نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G: یک غول اندرویدی!

نقد و بررسی 02 تیر 1399 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G: یک غول اندرویدی!

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا 5 جی (Samsung Galaxy S20 Ultra 5G) از آن دسته اسمارتفون های اندرویدی است که واقعا از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و سخت افزار قدرتمندی دارد. این گوشی با ابعاد و نمایشگر بزرگ خودش و سخت افزاری قدرتمندی که از آن بهره می‌برد می‌تواند لقب غول اندرویدی را از ما دریافت کند. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G سامسونگ می‌پردازیم. و نقاط قوت و ضعف این گوشی را برایتان مشخص خواهیم کرد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه فوریه (February) سال 2020 شرکت سامسونگ نسخه خاصی از پرچمداران جدیدش را با نام اختصاصی Galaxy S20 Ultra 5G رونمایی کرد. این گوشی دو نکته و ویژگی های خاص دارد که منجر به تمایز آن با دیگر پرچمداران سامسونگ می‌شود. نکته اول مربوط به صفحه نمایش و اندازه بزرگ آن است و نکته دوم در پشتیبانی دستگاه از اتصال 5G خلاصه می‌گردد که می‌تواند سرعت اینترنت فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد. قیمت گلکسی S20 Ultra 5G سامسونگ به هیچ عنوان مقرون به صرفه یا ارزان نیست و این گوشی هم اکنون از گران قیمت ترین اسمارتفون های اندرویدی بازار محسوب می‌شود.

اما برای درک بهتر پتانسیل این اسمارتفون بهتر است نگاه دقیق‌تری به آن داشته باشیم! ما در این مقاله می‌خواهیم با نگاهی ریزبینانه به نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی را برای شما عزیزان مشخص کنیم. برای شناخت بهتر این اسمارتفون و تدوین این بررسی اختصاصی ما چیزی در حدود یک هفته از گوشی نام برده شده استفاده کردیم تا ویژگی های مثبت و منفی آن در عمل برای ما قابل درک باشند. اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید و Galaxy S20 Ultra 5G از گزینه های مد نظرتان است، این بررسی اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

طبیعتا گوشی که به عنوان پرچمدار شرکت سامسونگ رونمایی و روانه بازار می‌شود باید از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد چون قرار است با دیگر پرچمداران اندرویدی و همچنین آیفون های فوق‌العاده شرکت اپل رقابت کرده و مقایسه شود. گلکسی S20 اولترا 5 جی هم از این قاعده مستثنا نیست و از نظر کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر واقعا یک گوشی اندرویدی برتر است. فریم اصلی این گوشی تماما از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد و به این سادگی ها روی آن خط و خش ایجاد نمی‌شود. اگرچه با این حال توصیه داریم برای محافظ از صفحه نمایش و قاب پشت گوشی از گلس محافظ ال سی دی و گلس محافظ قاب پشت استفاده کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

گوشی S20 Ultra 5G ابعاد و اندازه بسیار بزرگی دارد و همین امر است که سبب شده لقب اولترا (Ultra) به آن داده شود. این مسئله در همان ابتدای بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G قابل درک بود. ابعاد بدنه این اسمارتفون 8.8 در 76 در 166.9 میلیمتر عنوان شده و وزن آن حدود 222 گرم است! وقتی گوشی را در دست بگیرید به خوبی متوجه ابعاد بزرگ آن خواهید شد و متوجه می‌شوید که چرا قلب غول اندرویدی می‌تواند لقب مناسبی برای آن باشد! با این حال سامسونگ سعی کرده اوج ظرافت را در گوشی بکار ببرد و آن را جذاب، شیک و خوش دست طراحی کند. باید اعتراف کرد که سامسونگ در این زمینه موفق بوده است، چون وقتی گوشی S20 Ultra 5G را در دست بگیرید حس فوق‌العاده خاصی به شما منتقل خواهد شد و خوش دست بودن گوشی را در همان لحظه اول احساس خواهید کرد.

