نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: زیبا و قدرتمند

نقد و بررسی 09 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: زیبا و قدرتمند

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس 5 جی (Samsung Galaxy S20 Plus 5G) در ماه فوریه (February) سال 2020 رونمایی شد و از گوشی های خاص غول کره‌ای صنعت موبایل است که قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی و اینترنت 5G را دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن را مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سامسونگ با رونمایی از پرچمداران جدید خودش توانست توجه خیلی از علاقمندان به موبایل و اسمارتفون های اندرویدی را به سمت و سوی خویش جلب نماید و در این راستا واقعا موفق عمل کند. یکی از جالب ترین گوشی های سامسونگ که در فوریه سال 2020 شاهد رونمایی آن بودیم گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس 5 جی (Samsung Galaxy S20+ 5G) است. این گوشی از جدیدترین نسل ارتباطی و اینترنت یعنی 5G پشتیبانی می‌کند و این یکی از جالب ترین ویژگی های آن محسوب می‌شود.

اما اگر قصد خرید این اسمارتفون را دارید حتما تمایل خواهید داشت که بهتر با ویژگی های مثبت و منفی دستگاه آشنا شوید و برای آشنایی با این نقاط قوت و ضعف حتما باید تجربه بکارگیری عملی گوشی با شما به اشتراک گذاشته شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای کار با این موبایل را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهید. سعی می‌کنیم به معرفی مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آن بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 طبیعتا از آنجایی که گوشی S20+ 5G از پرچمداران شرکت سامسونگ است نباید از کیفیت ساخت پایینی برخوردار باشد و می‌بایست نشان دهنده اقتدار و توانایی این کمپانی در تولید اسمارتفون باشد. سامسونگ در طراحی و ساخت گوشی نام برده شده تمام سعی خودش را داشته تا هم گوشی زیبا و ظریفی را روانه بازار سازد و هم کیفیت ساخت آن را در بالاترین سطح ممکن قرار دهد. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود. به همین سبب وقتی به گوشی نگاه کنید بدنه آن براق، زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. در بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که مقاومت پنل جلو و قاب پشت گوشی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز بسیار خوب است و این مسئله یکی از ویژگی های مطلوب دستگاه به شمار می‌رود اما با این حال توصیه داریم برای محافظت بیشتر از قاب و صفحه نمایش گوشی حتما از گلس محافظ قاب پشت و گلس محافظ ال سی دی استفاده نمایید.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

بدنه گوشی ابعاد 7.8 در 73.7 در 161.9 میلیمتری دارد و وزن آن حدودا 188 گرم خواهد بود. بنابراین گوشی نسبتا بزرگ و سنگین است، اما طبیعتا به اندازه Galaxy S20 Ultra که یک غول اندرویدی محسوب می‌شود، نخواهد بود! سامسونگ گوشی اس 20 پلاس 5G را به صورت ضد آب طراحی کرده و بدنه این دستگاه در برابر نفوذ آب واقعا مقاومت عالی دارد. استاندارد ضد آب IP68 توسط آن پشتیبانی می‌شود و بدین سبب می‌توان دستگاه را تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب قرار داد. ما در بررسی گلکسی S20 Plus 5G عملا ضد آب بودن گوشی را تست نکردیم و معقولانه هم نیست که این موضوع در عمل مورد تست قرار گیرد، اما به شما اطمینان می‌دهیم پاشش قطرات آب و تماس کوتاه مدت با آب در گوشی هیچ اختلالی ایجاد نمی‌کنند، اگرچه بهتر است تا حد امکان از وقوع این موارد جلوگیری شود.

