Samsung Galaxy J7 Pro : نقد و بررسی میان رده محبوب سامسونگ

نقد و بررسی 06 مهر 1397 علی مظفری

Samsung Galaxy J7 Pro : نقد و بررسی میان رده محبوب سامسونگ

یکی از مدرن‌ترین نسخه‌‌ها از گوشی‌های سری J ، گوشی  (گلکسی جی 7 پرو) Galaxy J7 Pro می‌باشد که شرکت سامسونگ (samsung) آن را در سال 2017 رونمایی کرده است. وجه تمایز گوشی‌های سری J از ابتدای رونمایی و عرضه با سایر گوشی‌های میان رده موجود در بازار، به کارگیری سخت افزارهای میان رده قدرتمند می‌باشد. با رونمایی از گوشی Galaxy J7 Pro با سخت افزارهای حتی بهتر و قدرتمندتر، این گوشی هوشمند نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است. گوشی جدید سری J یعنی J7 Pro به اندازه‌ای قدرتمند و به روز است که موجب کم شدن فاصله موجود میان گوشی‌های سری A وJ سامسونگ شده است.

از جمله مزیت‌هایی که بسیار مورد توجه کاربران گوشی‌های هوشمند قرار گرفته و همچنین عاملی که موجب برتری گوشی‌های سری J در رقابت با دیگر گوشی‌های میان رده شده ، به کارگیری صفحه نمایش AMOLED است که از سامسونگ از همان ابتدا در آن‌ها استفاده کرد. گوشی J7 Pro نیز علاوه بر اینکه از صفحه نمایش AMOLED بهره می‌برد، رزولوشن 1080p و صفحه نمایش سطح بالایی دارد. اما تنها به روزرسانی و بهینه‌سازی در J7 Pro به صفحه نمایش مربوط نمی‌شود؛ گوشی گلکسی جی 7 پرو در مقایسه با نسخه 2016 خود دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ظاهری یکپارچه و جذاب
  • مقاوم در برابر ضربه
  • دوربین سلفی قدرتمند همراه با فلش
  • حافظه رم بالاتر
  • جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید

j7 pro

 

تنها موردی که در این گوشی نسبت به ورژن قبلی خود بدون تغییر مانده، چیپست Exynos 7870 است؛ این چیپست با توجه به دارا بودن فناوری ساخت nm14، برای گوشی J7 Pro عمر باتری بالایی را به ارمغان آورده است.

طراحی گلکسی جی 7 پرو

سامسونگ در برخی از گوشی‌های بالارده خود طراحی تمام فلز را استفاده کرده اما امسال در گوشی J7 Pro نیز از آن بهره ‌برده؛ احتمالاً طراحی فلزی در برخی گوشی‌های میان رده دیگر سامسونگ نیز به کار رود.

گوشیJ7 Pro به گونه‌ای طراحی شده که کاربر با در دست گرفتن آن حس خوبی پیدا می‌کند. این گوشی خوش‌دست بوده و علی‌رغم داشتن لبه‌های خمیده، سطح لیزی ندارد، در نتیجه کاربر هنگام کار با گوشی نگران لیز خوردن آن نخواهد بود.

 

j7 pro

 

صفحه نمایش گلکسی جی 7 پرو

در گوشی J7 Pro همانند دیگر گوشی‌های جدید سامسونگ از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده شده که در مقایسه با صفحه نمایش AMOLED نسخه 2016 آن، دارای رزولوشن 1080p و در نتیجه تراکم پیکسلی صفحه نمایش بالایی برابر باppi 401 است که برای یک گوشی میان رده مقدار بسیار خوبی می‌باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی Honor 8A (آنر 8A): قیمت عالی و دوربین خوب

همان‌طور که از صفحه نمایش Super AMOLED گوشیJ7 Pro انتظار می‌رود، دارای کنتوراست بسیار خوبی می‌باشد. صفحه نمایش این گوشی درnits 348 واحد روشنایی، به مقدار بسیار خوبی روشن و درخشان است، در صورت فعال کردن تنظیم خودکار روشنایی توسط کاربر، در فضای بیرون و زیر نور آفتاب مقدار واحد روشنایی بهnits 482 نیز خواهد رسید.

