کنفرانس مطبوعاتی اپل 2018

اخبار روز تکنولوژی 24 شهریور 1397 علی مظفری

کنفرانس مطبوعاتی اپل 2018

در پی برگزاری نشست مطبوعاتی و سالیانه اپل  که در تاریخ 13 سپتامبر در آمفی تآتر دانشکده اپل در کالیفرنیا برگزار شد به رسم هر ساله از محصولات جدید اپل پرده برداری شد. در ادامه با معرفی اجمالی این محصولات با ما همراه باشید:

 آیفون XS به عنوان آخرین و جدیدترین آیفون X معرفی گردید که شامل قابلیت های جدید و پیشرفته ای شامل برخورداری از نمایشگرهای 5.8 اینچی xs (با قیمت 999 دلار) و 6.5 اینچی xs max (با قیمت 1099دلار) می باشد.

آیفون max نسبت به صفحه نمایش های گوشی های پلاس دارای صفحه نمایش بزرگتری میباشد. این آیفون های جدید نیز مانند آیفون ایکس اولیه فاقد کلید هوم هستند و به جای اسکنر اثر انگشت به قابلیت شناسایی چهره مجهزهستند. این مدل نیز مانند مدل پیشین از دو دوربین با رزولوشن 12 مگا پیکسل و سنسورهای بزرگتر و حالت HDR  بهره مند است. به کمک این دوربین ها،عکس برداری در حالت  پرتره به صورت پیشرفته تر قابل دستیابی می باشد.

اپل همچنین از سومین گوشی خود با نام آیفون XR که "ارزانتر " نیز هست (749دلار) رونمایی کرد. صفحه نمایش 6.1 اینچی شامل نمایشگر LCD روشن می باشد که دررنگهای مختلف ( سفید، سیاه، آبی، صدفی و قرمز)ارایه شده است.این گوشی موبایل نیز فاقد دکمه هوم است و با کشیدن صفحه نمایش به بالا فعال میشود. این گوشی تنها مجهز به یک دوربین 12 مگاپیکسلی است. با این حال اپل ویژگی های پورتره نگاری که در گوشی های دو دوربینه خود موجود است و موجب محو پس زمینه میشود را در این گوشی نیز در نظر گرفته است. این مدل فاقد سنسور حسگر سه بعدی است ولی به چند بازخورد لامسه ای مجهز شده است.لذا در هنگام لمس صفحه لرزش کمی احساس میشود.

در خصوص قیمت گذاری این محصولات باید به این نکته اشاره کرد که آیفون XS Max با 512 گیگا بایت حافظه داخلی ، گران قیمت ترین آیفون موجود دربازار است این در حالیست که سال گذشته آیفون X با همین قیمت (999 دلار) در بازار به فروش رفت. شرکت اپل به فروش آیفون های 7 و 8 در سایزهای معمولی و پلاس های خود ادامه خواهد داد و به طور رسمی خط تولید مدل های قبلی متوقف گردید. در ادامه این مسیر، ارزانترین آیفون موجود در بازار آیفون 7 با شروع قیمت 449 دلار و آیفون 8 از 599 دلار آغاز میشود.

پیش فروش آیفون های XS و XS Max از روز جمعه 14 سپتامبر آغاز و از تاریخ جمعه 21 سپتامبر در آمریکا و دیگر کشورها عرضه خواهد شد.

 

 

 اگر شما هنوز به خاطر رونمایی آیفون های جدید شگفت زده نشده اید، بهتر است بدانید که مشتریان قادر به دانلود نسخه 12 آی او اس از تاریخ دوشنبه 17 سپتامبر خواهند بود.سیستم عامل جدید آی او اس 12 شامل استیکرهای  جدید و مخصوص و همچنین ویژگی مدیریت زمان می باشد.

ضمنا سیتم عامل Macos Mojave در تاریخ دوشنبه 24 سپتامبر شروع به کار خواهد کرد و شامل قابلیت حالت تیره ،ابزاری در جهت مرتب سازی  دسکتاپ شلوغ و برخی ازویژگی های کلاسیک  شامل اخبار ، ضبط صدا، بورس و هوم میشود.

 شرکت اپل همچنین مدل به روز ساعت های هوشمند خود را نیز در این نشست معرفی نمود. سری 4 اپل واچ، دارای صفحه نمایش 30درصد بزرگتر، نازک تر، گوشه های خمیده ، و کیفیت دریافت لمسی بالاتری هستند و با بهره مندی از پردازشگرهای جدید دارای عملکردی دو برابر سریعتراست. دکمه های کناری دارای حس لامسه برای احساس لرزش است.(ویژگی که قبلا تنها در صفحه های نمایشی قابل استفاده بود.) این ساعت با محاسبه مسیر انحراف مچ دست و دیگر حرکت ها ، افتادن غیرعادی شما را تشخیص داده و با شماره های ضروری تماس برقرار میکند. در این ساعت از آخرین سنسورEKG (که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی آمریکا نیز هست) درجهت کمک به تشخیص بیماری های قلبی و دیگر شرایط اورژانسی استفاده شده است. ساعت اپل سری 4 باقابلیت استفاده از سنسور EKG به قیمت 499 دلار و مدل معمولی آن با قیمت 399 دلار به فروش خواهد رسید. پیش فروش این ساعت از تاریخ جمعه 14 سپتامبر آغاز و از تاریخ جمعه 21 سپتامبر دردسترس خواهد بود.

 شرکت اپل همچنین بر برنامه معاوضه آیفون خود تاکید داشت. دراین برنامه در صورتی که آیفون های قبلی شما شرایط مناسبی داشته باشد وقابل بازیافت باشد، شرکت آنها را خریداری خواهد کرد.