گوشی سامسونگ Galaxy S20+ 5G از یک اسکنر انگشت داخل ال سی دی بهره می‌برد که از نوع اولتراسونیک است و به مراتب نسبت به اسکنر های مشابه نوع اپتیک عملکرد بهتری دارد. تکنولوژی اولتراسونیک سبب می‌شود که اسکنر گوشی سریع‌تر و دقیق تر عمل نماید و بهتر قادر به تایید هویت کاربر و آنلاک نمایشگر یا رد تایید هویت وی باشد. گوشی به پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز است و قابلیت نصب همزمان دو سیم کارت را دارد اما از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری بهره نمی‌برد. با در دست گرفتن گوشی چه حسی به کاربر منتقل می‌شود و ظاهر آن چگونه است؟

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ردمی 9 شیائومی | Xiaomi Redmi 9

وقتی Galaxy S20 Plus 5G را در دست بگیرید کاملا متوجه خواهید شد که با یک گوشی رده بالا و فوق‌العاده با کیفیت رو به رو هستید. قاب گوشی خیلی ظریف طراحی شده و نمایشگر بدون حاشیه آن واقعا ظاهری جذاب را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. لنز دوربین سلفی گوشی هم درست در بخش فوقانی ال سی دی و درون این قطعه تعبیه شده تا سامسونگ بتواند ضخامت حاشیه های نمایشگر دستگاه را به حداقل برساند. گوشی از نمای پشت هم ظاهر جذابی دارد اما ما خیلی با سبک طراحی محل نصب لنز های دوربین اصلی آن موافق نیستیم. سامسونگ برای تعبیه لنز های دوربین اصلی گوشی یک قسمت مستطیل شکل و مشکی رنگ را در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه ارائه کرده که خیلی باب میل ما نیست. به عقیده ما اگر صرفا لنز های دوربین اصلی گوشی در این قسمت به طور عمودی ضمیمه می‌شدند، قاب پشت دستگاه ظاهر جذاب تری پیدا می‌کرد.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

بنابراین در مجموع باید از این بخش بررسی گلکسی S20 Plus 5G اینطور نتیجه‌گیری کرد که کیفیت ساخت گوشی مذکور واقعا بالاست و از این نظر خلائی در گوشی احساس نمی‌شود. ظاهر دستگاه هم به ویژه از نمای رو به رو فوق‌العاده جذاب است و در عین حال ظرافت خاصی دارد. قاب پشت گوشی هم سبک طراحی خوبی را ارائه می‌کند اما شاید نحوه تعبیه لنزهای دوربین اصلی دستگاه می‌توانست حالتی جذاب و زیباتر داشته باشد. در مجموع گوشی از این بخش بررسی ما کاملا سربلند بیرون می‌آید و مطمئن باشید که گلکسی S20 پلاس 5G از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر یکی از بهترین اسمارتفون های فعلی بازار خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: صفحه نمایش 

سامسونگ همیشه استاد تجهیز گوشی های موبایل به صفحه نمایش هایش با کیفیت بوده و مطمئنا در گوشی مثل S20+ 5G هم که نقش پرچمدار سامسونگ را دارد شاهد بکارگیری یک نمایشگر با کیفیت و درجه یک خواهیم بود. صفحه نمایش گوشی نام برده شده اندازه بزرگ 6.7 اینچی دارد و از نوع Dynamic AMOLED 2x است. نمایشگر این گوشی وضوح یا رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 525 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار بسیار بالایی است! بنابراین صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی از رزولوشن و تراکم پیکسلی عالی بهره می‌برد.

نمایشگر گوشی از قابلیت هایی مثل HDR10+، رفرش ریت 120 هرتزی و قابلیت Always On Display هم پشتیبانی می‌کند که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات مربوط به این ویژگی ها شویم و صرفا در همین حد می‌گوییم که قابلیت های مذکور به افزایش کیفیت عملکرد صفحه موبایل کمک می‌کنند و قابلیت Always On Display هم روی نمایشگر خاموش گوشی اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن برخی برنامه ها را ارائه خواهد کرد. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم روی صفحه نمایش گوشی اس 20+ 5G سامسونگ با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌شود. با این حال بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را هم روی نمایشگر گوشی نصب کنید. همچنین لنز دوربین سلفی گوشی در قلب نمایشگر آن تعبیه شده و از سمت دیگر صفحه نمایش 6.7 اینچی دستگاه با حاشیه های باریک خودش تقریبا 90.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه می‌کند و بدین ترتیب از نمای رو به رو ظاهری بسیار شیک و ظریف برای گوشی به ارمغان آورده می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