 

بررسی j7 pro سامسونگ

 

باتری گلکسی جی 7 پرو

سامسونگ در گوشی J7 Pro یک باتریmAh 3600 غیر قابل تعویض را به کار گرفته که در مقایسه با نسخه 2016، 10 درصد افزایش ظرفیت دارد. در این گوشی فناوری شارژ سریع وجود ندارد و شارژرA 1.55 آن در 90 دقیقه می‌تواند 24 درصد باتری گوشی را شارژ نماید؛ همچنین به دلیل استفاده از چیپست nm14 باتری این گوشی عمر بالایی دارد.

سامسونگ ادعا می‌کند باتری گوشی J7 Pro قادر است یک روز کامل در تماس G 3 صوتی، 18 ساعت هنگام پخش ویدیو و 16 ساعت وبگردی هنگام اتصال به Wi-Fi دوام بیاورد. البته با تست‌هایی که روی روی این گوشی انجام شده، درستی ادعای سامسونگ را تأیید می‌نماید. همچنین این باتری می‌تواند در حالت Standby 108 ساعت گوشی را روشن نگه دارد که مقدار بسیار قابل توجهی می‌باشد.

 

نرم افزار گلکسی جی 7 پرو

رابط کاربری که در گوشی J7 Pro استفاده شده، درحقیقت همان رابط کاربری جدید Samsung UX است که در گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار سامسونگ یعنی S8 و +S8 به کار رفته؛ وجود این رابط در گوشی میان رده J7 Pro از سوی سامسونگ اقدامی خوب و کاربرپسند می‌باشد. علاوه بر رابط کاربری، سیستم عامل مورد استفاده در J7 Pro نیز سیستم‌عامل جدید Android7.0 Nougat است.

رابط کاربری جدید سامسونگ با شخصی‌سازی‌های جدیدتر و بیشتری معرفی و عرضه شده که ساده‌تر هم هست. آیکون‌ها کاملاً تغییر کرده و شکل جدیدتری پیدا کرده‌اند؛ علاوه بر این‌ها صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) موجب زیباتر شدن ظاهر گوشی شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 8 | Redmi Note 8

صفحه قفل گوشیJ7 Pro نیز تغییراتی داشته است؛ نوتیفیکیشن‌ها را به صورت استاندارد Nougat نشان می‌دهد که به طور مستقیم قابلیت پاسخ به نوتیفیکیشن را دارد. دو میانبر در قسمت صفحه قفل می‌توانند شخصی‌سازی نیز شوند.

با توجه به حضور حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی، حتی این امکان وجود دارد که صفحه قفل گوشی نمایش داده نشود. حسگر اثر انگشت گوشی J7 Pro شاید سریع‌ترین حسگر اثر انگشت نباشد، اما همیشه روشن و فعال بوده و آماده به کار است و در صورت استفاده از آن مانند گوشی‌های دیگری که مجهز به این امکان هستند، صفحه قفل گوشی نمایش داده نخواهد شد.

 

عملکرد گلکسی جی 7 پرو

در گوشیJ7 Pro از چیپست Exynos 7870 استفاده شده که علی‌رغم قدرتمند بودن و مصرف بسیار بهینه آن، در نسخه 2016 این گوشی نیز به کار رفته، از این رو به سامسونگ انتقاداتی وارد شده است.

