محصولات مرتبط
Samsung TabS T805-White
ناموجود
Samsung TabS T805-White
ناموجود
نقد و بررسی تبلت های سری S سامسونگ

نقد و بررسی 08 تیر 1394 علی مظفری

نقد و بررسی تبلت های سری S سامسونگ

طراحی و ساخت:

سامسونگ در آخرین تلاش خود برای تصاحب بازار تبلت ها در اواخر خرداد 93 دو محصول جدید را معرفی کرد. دو تبلت Galaxy Tab S 8.4 و Galaxy Tab S 10.5 آمده‌اند تا رقبایی جدی برای آیپد مینی و آیپد ایر شرکت اپل باشند. هر دو مدل 8.4 اینچی و 10.5 اینچی ضخامتی معادل 6.6 میلیمتر دارند. وزن کمتر از 300 گرم S T705، این تبلت را بسیار خوش دست و سبک کرده، از این رو طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. بدنه این تبلت از پلاستیک است و دور تا دور آن توسط یک نوار طلایی رنگ پوشیده شده است.

 

بررسی تبلت سری S سامسونگ

 

نرم افزار:

Galaxy Tab S 8.4 از سیستم عامل اندروید نسخه 4.4 استفاده می کند. یکی از قابلیت‌های نرم افزاری این تبلت مربوط به قابلیت مالتی تسکینگ آن است. سامسونگ این ویژگی را اصطلاحا حالت چند پنجره ای (Multi Window) نامیده است. این قابلیت به شما امکان اینکه دو اپلیکیشن را به طور همزمان اجرا کنید، می دهد.

همچنین در این تبلت از حسگر اثر انگشت درست مانند همان چیزی که در آیفون وجود دارد، نیز استفاده شده.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab E10 TB X104F : یک تبلت ارزان قیمت

از دیگر قابلیت هایی که برای این تبلت ها ارایه شده است حالت Ultra power saving  است. این قابلیت به لطف نمایشگرهای امولد که در رنگ مشکی مصرف انرژی صفر دارند محقق می شود. در این حالت فرکانس CPU و GPU کاهش می یابد، صفحه خانگی ساده می شود و برنامه های اضافی کار می افتند.

 

بررسی تبلت سری S سامسونگ

 

صفحه نمایش:

شرکت سامسونگ در Galaxy Tab S 8.4 و Galaxy Tab S 10.5 از نمایشگرSuper AMOLED  استفاده کرده که بسیاربا کیفیت است.این تبلت دارای نمایشگر 8.4 اینچ با رزولوشن 1600 × 2560 ساخته شده که تراکم پیکسلی ppi 359 را ارائه می دهد. با این نمایشگر منحصر به فرد شما چه در زیر نور مستقیم آفتاب چه در تاریکی با شرایط نوری ضعیف مشکلی درعملکرد آن حس نمی کنید. بدلیل نیاز نداشتن نمایشگرSuper AMOLED به نور پس زمینه، صفحه نمایش از لایه های کمتری ایجاد شده که تبلت را سبک تر و باریک تر کرده است.

 

بررسی تبلت سری S سامسونگ

 

دوربین:

دوربین عقب با کیفیت فوق العاده ی 8 مگاپیکسل و با قابلیت هایی نظیر فوکوس خودکار،فلاش LED، قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده تعبیه شده است. همچنین دوربین جلو با کیفیت 2 مگاپیکسل برای گرفتن عکس های سلفی و استفاده به عنوان وب کم مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو دوربین قایلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارا می باشند.

به طور کلی کیفیت و وضوح عکس های گرفته شده بسیار بالاست، به طوری که رنگ ها واقعی به نظر می رسند.

حالا وقتشه! اینو بخون تعمیرات تخصصی تبلت با کمترین قیمت و هزینه

 

 پورت ها:

در قسمت پایین جک هدفون و شیار micro-USB، در سمت راست نیز دکمه ی خاموش/روشن تبلت، تنظیم صدا، شیار سیم کارت و Micro SD تعبیه شده اند. دو اسپیکر در دو قسمت بالا و پایین تبلت جای گرفتند.

در مدل 10.5 اینچی، به دلیل بزرگتر شدن اندازه دکمه هوم (Home) این تبلت حکم می‌کند که ما تبلت  را به صورت افقی در دست بگیریم. در لبه بالایی دکمه خاموش/روشن ، دکمه کم و زیاد  صدا و فرستنده مادون قرمز است. بلندگوهای استریو هم بر روی دو لبه راست و چپ و متمایل به بالا قرار گرفته اند. شیار microSD و سیمکارت و درگاه micro-USB را بر روی لبه سمت راست و در نهایت جک 3.5 میلیمتری هدفون را بر روی لبه سمت چپ می‌بینید.

 

بررسی تبلت سری S سامسونگ

 

سخت افزار و باتری:

در درون این تبلت ها پردازنده ی چهار هسته ای  Cortex-A7 و چهار هسته ای Cortex-A15، که در کل دارای 8 هسته می باشد، قرار گرفته اند. سرعت پردازنده بین 1.3 و 1.9 گیگاهرتز متغیر است، که در مواقع نیاز و در کاربری های متفاوت از آن ها استفاده می شود.

اندازه ی رم تعبیه شده در هر دو تبلت 3 گیگابایت است که به اجرای روان تر و سریع تر برنامه ها کمک می کند. حافظه ی داخلی به طور پیش فرض 16 گیگابایت است که به استفاده از شیار Micro SD تا 128 گیگابایت قابل ارتقاء است.

حالا وقتشه! اینو بخون نکات مهم برای خرید بهترین تبلت ویندوزی

به ترتیب در دو تبلت Tab S T705 و Tab S 8.4 باتری با ظرفیت های 7900 و 4900 میلی آمپر ساعت با بازدهی 12 ساعت در حالت پخش مداوم ویدیو به کاربر کارایی می دهد.

به طور کلی عملکرد سخت افزاری خوب، پردازشگر قدرتمند، کیفیت و طراحی ساخت خوب، همه و همه به ارزش خرید این تبلت ها افزوده است.