشی انجام دهید. برای مثال مشغول تجربه‌ی بازی موبایل با کیفیت بالا شوید، اسنپ‌دراگون 720جی ممکن خیلی خوب شما را همراهی نکند و شاهد باگ‌ها و افت فریم‌هایی در هنگام تجربه بازی باشید.

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی موبایل اپل آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس | iPhone 13 Pro Max

 

از همین رو در نسخه‌ی بهینه‌شده و آپدیت‌شده‌ی Galaxy A52 یعنی Samsung Galaxy A52s از چیپست رده بالاتری برای پردازش اطلاعات استفاده شده است. در این گوشی می‌توانید روی قدرت پردازشی Qualcomm Snapdragon 778G 5G با طراحی 6 نانومتری برای پردازش اطلاعات سنگین حساب باز کنید. این پردازنده هم هشت هسته‌ای است و از ترکیب یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 2.4 گیگاهرتزی Kryo 670 و یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 1.9 گیگاهرتزی Kryo 670 استفاده شده است. همچنین قدرت GPU یا همان پردازنده‌ی گرافیکی گوشی هم بیشتر شده و از Adreno 642L می‌توانید بر روی گوشی استفاده کنید.

 

سخت افزار و نرم افزار گوشی Samsung Galaxy A52s

 

حافظه‌ی رم گوشی هم ظرفیت‌های مختلفی داشته و هر نسخه‌ی شاهد رم‌های متفاوتی از 4 تا 8 گیگابایت هستیم. نسخه‌ی معمولی Galaxy A52 سه مدل حافظه‌ی رم 4، 6 و 8 گیگابایتی دارد، اما گوشی Galaxy A52s تنها در دو نسخه‌ی 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده است. برای ذخیره‌سازی اطلاعات هم می‌توانید از میان دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایت یکی را انتخاب کنید. این گوشی از درگاه MicroSD پشتیبانی کرده و می‌توانید ظرفیت حافظه‌ی گوشی را بیشتر کنید. البته باید توجه داشته باشید که این اسلات قرارگیری کارت حافظه‌ با اسلات سیم‌کارت مشترک است و اگر کارت حافظه‌ را در گوشی قرار دهید، تنها یک اسلات برای قرار دادن سیم کارت در اختیار خواهید داشت.

به صورت کلی قدرت پردازشی گوشی مخصوصا در نسخه‌ی سامسونگ Galaxy A52s در این رنج قیمتی بسیار خوب است و می‌توانید با کیفیت مناسب کارهای سنگینی مانند انواع بازی‌های موبایل را روی گوشی تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های مثبت چیپست Snapdragon 778G مربوط به پایداری بالا آن در استفاده‌ی طولانی مدت است. یعنی زمانی که مدت زمان زیادی را هم با گوشی مشغول فعالیت باشید، در عین داغ شدن گوشی، عملکرد پردازشی افت محسوسی پیدا نخواهد کرد و همچنان می‌توانید با کیفیت و سرعت بالا به پردازش سنگین و بازی‌ای که مشغول آن بودید، ادامه دهید.

 

سخت افزار و نرم افزار گوشی Samsung Galaxy A52s

 

از آنجایی که این دو گوشی با فاصله‌ی زمانی کوتاهی پس از هم معرفی شدند، شاهد تفاوت میان نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری گوشی‌ها نیستیم. Galaxy A52 و Galaxy A52s هر دو با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه شده‌اند. مشابه سایر گوشی‌های سامسونگ در رابط کاربری One UI می‌توانید خیلی سریع و راحت به اپلکیشن‌ها و تنظیمات مختلف گوشی دسترسی داشته باشید. به‌واسطه‌ی نرخ نوسازی تصویر 90 یا 120 هرتزی نمایشگر این دو گوشی می‌توایند با سرعت بسیار بالا در منوها و تنظیمات گوشی جا‌به‌جا شوید. این رابط کاربری امکانات خوبی را برای شخصی سازی بخش‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از افکت‌ها و انیمیشن‌های مخلتفی در بخش‌های مختلف گوشی مانند لاک‌اسکرین و سیستم تشخیص اثر انگشت استفاده کنید. نوار نوتیفیکیشن‌های گوشی را هم می‌توانید به‌راحتی شخصی‌سازی کنید. این گوشی همچنین قابلیت تشخیص چهره دو بعدی داشته و می‌توانید در تنظیمات گوشی، در بخش امنیت، این حالت را هم جایگزین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی کنید. قابلیت‌های دیگری مانند سیستم Game Launcher برای عملکرد بهینه‌تر در بازی‌ها و Edge panel برای دسترسی همیشگی به یک سری از اپلکیشن‌ها در کنار نمایشگر، از دیگر ویژگی‌های نرم افزاری رابط کاربری One UI 3.1 هستند. با توجه به زمان عرضه گوشی و سیستم پردازشی Galaxy A52 و Galaxy A52s پیش‌بینی می‌شود تا سال 2023 شاهد عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی اندروید برای این گوشی میان رده سامسونگ باشیم.

