نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

نقد و بررسی 08 تیر 1399 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

گلکسی اس 20 سامسونگ (Samsung Galaxy S20) نسخه‌ای از سری جدید پرچمدار این شرکت کره‌ای است. این گوشی در سه نسخه Samsung Galaxy S20، Samsung Galaxy S20 5G و Samsung Galaxy S20 5G UW عرضه شده و به عنوان یکی از گوشی های گران قیمت بازار شناخته می‌شوند، اما آیا ارزش خرید دارند؟ در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه فوریه (February) سال 2020 بود غول کره‌ای صنعت موبایل یا همان سامسونگ از پرچمداران جدیدش یعنی سری گوشی های گلکسی اس 20 رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی S20 در سه نسخه به بازار ارائه شده است. دو نسخه خاصی از پرچمداران جدید این کمپانی از شبکه 5G و 5G UW پشتیبانی می‌کنند که نسل جدیدی از شبکه های ارتباطی بوده و از سرعت به مراتب بالاتری در اتصال اینترنت و رد و بدل دیتا پشتیبانی به عمل می‌آورند.

ما در این مقاله اختصاصی قصد داریم به نقد و بررسی گلکسیS20 سامسونگ بپردازیم. برای درک بهتر نقاط قوت و ضعف گوشی و ارائه یک نقد و بررسی کاربردی تر ما برای مدت زمان 7 روز از گوشی استفاده کردیم تا به طور کامل ویژگی های دستگاه و قابلیت هایش برای ما قابل درک شوند. سعی می‌کنیم نقد و بررسی گوشی نام برده شده را به صورتی ارائه کنیم که فقط جنبه کاربردی داشته باشد، در همین راستا خیلی وارد جزئیات نمی‌شویم.اگر قصد خرید Galaxy S20 سامسونگ را دارید و می‌خواهید بهتر این اسمارتفون را بشناسید، توصیه داریم تا انتهای این بررسی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

سامسونگ در سری گوشی های پرچم دار خود بهترین کیفیت را ارائه می دهد و طبیعتا گوشی S20 هم این قاعده مستثنا نیست. این اسمارتفون به یک فریم آلومینیومی با کیفیت مجهز شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود که مقاومت بسیار خوبی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز خواهد داشت. گوشی از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی می‌کند و قاعدتا باید بتواند حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب بدون کوچک ترین مشکل غوطه‌ور شده و دوام بیاورد. ما در بررسی گلکسی S20 این گوشی را داخل آب فرو نبردیم و طبیعتا انجام این کار هم معقولانه نیست اما به جرئت می‌گوییم که گوشی از این نظر کیفیت ساخت بالایی دارد و آب و مایعات به راحتی نمی‌توانند داخل آن نفوذ داشته باشند. با این حال توصیه داریم تا حد ممکن از تماس مستقیم آب و مایعات با گوشی های موبایل و حتی اسمارتفون های ضد آب خودداری کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

بدنه گوشی اس 20 ابعاد 7.9 در 69.1 در 151.7 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 163 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی اندازه متعارفی خواهد داشت و وزن نسبتا سبک و مناسبی هم دارد که حمل‌پذیری آن را ساده‌تر می‌کند. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی به عمل آورده و به سوکت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز است و متاسفانه سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجزایی ندارد. از دیگر ویژگی های مهمی که کیفیت ساخت خوب گوشی را به رخ می‌کشد می‌توان به بهره‌مندی از اسکنر انگشت داخل ال سی دی نوع اولتراسونیک (Ultrasonic) اشاره کرد که به مراتب تکنولوژی بهتری در مقایسه با اسکنر های مشابه نوع اپتیک (Optic) را ارائه می‌کند.

در بررسی گلکسی S20 مشخص شد که اسکنر انگشت آن واقعا سرعت و دقت عمل عالی دارد و در شرایط گوناگون به راحتی می‌تواند با قرار گرفتن انگشت گوشی روی بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه، تایید هویت را انجام دهد. پس از نظر کیفیت ساخت، گوشی اس 20 یکی از بهترین های سامسونگ است و جای شکی در این مسئله وجود ندارد. اما ظاهر و سبک طراحی گوشی چطور خواهد بود و چقدر جذابیت دارد؟ در طراحی گوشی S20 سعی شده که از سبک طراحی نوین و مورد پسند امروزی کاربران پیروی شود. بکارگیری پنل شیشه‌ای در قاب پشت و جلوی دستگاه سبب شده گوشی براق، جذاب و چشم‌نواز شود.

