گاف بزرگ اپل در جریان رونمایی از آیفون ایکس

اخبار روز تکنولوژی 25 شهریور 1396 علی مظفری

گاف بزرگ اپل در جریان رونمایی از آیفون ایکس

در جریان کنفرانس رو نمایی از آیفون ایکس اپل  کریگ فیدریگی نتوانست از معرفی قابلیت ویژه تشخیص چهره این اسمارت فون به خوبی برآید.

در حین کنفرانس فیدریگی مخاطبین را با جملات شگفت انگیز خود تحت تاثیر قرار داد و قدرت قابلیت Face ID را چندین برابر اثر انگشت دانست و این نکته را ذکر کرد که حتی در تاریکی مطلق هم Face ID توانایی تشخیص چهره را دارد.

سپس وی عنوان کرد که رمزگشایی این گوشی به سادگی یک نگاه است؛ اما در لحظه ای که گوشی را در مقابل صورت خود گرفت نتوانست آن را رمز گشایی کند و گوشی از وی رمز عبور خواست.

فدریگی هول شد به سراغ گوشی زاپاس رفت و عملیات بازگشایی چهره را با گوشی دیگر امتحان کرد و توانست روال عادی کنفرانس را از سر گیرد اما چیزی که ذهن تمامی حاضرین کنفرانس و افرادی که از سراسر جهان به صورت زنده تماشاگر این کنفرانس بودند را مشغول کرده بود این بود که چرا Face ID آیفون جدید کار نکرد؟

دردفاع از این اتفاق، دیوید پگو یکی از نمایندگان اپل در مصاحبه خود به یاهو اظهار داشت :

اتفاقی که در کنفرانس افتاد نه تنها یک نقطه ضعف برای این گوشی محسوب نمی شود بلکه از وجود سیستم امنیت بالا در این گوشی خبر داد.

وی عنوان کرد قبل از اینکه فیدریگی بر روی صحنه بیاید افرادی از گروه پشتیبانی در مورد این گوشی کنجکاو شده بودند و سعی کرده بودند با استفاده از Face ID چندین بار این گوشی را رمز گشایی کنند و در نهایت پس از اینکه موفق نشده اند آن را رمزگشایی کنند  سیستم امنیتی گوشی فعال می شود و برای حفظ امنیت کاربر پس از چندین بار دریافت ورودی اشتباه به سراغ مرحله دوم و دریافت رمز عبور انحصاری می رود.

حال باید منتظر شد و دید آیا می توان وجود سیستم امنیتی بالا را توجیه مناسبی برای عمل نکردن قابلیت تشخیص چهره بالای این اسمارت فون جنجالی دانست یا نه...