نقد و بررسی لپ تاپ هیبریدی Microsoft Surface Book 2: یک غافلگیری قدرتمند

نقد و بررسی 27 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ هیبریدی Microsoft Surface Book 2: یک غافلگیری قدرتمند

مایکروسافت بعد از موفقیت در عرضه اولین لپ تاپ خود تصمیم گرفت محصولی جدید و هیبریذی را به نام سرفیس بوک 2 با طراحی ظاهری بهبود یافته و جدید و مشخصات فنی قدرتمندتر روانه بازار کند. اگر به دنبال یک محصول سبک، زیبا، باکیفیت بالا و قدرتمند هستید و هزینه آن مهم نیست، با نقد و بررسی لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی مایکروسافت (Microsoft) یکی از برترین کمپانی‌های نرم‌افزاری در دنیا است که چند سالی می‌شود با معرفی محصولات قدرتمند و جذاب سری سرفیس (Surface) به صورت جدی وارد دنیای سخت‌افزار شده است. البته این شرکت پیشتر نیز تلاش‌هایی در این زمینه داشته است و با خرید بخش گوشی‌های موبایل نوکیا، چند سالی در حوزه سخت افزارها فعال بود که هیچ‌گاه نتوانست موفقیت فعلی را کسب کند.

لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 تلاش جدید این غول فناوری برای مقابله با مک بوک پرو اپل است که از پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک (Coffee Lake)، اسپیکرهای استریو، 16 گیگابایت رم DDR4 و، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX1060M با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید با یک غول پرقدرت مواجه هستیم.

ممکن است قیمت لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 نسبت به قیمت لپ تاپ های مشابه بالاتر باشد، ولی با خرید لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 می‌دانید که محصولی زیبا، حرفه‌ای و بسیار پرقدرت دارید و با خیال راحت می‌توانید سال‌ها از اولترابوک جذاب خود استفاده کنید.

 

طراحی لپ تاپ Microsoft Surface Book 2

 

طراحی لپ تاپ Surface Book 2

 

تجربه اول ردموندی‌ها در حوزه لپ‌تاپ‌ها یک حرکت موفق بود که با استقبال مخاطبان و کارشناسان نیز روبه‌رو شد. اما از آنجایی که این شرکت در حوزه دستگاه‌های قابل حمل رقبای سرسختی دارد، بنابراین باید تلاش کند تا بتواند با نوآوری‌های خود، سهمی از بازار را کسب کند.

Surface Book 2 در همان نگاه اول نوید یک محصول زیبا و چشم‌نواز، باکیفیت، متفاوت و جذاب را می‌دهد و قطعا اگر قصد خرید آن را داشته باشید شیفته‌اش می‌شوید و اگر این دستگاه را خریداری کرده باشید، از انتخاب خود خرسند خواهید بود.

 

Microsoft Surface Book 2

 

با اینکه این لپ تاپ هیبریدی بدنه‌ای یکپارچه و یکدست دارد، ولی طراحی زیبا و مدرن آن باعث شده تا محصولی زیبا داشته باشید. البته مایکروسافت این بار سراغ پارچه آلکانترا نرفته و تمام بدنه دستگاه فلزی است. نکته مهم و قابل توجهی که در طراحی این نوت بوک جلب توجه می‌کند، لولاهای خم شو و منحصربه‌فردی است که برای اتصال قسمت نمایشگر به بدنه در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه شما می‌توانید کیبورد را جدا کرده و از سرفیس بوک 2 مایکروسافت به عنوان یک تبلت نیز استفاده کنید. البته امکان استفاده به حالت خیمه نیز وجود دارد. نکته قابل توجه بهره‌گیری این دستگاه از یک قلم حرفه‌ای است که کار کردن با آن را آسان می‌کند.

 

سرفیس بوک 2

 

طراحی درِ این لپ تاپ خلاقانه و جذاب است. روی درِ دستگاه که دارای طراحی یکپارچه و برس‌خورده است، شاهد یک لوگوی براق پنجره‌ای شکل هستیم که در واقع همان نشانه ویندوز است. طراحان و مهندسان این غول فناوی تلاش کرده‌اند طراحی ساده و مینیمالی درنظر بگیرند. این محصول در رنگ نقره‌ای به فروش می‌رسد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019 | کارآمدتر از همیشه!

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی حرفه‌ای و مدرن و در عین حال یکدست از مایکروسافت که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید. همان‌طور که اشاره کردیم تمام بدنه فلزی است و جز حاشیه نمایشگر، تمام قسمت‌ها نقره‌ای رنگ است.

در قسمت صفحه کلید نیز طراحی ساده مایکروسافت ادامه دارد و کیفیت خوبی را شاهد هستیم. این محصول از کیبورد عددی بی‌بهره است که با توجه ابعاد و کاربری دستگاه کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

ابعاد این لپ‌تاپ 15 * 251 * 343 میلی‌متر و وزن بسیار کمی دارد که برای یک محصول 15.4 اینچی با سخت افزار قدرتمند، منطقی به نظر می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

خروجی لپ تاپ سرفیس بوک 2

 

این دستگاه با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های زیادی ندارد، ولی کار شما راه می‌اندازد. در سمت چپ لپ‌تاپ Microsoft Surface Laptop 2 دو پورت USB 3.0 و پورت کارت خوان microSD قرار دارد.