قابلیت تنظیم وضوح و رفرش ریت نمایشگر در گوشی ارائه شده و کاربران می‌توانند بنا به سلیقه خود مابین وضوح مختلف HD+، FHD+ یا QHD هر یک از مواردی که مورد نیازشان است را انتخاب نمایند. طبیعتا زمانی که وضوح تصویر گوشی در حالت کمترین انتخاب شود، مصرف شارژ باتری کاهش پیدا می‌کند. اما کیفیت عملکرد پنل نمایشگر دستگاه چطور است؟ در بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که صفحه نمایش این اسمارتفون از نظر وضوح، شارپنس، شادابی و کنتراست فوق‌العاده است و مطمئنا کمتر گوشی وجود دارد که از این نظر توان رقابت با گلکسی اس 20 پلاس 5G را داشته باشد. زمانی که محتوایی روی نمایشگر بزرگ گوشی به تصویر کشیده می‌شود شما از تماشای آن لذت خواهید برد و این مسئله می‌تواند برای علاقمندان به تماشای فیلم و سریال در گوشی بسیار جالب باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون انتقال اطلاعات واتس آپ از آیفون به اندروید و بالعکس

بنابراین وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب و غیره هم با گوشی S20+ 5G می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش را برایتان به همراه داشته باشد. نکته بعدی که در بررسی صفحه نمایش گوشی نام برده شده متوجه آن شدیم مربوط به توان عالی آن در تولید روشنایی می‌شود. با توجه به اینکه دستگاه از پنل نمایشگر Dynamic AMOLED بهره‌مند است، انتظار کمتری هم از آن نداشتیم. شما با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس 5 جی بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور، بدون مشکل محتوای روی نمایشگر آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در مجموع کیفیت عالی عملکرد صفحه نمایش گوشی Galaxy S20+ 5G بدون شک یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن است.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 رابط کاربری اختصاصی شرکت سامسونگ با نام One UI شناخته می‌شود و رابطی است که پس مدت ها تلاش این شرکت توانسته واقعا ثبات و کیفیت عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهد. به عقیده ما جدیدترین نسخه این رابط که One UI 2 نام دارد و در گوشی گلکسی S20+ 5G هم شاهد ارائه آن هستیم، یکی از بهترین رابط های اندرویدی فعلی است. گوشی سامسونگ گلکسی اس 20+ 5 جی در حالت پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و همانطور که گفتیم رابط One UI 2 هم روی آن نصب و راه اندازی شده است. بدون تردید سامسونگ حداقل تا 2 الی 3 سال آینده پشتیبانی نرم افزاری مداومی از گوشی به عمل می‌آورد و از این نظر جای شک و تردیدی نیست. اما بستر نرم افزاری گوشی چقدر بهینه بوده و ثبات عملکرد آن به چه میزان است؟

در بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی واقعا عملکرد روان و مطلوبی دارد و طبیعتا سخت افزار قدرتمند دستگاه هم به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند. شما در گوشی هر اپلیکیشنی نظیر تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره را می‌توانید نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید. ضمنا کارهای دیگری مثل وبگردی، تماشای فیلم و ویدیو، پرسه زدن در یوتیوب و غیره هم بدون مشکل در گوشی قابل انجام هسنند و تقریبا بروز لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه و بستر نرم افزاری آن هیچوقت و تحت هیچ شرایطی رخ نمی‌دهد. حداقل ما در طول یک هفته استفاده خود از گوشی گلکسی اس 20 پلاس 5 جی با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشدیم.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

