سامسونگ از ربات هوشمند خانگی Ballie رونمایی کرد : هوشمند و دوست داشتنی

اخبار روز تکنولوژی 21 دی 1398 علی مظفری

سامسونگ از ربات هوشمند خانگی Ballie رونمایی کرد : هوشمند و دوست داشتنی

در نمایشگاه ces 2020 شاهد ربات‌های جذاب و کاربردی بسیاری بودیم که توسط شرکت‌های مختلف رونمایی می‌شدند اما چه کسی فکر می‌کرد که سامسونگ نیز در این رونمایی شریک خواهد بود ؟

در میانه کنفرانس سامسونگ (samsung) بود که مسئول اجرایی این شرکت از ربات هوشمند دوست داشتنی خود با نام Ballie درخواست کرد که به روی صحنه بیاید. Ballie یک ربات غلطان و هوشمند است که به یک دوربین مجهز شده و قادر است تا انسان‌های اطرافش را شناسایی کرده و با نرم افزارهای اطرافش ارتباط برقرار کند. Ballie ظاهری شبیه به یک توپ زرد رنگ دارد و به صورت چرخشی تمام مسیر های حرکتی خود را تعیین می کند.

 

سامسونگ از ربات هوشمند خانگی Ballie رونمایی کرد

 

این محصول دارای قابلیت‌های بسیار زیادی اعم از WiFi داخلی و انواع سنسور‌های حرکتی و مجاورتی در داخل دستگاه می باشد که ارزش خرید این دستگاه را به صورت زیادی افزایش می‌دهد. قابلیتی که بسیار برای ما جالب بود؛ این است که با توجه به این موضوع که Ballie به سنسور تشخیص چهره مجهز شده پس صاحب خود را می‌شناسد و اگر از او بخواهید می‌تواند در همه جا به دنبال شما حرکت کند.

در ویدئوی پایین مشاهده می‌کنید که Ballie چگونه با مدیریت منزل، شما را از خواب بیدار خواهد کرد و با استفاده از دوربین به کار رفته در آن همواره نگهبان منزل شما خواهد بود.

 

 

کمپانی سامسونگ اعلام کرده که Ballie همراه با هوش مصنوعی قدرتمندی عرضه خواهد شد و قادر است تا به عنوان مربی فیتنس شما عمل کند که موجب می‌شود با استفاده از این ربات دوست داشتنی فیتنس را با لذت بیشتری دنبال کنید. ربات کمپانی کره‌ای به صدای شما حساس است و اگر او را صدا بزنید؛ سریعا مسیرش را به سمت شما پیدا خواهد کرد.

البته Ballie اولین ربات غلطان عرضه شده در بازار نیست‌؛ چرا که سونی در سال 2007 از ربات پخش کننده موسیقی خود رونمایی کرده است. سامسونگ ربات Ballie را تحت عنوان دستیار هوشمند خانگی معرفی کرده و معتقد است با استفاده از این ربات حجم زیادی از کارهای ساده از دوش شما برداشته خواهد شد.

 

سامسونگ از ربات هوشمند خانگی Ballie رونمایی کرد

 

Ballie عضوی از پروژه جدید سامسونگ به نام «زمان تجربه فیلسوفانه (Age of Experience’ philosophy)» می‌باشد که تا کنون در این پروژه محصولات و سرویس‌های گوناگونی ارائه شده اند. هدف سامسونگ از این پروژه تغییر سبک زندگی‌ها و افزایش هوشمندسازی منازل اعلام شده و این کمپانی اعلام کرده است: با معرفی Ballie ما به دنبال به واقعیت پیوستن این دو هدف هستیم.

در رابطه با زمان و قیمت عرضه Ballie اطلاعاتی توسط سامسونگ منتشر نشده؛ اما مطمئنا با خواندن این خبر شما هم منتظر عرضه ربات زرد رنگ دوست داشتنی خواهید بود.

 

منبع : thenextweb