 

پورت لپ تاپ سرفیس بوک 2

 

اما در سمت راست دستگاه شاهد پورت USB Type C پورت اختصاصی Surface Connect هستیم که برای شارژ و اتصال دانگل‌های مایکروسافت در نظر گرفته شده است.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد لپ تاپ Surface book 2

 

لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس بوک 2 از یک صفحه کلید باکیفیت و زیبا بهره می‌برد. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. در قسمت طراحی اشاره کردیم ردموندی‌ها از یک کیبورد حرفه‌ای با نور پس زمینه بهره گرفته‌اند. کلیدها فاصله و کیفیت خوبی دارند و کمترین فشار دستورات شما را اجرا می‌کنند.

تاچ‌پد شیشه‌ای (TouchPad) این لپ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته نشده است ولی عملکرد بسیار خوبی دارد و از طراحی یکپارچه و فضای کاری بزرگ بهره می‌برد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و می‌توانید از کلیدهای آن نیز به جای موس استفاده کنید.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ Surface book 2

 

لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 از یک نمایشگر لمسی 15.4 اینچی PixelSense Display با رزولوشن 4K و تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می‌توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید. جزئیات بسیار عالی نشان داده می‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

نمایشگر لمسی لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس بوک 2 رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و از بازی کردن در آن لذت می‌برید.

 

سخت‌افزار

 

سخت افزار لپ تاپ Surface Book 2

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ کاربران برای خرید لپ تاپ و نوع کاربری آن ها، لپ تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل نوت بوک با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

در مدلی که ما بررسی کردیم، Microsoft surface Book 2 از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای Core i7 8650U با معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک است که فرکانس کاری آن در حالت توربو به 4.3 گیگاهرتز می‌رسد و حافظه کش آن 8 مگابایت است.

ضمن اینکه این لپ تاپ به یک نمایشگر 15.4 اینچی با رزولوشن 2160 * 3840 پیکسل، 16 گیگابایت رم LPDDR3 ، فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GTX1060M با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و یک باتری 63.5 وات ساعتی مجهز شده است.

مدل‌های دیگری از این اولترابوک با مشخصات فنی متفاوت ولی طراحی مشابه به فروش می‌رسد که در جدول زیر مشخصات آنها را می‌بینید.

 

نمایشگر پردازنده گرافیکی حافظه ذخیره سازی رم پردازنده مدل
13.1 NVIDIA Geforce GTX1050M 256 GB SSD 8 GB Core i7 8650U Microsoft Surface Book 2
13.3 NVIDIA Geforce GTX1050M 1 TB SSD 16 GB Core i7 8650U Microsoft Surface Book 2
15.4 NVIDIA Geforce GTX1060M 256 GB SSD 16 GB Core i7 8550U Microsoft Surface Book 2
15.4 NVIDIA Geforce GTX1060M 512 GB SSD 16 GB Core i7 8650U Microsoft Surface Book 2
13.3 NVIDIA Geforce GTX1050M 512 GB SSD 16 GB Core i7 8650U Microsoft Surface Book 2

 

همان طور که می‌بینید سخت‌افزار این دستگاه بسیار قدرتمند است و بدون هرگونه مشکلی می‌تواند در کارهای مختلف، و پردازش‌های روزمره به خوبی به شما کمک کند.

مدلی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید.

 

باتری

از آنجایی که لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 یک محصول سبک وزن برای کارهای رومزه و همراهی شما در کارهای سنگین است، در آن از یک باتری 63.5 وات ساعتی لیتیوم پلیمر استفاده شده است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 14 ساعت شارژدهی مداوم داشته باشد.

 

اسپیکر

شاید باور نکنید ولی طراحان مایکروسافت اسپیکرهای سرفیس بوک 2 را در قسمت جلوی دستگاه و به صورت یک نوار باریک در نظر گرفته‌اند. در حالی که روی این محصول فضا به اندازه کافی وجود داشته تا در قسمت دیگری این اسپیکرها تعبیه شوند.

اما حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

نوت بوک هیبریدی از دو دوربین بهره می‌برد. این دستگاه به یک دوربین 8 مگاپیکسل در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو مجهز شده است.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ Surface Book 2

 

سرفیس بوک 2 دارای ویندوز 10 اورجینال است که در نسخه 64 بیتی عرضه شده و به راحتی می‌توانید برنامه‌های مختلف را روی آن نصب کنید.

 

سخن پایانی

کمپانی Microsoft یکی از مشهورترین تولیدکنندگان محصولات نرم‌افزاری در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. این کمپانی چند سالی می‌شود به صورت جدی وارد کارزار تولید سخت‌افزار شده است. سرفیس لپ تاپ اولین نوت بوک این برند است که در مجموع راضی‌کننده بوده و تلاش قابل قبولی است. حال سرفیس بوک 2 یک محصول هیبریدی جدید از ردموندی‌هاست.

لپ تاپ هیبریدی Microsoft Surface Book 2 نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی و خوش‌ساخت آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید. این محصول برای کارهای مختلف می‌تواند همراه خوبی باشد.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار قوی
  • امکان استفاده در دو حالت لپ تاپ و تبلت
  • دارای قلم مخصوص Surface Pen
  • بهره‌گیری از نمایشگر با کیفیت
  • یک ترابایت حافظه پرسرعت SSD

 

نقاط ضعف:

  • قیمت نسبتا بالا
  • کیفیت متوسط اسپیکر

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید لپ تاپ مایکروسافت Surface Book2