قابلیت های سیستم عامل  IOS9

اخبار روز تکنولوژی 28 شهریور 1394 علی مظفری

قابلیت های سیستم عامل IOS9

جدیدترین نسخه ی سیستم عامل IOS، IOS9 است که یکی از کامل ترین و پیشرفته ترین ورژن شناخته شده می باشد.  انتشار رسمی این سیستم عامل از روز 16 سپتامبرآغاز شد. با استفاده از این سیستم عامل بسیاری از کارها سریعتر و راحتر امکان پذیر است. در زیر لیستی از امکانات این نسخه را برای شما توضیح می دهیم.
سوییچ کردن برنامه ها  
مثل همیشه می توانید با دو بار کلیک کردن روی دکمه ی HOME بین برنامه ها سوییچ می شود اما تفاوتی که در این نسخه وجود دارد، ظاهر شدن برنامه ها سمت چپ سیستم می باشد. 

قابلیت های سیستم عامل IOS9


دسترسی بهتر به تماس ها از طریق ایمیل  
  در iOS 9 نیز با تنظیم اختیاری ایمیل خود روی آیفون، اطلاعات زیادی را از فهرست مخاطبین کاربر جمع آوری می کند. با جمع آوری این اطلاعات، امکان تشخیص شماره های ناشناس را پیدا می کند و می تواند حدس بزند که فرد تماس گیرنده چه کسی است.

قابلیت های سیستم عامل IOS9


راه های جدید هدایت کردن عکس ها
سیستم عامل جدید امکان گشت و گذار و دیدن عکس ها را آسان تر از قبل می کند. با باز شدن یک عکس، یک فضای اسکرولی در پایین تصویر مشاهده می کنید، که امکان حرکت  به عقب و جلو و انتخاب بین تمامی عکس ها را به کاربر می دهد. در این صورت شما لازم نیست که تمام عکس ها را تک تک انتخاب و مشاهده کنید، تنها با دیدن یکی به بقیه عکس ها نیز دسترسی داشته باشید.

ویژگی های IOS9


تصویر مخاطب در پیام ها  
قبلا کاربران، تنها در آیفون 6S پلاس، امکان دیدن تصویر مخاطبین را در پیام ها داشتند، اما با ورود IOS9، این قابلیت به تمامی گوشی های مدل آیفون اضافه گشته است. بنابراین از این به بعد شما می توانید تصویر افراد را هم به نامشان اضافه کنید. 

ویژگی های IOS9


اطلاعیه هایی با بیشترین امار بازدید 
در iOS 9، نمایش اطلاع رسانی بر اساس ترتیب زمانی سازمان یافته، بنابراین اطلاعیه جدید ترین در بالا باقی می مانند. شما می توانید این قابلیت را در قسمت تنظیمات (Setting) با انتخاب group notifications by app فعال کنید.

چه قابلیت هایی دارد IOS9


پیشنهادات ویژه  
سیری در iOS 9  یک دسته از نکات فعال بر اساس نحوه استفاده از آی فون را بررسی می کند. به طور مثال آیا شما هر روز قبل از شام با مادر خود تماس می گیرید؟ Spotlight او را به عنوان یک مخاطب ویژه برای شما پیشنهاد می کند. و یا بررسی اینستاگرام قبل از خواب، که در این صورت Spotlight به شما کمک خواهد کرد که شب خود را به بطالت بگذرانید.اپلیکیشن تنظیمات در آی او اس بسیار گسترده است و پیدا کردن آیتم مورد نظر در آن کار ساده ای نیست، برخی از اپ ها ممکن است در چندین پوشه مختلف قرار گرفته باشند که این کمی کاربر را گیج و سردرگم می کند. گفته می شود اپل قرار است ویژگی جست وجوی Spotlight خود را در بخش تنظیمات سیستم عامل آی او اس 9 بیاورد تا پیدا کردن آیتم ها آسان تر شود.

