Google Keep رقیب تازه ای برای Evernote

اخبار روز تکنولوژی 18 آبان 1394 علی مظفری

Google Keep رقیب تازه ای برای Evernote

پس از آن که سرویس های یادداشت برداری مانند Google Reader مورد استقبال قرار نگرفتند Google تلاش خود را برای ارتقا این نوع از سرویس ها بکار گرفت و  نسل جدیدی را تحت عنوان Google Keep با شعار  "آنچه در ذهنتان میگذرد را حفظ کنید" عرضه کرد. این سرویس در گذشته فقط برای سیستم عامل اندروید(نسخه 4.0 و بالاتر )  و به صورت  یک برنامه تحت وب (با نام تجاری گوگل درایو) قابل استفاده بود. 
این سرویس ، به لطف ویژگی های جدیدی که به آن اضافه شده، رقیب جدی برنامه هایی مانند Evernote به حساب می آید و بسیاری، آنها را با یکدیگر مقایسه میکنند. اگرچه در نظر برخی کاربران کار با Evernote، آسانتر می باشد و همچنین در سیستم عامل های بیشتری قابل استفاده است اما نمی توان از جذابیت رابط کابری Google Keep چشم پوشی کرد که با واکنش مثبت 4.4/5 در Google Play روبرو شده است.

 

 

 

 

به تازگی keep برای سیستم عامل IOS نیز قابل دسترس است. هم اکنون کاربران می توانند با اضافه کردن یک ویجت جدید به نوار وضعیت خود (Notification Center)، از این امکان استفاده کنند.  
از امکانات Keep میتوان به ایجاد یادداشت جدید و باز کردن یادداشتی که به تازگی ویرایش شده  بدون نیاز به مرتب سازی برنامه، اشاره کرد. همچنین اضافه کردن جزییات برنامه های کاربردی دیگری (مانند مرورگر Google Chrome)، با استفاده از یک افزونه اشتراک گذاری جدید امکان پذبر است.
این قابلیت به کاربر اجازه می دهد که در حال کار با برنامه های دیگر، صفحه ی اشتراک را باز کرده، دکمه Google Keep را فشار دهد و اطلاعات مورد نیاز خود را در آن وارد کند. در این حالت نیاز نیست کاربر از برنامه جاری خارج شود. همچنین می توان یادداشت ها را دسته بندی و یک عنوان و توضیحات به آن اضافه کرد. با استفاده از این ویژگی، میتوان برای ذخیره کردن بخشی از محتوای برنامه هایی که از سیستم share sheet سیستم عامل ios پشتیبانی می کنند، بهره برد که شامل محدوده ی وسیعی از برنامه ها می باشد. 
افرادی که مایل به  ذخیره ی یک Tweet خاص هستند نیز میتوانند از Keep استفاده کنند که استفاده از آن مستلزم کپی کردن لینک مورد نظر در یک یادداشت جدید در برنامه Google Keep است.