گوشی نام برده شده از بیکسبی (Bixby) یا همان دستیار هوشمند سامسونگ پشتیبانی می‌کند، اما همانطور که می‌دانید بیکسبی از زبان فارسی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. قابلیت بعدی که توسط گوشی پشتیبانی می‌شود سامسونگ دکس (Samsung DeX) است که به موجب آن می‌توانید با وصل کردن گوشی به یک مانیتور تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از دستگاه دریافت کنید. رابط One UI از نظر بصری هم واقعا خوب طراحی شده و به عقیده ما یکی از بهترین رابط های اندرویدی فعلی است. شاید آپشن ها و گزینه های زیادی برای شخصی سازی گوشی در آن ارائه نشده باشند اما این رابط ثبات عملکرد خوبی دارد و نسبتا بهینه خواهد بود. بنابراین در مجموع باید بگوییم که نتیجه این بخش بررسی گلکسی S20 Plus 5G هم رضایت بخش است و این اسمارتفون در زمینه مذکور هم عملکرد قابل قبولی دارد.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی 

بدون شک گوشی مثل سامسونگ Galaxy S20+ 5G که نقش پرچمدار این شرکت کره‌ای را بر عهده دارد از سخت افزار قدرتمندی بهره‌مند خواهد بود و پتانسیل پردازشی بالایی را ارائه می‌کند. برای دستیابی به این امر گوشی مورد نظر به تراشه اگزینوس 990 سامسونگ مجهز شده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. لازم به ذکر است که نسخه خاص بازارهای آمریکای این گوشی از تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام بهره‌مند خواهد بود که کاری به این نسخه محصول ندارد. پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای تراشه اگزینوس 990 به ترتیب از چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و دو هسته Mongoose M5 با فرکانس 2.73 گیگاهرتز تشکیل می‌شود پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP1 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

گوشی از نظر رم ظرفیت 12 گیگابایتی دارد و از نظر حافظه داخلی در نسخه های 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده است. جالب است بدانید که گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب کاربران علاقمند می‌توانند فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند. با توجه به مشخصاتی که به آن ها اشاره شد، طبیعتا انتظار داریم گوشی قدرت و بازده عالی داشته باشد و به راحتی از پس اجرای هر اپلیکیشن و گیم سنگینی برآید. برای بررسی دقیق تر این مسئله ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را در آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 15 دقیقه در گوشی اجرا کردیم و سپس مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه جهش هایی داشتیم تا ثبات عملکرد رم گوشی مشخص شود. لازم به ذکر است که ما در بررسی دستگاه از نسخه مجهز به حافظه 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

نتیجه بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ نشان داد که گوشی به راحتی از پس اجرای سنگین ترین بازی های اندرویدی مثل پابجی موبایل و فورتنایت بر می‌آید و حتی بعد از اجرای این بازی ها برای مدت زمان طولانی هم هیچ لگ و تاخیری در عملکرد آن دیده نمی‌شود. رم 12 گیگابایتی دستگاه به شدت به ثبات عملکرد آن کمک می‌کند و سبب خواهد شد که شما به راحتی بتوانید مولتی‌تسکینگ را در آن انجام دهید. بنابراین اگر به دنبال گوشی هستید که بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای سنگین ترین تسک های اندرویدی بر آید و حتی به راحتی سنگین ترین بازی های آنلاین رو HD را اجرا کند، گلکسی اس 20 پلاس 5 جی یکی از بهترین گزینه های خرید گوشی پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی 

اگر بخواهیم خیلی جزئی در رابطه با دوربین اصلی و سلفی گوشی S20+ 5G صحبت کنیم، مقاله به شدت طولانی خواهد شد بنابراین برای جلوگیری از این مسئله سعی خواهیم داشت که به طور مختصر در این زمینه اطلاعاتی خدمت شما ارائه کنیم و فقط در رابطه با کیفیت ضبط عکس با دوربین گوشی در دو شرایط نوری مناسب و کم نور صحبت داشته باشیم. قبل از هر چیز باید ساختار مجموعه دوربین اصلی دستگاه را مرور کنیم که از چهار لنز مختلف تشکیل می‌شود. این چهار لنز به ترتیب 12 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 64 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 0.3 مگاپیکسلی TOF 3D هستند. قابلیت هایی که توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند هم شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 1.1x، زوم هیبریدی 3x، تصویربرداری فوق پایدار (Super Steady Video Recoding)، قابلیت HDR خودکار، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده و امکان ضبط ویدیو های 8K با فریم ریت 24 فریم در هر ثانیه و امکان ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 60 و 30 فریم در هر ثانیه می‌شود.