در مجموع با خرید گوشی Galaxy A52 و خرید گوشی Galaxy A52s می‌توانید به یک سیستم پردازشی و رابط کاربری با کیفیتی در این رنج قیمت گوشی دسترسی داشته باشید.

 

دوربین موبایل Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

دوربین موبایل Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

در بخش دوربین تفاوتی میان Galaxy A52 و Galaxy A52s وجود ندارد و در هر دو گوشی می‌توانید با کیفیت یکسان مشغول عکاسی و فیلم برداری شوید. دوربین اصلی گوشی سنسوری 64 مگاپیکسلی با f/1.8 دارد که به لرزشگیر هم مجهز شده است. البته در حالت فیلم‌ برداری این لرزشگیر تنها در حالت ضبط ویدیو 1080p با 30 فریم بر ثانیه فعال می‌شود. لنز اصلی با توجه به اینکه بیشترین میزان گشودگی دریچه دیافراگم را در بین لنزهای گوشی دارد، قادر به جذب نور بیشتری از محیط است و می‌توانید در شب هم تصاویر خوبی را با آن ثبت کنید. رنگ‌ها در دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A52 کمی اغراق شده‌ ثبت می‌شوند و خیلی نزدیک به واقعیت نیستند. در دوربین دیگر گوشی یعنی دوربین اولترا واید هم این مشکل به چشم می‌خورد. دوربین اولترا واید گوشی 12 مگاپیکسلی با f/2.2 است. دوربین دیگر گوشی هم برای عکاسی ماکرو درنظر گرفته شده و 5 مگاپیکسلی با f/2.4 است. در کنار این سه دوربین از یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی هم استفاده شده است که در حالت‌های عکاسی و فیلم بردرای مختلف به خصوص حالت عکاسی پرتره می‌تواند به شما کمک کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

 

 

دوربین موبایل Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

در رابط کاربری نرم افزار دوربین می‌توانید خیلی راحت به همه تنظیمات دسترسی داشته باشید و حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم برداری را تست کنید. حالت‌های عکاسی پاناروما، پرتره، HDR، حالت‌ عکاسی Fun Mode و... هم در بخش دوربین وجود دارد. حالت‌های خاصی هم برای گذاشتن فیلتر به صورت همزمان هنگام تصویر برداری و تنظیم بخش‌های مختلف آن وجود دارد و برای مثال می‌توانید میزان صاف بودن و یا وضوح تصاویر را به صورت دستی تنظیم کنید.

 

دوربین موبایل Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

برای فیلم برداری هم می‌توانید با دوربین گوشی Galaxy A52 با کیفیت 4K تا 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید. در حالت 1080p هم امکان فیلم برداری 30 و 60 فریم بر ثانیه وجود دارد. همان‌طور که اشاره شد لرزشگیر دوربین اصلی تنها روی فیلم برداری 1080p و حالت 30 فریم بر ثانیه فعال خواهد شد. دوربین سلفی گوشی هم سنسوری 32 مگاپیکسلی دارد که با f/2.2 فاصله‌ی کانونی 26 میلی‌متری را برای عکاسی و فیلم برداری در اختیارتان قرار می‌دهد. دوربین سلفی Galaxy A52 که از نوع واید است، تنها قابلیت فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه را دارد و می‌توانید این نرخ فریم با کیفیت‌های 4K و 1080p فیلم برداری کنید.

