نبرد الترابوک های CES2017 برای تصاحب جایگاه سبک وزن ترین

اخبار روز تکنولوژی 23 دی 1395 علی مظفری

نبرد الترابوک های CES2017 برای تصاحب جایگاه سبک وزن ترین

دو شرکت LG و ASUS در نمایشگاه امسال CES برای تصاحب جایگاه سبک ترین اولترابوک با نمایشگر14 اینچ به رقابت پرداختند. این دو شرکت با ارائه اولترابوک هایی با وزن 980 گرم و 1047 گرم که در نوع خود بینظیر و حیرت انگیز بود توجهات زیادی را جلب نمود.
در ادامه با معرفی این اولترابوک ها همراه ما باشید.
 
 
LG Gram 14
شرکت کره ای ال جی  Gram 14  را برای اولین بار در سال 2013 معرفی نمود اما در نمایشگاه امسال این اولترابوک 980 گرمی را توسعه یافته تر از مدل قبلی توصیف کرد و با ادعای جالب 24 ساعت بدون نیاز به شارژ سر و صدای زیادی به پا کرد اما تمام ماجرا به همین جا ختم نمیشود.
 
درسال 2013 زمانی که LG این دستگاه سبک وزن 14 اینچی را با پردازشگر نسل پنجم شرکت اینتل Corei5-5500U همراه با یک ماژول رم 8 گیگابایت DDR3 و نمایشگر Full HD IPS با باتری 36Wh معرفی نمود توجهات زیادی جلب کرد در آن زمان این اولترابوک تا 7 ساعت شارژدهی را تامین میکرد اما امسال شرکت LG با ارتقاء بخشیدن به سخت افزارGram 14 به جمع مدیان بازار پیوسته است. 
اولترابوک جدید ال جی با ارتقاء پردازشگر خود از نسل پنجم به نسل هفتم و استفاده از Kaby Lake جدید شرکت اینتل در دومدل Corei5 و Core i7 همچنین استفاده از دو ماژول 8 گیگابایت DDR4 برای حافظه رم و باتری 60Wh توانست حرفی برای گفتن نسبت به رقیب خود ایسوس B9440 داشته باشد.ضمن اینکه در مدل Gram 14 2017 یک عدد حسگر اثر انگشت برای سیستم ویندوز سلام نیز استفاده شده است.این اولترابوک در سال جدید میتوانید با نمایشگر لمسی سفارش دهید. پورت های این دستگاه شامل 2 عدد USB3.0 و 1 عدد HDMI،Type-C و کارت حافظه micro SD میباشد.در هر دو مدل 2013 و 2017 ظاهر دستکاه ، حافظه 512SSD برای ظرفیت هارددیسک و وزن 980 گرم مشترک است.ال جی Gram 14 جدید خود را به جز رنگ طلایی در رنگ سفید برفی و صورتی با بدنه فلزی و خاکستری نیز ارائه کرده است.ال جی برای سبک بودن این دستگاه از جنس بدنه  کربن و منیزیوم استفاده کرده است.
ال جی با استفاده از باتری لی-پلیمری 60Wh با تکنولوژی نانو لوله های کربنی بدون افزایش وزن دستگاه ادعا کرده است که میتواند برای شما 1 روز شارژدهی کامل را فراهم کند اما در بنچمارک های مختلف و تست ها در حالت بدون استفاده کردن از Wi-Fi و قرار دادن در پایین ترین سطح روشنایی نمایشگر شما میتوانید تا 20 ساعت شارژدهی و در حالت عادی 17 ساعت شارژدهی داشته باشید که ما سخت گیری نکرده و حتی این میزان شارژدهی را عملکرد عالی برای شرکت کره ای میدانیم،دیگر ادعای ال جی مربوط به Gram 14 شارژ دهی 3 ساعت این دستگاه تنها با 20 دقیقه شارژ کردن میباشد.
 
شرکت کره ای LG امسال اولترابوک Gram را در سایزهای 13 و 15 اینچ علاوه بر 14 اینچ با دو مدل نمایشگر لمسی و بدون لمسی تولید کرده و برای فروش در اختیار مصرف کنندگان قرارداده است.Garm 14 با پردازنده Core i7-5500U نیز به طور سفارشی در دسترس قرار میگیرد.برای سیستم صوتی این دستگاه ال جی از فناوری Hi-Fi Audio برای بالا بردن کیفیت صدا استفاده کرده است.
 
 
ASUS PRO B9440
شرکت تایوانی ایسوس هم مانند شرکت کره ای ال جی برای اولترابوک سری بیزینس 1047 گرمی خود از پردازنده های نسل هفتم Kaby lake شرکت اینتل استفاده کرده است.برای باریک تر کردن محصول خود تنها از دو پورت USB Type-c و یک عدد جک 3.5mm هدفون استفاده کرده است اما یک داک جداگانه با تنوع کامل پورت ها برای B9440 ارائه کرده است که تمام پورت های مورد نیاز برای شما توسط یک کابل type-c فراهم گردیده است.

ایسوس مدعی شده است که یک نمایشگر 14 اینچ Full HD با پوشش ضدتابش را در بدنه 13 اینچی قرار داده است البته B9440 در دو مدل ارائه داده شده است، یکی با پردازنده Core i5 و دیگری با پردازنده Core i7 همچنین برای سبک کردن این دستگاه ایسوس از بدنه منیزیوم استفاده کرده است.باتری 4 سلولی لی-پلیمری 48Wh این دستگاه تا 10 ساعت شارژدهی را تامین میکند این میزان شارژدهی برای 14اینچ سبک وزن مناسب بنظر میرسد اما شرکت ال جی کمی ما را در این زمینه پرتوقع تر از قبل کرد.

طراحی جالب این اولترابوک باعث ایجاد حالت ارگونومیک برای تایپ در کیبورد شود وقتی دستگاه را باز کرده و روی میز قرار دهیم کمی سطح کیبورد آن بالاتر قرار میگیرد و این موضوع باعث کارکردن راحت تر با کیبورد میشود و میتواند همین موضوع مخاطبین زیادی را جذب کند اما بد نیست بدانید ایسوس برای باریک تر شدن ضخامت دستگاه وب کم را از این اولترابوک حذف کرده است.

بی صبرانه منتظر ورود این اولترابوک ها به بازار ایران و همچنین فروشگاه اینترنتی EDbazar هستیم.