همچنین وقتی از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن کاملا توجهتان را جلب می‌کند. صفحه نمایش این گوشی تقریبا حاشیه‌ای ندارد و کل پنل جلوی دستگاه را دربر می‌گیرد. در قسمت فوقانی صفحه نمایش و درون آن هم یک لنز دوربین سلفی کوچک تعبیه شده است. قاب پشت گوشی به غیر از براق بودن یک ویژگی دیگر هم دارد که در نگاه اول جلب توجه خواهد کرد. این ویژگی مربوط به سبک و محل نصب لنز های دوربین اصلی دستگاه می‌شود. سامسونگ بدین منظور یک قسمت اختصاصی مستطیل شکل و مشکی رنگ را در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی تعبیه کرده و لنزهای دوربین اصلی دستگاه را در این قسمت تعبیه می‌کند. این بخش مستطیل شکل حالتی برآمده دارد و بهتر است برای محافظت از آن حتما از گلس محافظ دوربین استفاده شود.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

وقتی گوشی سامسونگ Galaxy S20 را در دست بگیرید واقعا حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و اصطلاحا خوش دست بودن آن را کامل احساس خواهید کرد. این گوشی به گونه‌ای طراحی شده که جلب توجه می‌کند و ظاهری بسیار شیک دارد. بنابراین اگر به این موضوع اهمیت می‌دهید، گلکسی اس 20 می‌تواند گزینه خرید مناسبی برایتان باشد. در مجموع از این بخش نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که ظاهر زیبا و شیک و کیفیت ساخت بالا از اصلی ترین ویژگی های مثبت و نقاط قوت دستگاه هستند.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: صفحه نمایش 

سامسونگ واقعا استاد تولید صفحه نمایش های درجه یک و فوق‌العاده با کیفیت است. طبیعتا انتظار می‌رود که در گوشی پرچمدار این برند از بهترین پنل های نمایشگر استفاده شود و واقعیت هم این است که سامسونگ همیشه همین کار را انجام داده و می‌دهد. گلکسی S20 از یک پنل نمایشگر Dynamic AMOLED 2x بهره‌مند شده که اندازه 6.2 اینچی دارد. رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی توسط آن ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 563 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار تراکم پیکسلی فوق‌العاده بالایی است. نمایشگر دستگاه نسبت تصویر 20 به 9 دارد و طبق آمار تقریبا 89.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته است.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی انواع صفحه نمایش گوشی

بنابراین حاشیه های بسیار باریک صفحه نمایش گوشی سبب شده‌اند که ظاهری بسیار جذاب برای آن ایجاد شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم لنز دوربین سلفی گوشی درون نمایشگر و در قسمت فوقانی آن تعبیه شده و بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه هم قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند. ضمنا سامسونگ روی نمایشگر Galaxy S20 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده و بدین ترتیب مقاومت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز را تقویت می‌کند. در بررسی گلکسی S20 مشخص شد که واقعا شیشه گوریلاگلس 6 مقاومت و دوام عالی از این نظر دارد اما با این وجود برای اطمینان هم که شده بهتر است یک لایه گلس محافظ ال سی دی هم روی صفحه نمایش گوشی نصب کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

اما مهمترین مسئله‌ای که در این بخش بررسی Galaxy S20 باید به آن پرداخته شود مربوط به کیفیت عملکرد صفحه نمایش 6.2 اینچی آن خواهد بود. همانطور که گفتم سامسونگ استاد تولید پنل های نمایشگر با کیفیت است و این مسئله با نگاه کردن به محتوای گوشی S20 به خوبی قابل درک می‌شود. محتوا روی صفحه نمایش این گوشی بسیار دقیق، زیبا، شاداب، شارپ و واضح ارائه خواهد شد. کنتراست بسیار عالی هم توسط صفحه نمایش گوشی ارائه می‌شود و در مجموع این موارد سبب می‌گردند که کاربر از کیفیت خوب نمایشگر گوشی لذت ببرد. با توجه به این موضوع و همچنین در نظر گرفتن این مسئله که پنل نمایشگر گوشی 6.2 اینچی و بدون حاشیه است، تماشای فیلم، سریال، وبگردی و انجام سایر اقدامات این چنینی در آن می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