بنابراین اگر اهل ضبط ویدیو هستید و به کیفیت انجام این کار در گوشی موبایل اهمیت می‌دهید، گلکسی S20 پلاس 5G با پشتیبانی از قابلیت ضبط ویدیو های 8K که دو برابر کیفیت ویدیو های 4K را ارائه می‌کنند، می‌تواند تجربه‌ای خاص و متفاوت را برایتان به همراه داشته باشد. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب و با نور ضعیف چطور است؟ در بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه در محیط های با نور مناسب بازده عالی دارد و می‌توان در این شرایط عکس های فوق‌العاده‌ای با آن ضبط کرد. شارپنس بالا، کنتراست بسیار خوب، دقت و جزئیات فوق‌العاده و طبیعی به نظر آمدن عکس های از اصلی ترین مزیت ها و نقاط قوت عکسبرداری با دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب هستند.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

دوربین اصلی گوشی عکس های پرتره بسیار زیبا، دقیق و خوبی را هم در محیط های با نور مطلوب ضبط می‌کند و دقت عمل بسیار بالایی در تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه دارد. اما در محیط های تاریک و کم نور افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود که البته شدت آن زیاد نیست! بنابراین برخلاف اغلب گوشی های دیگر در محیط های با نور کم و تاریک هم می‌توان عکس های خوبی با دوربین اصلی گوشی Galaxy S20+ 5G ضبط کرد. حتی چراغ فلش LED دوربین اصلی گوشی هم شاید بتواند در برخی مواقع کمک کند تا تصاویر بهتری در محیط های با نور کم و تاریک قابل ضبط باشند اما توصیه داریم تا حد ممکن از چراغ فلش LED گوشی در حین عکسبرداری استفاده نکنید. بنابراین در مجموع دوربین اصلی گوشی گلکسی S20 Plus 5G بسیار با کیفیت است و می‌تواند برای شما عکسبرداری با بهترین کیفیت را مقدور سازد. به عقیده ما در حال حاضر کمتر گوشی اندرویدی وجود دارد که از نظر دوربین اصلی توان رقابت با نماینده سامسونگ را داشته باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

اما در سمت مقابل دوربین سلفی گلکسی اس 20+ 5 جی سامسونگ از یک لنز 10 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار دوآل پیکسل، عکسبرداری پرتره، HDR خودکار، تماس تصویری دو محوره و حتی ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند! بنابراین نباید دوربین سلفی گوشی را دست کم بگیرید! اما کیفیت عملکرد این لنز 10 مگاپیکسلی چطور است؟ در نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم واقعا کیفیت عالی دارد و با استفاده از آن در محیط های با نور خوب و مناسب می‌توان عکس های بی‌نظیری ضبط کرد. در محیط های با نور کم هم عملکرد دوربین سلفی گوشی قابل قبول است اما طبیعتا افت کیفیتی در آن نمایان خواهد شد و وقوع این مسئله اجتناب‌ناپذیر است.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

عکسبرداری پرتره سلفی هم که یکی از پرطرفدارترین سبک های ضبط عکس سلفی محسوب می‌شود با استفاده از دوربین سلفی گوشی S20 Plus 5G با بهترین کیفیت قابل انجام خواهد بود. دقت عملکرد دوربین سلفی دستگاه در ضبط این نوع عکس ها واقعا مثال زدنی است. بنابراین در مجموع گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس 5G از نظر عملکرد دوربین هم می‌تواند یکی از بهترین گوشی های اندرویدی فعلی بازار باشد. هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی این گوشی بازده فوق‌العاده‌ای دارند و فراموش نکنید که قابلیت ضبط ویدیوهای 8K هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شود!