چیپست 7870 از یک پردازنده هشت هسته Cortex-A53 استفاده می‌کند که دارای فرکانسی معادل با GHz 1.6 است. پردازنده گرافیکی Mali T830MP2 که در این چیپست به کار رفته، اگرچه کاملاً مناسب انجام پردازش‌های گرافیکی نسخه 2016 این گوشی بوده که صفحه نمایش آن دارای رزولوشن p 720 است، اما برای انجام پردازش‌های J7 Pro با صفحه نمایشی که رزولوشن p 1080 دارد، احتمالاً کمی با مشکل مواجه می‌شود.

نقد گوشی j7 pro سامسونگ

 

دوربین گلکسی جی 7 پرو

گوشی J7 Pro به گوشیJ7 Prime شباهت‌هایی دارد. دوربین اصلی J7 Pro همان دوربین IMX258 ساخت سونی می‌باشد که به سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز است. البته لنزی که در دوربین این گوشی به کار رفته، دریچه دیافراگم روشن‌تر f/1.7 دارد. فلشLED موجود در کنار این دوربین، برای یک گوشی میان رده کاملاً مناسب می‌باشد.

عکس‌هایی که توسط دوربین گوشی Galaxy J7 Pro ثبت می‌شوند، در میان گوشی‌های میان رده و هم رده با J7 Pro کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارند؛ در تصاویر ثبت شده جزئیات زیادی وجود دارد، رنگ‌ها بسیار خوب و طبیعی به نظر می‌رسند، در حالت کلی مقدار نویز تصاویر نیز بسیار کم است، البته نویز و ملایمت بیشتری در لبه‌های تصویر مشاهده می‌شوند.

در قسمت جلوی گوشی J7 Pro یک سنسور قابل توجه 13 مگاپیکسل به کار رفته است. دریچه دیافراگم لنز این سنسور نیز برابرf/1.9 می‌باشد. دوربین‌های اصلی و سلفی این گوشی را می‌توان در حالت کلی از نظر عددی یکسان و نزدیک به هم دانست. اما همان‌طور که انتظار می‌رود این دو دوربین تفاوت‌هایی با هم دارند. به عنوان مثال در دوربین سلفی گوشی امکان فوکوس خودکار وجود ندارد و این مورد یکی از تفاوت‌های قابل توجه این دو دوربین محسوب می‌شود؛ البته این موضوع در بین اکثر گوشی‌ها امری عادی است و ایراد بزرگی به شمار نمی‌رود.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

اما وجود فلش LED در کنار دوربین، نکته مثبتی است که در عکس‌های سلفی ثبت شده توسط دوربین سلفی این گوشی به چشم می‌خورد. این فلش باعث می‌شود در شرایط نوری ضعیف و هنگام شب نیز دوربین سلفی عکس‌هایی با کیفیت بسیار خوب و مناسبی ثبت نماید.

گوشی J7 Pro سامسونگ قادر است ویدیوهایی با کیفیت p 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را ثبت نماید. نداشتن قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K ، در بین گوشی‌های میان رده از جمله J7 Pro کاملاً طبیعی است و در این زمینه انتقادی به سامسونگ وارد نمی‌شود. کیفیت خروجی ویدیوهای Full HD نیز خوب و قابل قبول می‌باشد. در این ویدیوها سطح جزئیات قابل قبول، مقدار نویز کم و رنگ‌ها نیز طبیعی هستند. با توجه به مواردی که ذکر شد و کیفیت تصاویر و ویدیوهای خروجی، باید به شرکت سامسونگ به دلیل گرفتن حداکثر بازده ممکن از سخت افزار این گوشی تبریک گفت.

 

دوربین گوشی j7 pro

 

نقاط قوت 

  • بهره‌گیری از دو دوربین 13 مگاپیکسلی
  • صفحه‌نمایش باکیفیت
  • طراحی بدنه جذاب
  • قابلیت‌های نرم افزاری مدرن

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از شارژ سریع و دیر شارژ شدن
  • عدم ارتقا چیپست نسبت به نسخه قبلی

نقد و بررسی Samsung Galaxy J7 Pro

لوازم جانبی گوشی j7 pro