چه قابلیت هایی دارد IOS9


پاسخ موسیقی در هنگام اتصال به هدفون

ویژگی دیگری از سیستم عامل جدید، به این صورت است که با اتصال هدفون به گوشی، به طور اتوماتیک برنامه ی Music باز می شود. علاوه بر این که نه تنها برنامه آهنگ را باز می کند بلکه آهنگ مورد علاقه ی شما که به تعداد زیادی گوش می دهید را نیز برای شما play می کند.

چه قابلیت هایی دارد IOS9


فقط آیپد: استفاده از دو برنامه در یک زمان
اگر شما یکی از دستگاه های iPad Air 2  یا  iPad mini 4 را داشته باشید، هنگام به روز رسانی نسخه ی جدید سیستم عامل، امکان استفاده از دو برنامه ی کاربردی در یک رمان را به کاربران می دهد. 
به طور مثال: اگر شما در جستجوی آدرس یک رستوران در نقشه هستید همزمان می توانید از مرورگر استفاده کنید. 

چه قابلیت هایی دارد IOS9


جستجوی مخاطبین از طریق جستجوی ویژه:  
در این قابلیت، هنگام جستجوی مخاطبین به شما امکاناتی از قبیل انتخاب چت، فیس تایم و یا تماس را میدهد. 

چه قابلیت هایی دارد IOS9


دسترسی  سریعتر به برنامه های Wallet و Apple pay
در ios9 شما میتوانید حتی از طریق صفحه نمایش قفل به برنامه ی Wallet و یا Apple pay دسترسی داشته باشید، در این حالت اعمال پرداختی شما آسان تر و سریع تر پیش می رود. قبلا این کار با فعال کردن سیری انجام شدنی بود. 

چه قابلیت هایی دارد IOS9


پیشنهادات نزدیک در نقشه ها 
علاوه بر مسیرهای حمل و نقل ، نقشه ها مکان های نزدیکی را برای کسب و کار محلی پیشنهاد می کند. به جای تایپ کردن " نانوایی، " شما می توانید فقط روی غذا جستجو کنید، به این صورت شما یک لیست از مکان های نزدیک که در آن امکان دستیابی به غذا و خوراکی داشته باشید. شما همچنین می توانید از این برنامه برای خرید، مسافرت و دیگر خدمات ، مانند نظافت حیوانات خانگی استفاده کنید.

امکانات IOS9


سازماندهی عکی های سلفی 
برنامه ی ساده و جدید در سیستم عامل IOS9، سازماندهی عکس ها را آسانتر می کند. این برنامه به خصوص برای کسانی که عاشق گرفتن عکس های سلفی هستند کاربرد فراوان دارد. عکس های گرفته شده با دوربین جلو به طور خودکار در پوشه " سلفی " قرار داده می شود، همچنین عکس های اسکرین شات نیز به طور جداگانه در پوشه ی منحصر به فرد می روند.

امکانات IOS9


فونت جدید سان فرانسیسکو  
فونت های سفارشی اپل برای اولین بار در ios9 طراحی شده است. این فونت جدید سان فرانسیسکو است که در تنظیمات ، جستجو ویژه در برنامه های بومی استفاده می شود. حتی شما می توانید آن را به عنوان فونت پیش فرض برای مجموعه iBooks خود انتخاب نمایید. این فونت برای بار اول در luck Screen قابل مشاهده است. 

امکانات IOS9


امکان بازگشت به برنامه قبلی به راحتی 

این مورد را با یک مثال برای شما توضیح می دهم: اگر شما برنامه ی توییتر را اجرا کنید و بعد وارد برنامه ی ایستاگرام شوید، در قسمت بالا سمت چپ با زدن دکمه ی back to twitter، به راحتی امکان بازگشت به برنامه قبلی را خواهید داشت. 

امکانات IOS9


هومشمندتر شدن سیری  
در نسخه های قبلی شما تنها قادر به پرسیدن سوال هایی در مورد وضعیت آب وهوا از سیری بودید. اما با به روز رسانی سیستم عامل سوالات پیشرفته تری مانند: "عکس های تابستان سال گذشته را به من نشان بده" قسمت جالب تر اینکه: به تمام Apple Music collection آگاهی کامل دارد، مثلا شما می توانید پخش "بهترین آهنگ سال 1986 را از سیری درخواست کنید. 

امکانات IOS9