نکته بعدی که در نقد و بررسی گلکسی S20 متوجه آن شدیم مربوط به قدرت و توان عالی صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) می‌شود. عموما پنل های نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) سامسونگ از این نظر فوق‌العاده بودند اما حالا پنل Dynamic AMOLED 2x این شرکت می‌تواند از این نظر بهترین باشد! در بررسی دستگاه مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر گوشی بر روی 80 درصد به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور کاملا محتوای روی صفحه گوشی را دید و با آن در تعامل بود. بنابراین نمایشگر گوشی قدرت تولید روشنایی عالی دارد و استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور به راحتی امکانپذیر می‌شود. در مجموع صفحه نمایش با کیفیت یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی سامسونگ Galaxy S20 خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

در مورد سیستم عامل و بستر نرم افزاری نمی‌خواهیم خیلی وارد جزئیات شویم چون به هر حال همه می‌دانند که سامسونگ تولید کننده اسمارتفون های اندرویدی است و گوشی های آن از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و اندروید هم ویژگی های مثبت و منفی خودش را دارد. اندروید 10 به طور پیش فرض روی گوشی S20 نصب شده و رابط کاربری One UI 2 سامسونگ هم روی آن نصب است. برای آشنایی دقیق با قابلیت های جدید و بهبودهایی که در این رابط نسبت به نسل قبل ایجاد شده می‌توانند مقاله "مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ" را مطالعه کنید. نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ نسبت به نسخه قبل واقعا بهتر شده و این مسئله یکی از ویژگی های مثبتی است که گوشی اس 20 هم به طور پیش فرض از آن بهره‌مند خواهد بود. با توجه به اینکه گوشی پرچمدار سال 2020 شرکت سامسونگ است پیش‌بینی می‌کنیم که پشتیبانی نرم افزاری از آن هم حداقل تا 2 سال آینده صورت پذیرد و تمام آپدیت های اندروید برای این گوشی منتشر شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

رابط کاربری One UI 2 نسبتا سبک و بهینه است و به عقیده ما در حال حاضر بهترین رابط کاربری است که در گوشی های اندرویدی مختلف شاهد بکارگیری آن هستیم. این رابط امکان استفاده از گوشی در حالت تمام صفحه و با دستورات اشاره‌ای را می‌دهد و در این حالت واقعا تجربه‌ای مناسب و جذاب را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. بیکسبی (Bixby) یا همان دستیار صوتی و هوشمند سامسونگ در آن ارائه شده اما متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و به نوعی توسط ما ایرانی ها قابل استفاده نیست. قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) هم توسط گوشی پشتیبانی می‌شود که به موجب آن می‌توان با اتصال گوشی به یک مانیتور، تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از آن دریافت کرد. این قابلیت در بررسی گلکسی S20 واقعا توجه ما را جلب کرد.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

با توجه به اینکه Galaxy S20 پرچمدار سامسونگ است، بنابراین جای شک و تردیدی وجود ندارد که انجام کارهای روزمره و نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره به راحتی در آن قابل انجام است. در بررسی گوشی هم متوجه همین امر شدیم و ما طی یک هفته استفاده از دستگاه بدون مشکل از اپلیکیشن های نام برده شده استفاده کردیم و با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نشدیم. بنابراین بهره‌مندی دستگاه از رابط کاربری خوب، بستر نرم افزاری روان و به روز و پشتیبانی از قابلیت هایی مثل سامسونگ دکس و همچنین دریافت قطعی تمام آپدیت های اندروید تا چند سال آینده از ویژگی های مثبت آن هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

 مطمئنا از گوشی که به عنوان پرچمدار سامسونگ روانه بازار شده انتظار می‌رود که قدرت پردازشی بالایی داشته باشد! گلکسی اس 20 سامسونگ برای برآورده کردن این انتظار از تراشه اگزینوس 990 بهره‌مند شده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 بوده و فرکانس 2.5 گیگاهرتزی دارند و در نهایت هم دو هسته پردازشگر دیگر آن از نوع Mongoose M5 خواهند بود و فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتزی خواهند داشت. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 هم در تراشه اگزینوس 990 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است که نسخه عرضه شده در بازارهای آمریکای گوشی S20 به جای تراشه اگزینوس 990 از تراشه اسنپدراگون 885 کوالکام بهره می‌برد اما نسخه جهانی، اصلی و عرضه شده در بازار ایران آن به تراشه اگزینوس 990 مجهز است. طبیعتا ما در بررسی گلکسی S20 از نسخه مجهز به تراشه اگزینوس 990 آن استفاده کردیم. گوشی نام رده شده از رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم بهره می‌برد و امکان نصب حافظه جانبی هم در دو نسخه Galaxy S20 و Galaxy S20 5G آن وجود دارد. اما قدرت پردازشی دستگاه چطور است؟ برای درک این مسئله ما بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را روی گوشی نصب و هر یک را 15 دقیقه اجرا کردیم. سپس از آن ها خارج شده و مابین چند اپلیکیشن از پیش تعیین شده جهش هایی داشتیم تا سرعت و ثبات عملکرد رم گوشی مشخص شود.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

