محصولات مرتبط
نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6)

نقد و بررسی 25 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6)

اگر به تبلت های ویندوزی که اصطلاحا به آن ها هیبریدی یا دو منظوره هم گفته می‌شود علاقه دارید، سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6) بدون تردید یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت بپردازیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

تبلت های ویندوزی همیشه طرفداران منحصر به فرد خود را داشته‌اند. به تبلت های ویندوزی که پتانسیل پردازشی بالایی دارند و از امکان اتصال کیبورد هم پشتیبانی می‌کنند، اصطلاحا تبلت هیبریدی، دو منظوره یا دو در یک هم گفته می‌شود چون این تبلت ها هم می‌توانند نقش یک تبلت وهم نقش یک لپ تاپ را در شرایط خاص ایفاء کنند. بدون شک سری تبلت های سرفیس مایکروسافت از باکیفیت ترین تبلت های ویندوزی بازار هستند. در بین سری تبلت های ویندوزی مایکروسافت، تبلت سرفیس پرو 6 به شدت محبوبیت دارد. مایکروسافت Surface Pro 6 در ماه اکتبر (October) سال 2018 رونمایی شد و توانست به طرز قابل ملاحظه‌ای توجه علاقمندان به تبلت های ویندوزی را جلب کرده و آمار فروش عالی را به ثبت برساند.

قیمت سرفیس پرو 6 شاید مقرون به صرفه و رقابتی نباشد اما با خرید آن به یک تبلت ویندوزی کاملا خاص، حرفه‌ای و زیبا دست پیدا می‌کنید. در ادامه این مطلب اختصاصی قصد داریم به نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این تبلت فوق‌العاده را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. این تبلت از نظر کانفیگ سخت افزاری شامل نسخه های مختلفی می‌شود که در بخش های مناسب در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ما در این بررسی نسخه مجهز به پردازنده Intel Core i5-8250U، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن را در اختیار داشتیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

بدون شک یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت تبلت Surface Pro 6 و کلا این سری از محصولات مایکروسافت مربوط به طراحی عالی، ظاهر بسیار زیبا و کیفیت ساخت بالایی می‌شود که ارائه کرده‌اند. با یک نگاه ساده به تبلت مذکور شما هم متوجه این موضوع خواهید شد و به این باور می‌رسید که در بین تبلت های ویندوزی و هیبریدی، سرفیس پرو 6 یک محصول بی‌نظیر است. بدنه این تبلت ابعاد 8.5 در 201 در 292 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 775 گرم می‌رسد. با توجه به اینکه طول و عرض تبلت نسبتا بزرگ است، ضخامت بدنه آن باریک به نظر می‌آید و این مسئله بر جذابیت های دستگاه می‌افزاید. مایکروسافت لبه های قاب تبلت مذکور را به گونه‌ای طراحی کرده که تقریبا زاویه‌دار به نظر می‌رسد و انحنای بسیار کوچکی در چهار گوشه آن قابل رویت خواهد بود.

 

بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت

 

جنس بدنه تبلت از آلیاژ آلومینیوم و منیزیم ساخته شده و مقاومت نسبتا خوبی در برابر ضربه، فشار و تماس با اشیای نوک تیز دارد اما اینطور نیست که هیچوقت روی بدنه آن خط و خش ایجاد نشود، بلکه تماس با اشیای نوک تیز سخت می‌تواند روی بدنه تبلت خط و خش ایجاد کند. برای محافظت از قاب پشت این تبلت می‌توانید از کیف و کاورهای اختصاصی استفاده کنید که به عنوان لوازم جانبی برای Surface Pro 6 به فروش می‌رسند. قاب پشت تبلت مورد نظر دو تکه طراحی شده و بخش زیرین آن به واسطه یک لولا قابلیت باز شدن و تبدیل به استند را دارد. این بخش از قاب پشت تبلت تقریبا تا زاویه 150 درجه قابل باز شدن است و می‌تواند در حالت های مختلف استفاده از تبلت را امکانپذیر سازد.