قاب پشت گوشی براق است و در لبه فوقانی و سمت چپ آن بخش مشکلی رنگی جهت تعبیه لنزهای دوربین اصلی دستگاه قرار دارد که اندازه این قسمت در مقایسه با اغلب گوشی های دیگر بزرگ تر خواهد بود و حالتی مربع شکل هم دارد. پنل جلوی گوشی تمام توسط صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه دستگاه احاطه شده و لبه های سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی کمی خمیدگی دارند که با دقت قابل درک می‌شوند. جالب است بدانید که طبق آمار چیزی در حدود 89.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. ضمن اینکه در قسمت فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن تعبیه شده و این لنز در درون ال سی دی قرار می‌گیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی موبایل اپل آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس | iPhone 13 Pro Max

مسئله بعدی که باید در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G به آن اشاره کنیم مربوط به طراحی ضد آب این گوشی می‌شود. سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G را از استاندارد ضد آب IP68 بهره‌مند ساخته که به موجب آن دستگاه می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد و مشکلی هم برای آن ایجاد نشود. در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که ضد آب بودن این گوشی یک ویژگی واقعی و قابل اعتماد و دستگاه واقعا می‌تواند در درون آب بدون مشکل دوام داشته و خراب نشود. اگرچه توصیه داریم تا حد امکان تحت هر شرایط گوشی را از تماس با آب و مایعات دور نگه دارید چون همیشه این مسئله می‌تواند مشکل ساز شده و ریسک بالایی را به همراه داشته باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

اما اسکنر انگشت گوشی گلکسی اس 20 اولترا 5 جی در کدام قسمت از بدنه آن تعبیه شده و چه عملکردی دارد؟ اسکنر انگشت این گوشی در قلب ال سی دی آن تعبیه شده است و از نوع اولتراسونیک خواهد بود. این اسکنر در مقایسه با اسکنر های نوع اپتیک به مراتب عملکرد سریع‌تر و دقیق‌‌تری دارد و در شرایط مختلف می‌تواند به سادگی تایید هویت و آنلاک قفل صفحه نمایش را انجام دهید. بدین منظور کافیست فقط انگشت خود را روی قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه قرار دهید و شاهد آنلاک قفل آن باشید. خوشبختانه در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که اسکنر نمایشگر گوشی واقعا می‌تواند در هر شرایط بازده مطلوبی داشته باشد و تقریبا بروز باگ و اختلال در آن هیچوقت رخ نمی‌دهد.

از دیگر ویژگی های گوشی مورد نظر می‌توان به بهره‌مندی از اسپیکر های قدرتمند استریو اشاره کرد که صدای خروجی از آن ها واقعا قوی و با کیفیت است. متاسفانه Galaxy S20 Ultra 5G به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز نیست و یک پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C) دارد که از آن برای شارژ گوشی یا اتصال هدفون استفاده به عمل می‌آید. گوشی در رنگ های سفید، مشکی، و خاکستری روانه بازار شده و در مجموع از نظر کیفیت ساخت بدون تردید یکی از بهترین اسمارتفون های اندرویدی فعلی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید یک گوشی اندرویدی بزرگ، خوش ساخت، با کیفیت و خوش دست داشته باشید که توجه هر کسی را به سمت خودش جلب کند، گلکسی اس 20 اولترا 5G گزینه خرید عالی برای شماست.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی S20 Ultra 5G مربوط به بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ می‌شود. صفحه نمایش این گوشی اندازه 6.9 اینچی دارد و پنل آن از نوع Dynamic AMOLED 2X خواهد بود. رزولوشن فوق‌العاده 3200 در1440 پیکسلی توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده و به این صورت تراکم پیکسلی آن به مقداری در حدود 511 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی فوق‌العاده زیاد و عالی برای گوشی است که نمایشگر 6.9 اینچی دارد! این تراکم واقعا بیشتر از انتظارات ما بوده و در عمل هم مزیت های آن قابل درک خواهند بود. همانطور که در بخش قبل گفتیم صفحه نمایش گوشی بدون حاشیه است و تقریبا 89.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

ضمنا همانگونه که قبلا هم اشاره شد، بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی، لنز دوربین سلفی آن را در بر می‌گیرد و قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه هم قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. ضمن اینکه روی ال سی دی دستگاه با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 مقاوم در برابر خراشیدگی پوشانده شده است. سه قابلیت HDR10+، نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) و رفرش ریت 120 هرتزی هم توسط صفحه نمایش گوشی پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش و ارائه محتوا روی آن چطور است؟ در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که این گوشی از نظر کیفیت صفحه نمایش واقعا یک اسمارتفون بی‌رقیب محسوب می‌شود!