نتیجه بررسی گلکسی S20 نشان داد که گوشی بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل و فورتنایت بر می‌آید. حتی کوچک ترین لگ و تاخیری هم در حین اجرای این بازی ها در عملکرد گوشی مشاهده نشد و فقط بدنه آن بعد از 20 دقیقه اجرای بازی های نام برده شده کمی بیش از حد داغ به نظر می‌آمد که وقوع آن با توجه به افزایش فرکانس کار هسته‌های پردازشگر دستگاه امری طبیعی خواهد بود. جهش مابین اپلیکیشن های خاص پس زمینه بعد از اجرای دو گیم نام برده شده هم با سرعت و دقت بالایی انجام شد و این مسئله نشان داد که رم 12 گیگابایتی گوشی به خوبی از پس مولتی‌تسکینگ و پردازش دشوارترین شرایط مرتبط با آن بر می‌آید.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

بنابراین در مجموع اگر به دنبال خرید گوشی هستید که قدرت پردازشی خوبی داشته باشد، سامسونگ گلکسی اس 20 بدون تردید یکی از بهترین گوشی های اندرویدی است که می‌تواند این انتظار شما را برآورده سازد. به عقیده ما این گوشی حداقل تا 3 سال آینده از پس اجرای سنگین ترین گیم های اندرویدی بر می‌آید و اقدمی وجود ندارد که با استفاده از آن قادر به انجامش نباشید. ما در طول یک هفته کار کردن با این گوشی خیلی به انجام بازی های سنگین نپرداختیم و تقریبا استفاده معمولی و عادی از آن داشتیم و خوشبختانه هیچوقت با لگ، تاخیر و اختلال های این چنینی رو به رو نشدیم. بنابراین قدرت پردازشی خوب یکی دیگر از اصلی ترین ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 است.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

 یکی از جالب ترین ویژگی های گوشی S20 مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از سه لنز مختلف تشکیل شده که یکی از آن ها 64 مگاپیکسلی است! این امر سبب می‌شود که توجه خیلی از کاربران به دوربین این اسمارتفون جلب گردد. سه لنز دوربین پشت گوشی به ترتیب 12 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 64 مگاپیکسلی نوع تله‌فتو (Telephoto) و 12 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 1.1x، زوم هیبریدی 3x، تصویربرداری فوق پایدار (Super Steady Video Recording)، عکسبرداری پانوراما، HDT، عکسبرداری پرتره و عکسبرداری با زاویه گسترده هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ:

 

یکی دیگر از ویژگی های بسیار جالب و خاص دوربین گوشی Galaxy S20 مربوط به امکان ضبط ویدیو های 8k با نرخ 24 فریم در هر ثانیه می‌شود که می‌تواند برای علاقمندان به ضبط ویدیو با دوربین گوشی تجربه‌ای کم‌نظیر را به ارمغان آورد. ویدیو های 8K در واقع ویدیوهایی هستند که از نظر کیفیت و وضوح دو برابر وضعیت بهتری در مقایسه با ویدیو های نوع 4K دارند. البته امکان ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی ارائه می‌شود. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی چطور است؟ در بررسی گلکسی S20 سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب می‌تواند فوق‌العاده باشد! چه عکس های معمولی و چه عکس های پرتره در این شرایط با کیفیت عالی قابل ضبط هستند و از جزئیات بسیار خوبی برخوردار خواهند بود.

در محیط های با نور کم شاهد افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی گوشی S20 خواهید بود اما مقدار این افت کیفیت به قدری نیست که آزاردهنده باشد و حتی می‌توان در برخی مواقع آن را نادیده گرفت. بنابراین در اینگونه محیط ها هم امکان ضبط عکس های خوب با دوربین اصلی گوشی اس 20 را خواهید داشت. ضبط ویدیو هم با دوربین اصلی گوشی نام برده شده تجربه‌ای مطلوب را برایتان به ارمغان می‌آورد و شرایط کاملا مشابه برای ضبط عکس های با زاویه گسترده یا عکس های پرتره هم برقرار است. بنابراین در مجموع دوربین اصلی گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و Galaxy S20 از این نظر یکی از بهترین های بازار محسوب می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