حالا وقتشه! اینو بخون نکات مهم برای خرید بهترین تبلت ویندوزی

در بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت مشخص شد که لولای وسط قاب پشت تبلت از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و به سادگی خراب نمی‌شود، مرگ اینکه ضربه یا فشار خیلی زیادی به آن وارد گردد. در وسط قاب پشت تبلت هم لوگوی مایکروسافت تعبیه شده و در بالا و وسط قاب پشت آن هم لنز دوربین اصلی دستگاه دیده می‌شود. تبلت Surface Pro 6 صفحه نمایشی 12.3 اینچی دارد که حاشیه های با ضخامت متوسطی را ارائه کرده و چیزی در حدود 76.86 درصد از کل مساحت پنل جلوی تبلت را در بر می‌گیرد. مایکروسافت اشاره داشته که روی ال سی دی تبلت را با شیشه گوریلاگلس 4 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌کند، اما با این حال ما توصیه داریم برای اطمینان از عدم بوجود آمدن خط و خش روی نمایشگر سرفیس پرو 6 مایکروسافت حتما یک لایه گلس محافظ LCD را روی آن نصب کنید.

 

بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت

 

تبلت مایکروسافت Surface Pro 6 قابلیت نصب سیم کارت را ندارد و طبیعتا هیچ یک از نسخه های آن از مکالمه مستقیم هم پشتیبانی نمی‌کنند. عدم پشتیبانی تبلت از دو ویژگی مذکور کاملا طبیعی به نظر می‌رسد و تقریبا تمام تبلت های ویندوزی و دو منظوره به همین صورت طراحی می‌شوند. سرفیس پرو 6 از طراحی ضد آب هم بهره نمی‌برد و اکیدا توصیه داریم با دست خیس از آن استفاده نکنید. ضمنا این تبلت از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند، اما اسکنر انگشت ندارد. در بررسی تبلت مشخص شد که دقت عملکرد قابلیت تشخیص چهره آن بسیار خوب است و تقریبا در هر محیط و شرایطی می‌توانید از آن برای آنلاک صفحه نمایش محصول و تایید هویت خود استفاده به عمل آورید.

اما دو ویژگی مهم دیگر در طراحی Surface Pro 6 مایکروسافت وجود دارند که باید در مورد آن ها بحث کنیم. این دو ویژگی مربوط به کیبورد و قلم استایلوس اختصاصی تبلت می‌شود. متاسفانه هیچ یک از این اقلام به طور پیش فرض و همراه با تبلت عرضه نمی‌شوند، مگر اینکه شما نسخه های خاص همراه با متعلقات اضافه این تبلت را تهیه کنید که در فروشگاه اینترنتی هدف ارائه شده‌اند. کیبورد تبلت مذکور بسیار خوب، دقیق و زیبا طراحی شده و به صورت مغناطیسی یا مگنتیک به تبلت وصل می‌شود. این اتصال به قدری راحت و روان انجام خواهد شد که واقعا حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. کیبورد اختصاصی سرفیس پرو 6 مایکروسافت از تاچ پد هم بهره می‌برد و دکمه های راحت و نسبتا بزرگی دارد که تایپ کردن با آن ها لذت بخش خواهد بود.

 

بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت

 

برای مایکروسافت Surface Pro 6 یک قلم استایلوس اختصاصی هم ارائه شده که به عنوان لوازم جانبی قابل خرید است. این قلم سرفیس پن (Surface Pen) نام دارد و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از آن در برخی مواقع مثل زمان هایی که قصد ادیت یک عکس در برنامه فتوشاپ را داشته باشید یا بخواهید طرح هنری روی صفحه تبلت رسم کنید و همچنین برای نوت برداری و سایر اقدامات این چنینی بسیار جالب خواهد بود. این قلم هم به صورت مغناطیسی قابلیت اتصال به لبه سمت چپ بدنه تبلت را دارد و از طریق بلوتوث مستقیما با تبلت در ارتباط خواهد بود.