به صورت کلی در بخش دوربین می‌توانید به یک ترکیب با کیفیت در این رنج قیمت دسترسی داشته باشید. دوربین و کیفیت تصاویر جز نکات قوت این گوشی نیست و مشکلاتی به‌خصوص در بخش رنگ‌ها و وایت بالانس به چشم می‌خورد، اما در مجموع برای امور عکاسی عادی و روزمره شما را راضی خواهد کرد.

 

باتری گوشی سامسونگ Galaxy A52

 

باتری گوشی سامسونگ Galaxy A52

 

بدنه‌ی نسبتا باریک گوشی و وزن مناسب Galaxy A52 باعث شده که سامسونگ از باتری با ظرفیت کمتری به نسبت رقبا این رده کاربری در گوشی استفاده کند. باتری گوشی Galaxy A52 و Galaxy A52s هر دو از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر است که می‌توانید با یک شارژر 25 وات آن را شارژ کنید. در حالت استفاده‌ی عادی که می‌توانید بیشتر از یک روز هم با گوشی کار کنید، اما در صورت استفاده‌ی نیمه‌ حرفه‌ای و کمی سنگین ممکن است نیاز به شارژر در طول روز پیدا کنید. به واسطه‌ی فناوری شارژ سریع این گوشی در مدت زمان 30 دقیقه 50 درصد ظرفیتش شارژ می‌شود. برای فول شارژ کردن Galaxy A52 هم حدود 1 ساعت و 15 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. باتری Galaxy A52 و Galaxy A52s عملکرد خوبی دارد اما اگر الویت شما از خرید گوشی، یک گوشی با شارژدهی فوق‌العاده است، Galaxy A52 گزینه‌ی اول شما نمی‌تواند باشد.

 

جمع‌بندی نقد و بررسی موبایل سامسونگ Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

جمع‌بندی نقد و بررسی موبایل سامسونگ Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

موبایل Samsung Galaxy A52 و Galaxy A52s دو گوشی با کیفیت در میان گوشی‌های میان رده بازار هستند که می‌توانید با یک قیمت مناسب به امکانات خوبی در آن‌ها دسترسی داشته باشید. Galaxy A52 یک بدنه‌ی خوش‌دست دارد و صفحه نمایش 6.5 اینچی آن با پنل Super AMOLED کیفیت تصویر بالایی را برای شما به‌نمایش خواهد گذاشت. اگر قدرت پردازشی بالا برای شما اهمیت ندارد، خرید موبایل Galaxy A52 گزینه‌ی خوبی برای شما است. اما اگر نیاز به پردازش اطلاعات سنگین‌تر دارید و یا قصد دارید به صورت طولانی با آن مشغول بازی‌ شوید، خرید Galaxy A52s با توجه به چیپست قوی‌تر، انتخاب منطقی‌تری برای شما است. اما در بخش باتری و دوربین در این رنج قیمت موبایل می‌توانید انتخاب‌های دیگری مانند Xiaomi Redmi Note 10 Pro داشته باشید. به صورت کلی اگر خوش دست بودن و زیبایی گوشی و همینطور کیفیت نمایشگر و سیستم پردازشی برای شما اهمیت دارد، گوشی سامسونگ Galaxy A52 و Galaxy A52s می‌توانند رضایت شما را جلب کنند.

 

نکات مثبت:

  • طراحی زیبا گوشی و استفاده‌ی از بدنه‌ی مات
  • خوش دست بودن گوشی
  • صفحه نمایش با کیفیت با پنل Super AMOLED
  • پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی
  • قدرت پردازشی بالا به‌واسطه‌ی Snapdragon 778G
  • امکان فیلم برداری 4K با تمامی دوربین‌ها
  • فناوری شارژ سریع و وجود شارژر 25 واتی

 

نکات منفی:

  • اغراق رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی و اولترا واید
  • لرزشگیر دوربین فقط در حالت 1080p و 30 فریم فعال است.