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

محتوایی که روی صفحه این گوشی ارائه خواهد شد بی‌نظیر است! وضوح عالی، شارپنس فوق‌العاده، کنتراست کم‌نظیر و شادابی عالی از اصلی ترین ویژگی هایی هستند که محتوای صفحه نمایش این گوشی ارائه می‌کند. این ویژگی های سبب شده‌اند که انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو و فیلم روی نمایشگر 6.9 اینچی و با کیفیت گوشی S20 Ultra 5G واقعا لذت‌بخش باشد. به عقیده ما در حال حاضر گوشی وجود ندارد که از نظر صفحه نمایش پتانسیلی به اندازه گوشی گلکسی S20 اولترا 5G سامسونگ داشته باشد و این گوشی از این نظر یکه‌تاز است. اما صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت گوشی مصرف شارژ بالایی هم دارد و تقریبا 80 درصد انرژی باتری توسط آن مصرف می‌شود! رفرش ریت و وضوح بالا می‌توانند به شدت روی افزایش مصرف انرژی تاثیرگذار باشند!

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گوشی شیائومی Mi 11 Lite | میان رده ای با ضخامت و وزن کم!

سامسونگ برای رفع این مشکل امکان تنظیمات رفرش ریت صفحه نمایش بر روی حالت نرمال و 602 هرتزی و همچنین کاهش وضوح تصویر نمایشگر و قرار دادن آن بر روی حالت فول اچ دی پلاس (FH+) یا حتی اچ دی پلاس (HD+) را مقدور کرده است. بنابراین اگر می‌خواهید قدرت شارژدهی باتری گوشی را افزایش دهید می‌توانید وضوح صفحه نمایش و رفرش ریت آن را کاهش دهید و به این امر دست پیدا کنید. اما نکته بعدی که باید در این بخش بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G به آن اشاره داشته باشیم مربوط به توان فوق‌العاده صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی می‌شود! در بررسی صورت گرفته مشخص شد که حتی با تنظیم شدت روشنایی یا همان برایتنس (Brightness) نمایشگر گوشی اس 20 اولترا 5 جی بر روی 70 درصد هم می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی نمایشگر را دید! طبق آمار در حالت تنظیم برایتنس خودکار، صفحه نمایش گوشی می‌تواند به 900 نیت روشنایی دست یابد که مقدار بی‌نظیری است!

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

بنابراین در مجموع اگر به دنبال گوشی هستید که صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی داشته باشد، شک نکنید گلکسی اس 20 اولترا 5G بهترین گزینه خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی بی‌نظیر است و شما هم با اولین نگاه به آن متوجه این مسئله خواهید شد. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه اندازه 6.9 اینچی دارد، انجام کارهایی مثل وبگردی یا پرسه زدن در یوتیوب و تماشای فیلم و سریال در آن بسیار لذت بخش می‌شود. در مجموع صفحه نمایش خوب و با کیفیت بدون شک یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Samsung Galaxy S20 Ultra 5G را تشکیل داده است.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

در رابطه با سیستم عامل و بستر نرم افزاری گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا 5 جی خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم و بحث را طولانی کنیم! این گوشی به طور پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 2 هم در حالت پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. بیکسبی (Bixby) یا همان دستیار صوتی و هوشمند سامسونگ در این گوشی ارائه می‌شود، اما طبیعتا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین بستر نرم افزاری گوشی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) هم پشتیبانی می‌کند که به موجب آن با اتصال گوشی به یک مانیتور می‌توان تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از دستگاه دریافت کرد.