ویژگی ها و قابلیت های این قلم استایلوس به قدری زیاد هستند که اگر وارد جزئیات آن شویم باید به اندازه یک مقاله کامل برایتان توضیحات ارائه کنیم، بنابراین به همین مقدار توضیحات مقدماتی بسنده می‌کنیم. پس می‌توان از این بخش نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت اینطور نتیجه‌ گرفت که تبلت نام برده شده از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر یک تبلت خاص و بسیار جذاب است. با در دست گرفتن این محصول به خوبی متوجه منظور ما خواهید شد و جذابیت و حس خاصی که دستگاه به کاربر منتقل می‌کند برایتان قابل درک می‌شود. اگر می‌خواهید یک تبلت ویندوزی با ظاهری شیک، جذاب و کیفیت بالا داشته باشید، بدون تردید مایکروسافت Surface Pro 6 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود و از خرید آن پشیمان نمی‌شوید.

 

 نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6): صفحه نمایش 

تبلت Surface Pro 6 مایکروسافت از یک صفحه نمایش 12.3 اینچی بهره می‌برد که نسبت تصویر 3 به 2 را ارائه کرده است. رزولوشن صفحه نمایش 12.3 اینچی دستگاه هم 2736 در 1824 پیکسل در نظر گرفته شده که بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر تبلت به چیزی در حدود 267 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خوب و مناسبی برای تبلتی با نمایشگر 12.3 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، حاشیه های صفحه نمایش تبلت خیلی باریک یا ضخیم نیستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 76.86 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. ضمنا مایکروسافت روی ال سیدی تبلت سرفیس پرو 6 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 4 پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز محافظت می‌کند. با این وجود توصیه داریم صرفا به شیشه گوریلاگلس روی نمایشگر تبلت اکتفا نکنید و حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی آن نصب نمایید.

 

بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش تبلت مایکروسافت Surface Pro 6 چطور است و محتوا بر روی آن چقدر خوب به تصویر کشیده خواهند شد؟ در بررسی سرفیس پرو 6 مشخص شد که نمایشگر تبلت عملکرد مطلوبی دارد و محتوا روی آن باکیفیت مناسبی به تصویر کشیده می‌شود. البته مدعی نیستیم که کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی Surface Pro 6 فوق‌العاده است، اما در اندازه های ی تبلت 12.3 اینچی وضعیت کاملا خوب و قابل قبولی دارد. شادابی و شارپنس خوب، کنتراست بسیار مناسب و تفکیک پذیری خوب رنگ ها با نگاه کردن به محتوای روی نمایشگر دستگاه به خوبی قابل رویت و درک خواهد بود. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم، سریال، کلیپ های ویدیویی و انجام اقداماتی مثل پرسه زدن در یوتیوب هستید، صفحه نمایش بزرگ و خوب سرفیس پرو 6 باکیفیتی مناسب انجام این کار را برایتان امکانپذیر می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به توان خوب پنل نمایشگر تبلت در تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) می‌شود. وقتی پنل ال سی دی تبلت قدرت خوبی در تولید روشنایی داشته باشد، استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور به شکل بهتری امکانپذیر خواهد شد. در بررسی Surface Pro 6 مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر بر روی 90 درصد به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی صفحه تبلت را مشاهده کرد و با آن در تعامل بود. حتی در شرایطی که شدت نور محیط خیلی زیاد باشد هم با تنظیم روشنایی صفحه بر روی 100 درصد می‌توانید جزئیات آن را بدون مشکل مشاهده کنید. ضمن اینکه امکان فعالسازی حالت تنظیم خودکار شدت روشنایی نمایشگر با توجه به نور محیط هم وجود دارد که در این حالت از سنسور تشخیص نور محیط تبلت استفاده می‌شود و برایتنس نمایشگر با توجه به مقدار نور محیط تنظیم می‌گردد.