اما دوربین سلفی این گوشی چه کیفیتی را ارائه کرده و آیا مثل دوربین اصلی دستگاه قدرت و کیفیت مناسبی دارد؟ سامسونگ یک لنز 10 مگاپیکسلی نوع واید را به عنوان دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، تماس تصویری دوآل (Dual Video Call)، قابلیت HDR خودکار، عکسبرداری پرتره سلفی و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی گلکسی S20 سامسونگ مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و به ویژه در محیط های با نور مناسب می‌توان با آن عکس های عالی ضبط کرد. در محیط های کم نور و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت می‌کند و مقدار افت آن هم تقریبا محسوس است.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین های اصلی و سلفی گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 از کیفیت عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند و بدون تردید کیفیت خوب دوربین یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی محسوب می‌شود. اگر به عکسبرداری پرتره یا ضبط ویدیو با دوربین گوشی علاقه دارید، پرچمدار سامسونگ می‌تواند گزینه خرید عالی برای شما باشد.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: باتری و شارژدهی 

مثل همیشه آخرین بخش بررسی گلکسی S20 سامسونگ را به باتری و بررسی کیفیت شارژدهی آن اختصاص می‌دهیم. سامسونگ یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت را برای این گوشی در نظر گرفته که پیش‌بینی می‌کنیم قدرت شارژدهی قابل قبول و استانداردی داشته باشد. در بررسی گوشی موبایل نام برده شده مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال با یک مرتبه شارژ باتری گوشی سامسونگ Galaxy S20 تقریبا می‌تواند 1 الی 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از دستگاه استفاده کند. البته طبیعتا مقدار دقیق شارژدهی باتری گوشی به میزان و نوع استفاده شما از دستگاه بستگی دارد و 1 الی 1.5 روز شارژدهی فقط مربوط به حالت نرمال و استاندارد کار با گوشی می‌شود. پس می‌توان اینطور گفت که قدرت شارژدهی باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 معمولی و بوده و وضعیت قابل قبولی را ارائه می‌کند اما عالی نیست.

خوشبختانه سامسونگ گوشی S20 را با یک شارژر فابریک و اورجینال 25 واتی روانه بازار کرده است! بنابراین گوشی از قابلیت فست شارژ یا همان شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که با استفاده از شارژر فابریک این گوشی تقریبا می‌توانید ظرف مدت زمان 70 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کنید. عموما با 30 دقیقه اتصال گوشی به شارژر اصلی خودش هم می‌تواند حدود 55 درصد باتری آن را شارژ کرد. اما دو ویژگی دیگر هم وجود دارند که به باتری گوشی سامسونگ Galaxy S20 مربوط می‌شوند و باید به آن ها هم اشاره داشته باشیم.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گوشی شیائومی Redmi 9T| تازه وارد شیائومی با باتری 6 هزار میلی آمپری!

قابلیت اول مربوط به قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی خواهد بود که با استفاده از پد اختصاصی که سامسونگ عرضه کرده می‌توان از آن بهره گرفت و بدون نیاز به وصل کردن گوشی به شارژر، شاهد شارژ شدن باتری آن بود. قابلیت دوم هم مربوط به پشتیبانی دستگاه از شارژ بیسیم معکوس 9 واتی (Reverse Wireless Charging) می‌شود که به موجب آن گوشی مثل یک پاوربانک بیسیم عمل می‌کند و می‌تواند باتری دیگر اسمارتفون هایی که از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل می‌آورند را شارژ نماید. پس در مجموع قدرت شارژدهی باتری گوشی سامسونگ Galaxy S20 معمولی است و سرعت شارژ مجدد آن وضعیت خوبی دارد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ (Samsung Galaxy S20) پرداختیم. این گوشی به همراه دو نسخه 5G و 5G UW دو نسخه پشتیبانی کننده از اتصال 5G پرچمدار سال 2020 شرکت سامسونگ روانه بازار شده اند و واقعا می‌توانند برای کسانی که به سرعت اینترنت و دستیابی به بهترین سرعت در آینده نزدیک اهمیت می‌دهند گزینه خرید عالی باشد. اگرچه قیمت Galaxy S20 ارزان نیست اما گوشی از کیفیت ساخت و سخت افزار عالی بهره می‌برد و ارزش خرید مناسبی دارد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • ظاهر بسیار زیبا و جذاب
  • صفحه نمایش بزرگ، زیبا و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری به روز و روان
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین اصلی و سلفی بسیار خوب
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ بیسیم معکوس 9 واتی

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S20