گزینه هایی برای تنظیم رفرش ریت صفحه نمایش یا میزان وضوح آن برای بهینه سازی بهتر مصرف انرژی باتری هم در بستر نرم افزاری گوشی ارائه شده‌اند که در بخش قبل به طور مختصر در مورد آن ها صحبت کردیم. اما بستر نرم افزاری گوشی چقدر روان عمل کرده و بهینه است؟ در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که بستر نرم افزاری دستگاه واقعا عملکرد روان و سلیسی دارد و شما در حین استفاده از آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. خوشبختانه سامسونگ طی چند سال اخیر توانسته رابط کاربری اختصاصی خوش را خوب بهینه کند و به عقیده ما هم اکنون رابط One UI 2 یکی از بهترین رابط های اندرویدی است که هم بهینه بوده و هم قابلیت های مناسبی را ارائه کرده است.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره در گوشی بدون کوچک ترین مشکل قابل انجام خواهد بود و انتظار هم نداریم گوشی در حد Galaxy S20 Ultra 5G از این نظر دچار مشکل باشد. تغییراتی که سامسونگ در رابط One UI 2 نسبت به One UI 1 ایجاد کرده هم نسبتا جالب هستند و خوشبختانه شما در حالت پیش فرض و با خرید گوشی S20 Ultra 5G از آن ها بهره‌مند خواهید شد. ضمنا استفاده از گوشی در حالت تمام صفحه (Full Screen) و با پنهان کردن سه دکمه مجازی لبه زیرین آن واقع تجربه‌ای عالی را برایتان به ارمغان می‌آورد و این امکان را فراهم می‌سازد تا از کل فضای نمایشگر گوشی استفاده کنید. همانطور که می‌دانید و از نام گوشی مشخص است، قابلیت اتصال 5G هم توسط این اسمارتفون پشتیبانی می‌شود که در برخی کشورهای دنیا هم اکنون ارائه شده و لطف آن می‌توان از اینترنت فوق‌العاده پرسرعت‌تری در مقایسه با اینترنت LTE 4G بهره‌مند شد.

گوشی S20 Ultra 5G این پتانسیل را دارد که از اتصال 5G پشتیبانی کند. در مورد زمان دقیق پیاده سازی و امکان استفاده عمومی از این شبکه ارتباطی در کشورمان اطلاعات دقیقی نداریم و نمی‌دانیم چه زمانی امکان استفاده از این شبکه در داخل کشور به صورت عمومی مقدور می‌شود، اما احتمالا در آینده نزدیک امکان استفاده از آن در داخل کشور مقدور خواهد شد و اینجاست که گوشی مثل Galaxy S20 Ultra 5G می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده را در استفاده از اینترنت پرسرعت برایتان به ارمغان آورد. از نظر پشتیبانی نرم افزاری هم پیش‌بینی می‌کنیم سامسونگ حداقل تا 3 سال آینده هم پشتیبانی نرم افزاری مستمری برای گوشی S20 اولترا 5G ارائه کند. پس در مجموع گوشی از بستر نرم افزاری خوب و مناسبی برخوردار است که لگ و تاخیر در آن جایی ندارد.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : پردازنده، رم و حافظه داخلی

طبیعتا یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20 Ultra 5G مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی آن می‌شود چون مشخص کننده مقدار قدرت عملکرد و پتانسیل دستگاه هستند. بنابراین این بخش می‌تواند یکی از مهمترین بخش های بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G باشد. سامسونگ در قلب این اسمارتفون از تراشه اگزینوس990 استفاده کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود. البته نسخه مختص بازارهای آمریکای گوشی از تراشه اسنپدراگون 865 بهره می‌برد که ما کاری با آن نداریم و در مورد نسخه اصلی و جهانی گوشی صحبت خواهیم کرد. تراشه اگزینوس 990 یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد! چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 بوده و فرکانس 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 585 با فرکانس کاری 2.42 گیگاهرتزی خواهد بود و دو هسته آخر هم از نوع مشابه Kyro 585 هستند اما فرکانس 2.73 گیگاهرتزی دارند.

حالا وقتشه! اینو بخون 30 بازی پرطرفدار اندروید و iOS | با بهترین بازی های موبایل آشنا هستید؟

پردازنده گرافیکی که در تراشه اگزینوس 990 سامسونگ بکار رفته هم پردازنده Mali-G77 MP11 است که یک پردازنده گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند محسوب می‌شود. گوشی S20 Ultra 5G از نظر رم شامل دو نسخه 12 و 16 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در نسخه های 128، 256 و 512 گیگابایتی روانه بازار شده است. لازم به ذکر است که این گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند! همچنین باید اشاره داشته باشیم که ما در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G از نسخه مجهز به رم 12 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم که در واقع نسخه پایه محصول هم به شمار می‌رود. اما قدرت عملکرد گوشی چطور است و برای بررسی دستگاه از این نظر چه تکنیکی مورد استفاده قرار گرفت؟