 

 نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

مایکروسافت Surface Pro 6 یک تبلت دو منظوره یا هیبریدی است که می‌تواند نقش یک لپ تاپ را هم ایفاء کند، بنابراین سیستم عامل ویندوز روی آن نصب خواهد بود. ویندوز 10 هوم (Windows 10 Home) به طور پیش فرض روی تبلت سرفیس پرو 6 نصب شده و نیازی به خرید لایسنس برای فعالسازی آن نخواهید داشت. لازم به ذکر است در نسخه تجاری این تبلت ویندوز 10 پرو نصب است. تجربه استفاده از ویندوز در تبلت سرفیس پرو 6 دقیقا مشابه با کار کردن با یک لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش لمسی خواهد بود. انجام هر کار نرم افزاری که با لپ تاپ یا کامپیوترتان قادر به انجام آن هستید، در بستر نرم افزاری تبلت Surface Pro 6 هم امکان پذیر است. نصب نرم افزار هایی مثل فتوشاپ، KM Player، دانلود منیجر و غیره به سادگی در تبلت انجام می‌شود و در اجرای آن ها هم با لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد.

 

بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت

 

آفیس 365 تریال (Office 365 Trial) برای مدت زمان 30 روز در تبلت قابل استفاده است و بعد از این بازه زمانی برای بکارگیری سری نرم افزار های آفیس ملزم به خرید لایسنس خواهید بود. بنابراین نصب بودن نسخه اورجینال ویندوز 10 هوم روی تبلت بدان معنا نیست که نسخه اورجینال آفیس را هم بدون محدودیت دریافت کنید! البته همیشه می‌توانید از نسخه های کرک شده نرم افزارهای مورد نیازتان هم استفاده نمایید و آن‌ها را روی Surface Pro 6 خود نصب و اجرا کنید. تجربه‌ای که بستر نرم افزاری تبلت سرفیس پرو 6 برایتان به همراه می‌آورد در شرایطی که از کیبورد، قلم سرفیس پن و ماوس استفاده کنید واقعا لذت بخش بوده و با حس استفاده از سایر تبلت های ویندوزی دیگر قابل مقایسه نیست. البته نباید منکر این مسئله شد که پردازنده و رم قدرتمند تبلت هم به افزایش کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری آن کمک می‌کنند.

ضمنا از دیگر نقاط قوت بستر نرم افزاری تبلت می‌توان به دریافت بی‌وقفه تمام آپدیت های ویندوز 10 هوم اشاره کرد. شما با مراجعه به بخش Windows Update می‌توانید همواره تمام آپدیت های جدید این سیستم عامل را به طور رایگان از سرورهای مایکروسافت دانلود و روی تبلت خود نصب نمایید تا همیشه از بستر نرم افزار امن و غنی استفاده کنید. اگر به دنبال خرید Microsoft Surface Pro 6 هستید بدون تردید در رابطه با سیستم عامل ویندوز تبلت ها تحقیق کرده‌اید و احتمالا به خوبی با این مسئله آشنا هستید، بنابراین نیازی نیست که خیلی وارد جزئیات این بخش شویم. به عقیده ما بستر نرم افزاری سرفیس پرو 6 مایکروسافت به طور بسیار خوبی با بستر سخت افزاری آن هماهنگ و همگام شده و می‌تواند تجربه عالی را برایتان به همراه داشته باشد.

 

 نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

مایکروسافت تبلت Surface Pro 6 را از نظر پردازنده ، رم و حافظه داخلی در چند نسخه مختلف روانه بازار کرده است. بدین ترتیب اصطلاحا گفته می‌شود که تبلت مذکور از کانفیگ های سخت افزاری مختلفی بهره می‌برد. از نظر پردازنده این تبلت شامل دو نسخه می‌شود که می‌توانند Intel Core i5 و Intel Core i7 باشند. نسخه پایه تبلت از نسل هشتم سری پردازنده های Intel Core i5-8250U بهره می‌برد و نسخه قدرتمندتر آن از نسل هشتم سری پردازنده های Intel Core i7-8650U بهره‌مند است. پردازنده گرافیکی هر دو نسخه تبلت از نوع Intel HD Graphics 620 خواهد بود و دستگاه از نظر رم هم شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 8 و 16 گیگابایتی می‌شود. ضمنا این تبلت از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