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: باتری و شارژدهی 

طبیعتا گوشی که به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با وضوح تصویر بالا و رفرش ریت 120 هرتزی مجهز شده باید یک باتری قدرتمند هم داشته باشد که بتواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. سامسونگ برای گوشی S20 Plus 5G یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری را در نظر گرفته است. با توجه به سایر ویژگی های سخت افزاری گوشی پیش‌بینی می‌کنیم که باتری آن با تنظیمات پیش فرض دستگاه عملکرد و بازده معمولی داشته باشد. در بررسی گلکسی S20 Plus 5G هم مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی می‌تواند ضمن یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا 1 تا 1.5 روز از آن استفاده کند. اگر میزان استفاده شما از دستگاه زیاد باشد و به ویژه صفحه آن را زیاد روشن بگذارید، ممکن است حتی در کمتر از یک روز هم نیاز به شارژ مجدد باتری داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون کالیبره کردن باتری موبایل | راهنمای جامع کالیبره کردن انواع گوشی اندروید و آیفون

بنابراین خیلی روی قدرت شارژدهی باتری گوشی حساب باز نکنید چون گلکسی S20+ 5G از این نظر چندان حرفی برای گفتن ندارد. اما از سمت مقابل سامسونگ یک شارژر 25 واتی را برای این گوشی در نظر گرفته که می‌تواند در 30 دقیقه باتری آن را حدود 50 درصد شارژ کند. همچنین فول شارژ باتری دستگاه هم با استفاده از شارژر اورجینال گوشی ظرف مدت زمانی در حدود 80 دقیقه انجام می‌شود. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی وضعیت مطلوبی دارد. اما دو قابلیت دیگر هم توسط گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس 5G پشتیبانی می‌شوند. اولین قابلیت، قابلیت شارژ وایرلس 15 واتی است که از طریق پد اختصاصی شارژ بیسیم گوشی قابل استفاده خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

به موجب این قابلیت با قرار دادن گوشی روی پد اختصاصی خودش، شاهد شارژ وایرلس باتری آن خواهید بود. قابلیت دوم هم مربوط به شارژ معکوس 9 واتی می‌شود که به موجب آن گوشی S20 Plus 5G می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل کند و با نزدیک کردن دیگر گوشی های پشتیبانی کننده از قابلیت شارژ بیسیم به آن، شارژ باتری آن ها را انجام دهد. از این قابلیت حتی می‌توان برای شارژ کردن دیگر گجت های پشتیبانی کننده از قابلیت شارژ بیسیم مثل هندزفری و غیره هم استفاده کرد. بنابراین در مجموع گوشی Galaxy S20+ 5G قدرت شارژدهی باتری معمولی دارد، سرعت شارژ مجدد باتری آن خوب است و پشتیبانی از قابلیت های شارژ بیسیم و شارژ بیسیم معکوس از ویژگی های جالب و کاربردی آن هستند.

 

نتیجه‌گیری

همانگونه که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ پرداختیم. سعی کردیم خیلی وارد جزئیات نشویم و فقط ویژگی های کاربردی و اصلی این اسمارتفون را زیر ذره‌بین قرار دهیم و بدین ترتیب یک نقد و بررسی کاربردی را برای شما عزیزان تدوین نماییم. گوشی اس 20 پلاس 5G سامسونگ بدون تردید یکی از بهترین گوشی های اندرویدی فعلی بازار است و مطمئن باشید که شما با خرید آن از نظر کیفیت محصولی که تهیه کرده‌اید ناراضی نخواهید بود، اما قیمت گلکسی اس 20 پلاس 5 جی به عقیده ما می‌توانست کمی رقابتی تر در نظر گرفته شود و گران بودن آن می‌تواند منجر شود خیلی از کاربران در تصمیم خود مبنی بر خرید این اسمارتفون تغییر ایجاد کنند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظاهر زیبا، شیک و چشم نواز
  • صفحه نمایش بزرگ و فوق‌العاده با کیفیت
  • بستر نرم افزاری خوب و به روز
  • قدرت پردازشی عالی
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس و شارژ بیسیم معکوس

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S20 Plus 5G