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

از آنجایی که هدف ما ارائه یک بررسی کاربردی است، به بنچمارک ها کاری نداریم و فقط در عمل قدرت گوشی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. برای انجام این کار ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنایت (Fortnite) را روی گوشی نصب و هر کدام را 10 دقیقه در آن اجرا کردیم. سپس مابین چندین اپلیکیشن از پیش تعیین شده جهش هایی داشتیم تا کیفیت عملکرد رم گوشی قابل درک شود. نتیجه بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G نشان داد که گوشی قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد! بازی هایی مثل پابجی موبایل، آسفالت 9 لجندز و فورتنایت بدون کوچک ترین مشکل یا لگ در گوشی اجرا می‌شوند و سرعت، ثبات و کیفیت بالایی دارند. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم با سرعت عالی قابل انجام خواهد بود و رم گوشی در سخت ترین شرایط هم کاملا بر دستگاه تسلط دارد. بنابراین اگر به قدرت عملکرد اهمیت می‌دهید و می‌خواهید گوشی اندرویدی داشته باشید که از این نظر فوق‌العاده باشد، گلکسی اس 20 اولترا 5 جی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از اصلی ترین و مهم ترین بخش های بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مربوط به دوربین آن می‌شود. اگر بخواهیم خیلی جزئی قابلیت های دوربین گوشی را بررسی کنیم باید به اندازه یک مقاله کامل صحبت داشته باشیم! بنابراین برای جلوگیری از این مسئله سعی خواهیم کرد خیلی خلاصه پتانسیل و کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی S20 Ultra 5G را برایتان مشخص نماییم. دوربین اصلی این گوشی از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 108 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 48 مگاپیکسلی نوع پریسکوپ تله‌فتو (Periscope Telephoto)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 0.3 مگاپیکسلی TOF 3D هستند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی مورد نظر ارائه شده است.

قابلیت های بسیار متعدد و جالبی توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود که برخی از اصلی ترین آن ها شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 4x، زوم هیبریدی 14x، ضبط ویدیوی های فوق پایدار (Super Steady Video Recoding)، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره و امکان ضبط ویدیوی های 8K با نرخ 24 فریم در ثانیه و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 60 و 30 فریم در هر ثانیه خواهند بود. بنابراین گوشی گلکسی S20 Ultra 5G از اولین گوشی های اندرویدی است که از امکان ضبط ویدیو های با کیفیت 8K پشتیبانی می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این وضوح تصویر تقریبا دو برابر وضوح حالت 4K را ارائه خواهد کرد!

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که دوربین اصلی این محصول واقعا عملکرد عالی دارد و به عقیده ما کمتر گوشی اندرویدی پتانسیل رقابت با آن را خواهد داشت. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس هایی ضبط کنید که کیفیت آن ها حتی در مقایسه با خیلی از دوربین های DSLR هم وضعیت بهتری دارند! شادابی، شارپنس و کنتراست مناسب و همچنین ضبط جزئیات بالا از اصلی ترین نقاط قوت عکس هایی است که با دوربین اصلی Galaxy S20Ultra 5G ضبط می‌شوند. همچنین عکسبرداری در حالت پرتره هم با دقت عالی صورت می‌پذیرد و تفکیک فضای پس زمینه از سوژه اصلی کاملا دقیق و بدون باگ انجام خواهد شد. ضمنا اگر اهل ضبط ویدیو و فیلم با دوربین اصلی گوشی باشید، گلکسی S20 اولترا 5G با ارائه قابلیت ضبط ویدیوی های 8K می‌تواند تجربه خاص و متفاوتی را برایتان به ارمغان آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کمی افت می‌کند اما همچنان در مقایسه با اغلب گوشی های دیگر کیفیت عالی خواهد داشت و به گونه‌ای نیست که عکسبرداری در محیط های تاریک و کم نور با دوربین اصلی گوشی اصلا مطلوب نباشد. در اینگونه محیط ها می‌توانید با پیدا کردن بهترین زاویه عکسبرداری و استفاده از حالت های خاصی که در اپلیکیشن دوربین گوشی ارائه شده به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید و باز هم عکس های با کیفیت ضبط نمایید. بنابراین یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی S20 Ultra 5G مربوط به دوربین اصلی فوق‌العاده آن می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

