کورتانا در سیستم عامل اندروید

اخبار روز تکنولوژی 09 آبان 1394 علی مظفری

کورتانا در سیستم عامل اندروید

مایکروسافت به تازگی از وجود کورتانا روی سیستم عامل اندروید خبر داده است. همانطور که میدانید کورتانا دستیار صوتی سیستم عامل ویندوز است. با استفاده از کورتانا می توان با فراخوانی صوتی دستورات انها را اجرا کرد. کورتانا مشابه دستیار صوتی Siri در سیستم عامل IOS و Google Now در Android عمل می کند. 
اگر فکر می کنید مایکروسافت اجازه خواهد داد تا کورتانای اندرویدی درقیاس با نسخه ویندوز بازنده باشد در اشتباهید!
بر این اساس در نسخه 1.0.0.289 شمامی توانید ازکورتانا برای انجام دستورات صوتی به آسانی استفاده کنید، فقط با گفتن "Hey Cortana"، مشابه آنچه در IOS تحت عنوان  "Hey Siri" و "Hey Google"  در Android وجود دارد.


تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که، به تنظیمات کورتانا مراجه کنید و از انتخاب گزینه "Hey Cortana"   اطمینان حاصل کنید. این امکان فقط در صورت روشن بودن صفحه نمایش، باز بودن قفل صفحه یا برنامه های درحال اجرا قابل استفاده است و وجود این محدودیت به دلیل اشکالی است که در Google Now در این باره وجود دارد.
تصور وجود کورتانا روی اندروید ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما این کار به طور فزاینده ای باعث شده بقیه سیستم عامل ها را تحت کنترل بگیرد. در واقع توجه مایکروسافت برخلاف گذشته روی جذب و اوردن کاربران به سیستم عامل خود نیست و هدف خود را روی اوردن نرم افزار های خود روی سیستم عامل های مورد استفاده ی کاربران متمرکز کرده است، صرف نظر از اینکه از چه سیستم عاملی استفاده می کنند.