 

بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت

 

سرفیس پرو 6 از نظر حافظه داخلی هم چهار آپشن مختلف را ارائه کرده است. حافظه داخلی این تبلت از نوع SSD بوده و در ظرفیت های 128، 256، 512 و 1024 گیگابایتی موجود خواهد بود. طبیعتا قیمت کانفیگ های سخت افزاری این تبلت نسبت به هم متفاوت است و با توجه به انتخاب شما، قیمت تبلت هم تغییر می‌کند. لازم به ذکر است که ما در بررسی سرفیس پرو 6 از نسخه مجهز به پردازنده Intel Core i5-8250U، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دستگاه استفاده کردیم. اما بازده پردازشی تبلت چطور است و آیا می‌توان از آن انتظار ارائه کارایی و بازدهی در حد یک لپ تاپ را داشت؟ پاسخ این سوال به نوع استفاده شما از تبلت و انتظاراتی بستگی دارد که در ذهن خود دارید! مایکروسافت Surface Pro 6 از پس نصب و اجرای هر نرم افزاری که فکرش را بکنید بر می‌آید و حتی سنگین ترین نرم افزار های مهندسی و گرافیکی هم بدون مشکل روی آن قابل نصب هستند و این موضوع در بررسی تبلت به وضوح قابل درک بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab E10 TB X104F : یک تبلت ارزان قیمت

بنابراین از نظر نصب و اجرای نرم افزار هیچ تفاوتی مابین یک لپ تاپ و Surface Pro 6 وجود ندارد، مگر اینکه شما لپ تاپی با کانفیگ خیلی قدرتمندتر را به نسخه پایه سرفیس پرو 6 مقایسه کنید که طبیعتا در این شرایط سرفیس پرو بازده ضعیف تری را ارائه می‌کند. اما به دلیل اینکه تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 6 از پردازنده گرافیکی مستقلی بهره نمی‌برد و فقط به پردازنده گرافیکی مجمع اینتل اچ دی گرافیک 620 مجهز شده، توان اجرای بازی های سنگین را ندارد. بنابراین اگر اهل گیم و بازی های کامپیوتری هستید، تبلت Surface Pro 6 نمی‌تواند گزینه خرید خیلی عالی برایتان باشد و به عقیده ما بهتر است به فکر خرید یک لپ تاپ ویندوزی در رده قیمتی سرفیس پرو 6 باشید. مطمئنا در رده قیمتی این تبلت می‌توانید لپ تاپ های بسیار قدرتمندی برای خرید پیدا کنید.

 

 نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6): دوربین 

دوربین پشت تبلت Microsoft Surface Pro 6 از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و امکان ضبط ویدیو های فول اچ دی را هم فراهم آورده است. اما دوربین جلوی این تبلت از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که آن هم قابلیت پشتیبانی از ضبط ویدیو های فول اچ دی را دارد و از تکنولوژی ویندوز هلو (Windows Hello) هم پشتیبانی می‌کند که در واقع همان قابلیت تشخیص چهره اختصاصی ویندوز در محصولات جدیدتر مایکروسافت و سری تبلت های سرفیس پرو محسوب می‌شود. اما کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی تبلت مایکروسافت Surface Pro 6 چطور است؟

 

بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت

 

در بررسی سرفیس پرو 6 مشخص شد که دوربین های اصلی و سلفی این تبلت در محیط های با نور خوب عملکرد مطلوبی دارند و با آن ها می‌توانید عکس های نسبتا مناسبی ضبط کنید. البته با توجه به ماهیت دستگاه نباید انتظار داشت که دوربین آن خیلی قدرتمند باشد و بتواند با گوشی های پرچمدار هم رده قیمتی آن رقابت کند. عموما در طراحی تبلت ها خیلی به کیفیت دوربین اهمیت داده نمی‌شود و با در نظر گرفتن این مسئله است که مدعی هستیم کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی Surface Pro 6 در محیط های با نور مناسب خوب است. در محیط های با نور کم افت کیفیت نسبتا زیادی در عملکرد دوربین تبلت نمایان می‌شود و نویزهای تصویر به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کنند. بنابراین در اینگونه محیط ها نمی‌توانید خیلی عکس های باکیفیتی با دوربین های اصلی و سلفی سرفیس پرو 6 ضبط کنید.