اما دوربین سلفی گوشی چه ویژگی هایی دارد و چگونه عمل می‌کند؟سامسونگ یک لنز 40 مگاپیکسلی را به عنوان لنز دوربین اصلی گوشی S20 Ultra 5G در نظر گرفته که از نوع واید است و قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای، تماس تصویری دوآل، ضبط ویدیوی های 4K، قابلیت HDR خودکار و امکان ضبط عکس های پرتره سلفی را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. در بررسی عملکرد این لنز دوربین هم مشخص شد که با آن می‌توانید عکس های عالی ضبط کنید! لنز دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی گوشی Galaxy S20 Ultra 5G واقعا عملکرد عالی دارد و به جرئت می‌گوییم کمتر گوشی در این زمینه پتانسیل رقابت با اسمارتفون نام برده شده را خواهد داشت. عکس های عادی و پرتره با دوربین سلفی این گوشی جزئیات بسیار دقیقی دارند و به ویژه در محیط های باز و با نور مناسب، فوق‌العاده خواهند بود. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید شک نداشته باشید گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا 5 جی یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : باتری و شارژدهی

با توجه به اینکه گوشی Galaxy S20 Ultra 5G از یک صفحه نمایش بزرگ 6.9 اینچی با وضوح عالی بهره می‌برد، بنابراین انتظار داریم که باتری با ظرفیت بالایی هم در آن نصب شود. باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. با توجه به این ظرفیت، پیش‌بینی می‌کنیم که بازده و قدرت شارژدهی باتری گوشی در حد نرمال باشد. در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که یک کاربر معمولی با تنظیمات پیش فرض نمایشگر ضمن یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 1 روز از آن استفاده کند. اگر در تنظیمات مرتبط با وضوح و رفرش ریت صفحه نمایش گوشی تغییر ایجاد کنید و برای مثال وضوح آن را به حالت FH+ و رفرش ریت آن را به حالت 60 فریم در ثانیه کاهش دهید، شاید بتوانید 1.5 روز دوام را هم از باتری گوشی دریافت نمایید. بنابراین در مجموع قدرت شارژدهی باتری گوشی معمولی و نرمال است.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

اما سرعت شارژ مجدد باتری چه وضعیتی دارد و برای فول شارژ باتری آن از صفر تا صد درصد حدودا باید چه مقدار زمان صرف شود؟خوشبختانه گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا 5 جی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. شارژر اورجینال گوشی نام برده شده توان 45 واتی دارد و بدن سبب در 30 دقیقه حدود 60 درصد باتری گوشی را شارژ می‌کند و فول شارژ آن را هم تقریبا در 60 دقیقه انجام می‌دهد! پس سرعت شارژ بالا یکی از ویژگی های جالب گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G است. اما قابلیت های دیگری هم توسط گوشی پشتیبانی می‌شوند که با باتری آن ارتباط دارند و باید به آن ها اشاره کنیم.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

این قابلیت ها شامل قابلیت شارژ بیسیم یا وایرلس و قابلیت شارژ معکوس می‌شوند. شارژ بیسیم یا وایرلس 15 واتی توسط گوشی S20 Ultra 5G مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد و برای بهره‌گیری از آن می‌بایست از پد شارژر بیسیم اختصاصی شرکت سامسونگ استفاده کنید. همچنین قابلیت شارژ معکوس بیسیم 8 واتی هم توسط گوشی پشتیبانی می‌شود و بدین سبب دستگاه می‌تواند مثل یک شارژر بیسیم یا پاوربانک بیسیم عمل کرده و باتری دیگر گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند را شارژ کند. این دو قابلیت هم از ویژگی های جالبی هستند که باید در این بخش بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G به آن ها اشاره می‌کردیم.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G سامسونگ پرداختیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون با کیفیت را با شما عزیزان به اشتراک قرار دادیم. اگر می‌خواهید گوشی بخرید که از همه نظر فوق‌العاده باشد و پتانسیل پشتیبانی از اتصال 5G را هم ارائه کند، گوشی نام برده شده بدون شک از بهترین گزینه هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا 5 جی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص و ارائه شده‌اند. به نظر شما آیا این گوشی در قبال قیمت گوشی که برای آن در نظر گرفته شده ارزش خرید دارد؟

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار زیبا، چشم نواز و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت بی‌نظیر
  • اسکنر انگشت دقیق و با کیفیت داخل نمایشگر
  • بستر نرم افزاری به روز و بهینه
  • قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی فوق‌العاده
  • دوربین اصلی و سلفی فوق‌العاده
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ معکوس سریع

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G