 

 نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6): باتری و شارژدهی 

اما یکی از مهمترین سوالاتی که باید به آن پاسخ داده شود مربوط به کیفیت و قدرت شارژدهی باتری تبلت می‌شود. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز تبلت Surface Pro 6 بکار رفته یک باتری 45 وات ساعتی است که انتظار داریم در تامین انرژی مورد نیاز دستگاه عملکرد مناسبی داشته باشد. در بررسی سرفیس پرو 6 مشخص شد که توان شارژدهی باتری این تبلت به شدت وابسته به نوع استفاده کاربر خواهد بود. به بیان دیگر اینکه کاربر چه کارهایی با تبلت انجام دهد به طرز چشمگیری روی سرعت خالی شدن شارژ باتری تاثیرگذار خواهد بود. این مسئله در دیگر تبلت ها و حتی گوشی های موبایل هم دیده می‌شود اما شدت آن در تبلت Surface Pro 6 بیشتر از دیگر گجت های مشابه است.

اگر بخواهیم یک نظردهی کلی داشته باشیم باید بگوییم که یک مرتبه شارژ باتری تبلت سرفیس پرو 6 تقریبا می‌تواند 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین کند. اگر مقدار استفاده شما از تبلت زیاد باشد و صفحه نمایش آن با روشنایی بالا برای مدت زمان طولانی تری روشن بماند، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود. همچنین نصب و اجرای اپلیکیشن های سنگین یا بازی های مایکروسافت استور هم روی سرعت خالی شدن شارژ باتری تبلت تاثیر قابل ملاحظه‌ای می‌گذارد. در مجموع قدرت شارژدهی باتری تبلت وضعیت نرمال و قابل قبولی دارد.

 

بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت

 

اما چقدر زمان لازم است تا باتری تبلت مایکروسافت Surface Pro 6 از صفر تا صد درصد شارژ شود؟ در بررسی این محصول مشخص شد که با استفاده از شارژر اورجینال تبلت تقریبا می‌توان ظرف مدت زمان 260 دقیقه باتری آن را فول شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری تبلت بالا نیست و در صورتی که شارژ باتری دستگاه به صفر برسد مجبور خواهید بود مدت زمان طولانی را برای فول شارژ باتری صبر کنید. مدت زمان طولانی که برای شارژ باتری تبلت مورد نیاز است در برخی مواقع می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، اگرچه همیشه الزامی برای فول شارژ باتری وجود ندارد و در مواقع خاص می‌توانید بعد از اینکه باتری به مقدار کمی شارژ شد، تبلت را از شارژر جدا کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6) پرداختیم و تجربه یک هفته استفاده خود از نسخه پایه این محصول را با شما عزیزان به اشتراک قرار دادیم. این تبلت قیمت گرانی دارد اما به عقیده ما در بین تبلت های ویندوز و دو منظوره یک محصول کاملا خاص، منحصر به فرد و برتر است که ارزش خرید دارد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی تبلت نام برده شده در بخش زیر طی دو دسته بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار زیبا، شیک و ظریف
  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • بهره‌مندی از ویندوز 10 هوم اورجینال
  • قدرت پردازشی عالی در مقایسه با دیگر تبلت های مشابه

 

نقاط ضعف:

  • قیمت بسیار گران
  • شارژدهی نه چندان خوب باتری
  • سرعت شارژ پایین باتری

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید تبلت مایکروسافت Surface Pro 6